Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilen RS ähellykset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vähän hiljaista ollut viime aikoina, ollut muka kaikenlaista muuta puuhaa.
    Tänään kuitenkin sain nosteltua koneen keulille ja pääsiäisen aikana olisi tarkoitus kasailla käyntikuntoon. Nähtäväksi jää.

    Comment


    • Komiaa, eikun vaan läjään kiukulla ja huolella. Onhan tuo komia peli ajella, on auton tuntua ja tarvittaessa kulkua ja ääntä :)

      Comment


      • Unohtui päivitellä pääsiäisen loput tapahtumat, joten:
        Tosiaan jotakuinkin kaikki löysivät paikkansa, ja lopulta sain koneen tulille.
        Tovin naputuksen jälkeen alkoi käymään nätisti. Vikakoodia tuli kaasuläpästä. Joten pikkasen joutui purkamaan keulaa, jotta sai vanhan koneen läpän vaihdettua paikalleen. Ja näin oli koodit poissa.

        Pikkukoeajojen jälkeen huomasin, että toinen venttiilikoppa vuotaa pikkasen öljyä. Joten täytyy se vielä tiivistää uudelleen. Samoin molemmista turboista tulee (tosin todella vähän, noin tippa 15-20min), täytyy yrittää kurkkia tuleeko banjoista. Jotenkin kumma vaan, että molempien banjot vuotaisi. Molemmissa uudet tiivisteet, ja toisessa uudet banjotkin. Mutta täytyy niitä yrittää vielä kurkkia, ja tehdä joku työkalu jos saisi kiristettyä.

        Kunhan nuo asiat saa kuntoon, niin pääsisi katsastamaan ja ehkä jopa ajelemaankin.
        Tosin aika pikaisella aikataululla on suunitelmissa myös ylimaalaus. Ärsyttää kun auton tekniikkapuoleen on työntänyt pienen omaisuuden rahaa, ja ulkokuoresta löytyy ruostetta.




        Comment


          Nuo vuodot ne osaa olla hauskoja. Joskut turbot vuotaa vaikka kuinka putsaa banjot ja on uudet tiivisteet yms. Sitten se saattaa loppua kun kone käy kerran kuumana, tai sitten ei.

          Comment


          • Minua ei kyllä paljoa naurattanut. :D Mutta juu, täytyy yrittää kiristää jos pääsis jollain käsiksi. Toki mulla on nyt koneessa jotkut ihan liruöljyt, kun vaihdan kuitenkin pian ne. Jotta saa kasausrasvat pois. Mutta kai niiden pitäisi silti olla tiivit. No täytyy tutkia tilannetta.

            Comment


              Itsellä kävin hieman samanlaiset, kaikki kupari tiivisteet uusiksi ääskolmosen ahtimeen, kasattiin kaikki kanssa lattialla koneeseen kiinni. Kone paikalleen, vedet sisään ja jo hetken päästä yhdestä ahtimen banjosta mehii jäähdytin nestettä. Toki sulla hieman vähemmän tilaa korjaaville toimenpiteille :D

              Comment


                Kyllä se biturboissa tahtoo hivenen vituttaa kun huomaa että joku turbon banjo vuotaa.

                Comment


                • Minkäs merkkiset välijäähyt laitoit..

                  Comment


                  • Wagnerin jäähyt laitoin.
                    Viikonlopun aikana tuli taas vähän askarreltua. Venttiilikoppa tuli tiivistettyä uudestaan, tällä kertaa oem tiivisteellä. Tosin aiempi vuoto johtui varmaankin siitä, että ketjunkiristimen tiiviste tulee hieman kiristimen alta yli. Eikä tullut laitettua tarpeeksi / oikeaan kohtaan silikoonia kasatessa.
                    Mutta joka tapauksessa, nyt on tiivis eikä haise enää vanhalle ooppelille.
                    Turbojen banjoja hiplailin sen mitä sormilla yltää ja tuntuivat kuivilta, joten en oikein tiedä mistä nuo tipat sitten tulivat. Täytyy seurailla tilannetta.

                    Vanteita sovitellessa huomasin toisen etupyöränlaakerin olevan väljä, joten tuli vaihdettua molemmat etulaakerit samalla.

                    Jarrut täytyisi ilmata ja sitten voisi käydä katsurille näyttämässä.

                    Maalarin kanssa sovittu maalausaikaa 3 viikon päähän.

                    Kai se siitä. :)

                    Comment


                    • Tänään tuli käytyä katsastuksessa, ja läpihän se meni. :)
                      Tunnin lenkki tuli ajeltua tuon kunniaksi, ja kaikki tuntuu *kopkop* toimivan hyvin.

                      Comment


                      • Kaikki tuntuu edelleen toimivan hienosti, joten tänään otin asiaksi ulkonäölliset asiat. Autossa jo ollutta kw:n coilover alustaa tuli säädettyä alaspäin, ja vanteita soviteltua. Matkall on vielä nykyisten 12.5mm spacereiden tilalle tulossa 25mm.



                        Comment


                        • Onhan se aika nami vähän joka mielessä. On tehoa, näköä ja ääntäkin toivottavasti vähän :)

                          Comment


                            Todella hieno kokonaisuus. Vanteilla saatu mukavasti erillainen lookki mitä näissä yleensä täällä on. Tekniikka puolen läpikäynnistä myös pisteet =)

                            Comment


                            • Komea on Ronsu ja asiallista Ilkan tekeminen niin tämän kuin aikaisempienkin autojen kanssa.

                              Possu taisi vaihtaa omistajaa?

