Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 kolarin tutkintaa konehuoneessa ja hytissä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kertokaas fiksut teinkö pahan virheen laittamalla motonetin halvinta power steerong fluidia ohjaustehostimelle? Laitoin vain 0.5litraa. Ei määräkään riittänyt ku tehostin ääntää eikä toimi kun rykimällä kääntäessä, tyhjäkäynnillä mielestäni sirisee. Halusin kuitenkin testata käykö auto ja muuta nestettä ei ollut. Voinko lisätä samaa nestettä lisää vaiko onko pakko käytön ja toimivuuden kannalta laittaa oikeaa ja parempaa öljyy? Huhut puhu et atf käy ja korkin minersaliöljy ei olis pakollinen?

    Comment


    • #62
      Miksi ostaa ja laittaa väärää, kun ainakin vielä edellisen kerran motonetistä sai myös oikeaa ohjaustehostinöljyä...? Ainakin vanhemmissa on öljyasäiliö jossa mittatikku tms. eikö näissä uusissa enää ole?

      Comment


      • #63
        En kysyny oikeastaan syytä miksi vaan voiko, halusin käynnistää auton ohjaustehostimen kustannuksella ja jos mieltäsi helpottaa, yöllä motonetti oli kiinni ja kaapissa oli litkua. Mittatikkukin on mutta siihen ei määrä riittänyt. Kysyn kuitenkin uudelleem kelpaako kyseinen öljy tehostimeen että ostanko samaa lisää vai vaihdanko öljyt. Tehostimen hajoaminen sen kustannuksella käynnistyykö koko auto oli pieni hinta.

        Comment


          #64
          Mitähän se halvin öljy oli? Osta Comma merkkistä öljyä Motonetista, se ainakin kelpaa.

          Comment


            #65
            Jos tehostimen hajoaminen olisikin ihan se ja sama niin entäs ohjausvaihteen hajoaminen? Paskalla säkällä tehostin jauhaa ittestään vajailla öljyillä "kuivana" koko ajan lastua joka kulkeutuu öljyn mukana ja kohta vuotaa tai hajoaa ohjausvaihde. En osaa vastata lopullista vastausta mitä öljyä siinä voi käyttää mutta koneen käynnistymisen testaamisen ajan on varmaan yks lysti minkä merkkistä öljyä siellä on jos ei ole tarkoitus ajaa ja käyttää pidempään ja jos se öljyn tyyppi vain on oikea. Jos oot oikeasti laittanu punaista ATF öljyä sinne ni sit en käyttäisi edes tyhjäkäynnillä vaan säiliöstä imurilla niin paljon pois kun saa ja oikeaa öljyä täyteen, jonka jälkeen vielä oikealla öljyllä pariin kertaan huuhtelu. ATF on vanhojen jenkkimiesten juttuja ja hajottaa tosta autosta aivan satavarmasti ohjausvaihteen tiivisteet, ei ehkä ihan kerrasta mutta ajan kanssa aika nopeastikin.

            Comment


            • #66
              Nyt päästiin ytimeen, kyseessä siis pelkkä käynnistys kun en kuivava halunnut käyttää. Kolarissa hajos tehostimen jäähytysputki josta tuli öljyt pihalle, käsitin motonetin halvimmasta öljystä että sen nimi on power steering fluid. Erillistä valmistajaa en muista lukeneeni. 5.99e suppilomainen purkki. Pitääpä tänää irrottaa paluupuolen liitin tehostimen jäähdytysputkelta ja pistää oikeat öljyt sisään kun auto tosiaan käynnistyi kolarin jäljiltä. Jos nämä jo lisätyt öljyt kävisi, olisin ostanut sitä lisää.

              Edit: merkki onkin mag1

              Comment


                #67
                Siellä voi olla nyt ilmaa järjestelmässä eli pitäisi varmaan ilmata se tehostin kunnolla:
                Järjestelmä täyteen, pyörät ylös ja auto sammuksissa kääntelyä ääriasentoihin kymmenisen kertaa. Tämän jälkeen nestepinnan tarkistus, lisää nestettä tarvittaessa ja auto käyntiin n.2s ajaksi. Taas nesteen lisäys ja taas käyntiin 2s. ja toistat kunnes nestepinta ei enää putoa.

                Comment


                • #68
                  Kiitos vinkistä, olisin tullut kyselemään tätä myöhemmin. Päätin lopulta lisätä vain mag1 öljyä lisää kuitenkin se on ohjaustehostimeen. En usko tämän tekevän kovin pahaa jälkeä kun korkin mineraaliöjy varoituksesta huolimatta synteettinenkin käy. Jää nähtäväksi.

                  Comment


                  • #69
                    Päivitellääs, common tehostinöljyy piti laittaa ku motonetissä ei ollu enää mag1 öljyy. Moottorinnkäynti tasaantui ja tehostin muuttui todella kevyeksi ja äänettömäksi. Kävin heittää kiekan autolla ja meinas laaki lentää reisille kuinka hyvältä audin kyyti tuntui. Flekti ei pyörinyt joten pitää tarkistaa sähköt ja sulakkeet. Vai voiko ilmastoinnin toimimattomuus vaikuttaa molempien flektien toimintaan? Ilmastoinnista aineet pihalla ja flektit oli saanut hiukan osumaa. Auto herätti katseita enemmän puskuri irti kuin ennen kolaria

                    Comment


                    • #70
                      Bägit lisätty, kinalainen sulake akulla. Herjaa akun paukusta lukialla vikakoodia, auto kuiten toimii. Voiko johtua kiinaosasta vaiko liittimestä joka hiukan rikkoontu?

                      yllätyksekseni vikakoodi myös kuskin ja apukuskin vöistä. Tarkenpi koodi ja nimi myöhemmin. Vyöt kuiten toimii joten mitä epäilette syyksi? Tästä syystä airbägin valo palaa
                      Viimeksi muokannut Pelimies; 21.8.2019, 19:27.

