Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS6 C5 projektia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS6 C5 projektia

    Pientä projektia aluillaan. Eräs autoliike oli kyllästynyt kyseisen RS6 korjauksiin ja pisti myyntiin viallisena.Auto käynnistyi ja vaihteetkin toimivat. No sain auton sopivaan hintaan niin kaupat tuli.

    Pientä tutkintaa oli siis edessä. Koodeja tuli pari ja ahtopaineen anturin liitin oli irti! Auto oli myös juuri käynyt Finjectorin suutintestissä ja oli saanut mahdollisen jako pielessä diagnoosin tutulta VAG korjaamolta. Päätin aloittaa suoraan jaon tarkastamisen jakopäästä joka oli juuri tehty alkuperäisin osin korjaamolla x. Hihnan jako oli kunnossa ja päädyin seuraavaksi tarkastamaan nokkaketjuen jaon. Vasemman venttiilikopan irroitus oli helppo. Oikeaan puoleen tarvitsee virallisesti irroittaa moottori, mutta ei oikeasti. Samalla huomasin, että oikean puolen lisäilmajärjestelmän putki oli irti koneen takana! Tämä varmaan vaikuttaa myös käyntiin.

    Varustelistaa.

    E0A = No special edition
    0GE = Emission standard EU3
    4UE = Air bag for driver and front seat passenger
    6XK = Exterior mirrors: automatically dimming,electrically foldable/adjustable/heated
    1KZ = Disc brakes, rear
    J0Z = Battery 520 A (110 Ah)
    1LJ = Disc brakes, front
    2MC = Sports suspension with variable shock absorption
    3FE = Electric slide/tilt sunroof with sun screen/sunblind
    5TU = Decorative inserts, carbon with metal fibre
    7X2 = Park distance control, front and rear
    T09 = 8-cylinder gasoline engine 4.2 L unit 077.A (aluminum)
    3NZ = Rear seat bench unsplit, backrest split folding
    8ED = Bi-functional headlight with gas discharge lamp, for driving on the right
    U1C = Instrument insert with km/h speedometer,clock, tachometer, trip odometer and add. instruments (volt., oil temperat.)
    X4B = National sales program Switzerland
    1N1 = Power steering
    1XY = Leather trimmed multi-function sports steering wheel w/ Tiptronic
    3HK = Alcantara scope without leather
    8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
    9Q2 = Multi-function display/on-board computerwith check control
    8Z5 = Not hot country
    D0V = 8-cyl. gasoline eng. 4.2 L/331 kW 40V V8biturbo base engine is T09
    7Q2 = Navigation system with color screen
    C9W = Alloy wheels 9J x 19
    7K1 = Tire pressure warning light
    4X4 = Side air bag, front and rear with curtain air bag
    VJ4 = Reinforced bumpers
    6R0 = Selector lever cover
    3L5 = Electric seat adjustment for both front seats
    4KC = Side and rear windows in heat-insulatingglass
    3Y3 = Roll-up sun screen for rear window and rear side windows
    4K4 = Radio remote controlled central locking
    5D1 = Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz
    1SA = Without additional front underbody guard
    Q1E = RECARO sports seats, front
    4HG = Rear window


    Viimeksi muokannut atom; 7.9.2019, 19:57.

  • #2
    Venttiikoppien ollessa irti pääsi tosiaan jaon tarkastamaan ketjulta. No oikea puoli oli sinällään ok. Vasen taas ei ollut. Hampaiden laskun perusteella jako oli kuitenkin kunnossa ja tämä hämmensi hommaa, koska jako oli kuitenkin noin 15astetta pielessä kampiakselilta vrt pakonokka. Huomasin lopulta että vasemman puolen lohkoon oli asennettu oikeanpuolen säädin! No säädin tilaukseen ja Saksasta saapui viikkoa myöhemmin uusi tarvike, josta näki että tehtaan leima oli hiottu pois (150e.) . Laatu täytynee vastata siis alkuperäistä. Päätin asentaa jo korjaamon x vaihtaman väärän uuden org osan vasemmalta oikelle ja uusia sinne ketjun ja tiivisteet samalla, koska ylempi laahain oli haljennut. Purkaessa paljastuin että alempi laahain oli jo rikkoontunut. Pienen jumpan jälkeen osat paikallaan ja kasaus alkaa. Perjantaina ei enää mehuja riittänyt auton kasaamiseen loppuun.



    Vilkaisin myös auton ohjelmaan ja jokin ohjelma siellä on. Kenen tekele vaikea sanoa. Jos jollain tietoa niin otan vastaan mieluusti.

    Osalistaa mitä tilattu lisäksi ja mitä vielä puuttuu. Tilasin myös uusia rikottuja liittimiä. Takaluukun varoituskolmion lukkosalpa oli rikki ja sen tulostin 3d printterillä.

    Välijäähdyttimistä paljastui pieni vuoto molemmin puolin. Päätin kokeilla korjata vuodon.
    Viimeksi muokannut atom; 7.9.2019, 19:53.

    Comment


      #3
      Mistä tilasit kiristimen?

      Comment


      • #4


        ESEN SKV tekemä ihan autodocilta. Jostain syystä siellä ei löytynyt oikeaa kuin varaosanumerolla, mutta tosiaan varaosanumerolla löytää. Sain tänään kuitit toisesta ja tosiaan se ostettu marmorilta 2018.
        Viimeksi muokannut Killeri; 12.9.2019, 17:58. Perustelu: Tarpeeton kainaus poistettu.

        Comment


        • #5
          Nyt kehrää! Pari liitintä korjattu ja auto käy hienosti. Vikavalot myös tiessään. Koeajo saa vielä odottaa koska ilmastoinnin kennosta paljastui pieni vuoto. Kenno menee tilaukseen. Anturi vuoti myös "läpi".

          Väärän osan (ketjunsäädin/kiristin) vaihtanut taho myös paljastui lopulta kuittien perusteella merkkiliikkeeksi.
           

          Comment


          • #6
            Moottorin pyörintänopeus anturin välijohtosarja paljastui vialliseksi ja rakensin uuden. Auto ei aina käynnistynyt kuumana. Ilmastoinnin kennon vuotavan anturiliitoksen päädyin korjaamaan. 1 pakolämpöanturi antoi satunnaista vikakoodia ja tilasin siihen piirilevyn vaihto setin, se vaikutti korjaavan ongelmat siltä osin. Ajoa haittaavat viet alkaa olla korjattu ja liikenteeseen laittoa voisi alkaa harkita. Parkkipaikka koeajon perusteella tuntuu toimivan.

            Comment


            • #7
              Tämä on kaverini omistuksessa ollut hieman ennen Järveä, yksi taisi olla heidän välissään.

              Itsekin olin autoa ostamassa viallisena, kun tein taustatietoa ja tiesin mikä autossa mättää. Jäi kuitenkin toisen harrasteen tultua ostamatta.
              Edullisesti sait upean Räsän.

              Karalan ohjelma siellä on.
              Tiedän muutakin autosta, joten laita YV jos haluat tietää jotain :)

              Comment


                #8
                Hyvä että alkaa tulla kuntoon. Oikea diagnoosi siis tehtiin tuon jaon pielessä olemisen osalta. Onkohan siinä käynyt niin, että oli tilattu oikea kiristin mutta asennettu se väärälle puolelle? Kun piti se vaihtamaton puoli semmoisen roikinan kylmäkäynnistyksessä.

                Comment


                • #9
                  Siellä oli kaksi oikeanpuolen säädintä. Vasemmalla oli siis uusi. Varmaan näin. Toki molemmat olisi kannattanut alunperinkin uusia. Nyt siis uudet ketjut ja säätimet. Oikeanpuoleinen säädin oli lisäksi jo menettänyt toisen laahaimen ja palasit joutui keräilemään. Jako oli silti pielessä nimenomaan vasemmalta jossa oli se väärä osa. Auton leimasin 2 viikkoa sitten. Vasemmanpuoleinen takimmainen alatukivarsi oli väljistynyt ja sen uusin leimalla. Takalambdat oli myös vielä ristissä sekä kaikkea muuta pientä. Muutama sata km takana ja tuntuu tekniikkapuolelta soivalta peliltä. Vakkarin viiksen vaihdoin tällä viikolla se oli sipannut. Innostuin myös pesemään auton pohjan ihan mielenkiinnosta nosturilla ja siistiltä vaikuttaa. Maffit uusin koska toinen näytti hiukan omiaan.

                  Listaa tein hommista mitä pitäisi vielä selvittää.
                  -maalipinnan kunto paikoin välttävä
                  -joku takatutka sekoilee
                  -pieni öljyvuoto
                  -alkuperäisten vanteiden maalaus, maali hilseilee pahasti
                  -sisäpeilin uusiminen, himmennysaine vuotanut tjsp


                  Kohtuuhintaan sain tosiaan hienon auton. Kotona oli aluksia vaikea selittää, mutta ymmärrystä alkaa jo löytyä. Laittelen yvtä :)
                  Viimeksi muokannut atom; 18.10.2019, 20:09. Perustelu: virhe tekstissä.

                  Comment


                    #10
                    Siinähän on jotain tosi kummallista siinä ketjujen ajoituksessa. Toisella puolella 16 lenkkiä, toisella puolella 15 vai 15,5 en nyt ulkoa muista. Vaikka äkkiseltään ne osat on ihan identtisiä bankkien välillä. Olisko vaan käyny käpy siinä kohtaa edellisellä asentajalla.

                    Comment


                    • #11
                      Kuittien perusteella vaihdettu ehkä jopa marmorilla... no tiedä sitten. Nuo kannet lienee ketjun osalta käänteiset peilikuvat. Eli toinen puoli säätää ylös kun toinen puoli säätää alas. Siitä johtuu myös tuo eri lenkkimäärä eri puolilla. Osat siis erinumerolla. Harjaantunut vag varaosamyyjä pystyy osanumerosta sanomaan jo minkäpuolen osa. Huvikseen eivät tee eri osanumerolla tehtaalla osia.
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Juuei tee. Pariton numero yhdelle ja parillinen toiselle puolelle. Mutta päällepäin niistä säätimistä ei mitenkää näe kumpi on kumpi, jos ei osanumeroa erikseen tarkista.

                        Comment


                        • #13
                          1500km ajelua takana ja hienosti pelaa. Tankillisen kulutukset vaihdelleet 30-11L/100km. Pientä askartelua takana. Toinen raidetangonpää oli hiukan väljä ja se meni vaihtoon. Keskimmäinen ja takimmainen kattovalo toimivat välillä ja välillä ei. Näissä oli kylmäjuotokset molemmissa ja kolvilla korjaantui.

                          Comment


                          • #14
                            Kerrankin helppoa RS6-harrastusta. Onnittelut edelleen rohkean valinnan johdosta :)

                            Comment


                            • #15
                              Kiitos vaan :)

                              Purin cdn vaihtajan koska ei toiminut. No sisustan suursiivouksessa löytyi se ipod johto, jota olin hiukan jo etsinyt. Oli apparin penkin alla. Autoon hommasin käytetyn Iphone 4s johon sai kivasti ladattua Spotifyn listoja.

                              Molemmat ulommat etuvetonivelet menivät vaihtoon äänten takia.

                              Takapään kolahteluunkin löytyi syy. Liian pieni akku. Ostin oikean kokoisen akun.

                              Öljyt vaihdoin pesun kera.

                              Auto pelannut hienosti. Erään kaverin suusta kuultua lähes 15v sitten. "Bensaa saa hanasta".
                              Attached Files

                              Comment


                                #16
                                Tilasin 2 kertaa oem osanumerolla tuon Esen kiristimen. Autodocilta ja Trodolta. Molemmilla kerroilla tuli oikeassa V8 paketissa V6 kiristin. Osanumero alkoi 078... en uskaltanut asentaa. Lopulta tilasin orggiksen 600€:llä kuskinpuolelle saksasta. Onnistui vaihtaa ilman jakopään purkua. Yläliuku piti irrottaa vanhasta ja uudesta, jotta mahtui vaihtamaan.

                                Comment

                                Working...
                                X