Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lapsilisämobiili A4 b7 avant sline quattro ylläpitoa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lapsilisämobiili A4 b7 avant sline quattro ylläpitoa.

    Tervehdys taas kaikki!

    5 vuode audittoman jakson jälkeen taas täällä. Edellinen audi tosiaan vaihtui subaruun, jonka jälkeen tuli puhtaasti harrastekäyttöön tarkoitettu skyline, joka edelleenkin löytyy tallista keskeneräisenä projektina.
    Perheen kasvettua tuli tarve farmarille, jonka virkaa hoiti ensin 96 mallinen c-mese. Nyt mesestä hankkiuduttiin eroon ja tilalle tuli Audi a4 b7 sline avant quattro tiptronic vaihteistolla.

    Audia olisi nyt tarkoitus hieman ylläpitää ja hieman parannella omaan makuun sopivammaksi.

    SPeksejä tällä hetkellä:
    -Hopea väri
    -Sline
    -puolinahkaiset sporttijakkarat
    -Vakkari
    -2,0tfsi kone
    -Bi-xsenon valot
    Eli koko lailla vakio kuntoinen laite.

    Nyt alkuun laitetaan ainakin voimansiirron öljyt uusiksi ja uusi mukiteline on jo tilattu kun vanha on rikki.
    Kuvia laitan kunhan jäsenhakemus menee läpi.

    Tulossa myös:
    -Cromit mustaksi
    -Valoihin smoke kalvoa
    -Mahdollisesri kevyttä madallusta
    -18" vanteet
    -Kaikkea pientä hifistelyä sinne ja tänne

    Tuosta vielä edellinen audi: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...di-a4-b6-1-8tq

    instagramista löytyy kuvatuksia skylinestä ja tästä audistakin jo jokin kuva @nuut3ro
    Viimeksi muokannut tusa91; 5.10.2019, 22:04.

    #2
    Näköjään kuvia saa liitettyä, vaikkei jäsen olisikaan.
    Aika voimansiirron öljynvaihtoon on varattuna 10 päivälle.
    Attached Files

    Comment


      #3
      Tuli haettu pieni hoitopaketti maalipinnalle korrek pro polymatrix, ikkunoille myös korrek proota glass coatin merkeisä. Ohjaamon nahoille koriin tarttui sonaxin nahanhoitoaine.
      Myös purkin rubber comppia ostin kokeeksi, jos saisi kromeja piiloteltua järkevällä budjetilla.
      Attached Files

      Comment


        #4
        Tänään käytii huollossa tarkistamassa öljyt etuperästä ja jakolaatikosta (tyhjennysroppua ei ole, enkä tiedä miksei ole). Perään laitettiin uudet litkut. Vaihteistoöljy vaihdetaan keskiviikkona kunhan oem suodatin saapuu helsingistä marmorille. Suodattimen puutteen takia jäi siis tänään vaihtamatta.

        Pakoputken lämpökilvet olivat laajentaneet kiinnitysreikiä ajansaatossa. Vika korjattiin ainakin toistaiseksi isoilla koriprikoilla.

        Pari pientä tulevaa remonttikohdetta löytyi lisää nosturilla tiiraillessa.

        Pakoputken joistopala vetelee viimeisiään ja y-haara on korjattu kylmähitsauksella ja vuotaa. Myös muu putkisto vetelee viimeisiään.
        Kysynkin siis sopiiko sama ränni avanttiin ja sedaniin?

        Toisena tulevaisuuden korjauksena tulee uusi alustamuovi koskinpuolelle akseleiden väliin. On tuo jäänyt jossain kohtaa kokonaan matkalle.

        Myös kevyttä keulanilmeen kohentamista tein vaihtamalla parkit ja päivävalot ledeihin.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Miten sait ledit toimimaan ettei herjaa polttimoista?

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Jimi555 Näytä viesti
            Miten sait ledit toimimaan ettei herjaa polttimoista?
            Ostin canbus merkinnällä olevat ledit.

            Comment


            • #7
              Oisko heittää linkkiä polttimoihin? Omasta meinaan paloi juuri toinen Mtecin valkonen halogeeni ja ajattelin kokeilla vaihteeksi ledia.

