Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ44 "Ryöstölötkö" 2.0 sedan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tuli talo ostettua, taas tallipaikka lötkölle. Palautuu tämäkin kiesi aktiivisempaan käyttöön. Lie lötkökanta edelleen kaventunut tässä parin kolmen vuoden aikana. Lisää raporttia tulossa, hyvä täältä lukea omia seikkailuja, kun ei enää muista :D

    Comment


      #32
      Hienoa että lötkö saa ansaittua huomiota :-)
      Kai näitä vielä on liikkeellä, itsellä juuri museoleiman saanut samanmoinen ja yhtä kattavalla varustuksella kuin sulla paitsi että on Avant.

      Comment


        #33
        Kyllä talven yli ja pitempään nurmikolla seisottaminen tekee autolle huonoa. Jarrut oli jumissa, mutta saatiin auto liikkeelle pikku hiljaa. Lähti kuin palmun alta käyntiin, kun virtaa vain annettiin.

        50km siirto korjauspaikalle/katsastukseen joka aamulla olisi, oli jännittävä seikkailu iltamyöhään kun pimeäkin jo oli. Jarrut jumi edelleen pahasti kun tuntui että vaihteen vaihdon välillä vaihti hyytyi. Tankille mennessä kokeilin etuvanteita ja kuumat ne oli. Muutaman rajun jarrutuksen jälkeen ne kuitenkin aukesivat
        ja eivät enää kuumuneet. Jarrutehokin saapui.

        Katsastuksessa löydettiin vikalistalle jumivat etujarrut, mutta jarrutehot oli ok. Pakoputkikin vuosi nyt joten ei mittaustulosta päästöistä saatu. Pissapojan säiliö vuotaa solkenaan, oli haljennut varmaan talvella.

        Tänään pääsin jarruja availemaan, miten tuo pölysuoja on noin? Väärin asennettu vai väärä osa? Jarrut putsailin ja herkistelin työntämällä sylinteriä edestakaisin, tuntui että alkoi aukeamaan jo toinen puoli.

        Tuntuu että katsastusaamulla jarrut oli ekana jäykät/tehottomat ja sitten hetken päästä alkoi pelaamaan paremmin, mutta jäivät laahaamaan. Tuntuu että jarrutehostin alkaa pelaamaan vasta hetken ajelun jälkeen.

        Öljypohjan tiiviste ja hammastankokin vuotaa. Tuo vuotava hammastanko onkin hankalin/kallein korjattava asia tässä. Autodokilta sais korjattuja vähän päälle parin sadan, vanha pitäisi lähettää pantin takaisin saantia vastaan… tylsä homma
        Viimeksi muokannut Audiowille; 13.8.2023, 22:55.

        Comment


          #34
          On kyllä erikoisen näköinen pölysuoja. Ihan kun olisi naksun liian iso.

          Comment


            #35
            Näyttää kyllä isomman sylinterin pölysuojalta. Tuskin se nyt noin paljon on voinut pullistuakaan.

            Comment


              #36
              Talveen saakka veljeltä lainaan saatu 200d w124 on kyllä kanssa ihana auto. Saapi rauhassa lötköä laitella, kun on käyttissii. Satkun Hammastanko vuosi reippaasti kun ainetta oli max-merkissä, nyt vuoto asettunut ja ainettakin on jäljellä. Eli pienempi paine -> hitaampi vuoto(?).

              Piruillessani päädyin satulan korjaussarjoihin vaikka ei kunnostetut satulatkaan olisi olleet kuin 80€/kpl.

              Liitteenä kuva märsystä ja virallisesti VW/Audi jarrumännän irroitustyökalusta :D
              Attached Files

              Comment


                #37
                Kyllä meni komedian puolelle tuo jarruremontti. Kuten sanottua, en ensin hankkinut uusia etusatuloita vaan satuloiden korjaussarjat eli tiivisteet, pölysuojat liukutappien kumeimeen sekä uudet jarrumännät. Mutta ei sitä pirun pöysuojaa saanu laitettua siten, että se olisi siellä juuri oikein tekemässä työtään - tuli testattua ihan useampi ilta. Tilasin uudet satulat ja eipä pitkään mennyt kun olikin paketti kasassa ilmatuin jarruin.

