Bitumi on hyvää jos sen kanssa pystyy elämään. Se nollaa tehokkaasti kaikenlaisen jälkisytytteisen autonrakentelun, sitä kun ei saa sieltä pohjasta enää millään pois, muuta kuin höyrypesulla, tai hitsatessa polttamalla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
volkkariprojekti
Collapse
X
-
Öch, teinkö mä nyt huonon pintatyön, kun vedin "vaan" Löwe pohjamaalin ja päälle Dinitrolin pensselimassaa muutaman millin? Koloihin ja nurkkiin tasottelin hieman paksummalti. Mieleeni ei edes tullut, että sitä alkuperäismömmöä saa kaupasta. Piukkaan sekin kyllä jää ja palaa iloisesti (koteloista valuu sulana pois).
Comment
-
Et, jos pinnat oli puhtaita, niin löwe + dinitroli voi kestää maailman tappiin asti. Bitumin paras puoli on siinä että se on halpaa. Hyväpuoli sekin bitumilla että pienet ruostepaikat voi vetää pohjusteella joka imeytyy ruosteeseen, syrjäyttää veden ja jämähtää - siihen päälle sitten ruisku- tai sivelybitumia. Pestylle ja puhtaalle pinnalle pensselibitumia on helppo lisätä. Huono puoli on että bitumia ei voi maalata, ja bitumilla siveltyä peltiä saa himona putsata jos sille myöhemmin haluaa vielä jotain tehdä.
Pakoputken lähialueet kannattaa kuitenkin vetää jollain muulla aineella kuin bitumilla, ainakin Passatissa on putkiston alkupää kuin Hawaiilainen tippukiviluola, mustaa sulanutta bitumilepakkoa roikkui ensimmäisen vuoden ajan kardaanitunnelissa ja aina silloin tällöin putosi putken päälle.
Ur-massa haisee tosi pahalta, projektin kannalta olisi tietty hyvä aina kaapia vanha massa varovasti pois 5cm hitsattavan paikan ympäriltä. Ja loput mitkä ei temmillä lähde, niin teräsharjalla pois.
Comment
-
-
Aikoinaan kun sovittelin tuohon vihreään volsuun sitä viitoskonetta, niin bongasin Utin huoltoasemalla 90 2.2E:n jossa oli konepelti ylhäällä. Tietty sinne piti nenä levällään mennä tutkimaan ja tekemään muistiota - auton omistaja hermostui siinä määrin että ryki jotain omituista, sulki pellin, hyppäsi autoon ja lähti lakritsapalat renkaista sinkoillen kohti Kouvolaa.
Syncro passatteja ei muuten ole saanut kuin varianttina, tietty vuoden 88 jälkeen kun Golffia suurennettiin ja siihen lyötiin Passatin lätkä taakse, malliversiokirjo laajeni.
Comment
-
Comment
-
Vanhan koulukunnan mies tuo Rami - järjettömiä saa tehdä, kunhan ei tee halvalla tai helposti. Perse edellä puuhun seteleitä poltellen;-)
Mielessä on joskus kaiverrellut, että jos joskus itsekin alkaisi opetella oikein modausjuttuja. Nyt ollaan keskitytty lähinnä liikennekunnossa pitämiseen.
Kävin eilen katsomassa moottoripyöriä. Kymmenen vuotta sitten myin viimeisen pois. Ei oikein sytyttänyt. Paluumatkalla joku tuli S2:lla vastaan ja viisari värähti muuallakin kuin kierroslukumittarissa. Ei taida tähän tautiin auttaa antibiootitkaan. Ja hyvä niin;-)
Comment
-
Nohnih... nyt on puoli pohjaa hiekkapuhallettu ja pohjamaalit ruiskutettu. Löytyipä kaksi paikkaa vielä hitsattavaksi asti, eli ei vielä tänäkään viikonloppuna taka-akselia paikalleen.
Teppo kun puhui siitä seemiläisestä esinahkamassasta, niin nyt kyllä tiedän mitä tarkoitit... varsinaisia lärväkkeitä ovat. Kestävyysvertailussa Dinitronilin kiveniskumassa vs. oem-kiveniskumassa; oem vie selkävoiton, Dinitroli kestää n. 0,5 sekuntia hiekkasuihkua, kun oem-massaa saa tykittää ihan urakalla ja silti vain menee sellaisiksi riekaleileiksi jotka eivät lähde irti. Pohjasta löytyi myös siveltyä bitumia, eli tuota jokamiehen alustasuojaa, ei sekään vetänyt vertoja tuolle kumimassalle.
Kannattaa käyttää se aika ja kaapia pohja puhtaaksi - tätä auto en ruvennut kaapimaan, kun ajattelin että vaihdan vain kaaret ja helmat... :))
Comment
-
tätä auto en ruvennut kaapimaan, kun ajattelin että vaihdan vain kaaret ja helmat... :))
Comment
-
Äh ja uh. Eilen illalla kannettua romut projektiteltasta pois ja tänään 12 tunnin työrupeama. Saas nyt nähdä onnistuisiko tänä kesänä livauttamaan projektia vähän eteenpäin, välttelemään nakkikonetta ja muita houkutuksia.
Eli ajokista tuli purettua pois sähköt, moottorivaihteisto yksinkertaisemmalla tavalla, korin nostin teltan kattoon killumaan ja lötköllä oli helppo lanata voimalaite pois auton alta. Aika brutaalia, mutta se toimi.
http://www.lokatek.fi/temp/syncro/
Nyt jos joku tarvitsee; Toimiva 2,0 / 290tkm ajettu JS-moottori ( lohko + kansi ) lähtee edullisesti.
Comment
-
-
Yleensä 2 vikaa, 1. ei oo rahaa ku tarvis, 2. Silloin ku on rahaa niin ei oo aikaa/viittiä :)
nimimerkillä koska perkele saan rapeen ajoon :D
Comment
-
Kuskin ovi hommattu, eli nyt on pellit kasassa. :))
Comment
-
Kuskin ovi saatu kiinnitettyä.
Projektin vaihe ulkoistettu, volkkari lähtee kuntolomalle pariksi viikoksi.
Comment
-
Kaukonäköistä. Oman auton maalaus valmistui niin nopeasti, että olisi kunnostettava museointiin uudelleen =)
Comment
Comment