                      Comment


                      • #71
                        Muutaman kolariecun nähneenä, niin bagin laukeaminen näkyy ja ei poistunut orkkis vcds:llä. Vaatinut koodaria ja nämä vain omia kokemuksia.

                        Comment


                          #72
                          Akun paukusta en osaa sanoa, voi varmaan johtua molemmista asioista.

                          Oliko kolarissa molemmat etuvyöt käytössä? Jos oli, niin niistä on menneet kiristinpaukut päälle ja vyöt pitää vaihtaa.

                          Comment


                            #73
                            Muista vielä että sulla on se crashdata airbagohjausyksikössä, tehtaan ohje on se että se uusitaan kolarin jälkeen. Budjettiratkaisu on poistaa se crashdata muistista airbag reset-toolilla.
                            Keskustelua asiasta : https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...emusta?t=73468 ja tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...gelma?t=108513
                            Viimeksi muokannut Killeri; 22.8.2019, 09:09. Perustelu: Linkin lisäys.

                            Comment


                            • #74
                              Mut voiko vöiden paukku olla rikki kun vyöt toimii normisti?

                              mainittakoon vielä, airbäg valo poistuu kun nollaan vikakoodit airbägyksiköstä mut tulee aina palamaan hetken päästä herjaten vöiden ja akkupaukun vikaa
                              Viimeksi muokannut Pelimies; 22.8.2019, 15:53.

                              Comment


                                #75
                                Kyllä ne vöiden kiristimet on entiset jos ne ovat lauenneet. Silloin niistä tulee vikakoodi ja ne on vaihdettava.

                                Comment


                                • #76
                                  Vähän googlasin, onko siis kiristinpaukku siellä penkin lähellä pilarissa, b pilari. Muovin takana? Onko tämä eriosa kun se itse turvavyö, ns. Lisäosa joka lukitsee vyön hätätapauksessa?
                                  laukeamisesta en tiedä, mutta uskon vikakoodin perusteella näin olevan, autossa oli 2henkilöä kolarinaikana etupenkillä.

                                  Comment


                                    #77
                                    On se siellä, se on kiinni vyön rullassa eikä voi vaihtaa erikseen. Jotkut firmat korjaa niitä kyllä.
                                    Viimeksi muokannut okkim; 23.8.2019, 07:47.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Sain vihdoin turvavyön käteen ja vaihdettua alkuperäisen sulakkeen akun paukkuun. Turvavyön pyrotekniikan johto oli kiinni eikä näkynyt mitään laukeamisen merkkejä, onko silti osa rikki tai lauennut kun tulee vikakoodi? Onko vielä jotain kohtia joissa on kolarista irtoava liitin?

                                      toinen outo vika on lasin pyyhkiät, toimii vain ajaessa, mistä tämä voi johtua?

                                      Comment


                                        #79
                                        Jossain vaggineissa se tunnistaa konepellin kiinni olon eikä vinkkarit toimi auki ollessa. Voisko liittyä tähän jos keulaan kolaroitu?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Uskon että johtuu siitö jos sellaista on kun tunnisteanturi on irti, en löydä lukkoon menevää paikkaa. Osaako joku kertoa mihin ja miten anturi asennetaan? Laitoin teippiä anturiin mutta lämpö löysyttää teipin ja näyttöön tulee kuva aukinaisesta konepellistä.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Leima tosiaa saatu pirssiin. Nyt tuli vika, kuului kova kolahdus. Kierrokset kävi hetken alhaalla. Jonka jälkeen huiput 140kmh ja hirvee tärinä autossa. Kiihtyy hitaasti. Tyhjäkäynnin kierrokset kuitenkin ok ja kulutus 100kmh vauhdilla ihan asiallinen. Ideoita?

                                            Comment


                                            • #82
                                              Noniin, päivitellääs projektia, autosta toden näköinen vika löytynyt alumiinisesta putkesta josta juttelin aiemmin, onko nyt turbon ilmaputki vaiko mikä, menee "soundboxiin" 1 haara tästä putkesta, oli bildeman kumiputki sulanut muutaman kymmenen tuhannen kilometrin jälkeen josta kuului pamaus ja tehot katos autosta. En ole vaihtanut osaa mutta melkovarma että edellisen viestin ongelmat johtuu tästä, mikä osan nimi on ? en löydä osaa mistään, edellisellä sivulla on kuvassa osa josta puuttuu pala, näkyy vain mutka josta menee letku soundboxiin ja kumiletkuun.


                                              osa löytynyt: 4F0145731S vielä ku löytys osa ostettavaks




                                              Viimeksi muokannut Pelimies; 27.9.2020, 19:26.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X