Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Taas yksi coupe quattro typ89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kuuluuko noihin coupe / S2 muuten rinkulat auton taakse? Semmoiset voisi jostain ainakin investoida.

    Antti, kyllähän ne ovipaneelit kiinnostaisi. Millaisella viimeistelyllä ne ovat ja millaisessa kunnossa?

    Comment


    • #62
      ihan vakio kuntoset, jäi yli ku myin auton.

      Comment


      • #63
        Lieneekö typ89 coupeen muuten olemassa S2 maailmasta tai muuten yhteensopivana mitään Bose tms ovia joissa olisi kaiutinpaikat? Näkyy tuossa omassa olevan vakiosisusta noiden osalta eli vaaleat ovipaneelit ilman kaiutinpaikkoja. Penkit onkin uusittu Recaron Sportteihin.
        Voisin myydä lokakuun lopun jälkeen nukatut (etu ja taka)ovipahvit, joissa on 12l kotelo ja kaitin ritilät+metallikehys. Kauppaan kuuluu lisäksi tommisbilletin sorvaamat "luodit" diskanteille. Kiinnitys kulmarauta oveen, jalusta kiinni ja ovipahvin reiästä läpi.

        Unikit, todella upeat. Ei ilmaiset, mutta hienot ja toimivat. Pistä privaa jos kiinnostaa. Pistän kuvia sitten tulemaan.

        Comment


        • #64
          Saisikohan nuo jalopuujäljitelmät järkevällä määrällä väkivaltaa irti. Voisi vetää jotain muuta pintaa kuin tuon hieman pappamaisen puupinnan. Modernimpi look tms.

          Sain tuossa tuon uuden ilmastoinnin lauhduttimen. Jos tässä lähiviikkoina ehtisi pulttaamaan kiinni. Tämä vkl mennee vielä kynnysten ja muiden peltihommien parissa. Olisiko kellään kohtuu / hyväkuntoisia roiskeläppiä tuohon korimalliin? Mielellään koko kierros. Laakkoselta tuntui saavan vielä etuläppiä 54,xx euron parihintaan. Millaiset sitten lie, kai niiden mallikohtaisesti kohtuullisen istuvat pitäisi olla.

          Antti,

          Millaista hintaa pyydät ovipaneeleista?

          Comment


          • #65
            Jalopuut irti saadaksesi joudut irrottamaan esim. ovi paneelit, ne on sieltä takapuolelta kiinni sellasilla pyöreillä kiinnikkeillä kiinni. Älä edes yritä ottaa niitä irti autossa kiinni ollessa.

            Comment


            • #66
              Itse kanssa tuumaillut noiden jalopuiden vaihtamista hiilaripintaisiin konsolin
              http://batman.jypoly.fi/~c1184/sisusta/konsoli pintoja myöten tai
              ainakin noiden jalopuiden maalaamista jollain antrasiitin sävyllä.
              Ei vaan ole löytynyt paikkaa josta esim. olisi mahdollista saada hiilikuitupintaiset.

              Comment


              • #67
                Hiilaria:
                http://search.ebay.de/search/search....bon&category0=

                Ja muutenkin ebaystä selaamalla varmasti löytyy.

                Comment


                • #68
                  Pari viikonloppua on nyt mennyt aika intensiivisesti auton kimpussa. Alusta ja pyöränkaaret on nyt käyty läpi ja tehty tarvittavat huoltotoimenpiteet. Kyllähän tuo näkyy ikä syövän galvanoituakin peltiä. Takapuskurin alle sai pistää molemmille puolille aimo suikaleet tuoretta tavaraa. Lisäksi takapyörien etupuolella kynnyksessä oli pehmeää ja parissa kohtaa alustassa. Pitäisi varmaankin ne roiskeläpät saada nyysittyä jostain. Eteen saisi Laakkoseltakin reilulla 54 eurolla pari.

                  Vielä olisi maalipinnassa esiintyvät ongelmat mutta niitä pitänee fiksailla vähän paremmalla aikaa ja keliä. Tyhjäkäynti on vapaalle heitettäessä hieman pätkivä. Pudottaa johonkin ehkä 500rpm hetkeksi ja sitten palaa suht normaaliin 750rpm huitteille. Pitää tuo 20v.org vikalista käydä tuon asian osalta läpi.

                  Sain investoitua ilmastoinnin lauhduttimen mutta ei tässä ole vielä ollut aikaa vaihtaa sitä paikalleen koeponnisteluista puhumattakaan. Oletan että ainakin tiivisteitä sinne joutuu vielä lisäksi vaihtamaan kun on ollut ns kylmillään pidempään.

