Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S8 2001: ruotsalaisen romun pitämistä ajokunnossa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Juu lähinnä sitä meinasin, että valot näyttää tosi omituiselta normaaleihin valoihin verrattuna, jossa on kunnon heijastimet sekä xenoneille, että halogeeneille. Lumisella on korissa philipsin d2r ja h7, täytyy katsoa mitä niiden kanssa käy valoteholle.

    Lähinnä sitä, että tuollaisen umpion heijastinpintaremontti voi olla aika paljon ankeampi projekti, kuin uusien retrofitlabin hilujen kanssa. Ja onko valoteho sittenkään yhtä hyvä? Epäilen kun ton halogeeninkin heijastin on niin surkean pieni.
    Viimeksi muokannut Ihmemies; 1.12.2018, 17:02.

    Comment


    • Nojoo näemmä ilmastoinnin toimivuus riippuu nopeudesta. Kaupunkiajossa varpaat jäätyy, 100km/h lasissa innostuu sitten välillä lämmittämään. Engine measuring blockeista moottorin jäähdytysveden lämpötila oli 99-100C. Parkissa tai motarilla. Mikä on normaali väli?

      Tässä keksinnössä on vissiin kaksi lämppärin kennoa. Voiko olla, että jommalle kummalle tai molemmille ei vesi kierrä, koska ilmaa/paskaa kierrossa? Auto Hvacissa ryhmässä 14 oli jotain röörien lämpöjä (Left Front? Right Front?)

      Mitkä ovat normaaleja lämpöjä? Ton mukaan vasemmalla ~10c kylmempää. Täytyy vissiin googlailla vähän, kun mulla ei ole hajuakaan näistä asioista taas kerran :D

      Edit: ilmeisesti tässä on siis tuollainen säätöyksikkö, joka säätelee venttileillä kennoille pääsevän jäähdytysveden määrää. Täytyy käydä tarkistamassa, millaisia lukemia noista N175 ja N176 venttiileistä saa, jos saa ilman jotain yleismittaria tms :) Ja samalla, löytyisikö hytin lämpötilaa haistelevia sensoreita, että millaisia lukemia ne kertovat.
      Attached Files
      Viimeksi muokannut Ihmemies; 1.12.2018, 21:02.

      Comment


        Venttiilit on ainakin aikalaisissa olleet on/off tyyppisiä. Lämmönsäätö tapahtuu sekottamalla ulkoilmaa kennon läpi ajettuun, lämmitettyyn ilmaan. Ilmavirtaa ohjaillaan läpillä, joita ajetaan servoilla. Nämä hiiliharjalliset moottorit pakkaavat tukkeutumaan ja oikosulkeutumaan hiilipölystä, jolloin moottori ei luonnollisesti enää toimi. Parhaassa tapauksessa polttaa ohjainleitteestakin päätteen.

        Toinen vaihtoehto epämääräiselle toiminnalle voi olla hiilikalvopotentiometrillä toteutetun asentotunnistimen rentoutuminen.

        Vikakoodejako ei ollut?

        Comment


          Jos nuo läppämoottorit eivät anna vikakoodia, veikkaisin tukossa olevaa kennoa. Vesiventtiili on yleensä tosiaan on/off mallia ja jos lopettaa toiminnan, lämpimän tai vaihtoehtoisesti kylmän ilman tulo loppuu kokonaan, nimim. Helsingistä - Tampereelle -10C ilman lämppäriä.

          Läppiä ohjaavien servojen pitäisi jättää selkeät vikakoodit ja jos koodeja ei ole, veikkaisin tukkeumaa tai ilmaa järjestelmässä.

