Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4F veronkierto paku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    4F veronkierto paku

    Vaihteeksi yksi 4f V6 Tdi projekti topic. Tästä ei ollut tarkoitus tehdä mitään projektia, mutta naamakirjan puolella tuli puhetta aiheesta ja kirjoitellaan nyt jos kiinnostusta sattuu olemaan.

    Pääasiallinen aihe tässä on tuo paketointi ja koiraverkon teko. "Veronkierto" tässä on jo ihan kohtuullinen, mutta se ei oo pääasia minun tapauksessani, en vaan tarvitse tilat kuin koiralle ja kahdelle ihmiselle. Mutta työmatka on kumminkin kohtuu pitkä ja mukavahan se on tällä taittaa. Toisekseen, ajan lähinnä autolla vain talvisin muuten kaksipyöräinen kuljettaa.

    Höpinä sikseen, mennään itse autoon:
    Auton hankinnan isoimpana kriteerinä oli varusteet ja niitä tähän on ruksittu ihan mukavasti.

    -Saksan tuonti
    -ilmeisesti 25v quattro malli
    -3.0 tdi quattro
    -2006
    -290/600
    -ajettu sen 350tkm
    -sähköpenkit, ilman muistia kylläkin.
    -mmi 2g high
    -navi
    -alle taitettava koukku
    -xenon plus valot
    -ilmapussit joka nurkassa

    Siinä nyt jotain varusteista ja autosta (kuvat kertonee enemmän) tärkein itselle tuo ilma-alusta ja mmi high, etenkin jatkon kannalta.


    Bluetooth striimaus tästä puuttuu, joten se olisi tarkoitus hankkia. Ajattelin hankkia tämän: http://www.carinterface.nl/bluetooth...-q7-met-mmi-2g
    Kokemuksia tuosta ei ilmeisesti hirveämmin ole? Tärkeää on rattinappien säilytys ja plussaa olisi jos näkyy kappaleen nimet spotifyn kautta.


    Jottei vapaa-aikaa olisi liikaa, niin:
    -Adaptiivinen ajovalo ei toiminut ostaessa, vika oli tyypillinen, piuha poikki ajovalon sisältä.
    -punainen akunvalo syttyi mittaristoon ja laturi hajosi. Irroitin laturin, kunnes tajusin ettei se mahu mistään pois ennen keulan huoltoasentoon laittoa, silti se on ahdas.
    -takavalot pitäisi kiillottaa.
    -oikeasta lohkosta vuotaa suuttimen pohja rikka, osat jo hankittuna.
    -takaluukku pitäisi siistiä.
    -helmoista massa hieman halkeillut.
    -tuulilasi naarmuuntunut.
    -kuskin oven kauitin pätkii.
    -sisustan jalopuu ei miellytä itseä, ei sitten yhtään
    +kaikki muu, mitä ei nyt edes muista.

    Ajovalon korjaus oli helppo, umpio irti (irroituttaa puskurin), kansi auki ja siitähän se nippusiteen kohdalta oli poikki. Abiko väliin ja taas homma toimii.

    Jatketaan itse projektin aiheesta, eli koiraverkosta ja paketoinnista huomenna.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut pykiz; 24.4.2018, 20:03.

  • #2
    4F koriseen valmistajan ohjeet laturin vaihtoon eivät puhu mitään keulan huoltoasennosta. Apurunkon pultit ovat sen verran pitkät, että niistä saa laskettua moottoria ja apurnkoa riittävästi alas, jotta laturi mahtuu tulemaan välistä pois.

    Comment


      #3
      Millainen dieselvero näissä on pakuna? Itsellänikin vähän saman suuntaisia suunnitelmia.

      Comment


        #4
        Yllättävän paljon IMHO, toisaalta korkeahko perusvero nostaa kokonaissummaa.
        Kokonaismassa ja CO2-päästöt luntattu nettihautomosta vm.2005 3.0tdi tippi-quattrosta.