              Comment


                #8


                Parkit o tuollaset https://m.motonet.fi/fi/tuote/430005...T10-12V-Canbus
                ja päiväpolttimot tuollaset https://m.motonet.fi/fi/tuote/430007...15S-12V-Canbus

                Eihän nuo mitää tieliikennelaillisia ole, mut ei kerrota kellekkään ?
                Viimeksi muokannut Killeri; 11.6.2019, 15:42. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistetu.

                Comment


                  #9
                  Eilen sitte saatiin laatikkoon uudet öljyt ja suodatin.
                  öljy oli joskus vaihdettukkin ku suodatin oli tarvikemallia, mutta aika tummat ne silti oli.
                  laitetaan myös kuva, missä näkyy tuo puuttuva pohjalevy.
                  Samaan konkurssiin uusittiin myös moottorin ja ohjaamon ilmansuodattimet.
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Kaiken muun äkkinäisen ohessa kerkesi autoa seisottamaan päivän taippifirman hallissa kun jätkät väänsi ikkunoihin kalvot välitöinä. Eipähän pitäisi takapenkillä enää kärsiä auringosta niin pahasti.
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Mistähän lähtis vikaa hakemaan ku takaluukun aukasu vetää välillä sellasen rumpusoolon, ettei taas mitään järkee ='D eli kahvasta avatessa hakkaa sitä aukasu solenoidia tarpeettoman monta kertaa..

                      Comment


                        #12
                        4F Avant teki aikanaan samaa, tuosta pääsi eroon kun vaihtoi sen koko takakontin lukkolaitteen. Muistelen, että osa oli jopa marmorilla edullisempi kuin saksasta tjsp tilaamalla.

                        Comment


                          #13
                          Tuossa luukun lukko:
                          http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=8P4827505D

                          Comment


                            #14
                            Kuinka vaikea voi olla kilvenalusen vaihtaminen? No 3min hommaan 1,5h...
                            Eka piti nopeasti kerrostalon pihassa vaihtaa. Eipä onnistunut. Ensin katkes muovinen ruuvi vanhan alusen kierteisiin ja seuraavaksi meni alusen kiinnitysruuvien ristipääkannat pyöreäksi. Kaivoin pikkuruuvarilla muovisen ruuvin jämät pois telineeseen ympätystä ruostuneesta mutterista ja sain kilven takaisin paikoilleen.
                            Eilen sitten menin skylineä laittamaan tallille ja päätin samalla vaihtaa kilvenalusen audiin. -> kilpi pois ja papukaijatongeilla kiinni ruosteisiin ruuveihin... naps ja naps. Molemmat poikki.
                            Seuraavaksi ruosteenirrotusaineet ruuveihin ku nyt sai sitä kerteeseen asti. Vääntö tongeilla ruuvi tyngästä.. ei vaikutusta. Vähän kovempaa... alkuperäinen niittimutteri vääntyy osin pois kuopastaan.

                            Tässä kohtaa meinaa mennä hermot. Avaan takaluukun verhoilut pois ja hakkaan vasaralla niittimutterit pois. Pieni naputtelu toiselle puolen ja pelti suoraksi. Sitten hieman maalia paljastuneiden peltien päälle, ettei ruostu enempää. Sitten vain uudet niittimutterit vanoihin reikii ja kilvenalunen uusilla ruuveilla kiinni. Ja kiukkuisena ajoissa tallilta kotiin ilman, että skylineä edes ehti vilkaisemaan.. ?