                  Mitenkähän virkeä ajatus tuon 3B:n tai vastaavan turbomallin imusarjan vaihtaminen olisi? Onko jollain käsitystä miten tuo vaikuttaisi moottorin toimintaan ja onko siinä paketissa kaikille 7A motista tutuille himmeleille paikat? Jos ilmanoton pitäisi vielä letkun päässä vakiopaikallaan ja vakiokilkkeillä. Saisi tuohon moottorin vasemmalle puolelle vähän tilaa jos myöhemmin alkaisi sitä remmiahdinta siihen asentaa. Lienee ainoita järkeviä paikkoja. Syylärin puolelle menee ahtaaksi eikä moottorin päällekään voi asentaa.

                  Comment


                  • #69
                    Liekköhän tuo tuulen suhina maantie / moottoritie vauhdissa ihan normaalia vai voisiko tuota fiksailla jotenkin? Jostain ovien suunnalta se tulee. Enemmän vänkärin kuin kuskin puolelta. Tiivisteet näyttää ihan siisteille ja ehjille mutta suhiseeko karmittomat joka tapauksessa?

                    Edit: Pari tankillista bensaa poltettu. Laskennallinen keskikulutus 11,5-11,8 litraa sataselle sekalaisessa ajossa. Lieneekö ihan normaali lukema?

                    Mikähän olisi hyvä alustaratkaisu tuohon vekottimeen? Tarkoitus olisi parannella alusta S2 regulaatioiden mukaiseksi joten ainakin takavakain pitää lisätä ja eteen vaihtaa S2 järeämmät tolpat. Eli alustasarjakin pitäisi samalla pistää S2 palikoina. Millaisia madalluksia väki on pitänyt?

                    Mielessäni kävi korkeussäädettävä sarja esimerkiksi 35-65mm madalluksella. Ajelisi talvet vähän korkeammalla ettei ole ihan lumiaura ja pudottaisi sitten kesällä matalampien renkaiden kanssa lähemmäs tonttia. Lieneekö -65mm vielä ok pyöränkaarien, visuaalisen ulkoasun ja ajettavuuden osalta?

                    Edit2: Nyt kun auto on seisonut pajalla pari vkl ja sitä on käsitelty erilaisin kemikaalein ja maalein vähän ympäriinsä sisustan tuoksu on hieman muuttunut siitä mitä sen pitäisi olla. Liekkö nykyään olemassa mitään järkevää tapaa neutraloida auton sisätilan hajumaailmaa? Perinteinen wunderbar on tietysti aina olemassa mutta kohtuullisen imeliä tapauksia tapaavat olla.

                    Tuon vuosimallin coupessa ei taida myöskään olla nopeuden mukaan säätyvää ohjaustehostusta. Tai sille se ainakin tuntuu. On tuolla moottoritievauhdeissa vähän turhankin herkkä. Lieneekö tuota modattavissa jotenkin tai voisiko tehostimen vaihtaa tuoreemman mallin tehostimeen? Käykö jokin malli bolt on vai kaipaako sorvausta?
                    Viimeksi muokannut LongJohn; 3.9.2007, 19:08.

                    Comment


                    • #70
                      "Otsonointi" voisi olla vaihtoehto hajujen neutraloimiseksi, eikä hajusekamelskan pahentamiseksi. Eiköhän jostain sieltäpäin löydy paja joka tuollaista tekee. Tuo kuulemani mukaan syö lähes kaikki hajut, toki pieni otsoonin vivahde jää aluksi.

                      Comment


                      • #71
                        Älä vaan vunderia mee sinne autoos laittaan :D Se haju ei meinaan lähe ikinä. Itellä harrasteautossa oli 2kpl vundereita, jotka viskasin mäkeen vuonna -03 ku auton ostin. Vieläkin haisee vaikka on ollu ovet levällään suurimman osan aikaa tässä välillä :)

                        Jostain luin että tuoreet appelsiininkuoret toimii hajunsyöjinä, ja on kai niitä muitakin "kotikonsteja", mutta tuo otsonointi on tietysti varma ratkaisu.

                        Comment


                        • #72
                          Joo ei se vunderi kovin häävi ratkaisu ole. Vaihtaa haju toiseen. Tuota tuoksua hieman syntyi kun suojattiin kynnykset ja pyöränkaaret öljy-pö seoksella.

