Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi -92 S4 ufot vaihtoon.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi -92 S4 ufot vaihtoon.

    Tästä projekti lähti liikkeelle. Kylki

    Sieltähän ne ufot paljastu..Ufo

    Wanhat lähti helposti irti, ainoastaan pari jarruputkea joutu uusimaan ku olivat päässeet jumimaan... Seuraavasta kuvasta näkee mihin tulee uusi satula kiinni. Vanha satula tuli kiinni 3:lla pultilla uusi 2:lla eli alimmalla ja toiseksi ylimmällä. Näitä reikiä joutuu myös suurentamaan 10mm:stä 15mm:iin. Tolppa riisuttuna

    Siinä hieman kokoeroja.. Uudet jarrut ovat RS4:n 2.7 BiTurbosta kotoisin. Jarrulevyllä kokoa 360mm siihen päälle vielä satula niin vannekoko alkaa 18"--> Wanha vs. Uus

    Kuten kuvasta näkyy satulan ylemmästä kiinnitysreiän ympäristöstä pitää pieni pala hioa pois jotta satula asettuu suoraan.. Ja eikun osat läjään.. Satulan operointi

    Tässä vaiheessa projekti näytti hyvältä.. MUISTAKAA OTTAA VÄLILLÄ ASENNUSKALJAA! :) Jarru paikallaan

    Samalla päätin laittaa alle myös teräspunosletkut.. Kuvassa odottavat kasausta...Letkut

    Keskellä näyttää satula olevan jarrulevyyn nähden. HUOM! EI SPACEREITA!!!Keskellä on

    Siinä uudet mankelit + jarrut alla ja hyvältä näyttää 19" rengastus. Sormet sopii justiinsa satulan ja vanteen väliin. Mankeli

    Sitten pienet takaiskut. Edessä rengas tulee 3mm kaaren yli (ei paha kuitenkaan) Rengas 225/35/19" 8.5" leveä vanne. Ylitys edessä

    Takana tilanne on pahempi rengas tulee kaaren yli 11mm rengas 265/30/19" ja vanne 9.5" leveä. Vaikka ylitys on raju niin silti rengas painuu kaaren sisälle pompuissa(ei osu mihinkään). Ylitys takana

    Tämän näköinen siitä tuli.. Kiesi

    P.S. Perjantaina pitäisi lähtä konttorille näyttämään saapa nähä miten käy..
    Onko vinkkejä vanteiden suhteen? Esim. Sorvaus? Kaaren muokkaus? vai kylmästi renkaat ja vanteet myyntiin?

    Kommentteja/kritiikkiä otetaan vastaan...

    #2
    Kyllä nyt taytynee sanoa, että tuo takarengas tulee niin paljon ulos, ettei taida katsastuksessa mennä läpi. Kulutuspinta kun täytyisi pysyä kokonaisuudessaan suojan sisäpuolella. Ainakin ylhäältä keskeltä katsoessa.

    Comment


      #3
      on muuten makeen näkönen

      Comment


      • #4
        hyvän on näköinen

        mutta sitten kysymys noin yleensä, kaveri tuossa laitellu kans jarruja uusiksi (WMB). Laskiskeli että kokonaisjarruvoima heikkenee kun ei takajarrut tule sopivasti mukaan + ABS purkit eivät osaa enää optimaalitavalla suhtautua uusiin jarrukokoihin ( jo mäntien pinta-alan muutoksenkin takia)

        miten lie, vanhemmissa/uudemmissa?
        Viimeksi muokannut wayne; 3.5.2007, 12:55.

        Comment


          #5
          Itse olen kevään aikana vääntänyt valmista paketti Ufoja korjaamaan. Nyt alkaa projekti olemaan loppusuoralla. Paketti koostuu seuraavista osista:
          -Seat Leon Cupra R:n brembo 4-mäntä satulat paloineen
          -Audin omat 314x30 levyt
          -special kannakkeet satuloille ufo-tolppaan

          Hintaa moiselle setille jää alla tonni, ja kaikki osat on uusia.