                              Comment


                              • Kiitos positiivisesta palautteesta.
                                Juu, porsche piti myydä jotta sai rahoitettua tätä projektia. :D
                                Tästä kuitenkin tuli itselle nopeasti tärkeämpi auto, kaiken tekemisen myötä.
                                Käyttöautoksi tuli haettua tuommoinen -12 mallin a6 3.0Tdi 180 kilowattisena:


                                Tänään tuli vähän putsailtua Rs:n sisustaa. Penkkeihin täytyy vielä yrittää etsiä jokin toimivampi combo. Jokseenkin vaikea tuo tämän auton penkkien nahka.


                                Comment


                                  Mikä tuo vekotin on millä kiillotat kojelaudan listaa?

                                  Comment


                                  • Ilkalla on kyllä poikkeuksellisen hyvä automaku :)

                                    Voisitko muutamalla lauseella kuvailla ajofiiliksiä ja tuntumia, kuinka RS6 ja Possu (996?) eroavat harrasteautoina?

                                    Comment


                                      Eiköhän se vekotin ole vaan vähän pienempi myllytyskone ;)


                                      Itse vetänyt pieniä ja ahtaita paikkoja akkuporaan kiinnitetyllä tyynyllä.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                        Mikä tuo vekotin on millä kiillotat kojelaudan listaa?
                                        Veikkaisin Rupes ibrid nano.

                                        Vastaava tullut markkinoille myös Liquid Elementsiltä A1000, hieman pienemmällä hinnalla. Sitä olen hieman kuolannut ja miettinyt, tosin lähes kaikkialta Euroopasta tällä hetkellä loppu.

                                        Comment


                                          Joo siltähän se näyttää. En tiennyt että niillä on tuollainenkin. Vaikuttaa näppärältä.

                                          Comment


                                            Millä tavalla vaikea? Eikö vanha kunnon kissasaippua toimi?

                                            Comment


                                            • No :D Eroaahan ne, kuin yö ja päivä. Porsche oli tosiaan 997 ja ihan carrera 2 automaattina. Oli kyllä ihan mieletön auto ajaa mutkiin. Mikään hurja rakettihan tuo carrera ei ollut, mutta ihan kivasti se yläkierroksilla veti.
                                              Toki onhan tuo rs6 voimallisesti ihan eri luokkaa, mielestäni tuo 4.2tt on aika mahtava kone jo noilla vakio tehoilla. Kulkee niin vaivattomasti.

                                              Rupes ibrid tosiaan on kone. En tiedä muiden valmistajien vastaavista, mutta tuossa tulee mukana optio kahteen eri heittoiseen epäkeskoon. Näppärä on tosiaan monessa paikassa. :)

                                              Penkkeihin kokeilin qyeonin ja chemical guys:sin tuotteita, mutta molemmilla tulos sama. Toiset kohdat jää aivan mataksi ja toiset kiiltäväksi. Joiltain osin tuo ruskeus häviää kokonaan ja joistain kohti ei.
                                              Ajattelin seuraavaksi hakea satulasaippuaa ja satularasvaa.
                                              Kissasaippua jäi kokeilematta, kun en oikein usko sen vaikuttavan tuohon kiilto/matta vaihteluun. Mutta täytyy sitäkin kokeilla.

                                              Comment


                                                Joskus työstin mersum penkkejä mihin joku oli kokeillu aikasemmin nahkapinnoitetta vähän vastaavalla tuloksella. Piti laittaa myllyyn hevosenharja kiekko ja ekaks apc:tä ja perään kuumaavettä+kissasaippuaa. Sai tasamatta pinnan kyllä kun jaksoi sillä harjalla ja pikkukierroksilla tarpeeks jynssätä.

                                                Comment


                                                • Saako hölmö vielä kysyä mitä on apc? :D

                                                  Comment


                                                  • All purpose cleaner. Ite oon käyttänyt laimeeta Surfex HD-liuosta.

                                                    Comment


                                                      Aina saa kysyä :)

                                                      Noita yleispuhdistus aineita ei kannata jättää suoraan nahalle. Huomannut että tulee valkoista töhnää mustalle nahalle ja se kuivattaa aika rajusti jos jyrkkä seos.

                                                      Itse käyttänyt Meguiars:n all purpose cleaneria (vihreää) 1:4 laimennettuna veteen.

                                                      Comment


                                                      • Unohtuikin muuten kirjoittaa, mutta finessen all purpose cleanerilla tuli penkit taas mattamustiksi.
                                                        Viikon verran tuli jo rs:ällä ajeltua ja kaikki toimi vieläkin hienosti, joten oli jo aikakin pistää tuote jäähylle:




                                                        ”Uudet” jarrutkin saapui vihdoin. Terho lupautui duunaamaan keskiöt, koska nuo ovat peräisin s8 v10:stä ja offset heittää lähes sentillä sisäänpäin.

                                                        Comment


                                                          Pakko vaan edelleen arvostaa tätä sun panostusta näihin projekteihin. =) Alkaa kohtapuoliin tämäkin peli olla siihen malliin kunnostettu että kilsat ei näy kuin mittaristossa. Iso hatunnosto.

                                                          Comment


                                                          • Levyissä ainakin on pintaa jäljellä _b

                                                            Pakkohan näihin on panostaa jos tällaisella haluaa ajella. Uusia ei saa kaupasta, ja hyväkuntoisia ei tule joka päivä tarjolle.
                                                            Viimeksi muokannut Ihmemies; 20.5.2019, 17:40.

                                                            Comment


                                                            • Levyistä puheenollen, uskaltaako noita keraamisia kiekkoja ostaa sokkona? Eikö ne saa "tuhottua" kunnon lämmöllä mutta eivät päällepäin kulu yhtään urille tai muuta väriään/muotoaan?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X