          Comment


          • Ei vikakoodeja vcds:llä. Vesiventtiilit n175 ja n176 auki vcds:n mukaan. Etenkin kuskin puolen ilmaröörin lämmöt pystyvät matalina. G56 vissiin sisälämpötilan anturi? Senkin mukaan lämmöt nousevat nihkeästi. Täytynee viedä auto pajalle, saavat kokeilla auttaako uudestaan ilmaus, vai onko kenno tukossa, tai sitten kennon sisältä kulemma voi olla rakenne sillein paskana että vesi virtaa suoraa ohi. Jos kenno on tukossa, ehkä sen voisi saada huuhtelemalla auki? Aika kalliita nuo kennotkin, vielä kun ne pitää vaihtaa keskelle kojelautaa.

            Puhelimen antenni lähti irti kun yön yli liotti, piti pihdeillä juuresta kiinni, ja väänsi "avaimella" auki. Vähän oli ruosteessa, laitoin silikoonirasvaa.

            Kuuluuko moottorin täristää tyhjäkäynnillä? Auto tuntuu epätasaisemmalta kuin v6-moottori. Moottorin etutukikumi uusittiin. Uudet lambdat, tulpat, maf. Ei tule misfirejä ja anturien arvot vaikuttivat uskottavilta. Noita measuring blockkieja 90+ jossa on nokkien säätölukemia (KW) en osaa tulkita. Ne voisivat kulemma kertoa, onko jako vähän pielessä. Sellainenkin voinee aiheuttaa tärinää? Entä etuapurungon puslat?

            Vuotanutta ohjaustehostimen paluuletkua tilkittiin jatkopalalla. Nyt vuotaa jatkoliitoksesta ulos öljyä, olisi näemmä kannattanut koko letku vaihtaa :)

            Comment


              Laita tänne näkyviin ne 90+ blokkien lukemat lämpimällä koneella. Aina ne vähän tärisee mutta ei sen pitäisi kabiiniin asti tuntua.

              Comment


                Mullakin voi yläsuuttimista alkaa tuupaan viileetä kesken ajon ja jalkoihin puhaltaa kuitenkin lämmintä.
                Omassa saattaa olla pieni vuoto lämppärin kennolla.

                Tuleeko tyhjäkäynnillä kuumaa maksilla vai kuumeneeko jos nostaa kierroksia?

                Comment


                • Siis ilmastoinnin ollessa HI:llä molemmin puolin, ja puhalluksen täysillä, en onnistunut saamaan kuin viileää ilmaa ulos venttiileistä. Kokeilin ylhäälltä, keskeltä, alhaalta, kaikkia yhtaikaa, tyhjäkäynnillä, kierroksilla (2000-3000rpm).

                  Kiristelin ohjaustehostimen paluuletkun jatko/korjauspalan matoruuvikiristimiä ja lisäsin ohjaustehostinöljyä (oli minimissä), katsotaan loppuisiko vuoto siihen. Kyseessä siis näemmä paluuletku, joka tulee ohjaustehostimelta keulalla olevalle jäähdyttimelle.

                  Korjauksen aikana apukuskin penkillä on säilytetty jotain romua, siihen oli tullut kuusi uutta, aika syvää painaumaa. Vain yksi niistä oli vanhastaan... ei nahkapenkeillä kyllä saisi säilytellä mitään romuja. Ehkä noi silottuis, kun silitysraudalla silittää esim. kankaan/harson läpi. Ärsyttää. Vanhastaan noista oli vaan alhaalla oikealla oleva pieni painauma.

                  Lisäksi tuulilasin suuttimet/letkut vaikuttaa ahtaalta, kun apukuskin puolelta tulee oikein rutisemalla vettä, kuskin puolelta sitten vienolla paineella. Suihkutusröörit olivat auki mitä nyt rautalangan pätkällä kokeilin.

                  Ajelin moottorin lämpimäksi, ehkä oma perse ei vaan oo vielä tottunut autoon. Tuollaisia arvoja logi kertoo, kaipa nuo ovat ihan ok. Vai pitäisikö säätöjen olla 0 asteessa tyhjäkäynnillä molemmin puolin?