          Mikäli haluaa niin kannakkeesta löytyy versio myös 323-levylle, samalla satulalla.

          Comment


          • #6
            Hienon näköinen kiesi!

            BTW, minkäs kokoisiin vanteisiin Tepon jarrupaketti mahtuu?

            Comment


              #7
              314 levy pitäis mielestäni mahtua 16" vanteeseen.

              Comment


              • #8
                Ei pitäisi tosiaan olla munkaan mielestä ongelmaa.
                Itsellä on ns. normijarrut (kai jo vakiokamaa tuossa vuosimallissa) jotka lienevät sitten 310mm.
                Ne on pyörähdelleet 15" talvivanteiden kera, niin kait silloin 314mm menee myös 16" vanteiden kanssa.

                Comment


                  #9
                  Pystytkö Teppo hommaamaan tota settiä muillekkin halukkaille?
                  Tulee varmasti itsellekin eteen tulevaisuudessa.

                  Comment


                  • #10
                    Onko vinkkejä vanteiden suhteen? Esim. Sorvaus? Kaaren muokkaus? vai kylmästi renkaat ja vanteet myyntiin?
                    Mitä jos laittaisi vaan sellaiset joistain urS4:sta löytyvät pienet muovilevikkeet lokasuojanreunoihin. Voisi olla että juuri ja juuri riittäisi.

                    Comment


                      #11
                      Sami, se juuri on ollut kantava ajatus että pystyisin sitä muillekin tarjoamaan.

                      Jouni, kyseisiä levikkeitä ei enää ainakaan uutena tiskiltä saa.

                      Comment


                        #12
                        No niin tänään käväisin kottorilla. Ei ollu mikään yllätys että pomppasi noista taka mankeleista.
                        Tosin ei siittä että renkaat olisivat ollu yli kaarista vaan että ne osuu siihen..(taka renkaat painuvat kaaren sisälle kun perää painelee alas päin)
                        Yksi aika yllättävä KORJAUSKEHOTUS -maavara liian pieni?
                        Oli katsasutus vastaava varmaan heränny vasemmalla jalalla tänä aamuna....

                        Onpahan kuukausi aikaa keksiä jokin ratkaisu...

                        Mistäköhän voisi alkaa etsimään noita levitys paloja taka kaariin?

                        Comment


                        • #13
                          Yksi aika yllättävä KORJAUSKEHOTUS -maavara liian pieni?
                          Ne katsastusaseman nosturit on säädetty kai siihen lain vaatimaan maavaraan, eli 8cm. Ottiko katit, vai mikä kiinni?
                          Inssi olisi voinut hylätäkin ihan surutta jos sinulla on napsinu nosturiin kiinni.
                          Itsellä otti myös korissa kiinni olevat U-palkit (lienee jonkin sortin suojat kateille) nosturiin kiinni ja autoa revittiin 10 minuuttia nosturilta kun se kulki aina auton mukana.
                          Inssi ei kuitenkaan hylännyt tai huomauttanut, hymyili vain ettei mun tarvinnu yksin hymyillä.

                          Comment


                            #14
                            Teit itse nuo letkut? Muistelen jostain lukeneeni, että jarruputket saa tehdä itse, mutta letkuja ei.

                            Comment


                            • #15
                              kaarien levitystä vai camber settiä? hehee...
                              mielenkiinnosta...tietääkö kukaan onko audeihin millasia camber säätösettejä myynnissä = säädettävät tukivarret?