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja tusa91 Näytä viesti

                              Parkit o tuollaset https://m.motonet.fi/fi/tuote/430005...T10-12V-Canbus
                              ja päiväpolttimot tuollaset https://m.motonet.fi/fi/tuote/430007...15S-12V-Canbus

                              Eihän nuo mitää tieliikennelaillisia ole, mut ei kerrota kellekkään ?
                              Tätä threadin luettua kävin paikallisessa motonetistä nuo päiväpolttimot hakemassa. Sain ne asennettua ja ajotietokone herjaa palaneesta polttimesta? :/

                              Comment


                                #16


                                Hmm. Jännä juttu. Mul ei oo polttimoista herjannu tässä eikä kauan sitten olleessa b6 koppasessa, johon asensin oem-led kilpivalot ilman lisävastuksia ?
                                Viimeksi muokannut Killeri; 30.8.2019, 07:50. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                Comment


                                • #17
                                  Mä laitoin kans noi Ledit toisen merkkiseen autoon joka on muilla polttimoilla polttanut vikavaloja, mutta ei noilla.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuli eilen vaihdeltu öljyt koneeseen. Oli ihan pikimustat vaikkei ajettu 5tkm öljyillä. Täytynee vaihtaa nyt muutama kerta vähän useemmin, että puhdistuis kone.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tänään aamulla rouva katsoi ulkolämpämittaria ja totesi se olevan pakkasella. Pyysi minua laittamaan autoon talvikumit alle, jos hänen täytyy lähteä joku aamu ajamaan ja tien pinta onki paikoitellen liukas. Meillä ku ei työmatkoihin autoa käytetä ja ajomärät näin vähäisiä niin minä suostuin tähän.
                                      Joku vitun pallopää oli vaihdellut renkaita aiemmin ja ruuvannut pultit kiivana kiinni ja vieläpä rikkinäisellä rannemomentilla. Muutamia puötteja sai hakata mopolla tosissaan auki ja jotkut pulteista olivat venähtäneet ihan tosisaan. Onneksi edellisen audi ajoilta on yksi kierros alkuperäisiä pultteja vielä varastossa niin saa laittaa jossain välissä uudet pultit paikoilleen.
                                      En nähnyt kriittiseksi heti laittaa, koska reilummin venähtäneitä pultteja oli yhteensä kaksi ja suurin osa kuitenkin ihan kunnossa. Viimeistään seuraavassa renkaanvaihdossa vaihdan nuo pultit uusiin.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        #20
                                        Jatketaas vähä ylläpidollisia kertomuksia.
                                        Alkuvuodesta piti käydä leimaa hakemassa. Pakoputki piti ehjätä ennen leimaa aiemmin mainittujen vuotojen takia. Putkeen hitsuuttelin uuden joustopalan, kun vanha oli jo katkeamispisteessä, hioin tuon haarapalan saumat puhtaaksi ja vedin uuden sauman päälle, jotta sai putken tiiviiksi. Kuvat näistä olen näköjään poistanut, koska tartti muistikortille tilaa...

                                        Nyt viimeisimpänä hommasin 82cm purelux merkkisen lisävalopaneelin keulalle, kun ei näillä mustilla syyskeleillä oikeen nää tolla bixsenon valolla mitään. Lisävalon painon takia se täytyy kiinittää törmäyspalkkiin, että sa tukevan asennuksen. Palkki kuitenkin on aika syvällä ja hankalasti tavoitettavissa, sekä kytkennät täytyy tehdä väylään niin päätin ulkoistaa asennuksen ammattilaiselle. Asennusaika on parin viikon päästä. Mallailin kuitenkin tuota valoa keulalle hieman niin saa käsitystä, että miltä näyttää asennettuna. Click image for larger version

Name:	20201110_130526.jpg
Views:	1622
Size:	183,2 Kt
ID:	1903891
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #21
                                          Pitäisi tuo lisävalon asennus onnistua perinteisellä releohjauksella ja rosvo liitoksella. Muistaakseni pinnistä 11 löytyy läpän ohjausjännite.

                                          Comment


                                            #22
                                            Itsekin led-baria B7n keulalle sovitellut ja selvitellyt miten kytkeä, tämmönen oli tuolla 'lisäkaukovalot a4 b7aan' ketjussa:

                                            Alkuperäinen kirjoittaja javo Näytä viesti
                                            ---------- Koitin etsiä internetin ihmeellisestä maailmasta, mutta eipä löytynyt sieltäkään. Onko kenelläkään havaintoa? 14 pinninen on tuo liitin, jos oikein muistan.

