Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ässähässäkkä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...en-avaus/page2

    Tuolta ensihätään ratkaisua takakontin avaukseen. Oli käytössä kunnes totesin että tarvike-kaasujouset mihin noita voi rakentaa, on ihan paskoja ja vaihdoin takaisin alkuperäisratkaisuun.

    Comment


      #62
      Minäkin haluan tietää tuon kontin avausniksin! :)

      Comment


      • #63
        Mulla oli Ebaysta ensin 800nm voimakkuudella olevat kaasujouset, niillä aukesi ihan ilman mitään muuta, mutta siinä täytyi kiinnilaittaessa kahden kaverin roikkua peräkontin luukussa ja yhden vielä painaa kaverina kiinni ;)


        Tällä hetkellä 500mm/600nm kaasujouset+vielä kaasujousen varteen pujotettu n.40mm pitkä kierrejousi auvustamaan. Ebaysta löysin ihan fiksut kaasujouset, löytyy päätyvaimennus ja metalli päillä niin luulisi myös kestävän. Hintaa taisi yhteensä osille tulla toimitettuna 25 euron luokkaa. Laitan linkit vielä tuohon alas.

        Jousi oli tämän tyylinen. Ei kyseisisestä ilmoituksesta, mutta ottaa vain sen kokoiset, että sopii kaasujousen varren päälle menemään. (Hakusana die spring ja siniset on medium jäykkyydellä): https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F362589629820

        Kaasujouset: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F172889855091

        Näkyypä kaasujousilla olevan myös 10 vuoden takuu :D


        Edit: Tällä reseptillä saa kohtuudella laitettua siis kontin kiinnikkin ilman isompia voimailuja.
        Viimeksi muokannut Kuomu; 27.8.2019, 15:09.

        Comment


        • #64
          Haluaisiko joku ystävällismielinen lainata, vaikkapa pientä korvausta vastaan jakopään tekoon tarvittavat lukitustyökalut? Se olisi seuraava projekti nysvätä uudet remellit tähän autoon. Pitänee tänään ottaa työnalle surffailla internetin ihmeellisessä maailmassa ja katsella jostakin osalistaa sekä laittaa hilppeet tilaukseen :)

          Comment


          • #65
            Pieksämäeltä löytyis noi lukitustyökalut ?

            Comment


            • #66
              Pystysitkö vaikkapa postin kautta lähettelemään jos en tästä lähempää löydä? Palautus samaa rataa?

              Asustelen siis täällä Kainuun huudeilla ja Oulustakin mahtaisi kaverin kyydillä minulle kulkeutua.

              Comment


              • #67
                Viime viikonloppuun lähdettiin näillä eväillä: Kuva. Jakopää remontti tehty siis ja jopa onnistuneesti. Sparetolta löytyi osaset edullisesti. Myös apulaiteremmi ja ohjainrulla, nokkaheebojen stefat ja rs4:n kynttilät vaihtui samassa rytäkässä.

                Alumiininen pohjapanssari odottaa myös asennusta. Katsotaan jos sen saisin viikonpäästä askarreltua paikoilleen. Moottori öljyä tunnusti myös vuotavan jostakin koneen takaosan seudulta.. Onkohan näissä mitään yleistä vuotopaikkaa? Pitänee tutkia samalla, kun käyn pukin päällä tuon pohjapanssarin asentamassa.


                Lukitustyökalu lainasta kiiitokset Kajaanin suuntaan eräälle harrastajalle!


                Edit: Näkyykö kuva? Vaihdoin kuvapankkia niin olisi taas mukava tietää, että näkyy myös muillekkin kuin minulle ;)
                Viimeksi muokannut okkim; 25.9.2019, 08:29. Perustelu: Klikattavaa linkkiä pidennetty että osuu paremmin silmään :)

                Comment


                  #68
                  Kyllä, kuva näkyy.