                  Sunday,02,December,2018,11:43:21:47402
                  VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
                  VCDS Version: 18.9.0.2 (x64) HEX-V2 CB: 0.4436.4
                  Data version: 20180927 DS296.0
                  www.Ross-Tech.com

                  VIN: License Plate:
                  Mileage: 220910km-137267mi Repair Order:

                  Address 01: Engine (4D0 907 559 AA)

                  13:55:38 Group 001: Engine Conditions
                  760 /min Idle Speed RPM
                  99.0°C Coolant Temp 80-105C
                  -3.9 % O2 Sens Bank1 +/-10%(>2% flct)
                  0.0 % O2 Sens Bank2 +/-10%(>2% flct)

                  13:55:01 Group 090: Camshaft adjustment (values are for idle && road test: accel in 2nd gear)
                  760 /min Engine speed RPM
                  OFF Adj ON/OFF idle=OFF/rt=ON
                  -1.0°KW Adj resp Bank1 -3-6/16-25degKW
                  0.0°KW Adj resp Bank2 -3-6/16-25degKW

                  13:55:01 Group 091: Camshaft Adjustment - Bank 1
                  760 /min Engine Speed RPM
                  18.8 % Last %
                  OFF Adjustment
                  -1.0°KW Adjustment Actual

                  13:55:01 Group 092: Camshaft Adjustment - Bank 2
                  760 /min Engine Speed RPM
                  18.8 % Last %
                  OFF Adjustment
                  0.0°KW Adjustment Actual

                  13:55:16 Group 093: Phase Positions of Cam Pos Sensors
                  760 /min Egine Speed Rpm
                  18.8 % Last %
                  -5.0°KW Phase Bank 1 -15 to 10 deg
                  -6.0°KW Phase Bank 2 -15 to 10 deg

                  13:55:16 Group 094: Camshaft Adjustment Control See Bentley 28-36
                  760 /min Engein Speed RPM
                  OFF Control Status On/Off
                  System OK Bank 1 Test/Sys On/Off
                  System OK Bank 2 Test/Sys On/Off

                  13:55:38 Group 095: Intake Manifold Change Over
                  760 /min Engine Speed (600-820 @Idle)
                  18.8 % Load (14-24% @idle)
                  99.0°C Coolant Temp 80-105 Celsius
                  IMC-V OFF I/M Chg Over (Off @idle)
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut Ihmemies; 2.12.2018, 15:25. Perustelu: Lisätty ilmastoinnista tekstiä alkuun

                  Comment


                  • Aika varmasti turpoaa nuo painaumat penkissä ajan kanssa onneksi normaaleiksi.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viesti
                      Ei nuo D2 bixenonit ole mitään WTF tuningia, vaan tuollainen vanhanliiton toteutus heijastinumpiolla, mitä harvemmin näkee xenoneissa. Tuossa on siis D2R-tyyppiset bixenonit ja niillä kaverina halogeeniapupitkät, veikkaisin H7-tyyppiä.
                      Eli siis selvitin tätä asiaa. Vanhan liiton toteutus tarkoittaa ilmeisesti valotehon yhteydessä huonoa. Pelkän heijastimen kanssa ei saa niin paljoa valoa tielle kuin valoa keräävän ja kohdistavan linssin avulla, joka löytyy heijastimen lisäksi xenon-projektoreista.

                      Tarvii siis hommata D2:en "normi" xenon umpiot, jotka käyttävät projektoreita, ja askarrella niihin retrofitlabin bi-xenon projektorit. Näissä solenoidi siis liikuttelee valokeilaa rajaavan läpän pois tieltä kun kaukovalot kytkee päälle.

                      Tähän hommaan ei talvipakkasilla huvita tosin ryhtyä, lykkään uudet d2r polttimot sisään, josko niillä nyt näkisi vielä kevääseen asti joten kuten eteensä.
                      Viimeksi muokannut Ihmemies; 2.12.2018, 19:03.