        Laskurilla voi testailla minkälaisella vuosimalli-päästö-kokonaismassa-kombolla saa parhaimman säästön:
        https://www.trafi.fi/tieliikenne/ver...voverolaskurit
        Attached Files
        Viimeksi muokannut vV8m5; 24.4.2018, 10:08. Perustelu: linkki

        Comment


          #5
          [mainos]
          Kun haluat tuohon paremmat valot niin vahva suositus näille:
          http://speed-autoteile.fi/index.php?...oduct_id=27328

          Huomattavasti parempi kuin uudet Hellan umpiot.
          [/mainos]

          Comment


            #6
            4F koriseen valmistajan ohjeet laturin vaihtoon eivät puhu mitään keulan huoltoasennosta. Apurunkon pultit ovat sen verran pitkät, että niistä saa laskettua moottoria ja apurnkoa riittävästi alas, jotta laturi mahtuu tulemaan välistä pois.
            No, ehkä se mahtuisi siten ilma-alustaisessakin, ehkä. Mutta ei keulaa pura kuin hetken ja periaatteessa jos kelkan käyttää löysällä niin saattaa pyöränkulmat kärsiä, joten valitsen keulan purun.

            [mainos]
            Kun haluat tuohon paremmat valot niin vahva suositus näille:
            http://speed-autoteile.fi/index.php?...oduct_id=27328

            Huomattavasti parempi kuin uudet Hellan umpiot.
            [/mainos]
            Hyvä mainos Teppo! Valot on tosiaan aika vitsi, etenkin kun etu-umpiotkin pitäisi kiillottaa. Auto on kylläkin adaptiivisilla valoilla (kaarre) joihin noita ei syystä tai toisesta suositella?

            Vero tosiaan laskee aika reilusti, kuten jokainen voi itse tuosta laskea. Eihän tämä mikään ecodiesel ole, 2.0tdi:iissä etu varmaan aika paljon pienempi.

            Comment


              #7
              Hyvin ne toimii afs xenoneissakin, asennus on vaan vähän työläs kun käyttää umpiosta lasin auki. Oman 4F valot parani huimasti noilla päivitetyillä projektoreilla. Foorumilla löytyy hyvät ohjeet tekemiseen, niistä iso kiitos tietoa jakaneille :)

              Comment


                #8
                Sitten, itse asiaan, paketointi ja koiraverkko. Tarkoituksena tästä on tehdä semmoinen ''kuin se kuuluisikin olla''-malli, eli nitisemätön ja siisti. Itse verkkohan on se helppo osuus.

                Takapenkit luonnollisesti tästä poistuu. Tässä oli ainakin aika tiukka saaha luisutettua istuinosan taka hakaset irti. Järjen käytön lopettamisella ja voimankäytön alotuksella se sieltä tuli. Selkänojan irrotuksen helppous jopa yllätti, lyhyt L-mallin kuusiokolo käytännössä riitti.

                Rojut pois ja koiraverkkoa suunnittelemaan. Istuinosan alla oli ilmeisesti ISOFIX kiinnikkeet joiden paikalle rupesin miettimään verkkoa, tällöin ei tarvitse tehä mitään ekstra kiinnikkeitä vaan saa ihan auton omille paikoille.

                Hankin 12mm huonekaluputkea ja jotkut perus saranat, verkon ajattelin tekeväni rullaikoiden välipohjista, muttei niistä jako käynyt oikein mitenkään. En itse täältä ainakaan mistään ''marketista'' löytänyt mitään järkevää, joten hain levyverkkoa naapuri metallipajasta, järeys on ainakin riittävä.

                Saranoiden hitsaus isofix kiinnikeiden paikalle käypäsiin rautoihin, verkko toiseen päähän ja itse kehikko on valmis. Verkko paikalleen ja sitten lyhennys oikeisiin mittoihin.