                  Comment


                  • #69
                    Sen verran taas näpräiltyä, että pohjapanssari on paikoillaan ja istuikin kyllä nätisti. Kuva. Avuksilta pyöräytin myös gummit poikkeen ja vanteet lähti kaverille hiekkapuhallettaviksi. Laitetaan uusi väri ensitalveksi niihinkin niin ei ole aivan niin kamalassa kunnossa. Väriä tässä pohdiskelin, mutta taitaa kaiken parhaiten nuihin vanteisiin sopia tuommoinen vannehopea :)


                    Miten saan pidennettyä noita kuvalinkkejä? Joskus sitä yritinkin foorumin päivityksen jälkeen, mutta luulin sen olevan mahdotonta :D
                    Viimeksi muokannut Kuomu; 1.10.2019, 19:24.

                    Comment


                      #70
                      Laitat sinne linkin hakasulkeiden väliin niin paljon tekstiä kun haluat linkin olevan.

                      Nyt linkin loppu on ]K[/URL]uva. Laita vaikka näin ]Kuva[/URL] niin nyt koko kuva-sana on linkki.

                      Comment


                      • #71
                        No nyt selvisi. Tattista!

                        Comment


                          #72
                          Tilasin nuo kaasujouset ja lisäjouset niihin. Kokeilin käsin niitä lisäjousia, ovat aika perhanan jäykät. Ostin mediumit, ovat punaiset. https://www.ebay.co.uk/itm//382419261933
                          Äkkiseltään tuntuu liian jäykiltä, mutta vaikea sanoa kokeilematta paikoillaan?

                          Comment


                          • #73
                            Jäykät ne oli mullakin. Ei tainnut jaksaa käsin rutistella läjään. Varmaan joutuu lyhentämään noita jousia, kun näköjään minkä itse olin tilannut summassa on tuon ~40mm pitkiä ja se on katkaistu about keskeltä kahtia ja laitettu yhdestä jousesta kumpaankin kaasujousen varteen. Siellä ei mahottomasti ole tilaa tuolle jouselle painua läjään, mutta ompa nuo tuolla mahtunut kuitenkin olemaan. Voin mitata iltasella tarkan mitan kuinka pitkät ne mulla on!

                            Edit: Karkeasti mitattuna oikea mitta on 23,42mm +-0,01mm ;)
                            Viimeksi muokannut Kuomu; 3.10.2019, 18:46.

                            Comment


                            • #74
                              Talvi painaa päälle, joten olipa nuo orkkis Avuksetkin otettava työn alle. Reseptinä oli: Kumit pois, hiekkapuhallutus kaverini toimesta ja kunnon maalit.


                              Pohjille laitoin epoksi pohjamaalin, väri oli 1K ''vannehopea'' karkeilla metalli hileillä höystettynä ja päälle mattalakka, josta oli tarkoitus tehdä sen verran paksu kerros, että pinnasta tulee semmoinen puolihimmeä ja semmoinen siitä tulikin. Jälkeenpäin tavan kirkaslakka olisi ollut fiksumpi, koska ne metalli hileet ei oikein näy tuon lakan alta.. Tässä näkyy pinta ilman lakkaa. Mutta lopputulokseen kuitenkin aivan tyytyväinen, hyvin sopii nuokin vanteet tuohon koriin :) Kuva koko autosta.


                              Lopputulos kutakuinkin tämmöinen.

                              Click image for larger version

Name:	14756555.jpg
Views:	1488
Size:	120,6 Kt
ID:	1866539

                              Comment


                              • #75
                                Onkos joku keksinyt fiksua paikkaa webastolle ässään? Akun paikalle näitä ilmeisesti asenneltu ja välijäähdyttimen taakse. Välijäähyn taakse ei ainakaan Eberin uudemmat mallit sovi korkeutensa takia ja akkua on hankala sijoittaa konttiin tuon vararenkaan tilalla olevan kotelon takia.. Esille konttiin en akkua viitsisi laittaa ja oma hommansa vetää kontista virtapiuhakin (minkähän paksuinen riittäisi?). Ilmanputsari kotelon tilalle olisi kanssa yksi paikka, mutta eipä mielestäni fiksua vaihtaa mitään vapaavirtaussuodatinta, mikä päästää läpi kaikki oravaa pienemmät kitusiinsa ja vetää moottoritilasta lämmintä ilmaa kesällä.. Toki jos jonkun hyvän pienempi kokoisen putsarin keksisi äkkiähän noin helposta paikasta sen lämmittimen nyppäisi kesäksi hyllylle ja syksyllä laittaisi taas takaisin ;)