                      Comment


                      • Yksi asia lisää mikä pitää selvittää on, että miten polkimia voi tähän kulkuneuvoon vaihtaa/säätää. Jostain syystä ne on suunniteltu kiinalaisten kengille, eikä omat talvikengät mahdu kaasulle ilman, että kenkä ottaa jarruun kiinni. Eli jarrupoljinta tarvis siirtää 3-4cm ainakin, minimissään pari senttiä, että jalka mahtuisi kaasulle. C5 A6:ssa tätä ongelmaa ei ole, eikä kesäkengillä tullut asiaa niin ajateltua autoa ostaessa.

                        Eli joko pitäisi poljinpintaa siirtää vipuvarressa eri kohtaan, tai koko jarrupoljinvipua eri kohtaan. Ei luulisi tämän olevan mitenkään mahdoton projekti, kun autoihin asennellaan muutenkin lisäjarruja ja -kaasuja mm. ajo-opetusta varten. Ehkä orggis jarrupolkimen varren voisi teettää vähän eri muotoon jossain pajalla, niin sen saisi etäämmälle kaasusta. Kaasu kun on reunassa kiinni, niin sen paikkaa on paha muuttaa mihinkään.

                        Auton vein takaisin pajalle, huolto siis jatkuu pikkuhiljaa :)
                        Viimeksi muokannut Ihmemies; 3.12.2018, 17:17.

                        Comment


                          Mitä suotta. Tuolla pajottamisen määrällä on taas kesäkenkäkeli ennenkuin se on seuraavan kerran ajossa ;)

                          Comment


                          • Noh, nyt on uusi sarjoitettu kontin lukko, avain ja kake. Sivuvilkuissa on orggiksena muoviset kilpsit, ne oli molemmin puolin paskana. Osaa on parannettu sen verran, että uusissa osissa oli metallinen klipsi, joka todennäköisesti ei yhtä herkästi hajoa. Näemmä C5 A6 käyttää samaa vilkkua. Ratin spiraali löytyi käytettynä.

                            Käisitin, että auto lämpiää kulemma nyt hyvin, ei selvinnyt syy. Ehkä vesiventtiilit olivat "hieman" jumissa auton seistyä pitkän aikaa? Viikonlopun yli katsovat vuotaako vielä jotain nesteitä. Tuulilasin suuttimia ei saannut kulemma enää uusia, carparts-pros.com tarjoaa 4D0955988:n hinnaksi 26,70€/kpl joten kokeillaan niitä josko heiltä vielä saisi.

                            Penkin ristiselän tuen säädössä tyyppivikana näyttää olevan vuotava pumppu, joka päästää ilmat pihalle, vaikka pumppu muuten toimisikin. Tämä selviää vain ottamalla penkki irti ja purkamalla selkänojaa, että mikä mättää. Itse siis käsitin että recaroissa olis pumpulla toimiva ilmatäytteinen pussi ristiselän tukena. Toivottavasti osia saa penkkiin vielä. Vielä parempi olisi, jos osia saisi tarvikkeena, esim. uusi pumppu taisi olla 280€, vaikka oikeesti se on joku markan paskaosa jos se nyt jo on rikki ;)

                            Parilta maalaamolta kyselin emaililla, että mitäs noille naarmuille/lakkavialle vois tehdä. Ei vastausta. Tarvinnee soittaa perään. Autoa en kerkiä käydä näyttämässä, vaan hommasta pitäisi sopia etukäteen. Ehkei sitten kukaan suostu siihen, saa nähdä löytyykö tekijää.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Hain auton taas vaihteeksi pajalta. Nyt toimii töötti, takakontin lukko ja muut vimpulat. Uudet polttimot valoihin ehkä vähän auttoivat, tai sitten maahan satanut lumi vaikutti enemmän :) Eivät nuo mitkään kovin tehokkaat valot edelleenkään ole.

                              Apukuskin runnotusta penkin päällisestä ehdotus vaan oli, että ehkä istumalla penkissä ja laittamalla penkinlämmittimen täysille nahka vähän suoristuisi? Eivät kyllä mitenkään erityisesti pahoitelleet tätä... Tästä jää lievä paskan maku suuhun, toisaalta hinta oli edullinen ja kaikki muu tehtiin asiallisesti. Ehkä ton jotenkin saa vielä sileäksi.