                              Comment


                                #16
                                Tekee itte säädettävät varret niin ku täälä joskus ollu hondamies :)

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Hannu Kulju
                                  Teit itse nuo letkut? Muistelen jostain lukeneeni, että jarruputket saa tehdä itse, mutta letkuja ei.
                                  Mulla on itsetehdyt teräspunosletkut omassa ja ei ne katsastuksessa sanonut mitään.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ehkei viitsineet tai eivät huomanneet. Kyllä ne itse tehdyt teräskudosletkut ovat tietääkseni kielletyt (jos ei jää kiinni :-) )

                                    Comment


                                      #19
                                      Katsastusmies ei edes huomannut että jarrut ovat vaihdettu ennekuin asiasta huomautin... Vanteisiin löytyi sopiva keino saada ne sisälle: vanteita sorvataan 5mm sisältä joten ET lukema muuttuu 40->35. Tämä muutos on laillinen. Asia kysyttiin konttorilta, joka sanoi että valmistaja lupaa jopa 15mm ET:n muutoksen.

                                      P.S. Teräspunosletkuista sen verran että katsastusmies niitäkin katseli ja hiveli eikä asiaan mitään kommentoinut -> lailliset?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hyvä että ongelma ratkes noinkin helposti, mutta olishan tämä forumi yhden levitetyn sedaninkin kaivannut;D Näyttää kyllä hyvältä noilla rattailla.

                                        Comment


                                          #21
                                          vanteita sorvataan 5mm sisältä joten ET lukema muuttuu 40->35.
                                          ET muuttuu tuolloin 40 -> 45.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuli projektiin aika lisä kun piti lähteä hankkimaan lisää painetta lompakkoon...

                                            Aki se konttorin kelkka otti keskimmäiseen änäriin kiinni kateista se heilahti ohi.

                                            On muuten tässä alkanut kiinostamaan tuo taka kaarien levitys (aina vaikemman kautta ratkaisuun ja olishan se muikeamman näköinen)
                                            Tilannehan on että ratas tulee n11mm yli joten kummalla tavalla olisi parempi kuidulla vai tinaamalla?
                                            Jos tuohon hommaan lähtee...

                                            Comment


                                              #23
                                              Kuidun ja pellin sauma voi halkeilla, joten pellistä levittäminen on parempi vaihtoehto.

                                              Comment


                                              • #24
                                                OT: On näköjään parempi olla ostamatta itse leveämpiä vanteita, näyttää olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että siitä se sitten lähti ;))

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kapeemmat renkaat ois toiminu varmaan suoraan. Eri asia jos ei tykkää venyttelystä :)

                                                  Mankeloimaan kaarta eka, jos ei onnaa niin sitten levitystä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mielenkiinnolla seuraan mitä tämän projektin kanssa tapahtuu :)
                                                    Tiedä vaikka itsekkin joutuu sitten pullistelemaan, jos näyttää hyvältä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      No älkää nyt kaikki alkako pullistelemaan!
                                                      Jättäkää jotain alkuperästä perikunnallekkin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        S6:en etu ja takalevikepalat menevät suoraan Urs4:een heittämällä.
                                                        Itsellä samat.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          mikael: Pistäppä kuvia näkyviin, jotta näkee levityksen ja ulkonäön.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Projekti etenee. Takakaariin löytyi S6+:sta levikkeet Kaari1 Kaari2 Kaari3. Mielestäni levikkeet sopivat kaariin hyvin, paitsi kuten kuvasta 3 näkyy levike ei sovi takapuskurin kanssa yhteen.. Ratkaisuna on ajateltu kuitua/vastaavaa.
                                                            Tänään kokeilin katsastuksessa meneekö läpi. Hyvillä mielin kohti katsastusasemaa kaikki näytti jo hyvältä kunnes... Etujarrut OK. Takarenkaat OK ja sitten. Eturenkaiden kuormankesto ei ole riittävä. 560kg/rengas ja vaaditaan 600kg! PRKL....
                                                            P.S. Pahoittelen kiroilua mutta vitu... on mahtava PRKL!!!!!
                                                            P.P.S Meinas mennä kaiken hyvän päälle vielä laittamaan auton ajokieltoon. Piti vähän käännytellä ja sovitella että antoi ajoaikaa kuukauden...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X