                                            Vai onko tuo umpio pistettävä palasiksi? ----------

                                            Minulta löytyy jo yksi valmiiksi räjäytetty, joten ei kannata ;)
                                            Jep, 14 pinninen se on. Näyttäisi menevän läpän solenoidille 11 pinniltä ohjaus (+12V?) ja 5 pinniltä (maa). Samaisessa 5 pinnissä ruskea johto xenonin sytyttimelle.

                                            Comment


                                              #23
                                              Nuo kun laitat umpioihin niin saat myös lyhyisiin valoihin huomattavasti lisää tehoa:
                                              https://speed-autoteile.fi/index.php...oduct_id=30323

                                              Comment


                                                #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Nigel Näytä viesti
                                                Pitäisi tuo lisävalon asennus onnistua perinteisellä releohjauksella ja rosvo liitoksella. Muistaakseni pinnistä 11 löytyy läpän ohjausjännite.
                                                Tuo kuitenkin toiminnan kannalta varmin tapa laittaa se sinne väylää. Tuohon kuitenkin olemassa valmiit väyläpurkit ja ohjeetkin löytää valmistajan mobiilisovelluksesta merkki ja mallikohtasena. Eli siis purkki väylään ja nappi kojelautaan, että saa tarvittaessa erikseen lisät pois päältä. Kuitenkin joskus sillain sumua, että lisävalosta voi olla haittaa.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Laitettiin väyläpurkilla ohjaus lisävalolle. Valo ruuvattiin törmäyspalkkiin kiinni, että pysyy. Valon mukana tulleet päätykiinnikkeet hyödynnettiin tukien asentamiseen. Ulkonäöstähän voidaan olla montaa mieltä, mutta omaan silmään istuu tuo järeä valo ja järeät kiinitukset.
                                                  Valolle laitettiin vielä erillinen katkaisija kojetauluun sopivasti hollille, mutta kuitenkin pois tieltä, ettei vahingossa töki.
                                                  Valotehoon ja kuvioon olen tyytyväinen. Kuvissa on vertailuna pelkät alkuperäiset pitkät.
                                                  Click image for larger version

Name:	20201125_121647.jpg
Views:	1101
Size:	51,8 Kt
ID:	1905227 Click image for larger version

Name:	20201125_121658.jpg
Views:	1075
Size:	42,1 Kt
ID:	1905228 Click image for larger version

Name:	20201125_182556.jpg
Views:	1113
Size:	227,8 Kt
ID:	1905231
                                                  Click image for larger version

Name:	20201125_104557.jpg
Views:	1105
Size:	47,2 Kt
ID:	1905233 Click image for larger version

Name:	IMG_20201127_130108.jpg
Views:	1098
Size:	81,1 Kt
ID:	1905229 Click image for larger version

Name:	IMG_20201127_130122.jpg
Views:	1064
Size:	61,3 Kt
ID:	1905230
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja kalsket Näytä viesti
                                                    Nuo kun laitat umpioihin niin saat myös lyhyisiin valoihin huomattavasti lisää tehoa:
                                                    https://speed-autoteile.fi/index.php...oduct_id=30323
                                                    Niin tuossa vissiin pelkät projektorit? Tarttis noihin vakio projektoreihin saada uudet bi-xenon polttimot ku rupee veteleen viimesiään toinen. Minkä malliset polttimot mahtaa istua orkkis umpioihin?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      D1S.
                                                      Suoraan Retrofitlabiltakin saa näitä sarjoja:
                                                      https://www.retrofitlab.com/en/audi-...eadlights.html

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Polttimoita löytyy myös:
                                                        https://speed-autoteile.fi/index.php...oduct_id=32202

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Polttimot kävin ohiajomatkalla motonetistä hakemassa. Vaihtelin ne tuossa eilen. Sai kohtalaisesti vaihdettua, kun otti ilmanputsarikotelon irti ja toisella puolella siirsi ohjaustehostimen nestesäiliön sivuun.
                                                          samaan lähtöön uusin parkkipolttimot. Nopeasti hajonneet lediparkit vaihtui perinteisiin hehkupolttimoihin.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X