                              Kuskin penkin ristiseläntukea pitää ihmetellä joskus olkkarin lattialla itse sitten, eivät uskaltaneet siihen koskea :)

                              Edelleen jossain edessä oikealla kolahtaa aika lailla samalla tavalla, kuin aiemmin kesällä. Kuuluu kun ajaa yhtään lujempaa eturenkaalla rotvallin tai hidastetöyssyn yli. Katsuri ei löytänyt edes pidempään tutkiessaan välyksiä, eikä pajallakaan niitä löydetty. Mitähän vaihtoehtoja jää jäljelle? Kaikki tukivarret ja jousien "laakerit"/kumit (miksikä niitä kutsutaan), iskarit jne uusiksi ja toivoo että jokin auttaa ja kolina katoaa?

                              Autolla on kyllä tosi kiva ajella nyt, kun se ei ole läheskään niin risa kuin ostaessa. Moottori, vaihteisto, jarrut jne. tuntuvat toimivan hyvin ja pehmeästi. Tehoa löytyy eikä kulkupuolella ole samanlaista ongelmaa kuin 2.4L A6:n kanssa, jossa kaasu on lähinnä on-off tyyppinen. Ohjaus tuntuu myös hyvältä ja tarkalta, ja etenkin kaupunkiajossa se on paljon kevyempi kuin A6:ssa. Hytin lämmitys on myös tehokas ja tarjoaa tasaisesti lämpöä. Edessä sivuilla kolme eri suutinta vaikuttavat hyvältä ratkaisulta, näin lämpöä saa paremmin myös oven ja penkin väliin.

                              235/50R18 hakkapeliitat ovat mukavat ja suht hiljaiset. Tästä varmaan suurempi kiitos kuuluu A8:n paremmalle äänieristykselle. Pidon kanssa saa silti olla tarkkana, auto lähtee suht helposti sutimaan hitaassa vauhdissa. Tai ei ESP anna auton oikeastaan sutia, lähinnä meno hyytyy täysin varomattomalla kaasun käytöllä. Talvimaiharin kanssa tuntuma kaasuun on jonkin verran kulmikas kengän kolhoudesta johtuen.

                              Seuraavaksi kysyin EMS Automaalaamolta Nekalasta, että kiinnostaisiko heitä paikkamaalaus. Ainakin kotisivujen kuvagallerian mukaan he ovat sellaisiakin hommia joskus tehneet :)
                              Viimeksi muokannut Ihmemies; 19.12.2018, 08:59.

                              Comment


                                Hain B7:asta kolinaa etupäässä, ja pitkän ajan päästä huomasin että jousi joka pitää jarrupalaa kohdallaan oli löysä ja jarrupala klopisi. Vai oliko peräti niin, että kun jousi oli löysällä oli myös satula löysä? Kädellä kiinni satulasta ja ravistaa niin selviää.

                                Comment


                                • Kaikki satulat on käytetty irti, vaihdettu uudet levyt, palat, ilmausruuvit jne. eli ei luulisi siitä olevan kiinni. Voihan sitä silti huvikseen heilutella, huonoa säkää vaan jos palikat ovat edelleen jääneet samalla tavalla löysälle :)

                                  Comment


                                    Nyt en tunne tuon rakennetta, mutta siis juuri palojen vaihdon jälkeen oli tuo jousi jäänyt huonosti laitettua tai kuoleentunut irroituksessa.

                                    Comment


                                    • Helpommin voisi saada tuon selville, kun ajaa kohdista missä kolinaa esiintyy, samalla jalka hieman jarrulla. Puristaa palat juuri tarpeeksi kiinni ettei jarruta, mutta pitää ne kuitenkin paikoillaan.

                                      Comment


                                        Auttaisikohan tuohon penkkiin marseillesaippualla (Le Chat) pesu? Se tuntuu vähän elvyttävän nahkaa ja ehkä hävittäisi vähän noita "lommoja".