                Peräpäätä tunkkailin niin pa-vuotoa ilmeni tankin suunnalta, kun perä ilmassa autoa käynnistelin, mutta vuoto loppui n. desin jälkeen. Silmämääräisesti ei näkynyt mistä vuotaa. Täytyy seurata tilannetta, normaalisti seistessään ei vuoda, ajaessa ei huomaa, että vuotaisi

                Pesunestesäiliö on ehjä, vuoti ajovaloille johtavan pumpun alta, siinä ei ollut mitään tiivistettäkään vaan pumppu istui reiässä. Ajovalopesurin pumpun poistoputki olikin jo entuudestaan ruuvilla tukittu -> pumppu pois ja reikä säiliöstä tukkoon.

                Purkumittaristo tuli laitettua, joka pelaa paljon paremmin, vai digikello on mykkä. Nyt voi vanhalla mittarilla kokeilla printatun piirilevyn uunitusta

                Kyllä on multaa, sontaa ja kukkaakin kasvoi konepellin alla, sieltähän löytyi akun etupuolelta jopa reikä vedenpoistumista varten. Jalkatilat olivat aluksi kummallakin puolella edessä aivan märät. Noin kuukauden tallissa seisonnan jälkeen oikea etupuoli vielä vähän kostea. Hyvä olisi tietää koko auton viemäriöinti... Putsaamista konehuoneessa irtoroskan lisäksi riittää. Maalinpinnassa on hometta ja tiivisteet vihertää vielä.

                Kuva -86 jenkkilötkön eli 5000:n vanteilla, kai noita Suomessakin ollut satkuissa

                Comment


                  #38
                  Öljypohjan tiivisteen vaihto, näyttää vähän siltä että irtoaa tästä koneesta tuo öljypohja ilman muuta purkamista? Onko näin?

                  Etupenkkien kiskojen putsaus ja voitelu teki penkin edestakaisesta säätämisestä suorastaan ihanaa. Se keskimmäinen kisko tuntui olevan se jumittava paikka. Ei niinkään sivukiskot.

                  Imuilman lämmitys, on tuo pakosarjassa oleva peltilevy niin irtiruostunut että putoaa putkineen pois. Ulkotilaa lämpötilan mukaan auennut uutena joku putki edessä? Joutanee pois koko systeemi.
                  Viimeksi muokannut Audiowille; 9.10.2023, 21:35.

                  Comment


                    #39
                    Apurunkoa täytyy purkaa öljypohjan tiivisteen vaihdon edeltä, jenkkifoorumeilta löytyy tietoa kun lontoo taipuu.

                    Comment


                      #40
                      Laatikon edestä alaosa irti ja apurungon etummaiset pultit auki niin että apurunko niiaa alaspäin.
                      Muuta ei tarvi purkaa.

                      Comment


                        #41
                        Nonni, lötkö siirtyy pelkäksi harrasteautoksi ja luopuu kakkosauton virasta. Kakkosautoksi tuli hommattua, tottakai vitoskoneinen kiesi. Vm. 2000 S80 2.4 20v bensa, automaatti vaalealla kokonahkasisustalla.

                        Sitten asiaan, miten nuo nostimet tuolta akselin alta noukitaan vaihdettavaksi? Nehän on jo hyvän tovin naputtaneet. Venakopan aikoja sitten saapunut tiiviste näyttäisi olevan sitten 4-koneisen tiiviste. Sitten pari noista venttiilikopan pulteista lähti irti kopan mukana. Olisi varmaan pitänyt maltin kanssa irroittaa kopan mutterit oikeassa järjestyksessä?

                        Comment


                          #42
                          Nokka pois, jos nostajia vaihdat.
                          Onkohan kopan naulojen kierteet vielä elossa, vai mutterit niin ruosteessa, että naula lähtenyt pyörimään mukana?

                          Comment

                          Working...
                          X