                          Tällä viikolla tuli tuolle autolle eka takapakki mitä ei ehkä odottanut vaikka se sinänsä selviö olikin. Taisin jossain välissä mainita kierrosten mukana nousevasta ja laskevasta vinkunasta. No laturi veteli siellä viimeisiään. Ma se sitten sippasi lopullisesti. 45A Volvon laturi väliaikaisesti tilalle ja tutkimaan. Hiilten vaihdolla ei enää kummene se laturi. Hiilten alla olevat kuparit kuluneet puhki ja laakerit runkoa myöten kuluneet. Verkonpainomallia. No sain tuossa pe jo sitten tehdaskunnostetun laturin ja nakkasin tänään paikalleen. Nyt antaa jänöä normaaliin tapaan ja tuntuu pelaavan hyvin.

                          Pe saapui myös Billzcat shortshofter jonka kanssa asentelin tänään. Tulihan tuosta vaihteenvaihdosta _hieman_ parempi. Keppi liikkuu ehkä puolet siitä mitä aikaisemmin (virallisesti 30% mutta alkuperäinen oli remppa) ja vaihteet löytyy sieltä mistä pitääkin. Vihdoin yksi kohta autossa johon on 95% tyytyväinen. :)

                          Tuossa ajellessa on huomannut tuommoisen jurmutuksen kuskin puolen takarenkaan suunnalta. Kuuluu vain vasemmalle kaartaessa. Vauhtia kaipaa jonkun 50-60 että kuuluu. Oikealle kaartaessa ei kuulu. Pyörän laakeri ym on kunnossa. Mistähän tuo mahtaisi kuulua?

                          Comment


                          • #73
                            Oliko, Jussi, 90 ampeerinen laturi tuossa kulkineessa? Itselläkin vaihto edessä, mutta vielä jäi vähän auki tuo koko kun tarjottiin 90 ja 115 ampeerista.
                            Omassakin vasemman takapyörän luota kantautuu ulinaa ja jurmutusta, enimmäkseen 110km/h nopeudessa. Välillä häviää ja taas tulee takasin ja vahvistuu vasemmalle kaartaessa. Uskoisin että laakeri kulunu, on vaan hinnakas osa.

                            Comment


                            • #74
                              90 ampeerin malli oli tässä. Paikallisen autosähköliikkeen kautta tehdaskunnostetulle jäi 180 euroa hintaa.

                              Laakeri voi olla. Mitenkähän tuota voisi kunnolla testatakaan? Ei rengas ainakaan lonksu mihinkään suuntaan eikä laahaile kun pyörittelee irrallaan.

                              Comment


                              • #75
                                Noniin, ratkes tuo laturimysteeri. Kiitos!
                                Niija tehdaskunnost. laturi ad:lta jkl:ssä 148? +60?runkopantti, jonka saa takas kun vie vanhan.
                                Voihan tuo jurina kuulua jumittavasta takajarrusatulastakin, on kuulemma tyyppivika. Itsellä uudet satulat jumii paikalla ollessa niin ettei lähde valumaan ja liikkeelle lähdettäessä irrottaa.
                                Mutta omassa uskoisin että on laakeri mennyt. Ja voihan tuo laakeri jurmuttaa jos se on kiritty liian suurella momentilla, silloin ei pitäisi lonksua.

                                Comment


                                • #76
                                  Jumittavasta takajarrusatulasta? Millaisessa tilanteessa moinen ilmenee ja onko kyseessä enemmän uuden vai vanhan satulan oire?

                                  Tuohon on toinen takasatula vaihdettu. En vain muista kumpi eikä tähän aikaan näe käydä tarkistamassakaan. Pitää vilkaista huomenna.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Käsijarru ja muutenkin takajarruongelmat ovat varmaan yleisimmät ärsykkeet typ89 ja B4 audeissa. Oman kanssa jatkuvasti murheita.. pariin otteeseen saanut jo rempata takajarrut. Haulla löytää paljon.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Itsellä uudet satulat jumii paikalla ollessa niin ettei lähde valumaan ja liikkeelle lähdettäessä irrottaa.
                                      Voisko olla niin että sitten on vaijerit vaihtokunossa?