                                Jos nurkissa löytyy bensa eberi/weba sarja niin saapi tarjoitella! Myös hyväksi havaittuja letkulämppäreitä voi suositella, kun ei sekään vielä ole pois suljettu vaihtoehto, vaikka sen polttoainekäyttöisen mielummin haluaisinkin. Nyt hyviä ideoita kehiin niin ei talvella palelluta!

                                Comment


                                  #76
                                  Itsellä on eberi akun paikalla, ja akku takakontissa. Sen virtajohdon veto on suht helppo homma, ei siinä mene kauaa. Oma johto taitaa olla ~30 neliöinen. Olen nähnyt yhden ässän missä eberi oli moottorin takana tulipellissä kiinni. Ei kyllä uskoisi että se mahtuu sinne, mutta oli se uskottava kun näin. Otin kuvankin todisteeksi. :)

                                  Comment


                                  • #77
                                    Mullahan kyllä sinne vahvarille menee jo piuhakin valmiina, mutta se on 25mm2 riittäisiköhän tuo? Eihän se toki mahoton homma ole jos vain saisin sen akun vararengas koteloon vielä mahtumaan..

                                    Pitää kyllä tutkailla sinne tulipellin suuntaankin viikonloppuna! Ilmeisesti altapäin soviteltu vai?

                                    Comment


                                      #78
                                      Laita toinen 25mm2 rinnalle, mahtuu paremmin kuin yksi paksu ja sitten varmasti riittää :)

                                      Ei sitä alakautta sinne saa koska siinä on loota edessä :) Eli siinä se oli imusarjan takana. Löysin kuvankin vuodelta 2012.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • #79
                                        Katos joo. Enköhän minä sen näillä neuvoilla jo johonkin sovita. Toki ensin pitää löytää hyvä aihio, mitä rueta asentelemaan. Tuo vanhemman mallin bensa Eberi olisi kyllä kaiken paras, kun ovat aika paljon pienempi kokoisia kuitenkin kuin webastot.
                                        Viimeksi muokannut Kuomu; 21.10.2019, 22:52.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Lämmitin projekti pukattu aluilleen. Löysin suht edukkaasti Eberspächer Hydronic B4WSC sarjan. Sen verran iso möhkäle kuitenkin, kun vesi- ja polttoainepumppu on integroituna laitteeseen, että en saa sitä mahtumaan muualle kuin tuohon akun paikalle. Kaikki johtotyöt tein valmiiksi. Kello löysi paikkansa tuolta. Tarkoitus myös Ebaysta katella jonkinlainen gsm rele ajastimella, jonka saisi sitten tekstiviestillä vaikkapa puoleksi tunniksi syöttämään virtaa tuohon kelloltakin lähtevään herätejohtoon. Eipähän tarvitse juosta autolla mutkaa jos yks kaks yllättäen haluaa johonkin lähteä ja auto kylmänä. Täytyy vielä haalia tarvikkeita kasaan ja ostaa uusi akku, jonka yritän sovittaa vielä tuonne vararengaskoteloon subbarin kaveriksi. Jonkinlainen telinekkin täytyy tehdä niin ei lähde karkuun sieltä.

                                          Ilmastoinnin paneeliin kytketään herätepiuha kaiketi siihen D liittimeen pin 10 kohdalle? Siinä oli tyhjä paikka, joten mistä löytäisin sopivan kokoisen irtopinnin tuohon liittimeen? Kahta eri kokoa löysin kotoa, mutta kumpanenkin oli liian iso kokoisia tuonne koloon..