                                        Comment


                                          Kyllä se varmasti auttaa. Ei itsellä ihan noin rajut ollut jäljet ollut, mutta juuri kissasaippualla pesin ja nahanhoitoainetta niskaan, ni lähti muutama veks.

                                          Comment


                                          • Nojoo. Täytyy kokeilla saippuoita. Jos ei auta niin viimeistään pehmusteet irti, nahat irti ja silitysraudalla luulisi oikenevan esim. harson/kankaan läpi silitellen.

                                            Onko antaa mitään vinkkiä automaalaamoiden kanssa kommunikointiin? Yritän seuraavaa reseptiä:
                                            1. Sähköposti jossa työn tarve, kuvat jne ja kysyn 500€ tarkkuudella hintaluokkaa.. sanon että voin tuoda autoa näytille
                                            2. Ei vastausta. Yritän soitella -> ei vastaa..
                                            3. Jos vastaa, sanotaan että jaa jaa no mä tsekkaan sähköpostit, siellä on varmaan kuvia myös. Luvataan soitella sitten takasin -> eipä kuulu soittoa.

                                            Pitääkö paikan päälle mennä auton kanssa, että minkäänlaista järkevää kontaktia mihinkään maalaamoon pystyy muodostamaan? Selvästikin sama resepti kuin autokorjaamoiden kanssa ei toimi alkuunkaan...

                                            Varmaan ihan kiva jos huvikseen on aikaa ajella pitkin kyliä, itseltä tämä ei töiden vuoksi kovin helposti arkipäivisin onnistu :-(
                                            Viimeksi muokannut Ihmemies; 20.12.2018, 18:54.

                                            Comment


                                            • Maalarit tuntuu olevan heti jeesuksesta seuraavia, homma on aina joko liian pieni ettei jaksa kiinnostaa tai sitten liian iso ettei ole aikaa ja paikkaa ja halua ryhtyä projektiin.

                                              Comment


                                                Automaalaamot vetää niin hyviä rahoja vakuutusyhtiöiden hommista, että harvaa jaksaa enää kiinnostaa tuollaiset hommat.

                                                Comment


                                                • Älä silitysrautaa käytä nahkaan, tai ei se sinänsä niin vaarallista olisi, mutta turhaa vaivaa. Kuumailmapuhaltimella käyt niitä läpi. Kiristymisen ja palamisen raja ei ole mikään suuri, mutta mitä vanhempaa nahkaa, sitä venyneempää se on. Eli ei se lämpökään ihmeitä tee. Itse olen muutamat nahat sillä kiristellyt, ja hienoja on tullut. Vanha nahka vaan tuppaa palautumaan ajan saatossa takaisin.

                                                  Porissa ainakin voin suositella Selivaaran maalaamoa ja Design Rosendahlia. Mutta välimatkaa toki saturainen.

                                                  Comment


                                                  • Käytännön syistä Tamperelaiset maalamot kiinnostavat. Jos ei tunnu onnistavan, niin pitää sitten miettiä asiaa. Täytyy kokeilla puhallinta penkille. Tylsää kun tollaista asiaa pitää itse ylipäätään miettiä :D

                                                    Lämmityksessä on edelleen jotain häikkää. Webastolla lämmittelin autoa, tuntui että se ei pystynyt 30min:ssa kovin kummoiseen tulokseen, tuulilasin alareuna ehti vähän sulaa. Ajamaan lähdettyäni puhallus pysyi minimillä, kunnes pääsin keskustasta motarille. Moottorin lämpöjen ollessa 90C:ssä mittarin mukaan ja kierrokset 2600rpm rupesi auto lämpenemään sisältä.

                                                    Ajelin 90km ja käännyin motarlta sivutielle, kierrokset laskivat jonnekin 1400rpm ja lämmöt katosivat heti, rupesi puhaltamaan kylmää/viileää ilmaa, ja sitä puhalsi sitten viimeiset 10km kun kierrokset pysyivät matalalla.