                Maalasin kilikolilla kun tämä on nyt alkuun tämmöinen eka proto. Remmit toimii nyt väliaikaisena yläkiinnikkeenä, vaikkakin ihan toimiva olisi näinkin.
                Pitäisi pajalta käydä katsomassa jospa A4B5 selkänojien lukot kävisi tähän, jolloin kiinnitys olisi omasta mielestäni hyvä.

                Nyt mitä ajellut verkon kanssa niin havaitsin:
                Meteliä penkkien poisto luonnollisesti hieman nosti, mutta siihen sitten lääkettä myöhemmin.
                Vähemmän yllättäen pilipali saranat päästää jotain ylimäärästä ääntä, täytyy laittaa muovirikat ja pultit saranatappien tilalle.

                Verkon mitat on: L103cm K75/79cm saranan kiinnitykseen asti. (joka on aika maksimi jos haluaa kääntää kardaanitunneliin asti, muuten ottaa keskikonsoliin.

                En ole vielä muutoskatsastanut autoa. Nykysäädösten mukaanhan pitäisi olla penkin paikat tukittu jollain. Ajattelin vain vetää omat pulttinsa paikalleen ja massaa kuusiokolo kantaan, pitäisi välttää, toivottovasti.

                Ps. Kyllä, auto on kurainen ja en ole tuota perhanan jäätelötikkuakaan poistanut penkin alta...
                Attached Files
                Viimeksi muokannut pykiz; 24.4.2018, 21:04.

                Comment


                • #9
                  Tuleekohan sulle yksityisviestit perille?

                  Comment


                  • #10
                    Ei sattuis olemaan isofix rautaa myydä asti?

                    Comment


                      #11
                      Purista pulttien reikiin popniitit helppo poistaa ja kelvannut katsurille tähän asti ainakin.

                      Comment


                        #12
                        Vastailtu yyveillä yllä oleviin kysymyksiin. Yleisenä tietona, haluan pitää auton kokonaisena. Joten en myy irrotettuja osia.

                        Popniitti voisi olla kanssa hyvä ratkaisu, jopa varmempi läpimenon kannalta kuin tuo pultti+massa.

                        Hyvin ne toimii afs xenoneissakin, asennus on vaan vähän työläs kun käyttää umpiosta lasin auki. Oman 4F valot parani huimasti noilla päivitetyillä projektoreilla. Foorumilla löytyy hyvät ohjeet tekemiseen, niistä iso kiitos tietoa jakaneille :)
                        Ahaa, hyvä tietää. Menevät kyllä tilaukseen tässä kesän aikana.

                        Eivät olleet enää takaselkänojat tallessa, joten jos löytyy B5->B7 tai C5/C6 takaselkänojaa/pelkät lukot riittää, niin tarjoa yv:eellä.
                        Varmuutta ei ole käypäsyydestä, mutta b5 ainakin käy, joten uskoisin että noista mahdollisesti kävisi.
                        Viimeksi muokannut pykiz; 2.5.2018, 13:42. Perustelu: Lisätty myynti tieto

                        Comment


                          #13
                          Tilasin Hollannista testiin muutaman kpl noita BT-bokseja, uudempaa versiota. Kunhan saan itse testattua että toimii ok niin lisään verkkokauppaan.

                          Comment


                            #14
                            Auto katsastettu noin kuukaus sitten pakettiautoksi. Verot tosiaan tippui sinne ~500e ja vakuutukset tippui myös, täyskasko omilla tiedoilla jotain 500e.

                            Istuinosan kiinnikkeille en tehnyt mitään. Selkänojan kiinnikkeisiin laitoin 4 pulttia, sivuille popniitit ja ylätapeille leipäkanta pultit.
                            Ylätapit laitan kylläkin käyttöön kunhan saan koira portin tehtyä loppuun. (lisäilen kuvia aiheesta myöhemmin)

                            Teitäkin häirinneet takavalot on nyt kiillotettu 400-600-1000-1500-2000-3000 ja hiomavahalla. Aika hyvät noista tuli, kun vielä kalvotti. Jouduin yhden valon uusimaan (kuvassa oikealla) kun ei suostunut ehjänä irtoamaan. Ei haitannut kun oli näemmä täynnä vettä.