                                      Comment


                                      • #79
                                        "Voisko olla niin että sitten on vaijerit vaihtokunossa?"
                                        Käsijarruvaijeri on ainakin vaihtokunnossa.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Tuossa omassa käsijarru tuntuisi toimivan hyvin ja vaijeritkin on juuri vaihdettu. Onko noissa takajarrusatuloissa sitten jotain joka voisi esimerkiksi huonon asennuksen tai vanhan satulan vian takia jurmuuttaa kurvissa? Laahausta ei esiinny ja laakerikin tuntuisi olevan kondiksessa.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Positiivinen yllätys. Käytin auton viime viikolla leimalla ja ... Läpihän se meni. Ei yhtään merkintää mistään. Tutki aika perusteellisesti alustat, valot, jarrut, nivelet, turvavyöt ym. Erinomaiset päästötkin. Näkyy olevan katti alla muttei siitä ole mitään mainintaa. Sanoi että arvot on vähäpäästöisten luokkaa vaikkei autoa siihen luokkaan enää saa mitenkään.

                                            Toisinsanoen hyvä homma. Yksi peruste koko vermeen ostolle. Vapaammat kädet laittaa kun ei ole sormi ojossa kohti VTT testejä jatkuvaan. Seuraavat peliliikkeet pitää kuitenkin suunnitella harkiten.

                                            Tuossa vakio coupen puskurissa näkyy olevan keulalla varsin vähän tilaa. Tuleeko mieleen typ89 coupeen käypäisiä järkevännäköisiä puskureita joissa tilaa olisi enemmän? Miten lie S2 puskimen kanssa tai RS2? Saako mistään tuning pajasta mitään järkevää? Riegerin sarja on minusta turhan räikeä.

                                            Auto olisi meinaan menossa maalaukseen vielä tämän vuoden puolella joten korimuutokselliset peliliikkeet pitäisi tehdä jos meinaa.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Ex-kärry edestä päin ja RS4 look puskin kiinni.

                                              http://web.maxinetti.fi/maxi.saau/acfetu.jpg

                                              Comment


                                              • #83
                                                http://www.streettuningcar.net tuolta omaan kulkineeseen puskurin ostin mallia rs2. ja yllättävän hyvin sopii välijäähyn kanssa olemaan keulilla. eikä laatukaan nyt hintaan nähden huonoa ole. mutta pikkusen sitä muokata piti, ennenkun istu.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  No löytyyhän tuohon näköjään puskimia. Monet noistakin vain tuppaa olemaan omaan makuun turhan roiseja muuttaen auton ilmettä turhan paljon.

                                                  Miten tuo RS2 tyyppinen puskin käy vakiotakapuskuriin ja helmattomiin helmoihin? Vai laitoitko niihinkin jotain?

                                                  Tilaa tuossa näyttäisi olevan jo vakiota paremmin. Tilavampiakin näkyy olevan mutta menee aika raskaan näköiseksi.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    joo onhan noita kaikennäköisiä puskimia mutta toi mielytti eniten silmää sen alkuperäisen tyylin takia. itsellä oli ensin riegerin kopio, tulee aivan liian alas.

                                                    hyvin se rs2 malli sopii ilman mitään helmoja ei tuu sen alemmas kun vakio puskin.

                                                    ja kuulerille tosiaan ihan hyvät tilat, mahtu ahtoputkenkin vetämään kuulerin takaa kunhan etupalkkia modas. mutta sen verran eteen toi kuuleri tuli että joutu kolot ahtoputkille tekeen.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Onko autosi tuoreemmalla vai vanhemmalla keulalla? Eli nouseeko sinulla maski konepellin mukana vai ei? Vaikuttaneeko se istuvuuteen? Miten puskuria piti muokata että se kävi paikoilleen ja tuleeko tuohon mukana kiinnikkeitä vai täytyykö ne sorvailla itse?

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        auto oli vanhalla keulalla mutta nyt kiinni on uudemman pelti ja s2:sen valot. puskimen istuvuuteen ei vaikuta mitenkään.

                                                        joutuhan sitä jonkin verran leikkaamaan/sovittaan, mutta kyllä sen siihen siististi saa sopimaan. tässä projektissa sovitus vielä kesken, mutta yhden toiseen autoon oon jo istuttanu. kiinnikkeet tosiaan joutuu itse askarteleen.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Liekkö nuo kuvassa olevat valot S2 vai mistä vermeestä? Heijastimet on ainakin erilaiset kuin vakiona.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            öö missä kuvassa ja mitkä heijastimet? jos streettuningin kuvaa meinaat niin tuossahan on uudemman rs/s2:sen valot.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Hei.

                                                              Mistäs hankit tuon, billzcat shortshofterin. Olisin itsekin kiinnostunut moisesta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X