                                                    Pajalla kulemma ilmasivat niin hyvin kuin osasivat. Pitääkö tässä ruveta uusia lämppärin kennoja katselemaan? Tai sitten pyytää pajaa huuhtelemaan niitä kennoja, josko niihin saisi vielä eloa. Tai sitten kokeilla vielä itse tuota jyrkkä mäki/keula ylhäällä -kikkaa, tuohon tyyliin: https://www.audiworld.com/forums/a8-.../#post24552339 .... tai laakkoselle tohon projektiin: http://hakkarainen.kuvat.fi/pdf/a8+j...A4n+ilmaus.pdf

                                                    Mittariston päivämääränäyttö rupesi leviämään. Lisäksi tietokoneen näyttö pysyy lukukelvottoman himmeänä, kunnes lämpenee joskus 30min kuluttua ja kirkastuu normaaliksi. Ehkä Amalin pystyy näillekin tekemään jotain.

                                                    Niin ja valojen tasonsäätö rupesi herjaamaan. Tsekkaan kotona vikakoodit, aiemmin kesällä etu- ja takapään anturit antoi virhettä välillä. Tarkoituksena oli vaihtaa anturit eteen ja taakse, mutta jostain syystä vain eteen vaihdettiin sitten anturi. Prkl jos nyt takana oleva anturi herjaa... noh ainakin on yksi uusi anturi vielä hyllyssä odottamassa.
                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut Ihmemies; 21.12.2018, 08:28.

                                                    Comment


                                                      Kasit on yleensä ilmaantunu ihan helposti. Voihan sitä kerran vielä koittaa huudattaa kunnon kierroksilla hetken. Ajat pakkovaihteella muutaman kilometrin kierrokset viidessä tonnissa ja sitten tarkistaa nestemäärän uudestaan. Toinen vaihtoehto on hiukan tukkoinen kenno tai huonolla tuurilla vähän laiska vesipumppu joka ei tyhjäkäynnillä jaksa kierrättää kunnolla.

                                                      Comment


                                                      • Miten vesipumppu voi olla laiska? Eikös siinä ole akseli tiukasti kiinni propellissa ja toisessa päässä rullassa, sitten akseli on laakeroitu pumpun runkoon? Kyllähän tollaisen pitäisi pyöriä, vai voiko jakohihna luistaa jotenkin? Se ei kuulosta terveeltä.

                                                        Se on kyllä jännä, miten rupee kun sormia napsauttamalla puhaltamaan viileetä kun kierrokset laskee. Vois kotimatkalla ottaa piuhan irti tosta vesiventtiilihässäkästä ja katsoa vaikuttaako se mihinkään.
                                                        Viimeksi muokannut Ihmemies; 21.12.2018, 18:27.

                                                        Comment


                                                          Joku fiksumpi sen osais varmaan selittää mutta koita ny ilmata ensin ihan vaan kierrättämällä konetta.

                                                          Comment


                                                            Vai olisiko kirjoitetun tekstin ymmärtämisen vaikeutta :D ?!

                                                            Comment


                                                            • Ihan tuttu juttu tämän ikäluokan Audeissa. Lämppärin kenno on sopivasti hieman tukossa jolloin neste ei kierrä kennon kautta kun tyhjäkäynnillä virtaus on vähäistä (ja jäähdytyskierto on suunniteltu niin että lämppärin kenno on korkealla, ahdas, eikä priorisoitu). Helppo todeta ihan kokeilemalla lämpötila ja virtaus kennon meno/tuloletkuissa.
                                                              Kierrosten laskiessa paine-ero kennon yli nousee hetkellisesti sen verran että neste kiertää taas sitä kautta ja kenno lämpiää.
                                                              Tuota tuli tutkittua ja ilmattua eri konsteilla sen miljoona kertaa taannoin parinkin eri C5:n kanssa. Kennon huuhtelulla lopulta korjautui ja lämpesi hyvin tyhjäkäynnilläkin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X