                            Pusseja puotettu 20mm alaspäin, omasta mielestä juuri sopivan korkuinen. Takapussit pitäs jossain vaiheessa vaihtaa, meinaa tippua aika nopeasti.

                            CarInterfacen boksi tuli tilattua suoraan Hollannista, postit taisi olla 10-15e. Cd vaihtajan jätin pois, kun en koe sitä tarpeelliseksi. Hyvin tuntuu toimivan, ei vielä pari pv käytön aikana ole ollut ongelmia.
                            Kappaleiden nimet ei tosiaan näy, mutta rattinapit/mmi napit toimii. Näkymä mittarissa kuvien mukainen.

                            Valoja en ole kerennyt laittamaan (piti talo ostaa keväällä ja rankasti syö vapaa-aikaa) ne on kyllä pakko laittaa, noilla ei tee yhtään mitään. Eberikin yrittää kiukutella välillä ja pumpun hihna pitäisi vaihtaa, joten nuo tehtävä samalla kertaa kun ei raaski keulaa pumpata eestaas.
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Itse tuon carinterfacen kautta kuuntelen lähinnä BBC:tä heidän iplayer-app:llä. Näyttää myös biisien nimet.

                              Comment


                                #16
                                Aivan, minä käytän lähinnä stupifyä (puhelimena sony xperia xz) ja se ei ainakaan näytä. Täytyy kokeilla muita streemaus palveluja.

                                Tosiaan, matot tuli vaihettua autoon kuvien mukaisiin "tuning" malleihin. Tuning ei ollut se pointti, vaan vanhat oli huono kuntoiset ja nuo on todella helpot pitää puhtaana karvasta ja hiekasta. Istuvuuskin noissa on ihan ok.
                                Attached Files

                                Comment


                                • #17
                                  Saako nuo matot pestä painepesurilla?

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuohon en osaa vastata. Mutta ei ole mielestäni tarvetta pestä pesurilla. Imurilla/kopistelemalla roskat pois ja pyyhkäsee kosteella, niin ovat taas puhtaat.

                                    Comment


                                      #19
                                      Pari talvea tuli vain käytännössä ajettua.

                                      Vuotavat takapussit tuli vaihdettua, toinen pussi kesti sen 30km. Pajalta kotiin, aamulla töihin ja poks.
                                      Ebayn myyjälle viestiä, uudet samantien postiin ja paikalleen, nyt ne on sen 30tkm alla olleet.

                                      Remmikin tuli vaihettua, en huoltokirjasta merkintää vaihdosta löytänyt. 400tkm se sitten ilmeisesti kesti, oli kyllä sen näkönenkin. Muuten lähinnä normaalia huoltoa.

                                      Ledibaari tuli viime talvena maskin alle laitettua, josta ei näemmä kuvaa ole.

                                      Nyt tässä syksyllä tuli helmat maalattua, olivat aika puhaltuneet kun tässä ei oo ikinä ollu roiskeläppiä. Nyt on nekin.

                                      Vihdoin sain jatkettua myös tuota koiraporttia, passatista otin lukot. Huomattavasti näppärämpi kuin aikaisempi remmi systeemi.
                                      ​​​Jospa sitä ens kesänä saisi eristettyä tuon penkin paikan ja kuidutettua.


                                      Attached Files

                                      Comment


                                        #20
                                        Hyvä thread, kun tässä tuo Allroad napsahtaa pakettiautoksi pikimmiten.
                                        Koiralle oma loksteri pitää kanssa ovineen tehdä. Jää silti siihen sivuun tilaa reippaasti.


                                        ​​​​​​​

                                        Comment

                                        Working...
                                        X