                                          Talvi kun tekee tuloaan ja pakkaset paukkuu päätin käyttää myös tuon huohottimen käsissä. Putsailin ja ostin Puuilosta tuommoista letku eristettä, jolla vuorasin koko huohotin hässäkän. Sitä en tiedä onko tuolla mitään vaikutusta jäätymisen suhteen, mutta ompahan yritetty ;) Ainakin noissa isommissa työkoneissa monesti kietastu ihan vaan telttapatjaa huohotin letkun ympärille ja sillä on ollut jo iso merkitys.

                                          Muuan viikko sitten käsittelin etujakkarat, vaihdekepin nupin ja ratin vielä uudelleen maalilla. Viimeksi olin sen ''lakka'' pullon sekoittanut johonkin uv-suoja puteliin hankalan murteen vuoksi (saksa), joten lopputuloksen saattoi arvata. Pinta oli semmoinen nahkea ja kaikki paska tarttui ihan yllättävän herkästi pintaan kiinni ja jakkarat oli melkolailla mustunut.. Nyt kun älysin oikeata ainetta tölvätä suojaksi maaluun jälkeen niin pinta tunnustaakin jo paljon liukkaammalta ja enemmän likaa hylkivältä. Penkit, Ohjauspyörä


                                          Edit: googlettelin lisää. Eli heräte kytketään ilmeisesti kuitenkin D liittimen 1-pinniin? Onko jollain kytkentäkaaviota tuolle climatronic:lle? En äkkiseltään löydä niin saisi varmuuden tuosta oikeasta pinnistä, mihin laitan heräte piuhakkeen.

                                          Edit2: Tarvitseeko kuitenkin vielä releen ja puhaltimelle virran syötön? Mitä tapahtuu jos liittää vain pelkän herätteen ilmastoinnin yksikölle, laite herää mutta ei puhalla?
                                          Viimeksi muokannut Kuomu; 10.11.2019, 16:34.

                                          Comment


                                            #81
                                            Ostitko siis uutena eeperin? Jos näin, ni paljastahan että mistä löyty edukkaasti. :)

                                            Comment


                                            • #82
                                              Löytyykö jostain kytkentäohjeita webasto eber asennuksiin b5? Pitäs omaan ässään saada webasto pöhisemää. Johtonippuu katsellessa menee vaa sormi suuta kohti

                                              Comment


                                              • #83
                                                Eeperin ostin purkuautosta, johon oli tämä yleismallin sarja joskus asennettu. Äkkiseltään ei näytä edes kovin vanhalta laitokselta. Tämän sain johtosarjoineen päivineen 250e hintaan :)

                                                Mikero: Eberi ainakin tosi yksinkertainen kytkeä Audiin. Lämmittimestä riippuen johtosarjasta lähtee piuhat vain polttoaine- ja vesipumpulle, akulle +, runkoon -, kellolle menee kolme johtoa, siihen värit väriin. Sinivalkoinen on vikakoodien lukuun ja kellosta riippuen se jätetään kytkemättä ja mustapunainen on auton ilmastoinnille menevä heräte piuha. Yleismallin kytkentäkaavioita löytynee myös googlaamalla. Webastoista ei ole sen kummemmin kokemusta, tullut vain noiden Ebereiden kanssa pelattua.
                                                Viimeksi muokannut Kuomu; 10.11.2019, 21:09.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Puhaltimeen kytkeminen tapahtuu siis selvittelyjen jälkeen seuraavalla tavalla: Virtaa pitää syöttää sulakkeen 25 taakse(ilmastoinnin/puhaltimen syöttösähköjohto), kun eeperi on päällä ja ohjausyksikön D liittimen 1-pinniin laitetaan eberin punamusta herätepiuha. Homma toteutetaan sarjan mukana tulevalla vaihtoreleellä. Releen nasta 30 menee tuolle puhaltimelle/ilmastoinnin ohjausyksikölle (sinimusta piuha sulakerasialla) 87a:han se katkaistun sinimustan johdon toinen pää, mikä tulee sulakkeelta. 87:aan taas webaston sulakerasialta tuleva virtajohto (eli käytännössä akulta johto ja sulake välissä) 85 maa ja 86 se punamusta ohjausjohto, joka myös jatkaa matkaa sinne ilmastoinnin ohjausyksikön D1:seen.


