Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.9tdi 120km työmatka kampe

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    https://www.varaosa24.fi/varaosat/0/...esipumppu-hepu Tämän laittaisin.

    Comment


    • #62
      Kyllä mä noissa muovisiipisissä pysyn, oli siipi pysynyt hyvänä siinä 96tkm ajetussa minkä otin pois.
      Varmaan kraanavedelläkin on ajettu tällä autolla aina, itse käytän kyllä tislattua vettä. Piti muuten suihkun suutin putsata alku vuodesta kun oli osa rei'istä menny tukkoon.

      Comment


      • #63

        Noniin, kiristin ja huohotinputki vaihdettu.
        24tkm omistussuhteen aikana keula laitettu huoltoasentoon viisi kertaa ja kerran ollut pois kokonaan.
        Aika paljon on osia laitettu mutta nehän on näihin halpoja, saas nähä mitä auto keksii seuraavaksi.

        Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2020 kaikille!!

        Comment


        • #64
          Aika paljon pajottamista ollut hyvämaineisessa tekniikassa. Mutta silti liikuttaa vielä ja edullisesti.

          Comment


          • #65

            Öljynkulutus korkeilla kierroksilla ei tainnut muuttua uudella kannella mihinkään. En tiedä oliko välijäähdytintä koskaan tyhjennetty mutta ei sieltä desiä tainnu edes tulla.
            Jos virittelis tuon bmw tötsän huohottimeen testiksi. Juottais öljytikkuun öljylle paluun moottoriin.
            Pitää vielä vilkaista turbon letkuun miltä siellä näyttää.
            Turbo ei kyllä vaikuta ollenkaan väljältä

            Comment


            • #66
              https://youtu.be/7kvfjvq6lCQ?t=184

              Eikös täälläkin ole porukka käyttänyt tuota bemarin öljynkerääjää? Ei nyt ole ihan varminta tietoa bmw vs. vanhan diesel audin kampikammio paineista mutta ton youtube videon perusteella ton öljyn paluun voisi laittaa öljynpinnan alapuolelle suoraan tai pinnan yläpuolelle takaiskuvenan kans, vähän hasardilta kuulostaa öljypinnan alapuolelle asennukset mutta se paluu olisi kyllä helppo laittaa suoraan öljyroppuun.

              Kesäautoon otin kans samanlaisen tötsän ja siinä paluun sain näppärästi öljypinnan yläpuolelle, sen toiminnan pääsen kokeilemaan aiemmin kun audi on liikkeellä koko ajan.
              Vesipumppu taitaa sittenkin pitää vaikka on itkeksinyt, nestepinta ei ole laskenut yhtään

              Comment


              • #67


                Nyt kun on jonkin aikaa ollut niin voi sanoa että näiden tukien laitto oli positiivinen yllätys. Reagoi ohjaukseen paremmin ja korin rapinat väheni. Yllättävän vetkula on B5 kori.

                Omaan kesäautoonkin menossa kolmiomallinen ylätuki tolppien ja tulipellin väliin

                Alkuperäiset roiskeläpät vielä kun löytäisi jostain
                Viimeksi muokannut manninen; 24.1.2020, 11:57.

                Comment


                  #68
                  Kappas, jostain vielä löytyi uusia osia. Mikä tuo etummainen alapoikkituki on?

                  Comment


                  • #69

                    Raakasti lainasin netistä kuvia kun itse ei tullut otettua omasta asennuksesta. Foorumin kautta sain noi jousitukseen tulevat päätyosat ostettua ja IKH hain 5mm latikkaa jonka sovitin ja pulttasin tulipeltiin.
                    16mm putkea IKH ja ruuvipenkissä päät lyttyyn ja ne auton alapuolelle, joku 30-40€ rahaa käytetty.

                    Etummainen putki tukee apurungon päistään, saattaa fleksata kun on u-mallinen, toinen on korin tuki, itsellähän ei ole tuon mallin alumiinit (joissa tussimerkintöjä) joissa on päissä kiinnityspaikat mutta putken sai menemään noiden kolmen kiinnityspultin väliin, porasin reiät.

                    Oheen vielä omakin kuva. taaempi valmiiksi repsottava tarvikemuovi on yhden mutterin verran alempana
                    Viimeksi muokannut manninen; 24.1.2020, 18:26.

