Eli tämmöisen lötkön ostin 900 eurolla, tarkoituksena kunnostaa "viimeisen päälle" varma käyttöpeli! Työmatkat venyneet sen verran ettei tuolla 200sella oikein viitsi ajella (vuodessa n.45000km)
Kyseessä aito TurboDieselAvant, DE-moottorilla, mittarilukema ostohetkellä
aika levoton 715000km?!? Kuitenkin tuohon nähden ihmeen ryhdikäs kulkine! Ajattelin kirjoitella tänne näiden uusien huippu-Audi-projektien seuraksi vähän tarinaa tällaisesta vanhasta Audista!
Auton historia aika hämärän peitossa, edellinen omistaja ei oikein tiennyt
onko tekniikalle(lähinnä moottori/vaihteisto) tehty mitään?! Takalasissa oli
ACFn jäsentarra, tietäisiköhän joku täällä auton historiaa hieman enemmän?
Tähän mennessä tehtyä: Kytkimen uusinta (kampuran iso stefa oli pilannut) öljypohjantiiviste, kampuran jakopään puoleinen stefa vaihteistoon vetopyörästön laakerit(toinen puoli oli melkein hajoamispisteessä...), kaikki etupyöräntuennan kumipuslat! Aion laittaa tuon 200sen varaosakäyttöön ja siirtää siitä isommat jarrut ja 5-pulttiset pyörännavat Avanttiin! Myös keulan ilme muutetaan 200-malliseksi.
Tällä hetkellä vaiheessa hammastangon ja hydraulipumpun uusinta. Onneksi
muutama vuosi sitten laitoin 200seen nämä jo kuntoon niin käyttökelpoiset osatkin löytyvät aika läheltä!
Myös jäähdytin menee vaihtoon(isompi tilalle) niin saan sen pikku lisäjäähdyttimen pois jakopään edestä, tilalle voi sovitella vaikka 200sesta välijäähdytintä, kun DE-moottorissa sitä ei ole...
Tarkoitus olisi saada ennen syksyä auto taas radalle!
Sitten kun saan tämän hyvään käyttökuntoon niin puun alla lymyilee toinen
"ikuisuusprojekti", -79-mallinen typ43 aito GL5E.... (Heksi huom!!).Tämä Isoveljeni kanssa puoliksi omistama aihio olisi myös tarkoitus entisöidä!
Laittelen kuvia lötkö-projektista kunhan ehdin....
Kyseessä aito TurboDieselAvant, DE-moottorilla, mittarilukema ostohetkellä
aika levoton 715000km?!? Kuitenkin tuohon nähden ihmeen ryhdikäs kulkine! Ajattelin kirjoitella tänne näiden uusien huippu-Audi-projektien seuraksi vähän tarinaa tällaisesta vanhasta Audista!
Auton historia aika hämärän peitossa, edellinen omistaja ei oikein tiennyt
onko tekniikalle(lähinnä moottori/vaihteisto) tehty mitään?! Takalasissa oli
ACFn jäsentarra, tietäisiköhän joku täällä auton historiaa hieman enemmän?
Tähän mennessä tehtyä: Kytkimen uusinta (kampuran iso stefa oli pilannut) öljypohjantiiviste, kampuran jakopään puoleinen stefa vaihteistoon vetopyörästön laakerit(toinen puoli oli melkein hajoamispisteessä...), kaikki etupyöräntuennan kumipuslat! Aion laittaa tuon 200sen varaosakäyttöön ja siirtää siitä isommat jarrut ja 5-pulttiset pyörännavat Avanttiin! Myös keulan ilme muutetaan 200-malliseksi.
Tällä hetkellä vaiheessa hammastangon ja hydraulipumpun uusinta. Onneksi
muutama vuosi sitten laitoin 200seen nämä jo kuntoon niin käyttökelpoiset osatkin löytyvät aika läheltä!
Myös jäähdytin menee vaihtoon(isompi tilalle) niin saan sen pikku lisäjäähdyttimen pois jakopään edestä, tilalle voi sovitella vaikka 200sesta välijäähdytintä, kun DE-moottorissa sitä ei ole...
Tarkoitus olisi saada ennen syksyä auto taas radalle!
Sitten kun saan tämän hyvään käyttökuntoon niin puun alla lymyilee toinen
"ikuisuusprojekti", -79-mallinen typ43 aito GL5E.... (Heksi huom!!).Tämä Isoveljeni kanssa puoliksi omistama aihio olisi myös tarkoitus entisöidä!
Laittelen kuvia lötkö-projektista kunhan ehdin....
Comment