                                                  D1:seen kun menee virta se kertoo ohjausyksikölle, että nyt homman nimi on lisälämmittimen käyttö! Eli läpät kääntyilee siihen malliin, että hönkii kaiketi lasille ja puhallus tietyllä nopeudella. Sitten kun autosta käännetään virrat päälle, säätää ohjainyksikkö taas kuskin aiemmin valitsemat asetukset päälle.
                                                  Viimeksi muokannut Kuomu; 10.11.2019, 21:16.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Noniin, sohjossa pakittelut päättyi siihen, että puskurin alareuna tarttui märkään lumeen ja tarrasi lopuksi ilmeisesti maahan... Lopputuloksena on räjähtänyt etupuskuri. Eli nyt on oiva tilaisuus päästä haitolla pyörivästä S4:n puskurista eroon! Toki myös vinkkiä saa heittää, mistä löytyisi ehjä orkkis tai hyvin istuva tarvike puskuri jos ei satu myydä asti olemaan tallin ylisillä ;) Mikään älytön rakennus sarja lasikuitu härpäke ei oikein nappaa.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Tälleppä ei juuri muuta kerenyt tapahtua, kun ajettu ja eberi alkaa kanssa olla asemissa. Laitan joululomalla kuvia tästä, kun kerkeän viimeisteemään asennuksen.


                                                      Sitten pienimuotoisen ongelman pariin.. Eli lattiamatot on taas jälleen märkänä. Tällä kertaa kummaltakin puolelta autoa. Ilmanko lasitkin on aina huurussa, kun kosteutta siis riittänee. Kastunut minulla ollessa nyt 4krt vuoden sisään. Viimeksi oli vänkärin puoli märkä, silloin mahtoi olla ilmastoinnin kondenssivesi rööri tukossa, sen aukaisin niin pysyi auto taas hetken kuivana ja nyt on taas ihan huolella holahtanut vettä pirttiin. Eberiä asentaessa sormetin ihan huolella ne kaksi veden poisto reikää auki akkukaukalon huudeilta. Mistä muualta tuo voi vuotaa vedet sisään? Tuulilasiko tässä falskaa vai onko muita vaihtoehtoja?

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Omassa oli pari cm vettä lattialla, kun raitisilmasuodattimen kotelon tiiviste oli vinksallaan.. Alota sieltä etsintä

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Toinen vaihtoehto voi olla ecukotelo. Mutta ei sieltä molemmille puolille pääse vettä, eli kannattaa tutkia toinenkin puoli kunnolla.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Vajaa 30e mitä katoin yhteensä laakkosel on molemmat tiivisteet jos ei halua tehdä itte halvemmalla.

                                                            Raitisilman 8D0 819 165 B
                                                            Ecu boxin 8D1 907 619

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Pitääpä nuo tutkia huomenna. Löytyisikin joku selvä vuotopaikka niin pääsisi tuosta ongelmasta. Tainnut jo pidemmän aikaa olla märkänä, kun tunnusti lattiamatto oleva osittain jäässäkin, kun vänkärin puolta jo raottelin.

                                                              Oisko tuo lattiamatto kokonaisuudessaan vaikea irroitettava? Lähteekö helposti vai pitäneekö viikoksi laittaa joku puhallin kuivattamaan tuota mattoa.. En pysty lämpimään halliinkaan autoa jättämään, sehän olisi aivan liian helppoa ja hauskaa ;) Leimakin menee umpeen ensi torstaina, joten kiirettä pitää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X