                    Comment


                    • #70

                      En alkanut arvuuttelemaan tai soittelemaan korjaamolle mutta vaihdoin varulta PA-suodattimen öljyn vaihdossa
                      Voisko joku savossa asuva suomentaa tuon minulle?


                      mittatikun sweet spot tuntuis olevan tuo, 13tkm vedettu 0W30 ja tuossa pysyy.
                      Täytin nyt vain tuohon asti, 3.2-3.4L. täyttömääräksi tässä taidettu mainita 4.3L kumma juttu. Sama homma oli camryssäkin että tikku oli tapissa 3.3L tms

                      Comment


                      • #71

                        Öljynpaluu turbolta on tällainen, tuo jousto osa kulkee liki vaaterissa, näkisittekö tuossa parantamisen varaa? Ihan hyvä vai laitanko lohkoon letkuliitännän ja letkun jyrkempään kulmaan.

                        ​​​​​​

                        Comment


                        • #72

                          Meni käsi poikki kuukausi sitten, vähän kaikki hommat jäissä sen vuoksi. Piti lasinpesunestettä lisätä ja samalla huomasin että turbolle menevä öljyputki vuotaa. oliko jollakulla lähimuistissa tarvittava letkun mitta ja kierteet jos tuon metalliputken vaihtaisi hydrauliikkaletkuun?

                          12 ja 9 juuresta märkä, sain yhdellä kädellä kiristettyä mutta en saanut selvää liikahtiko vain nippa turbossa.

                          https://www.darksidedevelopments.co....d-2-0-tdi.html
                          uskaltaiskohan tuon mukaan tehdä M10 M12 banjot ja 880mm pitkä
                          Viimeksi muokannut manninen; 3.4.2020, 22:06.

                          Comment


                          • #73

                            saatiin putki vaihdettua, uusi letku on teräspunos teflon mallinen. on vaan niin ahdas tuo väli että makaa suodatinkotelon lämpösuojaa vasten.

                            No eipähän valtimo enää vuoda, oli kokoajan kasvamaan päin tuo vuoto helmiliitoksesta

                            Comment


                            • #74
                              Takaluukun lukko alkoi talvella ränäämään, napin liikematka rajoittunut että juuri ja juuri sai auki. Ihmekös tuo kun lukonsuojaläpän välissä hiekkaa ja läppä auki.
                              Otin lukon levälleen mutta haittoihin asti en päässyt kun yksi osa oli niin hapettunut.

                              Sain kuin sainkin avaimen lukkoon ja ruuvipenkissä lukon liikkeelle.
                              Bräkleenillä ja mineraaliöljyllä lähti lukko taas pelaamaan.
                              Tuo onkin aika hauska jos olisi mennyt lopullisesti rikki, ei ole kääntyvää takaselkänojaa niin se ois ollu sit siinä.

                              Comment


                              • #75

                                Välillä kuvaakin eikä vaan tekstiä.

                                Nyt tuli nuo näkyvät ruosteet touhuttua erilailla. kaveri puhalsi puhtaaksi ja fosforihapon päälle maalit.
                                En tiiä saako noin tehdä mut katotaan.
                                Ilmastoinnin pienempi putki hankannut sisälokariin. tulee varmaan eteen jonain päivänä

                                Comment


                                • #76

                                  Kuva on porssesta mutta tänään porasin levyistä kaikki reiät auki. Tuntuu että nuo keraamiset palat tukkii paikat aika helposti, tai sitten se on tuo suomen talvi ja liian leppoista ajoa.
                                  Olis voinu tavalliset palat olla paremmat tuon tyyppisille levyille mutta palat pitää vanteet kyllä niin puhtaana että taidan sittenkin pysyä noissa.
                                  ATE powerdisc vois olla seuraavat levyt.

                                  Comment


                                    #77
                                    Kyllä nuo reiät tahtoo tukkeutua palan tyypistä riippumatta.

                                    Comment


                                    • #78

                                      tossa vielä ihan oikea kuva, täytöt oli tosiaan niin kovat että poraamalla vain lähtivät, näkee muutenkin että pattien kohdilla on tuollaiset hännät. ihan alareunassa näkyy huonoa palan ottavuutta, satulat liikkuu kyllä ihan käsivoimin eikä muutenkaan olleet mitenkään jumissa.

                                      Liian leppoista ajoa taitaa olla jarruille.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Tää on kyllä niin järkyttävää lukea näillä täyskokosilla kuvilla...

