Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 B5 Project Phoenix 9/10

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tähän kun rinnastaa noitten TTE ahtimien hypetyksen ja odotukset, eli mites niitten kanssa kävikään. Toivottavasti CAE ei siis petä ;)

    Comment


      Ei nuo TTEt ole vielä pahemmin pettäneet mutta odotellaan sitä sitten vasta kun päästään rullille :)

      Hommat on edistynyt ja päivitellään sitä mukaa kun joutaa. Imuputkia mietin alkuun ahtimien kanssa, että olisi modattu nuo TiALin omat putket mutta päätin kuitenkin haluta isompaa tilalle. The-Tuner tekee valmiita 70mm laadukkaita imuputkia ja sellaiset sainkin kyliltä lainaan sovitettavaksi miten on istuisi KKD pakosarjojen kanssa. No eihän ne mahtunut sinne päinkään kun runnerit kulkee niin matalalla. Pientä mittailua ja 63mm putki ihan max minkä voisi mahduttaa. 63mm putken mutkaa tilaukseen pitkin maailmaa ja ikävästi sattui tuo postigate jumittamaan lähetystä ja saatiin pakettia odotella. Ylemmät putket tuli kuitenkin 70mm kun tilaa on paremmin.

      Tässä vähän mallailua 63mm putkella. Piti tehdä ylimääräinen kulma alas päin, että mahtuu. Eikä jää tuollakaan ylimääräistä tilaa


      Imuputken mahduttaminen ahtimeen on sitten ahdasta. Nuo pari ohuttakin ohuempaa O-rengasta jos olisi ollut paljon paksumpia niin olisi helpottanut asennusta kun vielä imuputkien kanssa on niin ahdasta satsien kanssa.


      Kyllä noistakin valmista tuli mutta on ahdasta.
      Viimeksi muokannut Mikse; 31.12.2019, 16:12.

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja Carbin Näytä viesti
        Toivottavasti CAE ei siis petä ;)
        Tässä vähän alkuun mallattu CAEn tukitankoa. Muuten ihan hyvä mutta laatikon päältä puuttuu pultinreikä :/


        Ei tästä nyt suoraan voi CAE:ta syyttää. CAE myy shifteriä RS4 FDP lootalle mutta mulla sattuu olemaan uudempi FZW koodin loota. Laitoin ennen tilausta varmistuskyselyn sopivuudesta valokuvien kera ja siellä totesivat, että mulle käy shifterin FDP versio. Eivät kuitenkaan huomanneet, että mun lootasta puuttuu tuo tukitangon kiinnityspiste. Onneks on pora keksitty... että näin Bolt-on tarina jatkuu...
        Laitoin CAE:lle palautetta tuosta jos joku muu sattuu samaan tilanteeseen mutta eivät juurikaan asiaan kommentoineet.

        Comment


          Tuolleen se nyt sinne asentui

          Vähän lämpösukkaa kaapeleiden ympärille kun on aika liki putkea. Vähän jänskätti miten paksu kuori lootassa on tuossa kohtaa mutta kun FDP:ssä on pultin paikka niin sillä olettamalla mentiin, että valu on sama.. ja eihän se menny läpi asti :)
          Kohta tätä joutuu hämmentämään niin näkee tarviiko miten säädellä, että menee vaihteet pykälään.

          Comment


            Minkähän takia se pultin reikä yleensä edes on siinä..? En tiedä yhtään mallia missä siihen tulisi jotain kiinni. