Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ44 TD Avant -84

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ44 TD Avant -84

    Eli tämmöisen lötkön ostin 900 eurolla, tarkoituksena kunnostaa "viimeisen päälle" varma käyttöpeli! Työmatkat venyneet sen verran ettei tuolla 200sella oikein viitsi ajella (vuodessa n.45000km)
    Kyseessä aito TurboDieselAvant, DE-moottorilla, mittarilukema ostohetkellä
    aika levoton 715000km?!? Kuitenkin tuohon nähden ihmeen ryhdikäs kulkine! Ajattelin kirjoitella tänne näiden uusien huippu-Audi-projektien seuraksi vähän tarinaa tällaisesta vanhasta Audista!

    Auton historia aika hämärän peitossa, edellinen omistaja ei oikein tiennyt
    onko tekniikalle(lähinnä moottori/vaihteisto) tehty mitään?! Takalasissa oli
    ACFn jäsentarra, tietäisiköhän joku täällä auton historiaa hieman enemmän?

    Tähän mennessä tehtyä: Kytkimen uusinta (kampuran iso stefa oli pilannut) öljypohjantiiviste, kampuran jakopään puoleinen stefa vaihteistoon vetopyörästön laakerit(toinen puoli oli melkein hajoamispisteessä...), kaikki etupyöräntuennan kumipuslat! Aion laittaa tuon 200sen varaosakäyttöön ja siirtää siitä isommat jarrut ja 5-pulttiset pyörännavat Avanttiin! Myös keulan ilme muutetaan 200-malliseksi.

    Tällä hetkellä vaiheessa hammastangon ja hydraulipumpun uusinta. Onneksi
    muutama vuosi sitten laitoin 200seen nämä jo kuntoon niin käyttökelpoiset osatkin löytyvät aika läheltä!

    Myös jäähdytin menee vaihtoon(isompi tilalle) niin saan sen pikku lisäjäähdyttimen pois jakopään edestä, tilalle voi sovitella vaikka 200sesta välijäähdytintä, kun DE-moottorissa sitä ei ole...

    Tarkoitus olisi saada ennen syksyä auto taas radalle!

    Sitten kun saan tämän hyvään käyttökuntoon niin puun alla lymyilee toinen
    "ikuisuusprojekti", -79-mallinen typ43 aito GL5E.... (Heksi huom!!).Tämä Isoveljeni kanssa puoliksi omistama aihio olisi myös tarkoitus entisöidä!

    Laittelen kuvia lötkö-projektista kunhan ehdin....

  • #2
    Hyvä että joku muukin turaa näitten satasia maksavien Audien kanssa.

    Comment


    • #3
      Korjataanhan näitä. Ei vain niin paljoa irtoa projekti-materiaalia, jotta viitsisi kamera kourassa ropata ;)

      Laitatko, Tom, kuvia lötköstä ennen alat ropata? Kiinnostaisi missä kunnossa 700tkm ajettu kori on - ei se voi olla enää ruosteeton, eihän?

      Comment


      • #4
        No eihän se mikään ruosteeton ole! Mutta ei mielestäni eroa juurikaan noista "tavalliset" 300-400tkm ajetuista...
        Kynnyskoteloissa pari pientä reikää, takalokasuojan kaaret kukkii hieman ja takaluukku näyttää päällepäin aikas hyvältä mutta sisäpuolelta katsoen aika pehmeä.
        Tämä yksilö ilmeisesti väistänyt kaikki suuremmat peräänajot, peltien saumat takaosassa varsin siistit!

        Comment


        • #5
          Jee, ehkäpä jo tänään kerkeän taas rakentelemaan, tuppaa tuo töissäkäynti hieman "häiritä" näitä harrastuksia. Lisäksi tuossa on vielä tuo vanha talo ja vaimo(ei vanha) jotka vaativat oman huomionsa...
          Eli tarkoitus olisi vaihtaa jäähdytin tänään, ei nyt luulisi että siinä mitään
          kummempaa on...
          Kun näitä lötkö-projekteja tuntuu täälläkin olevan niin eiköhän pistetä jossain vaiheessa oikein kokoontumisajot pystyyn kunhan nämä tästä
          valmistuvat...;)

          Comment


          • #6
            Saapui itsellenikin 100cc 2.2E -86 lötkö pihaan... :) ja toinen 2.0 automaatti osien luovuttajaksi.

            Luovuttaja auto lihoiksi ja sitten tuon ajoajouton kimppuun.

            Uusittava jarruputket, iskarit ynnä muuta.

            Comment


            • #7
              Noni, jäähdyttimet irti! Lisäjäähdyttimessä vuotojälkiä mutta varsinainen jäähdytin ok! Eli jos joku tarvitsee niin jää ylimääräiseksi! Johonkin erikosprojektiin voisi olla hyvä, siinä kun on letkulähdöt myös eteenpäin!
              Seuraavaksi ohjelmassa hieman paikkojen puhdistelua.

              Comment


              • #8
                Hieman olen taas ehtinyt puuhailemaan: Moottoritilan johtosarjan kanssa vierähtikin useampi päivä, joku "asentaja" oli joskus aikoinaan jättänyt sen poikittaisen johtonipun etupuskurin takana kiinnittämättä puskuriin, sillä seurauksella että johdot olivat hankautuneet lautrin hihnaa vasten, 4 kpl mennyt poikki! korjaus oli tehty vetämällä vain uudet johdot sähkökeskukselta ja vedetty "vähän sinnepäin". Poistin kaikki ylimääräiset turailut ja juotin katkenneet johdot kuntoon ja teippasin suojusletkun umpeen! Lisäksi kiinnitin nipun oikeista paikoista kiinni!
                Keula alkaa jo hieman hahmoittumaan, 200sen valot puskuri ja spoileri paikoillaan jo! Eiköhän tämä syksyksi valmistu...
                Sitä odotellessa täytyy vain työntää tuolla LTllä menemään ;)

                Comment

                Working...
                X