                                        Comment


                                        • #80

                                          Noni. Hellettä pitää!
                                          Palaampa aiheeseen ilmastoinnin jäätäminen.

                                          täälläkin muinoin pohdittu.
                                          tässähän autossa ilmastointi jauhaa kokoajan menemättä tauolle. pitäis varmaan 4-napaisen paine kytkimen johdot mitata kun tunnistin on uusi.

                                          4B0820177 on paisuntaventtiilin orkkis numero ja aeromotorilta ostin 8UW 351 233-001 ja 8UW 351 233-091. vaihdoin saman värisen minkä autosta otin, en tiiä pitäiskö testata tuota toista kun se jäätyminen loppuu tuohon paisuntaventtiiliin.

                                          Mutta kyllä tuo järjestelmä taitaa vuotaakin. Kumma kun camryssä on R12 aineet ja ehkä kerran 90-luvun puolella täytetty, tekee kylmää ja katkoo kompuraa.

                                          En kyllä hevillä uskois että vajaa täytöstä johtuisi, heti täytön jälkeen kun muistelen ettei katkonut ainakaan.

                                          Kompura heikko tai paisuntaventtiili väärä
                                          Viimeksi muokannut manninen; 26.6.2020, 00:46.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ompa kyllä yhenlainen tuo kylmäkone.
                                            Täytettiin järjestelmä ja paisuntaventtiilin vaihdoin uuteen samanmoiseen (pussissa luki A4 B5 ja toisessa 80/100/a6).

                                            https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...559#post574559 tän mukaan koittelin katella, 22-24 pitäs olla korkeapaine tunnistimen toimintaan liittyviä hommia.

                                            letkujen ollessa kiinni 15bar jälkeen flekti menee isommalle teholle, luulis siis painekytkimen tiedon menevän paneelille. mutta ei kyllä paineen nousu näy paneelilla noissa 22-24 paikoissa, mikään ei muutu siellä. ei o kyllä vikakoodejakaan.
                                            magneetti kytkimen johtoon ledi niin näkis mitä tapahtuu ajon aikana.

                                            Pitäs melkein toisesta A4 B5 kattoo miten se oikeasti ees toimii. eihän näissä o ees höyrystimen lämpötilatunnistinta niinku joissain on, varmaan tuo paisuntaventtiili säätää vaan paineen mukaan mitä tehdään.


                                            Eipä tästä varsinaista haittaa ole jos ajaa max 1h kerrallaan, tunnin ajon jälkeen mukava lätäkkö alla kun kaikki sulaa

                                            Comment


                                            • #82
                                              Alkuperäinen kirjoittaja manninen Näytä viesti

                                              Nettiauton uuraisten 600€ autoa kävin katsomassa, reipas 500tkm ajettu ja ilmeisesti kanteen ei ole koskettu
                                              https://www.nettiauto.com/audi/a4/11389730

                                              "Myydään Audi A4. Katsastettu 20.5.2020 ja silloin vikoja oli seuraavat:

                                              Apukuskin puolen etupyörän laakeri ääntää hieman (pitää vaihtaa)

                                              Apukuskin puolen takapyörän kartiolaakerissa pieni välys (pitää kiriä) ja takasumuvalo ei pelannut.

                                              Muita vikoja ja puutteita ei havaittu.

                                              Auto siis pitäisi käyttää uusinta näytössä 22.6.2020 mennessä.


                                              Tämän katsastus reissun jälkeen auton moottori rikkoutui.


                                              Myydään nytten moottorivikaisena. Joko kokonaan tai osina.

                                              Koko auton hinta 300 € tai osina katsotaan tapauskohtaisesti hinnat."

                                              Ei ollu iso hintaero toimivan ja toimimattoman välillä

                                              Comment


                                              • #83

                                                Vesipumppu meni vaihtoon vasta nyt, ei tahtonut pitää paineita enään. nestettä ei ole tarvinnut lisätä 24tkm matkalla.
                                                Onpa kyllä helppo vaihtaa tuo vesipumppukin, keula löysälle ja saa välistä otettua.


                                                Vuosi sitten huuhdottu jäähdytyskierto ja noin ruokalusikallinen tuli mujua lämppärinkennosta.

                                                Tuossa jo pohdittiin että oiskohan lämppärin letkun väliin jotain puhdistettavaa suodatinta mihin tuo kaikki moska jäisi :)

                                                Myös startin vaihdoin uuteen kun elstockin vaihtolaite vinkui jo siihen malliin.


                                                Moottoriöljyiksi 5w40 redlinen sijaan meni 0w30 motulit.

                                                Hyvä auto on ollut



                                                Ei hemmetti tollanen on kunnollinen olemassa.
                                                Ei puuttus suodatin kuin pissapojasta sitten :D

                                                Docilla 13€ vaihtosuodatin tuohon
                                                Viimeksi muokannut okkim; 16.8.2020, 10:14. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  No nyt on suodatin kennon kierrossa :)
                                                  1/2" bsp kierre meinas aluksi vuotaa mutta taisin saada pitämään viimein.
                                                  37mikronin suodatin nyt kiinni mutta 12mikroninen on kesällä käytettävä.

                                                  Huuhtaisen kennon vielä kerran.

                                                  Öljynpainemittaria en saa järkevästi oikein mahtumaan mutta pohdin jos laittais 0.9bar diesel osan tilalle 1.4bar bensakoneen anturi.
                                                  Kannen päähän 2.5bar tai 3bar anturi käyttämään himmeää lediä.

                                                  0w30 öljyillä näyttäisi venttiilikopan tihkuminen voimistuneen, näyttäisi että tulisi kierrettä myöten läpi.
                                                  Tässähän venakoppa kiinnittyy vain kolmella M6 mutterilla


                                                  Viimeisin kennon huuhtaisu, kolmen viikon mujut.
                                                  Enään ei pitäisi kertyä
                                                  Viimeksi muokannut manninen; 4.9.2020, 15:51.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Takajarruissa huomasin outoa kulumista. Vuosi sitten rasvatut tapit niin yksi oli taas jumissa, en tiiä mitä rasvaa tuonne pitäisi laittaa että kestää, kirkkaan sijaan pesään meni sinistä tällä kertaa.
                                                    Vuosi on näköjään pitkä aika noille mut nyt on taas käyty läpi.

                                                    imaisin myös kytkinnestettä desin läpi, hyi että oli mustaa tavaraa siellä.

                                                    0W30 öljyt on pysyny hyvin sisässä toistaiseksi

                                                    Vesipumppukin meni aerolle takuuseen

                                                    HANKOOK KINERGY ECO2 K435 195/70 R15 97T olen miettinyt seuraaviksi kesärenkaiksi, ekomallin 195/65R15 painaisi tosin varmaan kilon vähemmän.

                                                    Talvea kohti!

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja manninen Näytä viesti


                                                      Nämä menivät kiinni tänään, pikkusen erilailla näkee kuin noista hiottu lasisista.
                                                      Bi-xenonin hyvä puoli oli kyllä viiveetön pitkille vaihtaminen, kun läppä vaan liikahtaa
                                                      Piti toiset ballastit vaihtaa kun pari kertaa pitkille vaihtaessa sammui koko mittaristo autosta, vähä häiriöä ilmassa

                                                      Comment


                                                      • #87

                                                        Ja eberistähän se ohjainlaite meni rikki, onneksi taisin saada korjattua. Aika näyttää on nää sellasia laitteita.
                                                        Mukavasti tuokin asennettu kun pääsee käsiksi ilman että tarvii vesistä ottaa.

                                                        Comment


                                                        • #88

                                                          blackfriday alesta koito Q5 henkiset bi-projektorit depojen sisälle, hyvin aukee latu taas.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Peukku kunnon valoille!

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Hervast Näytä viesti
                                                              Oisitpa jo samalla vaihtanut lämppärin kennon kun kojelauta on irti, saattaa jossain vaiheessa vaatia vaihtoa. Tuo kun ei oo kovilla pakkasilla mikään kovin hyvä pitämään moottorinlämpöjä normaalina. Muistaakseni raja jotain -17

                                                              Joo aika aikaisessa vaiheessa alkaa pakkanen näkymään lämpömittarissa, kaupungissa alkaa viisari liikkumaan jo -10. Sähköinen lisäpumppu kun kierrättää iloisesti nestettä kennolle ja siellä on se iso suodatin vielä hukkaamassa lämpöä.
                                                              Maantiellä pysyy suht kohillaan vaikka -30 mutta kun kaupunkiin tulee niin toi lämppäri imuroi viisarin alas varmaan 60.

                                                              Nyt parina aamuna vähän uudempaa asukkaiden kalustoa alkanut jäämään pihaan

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X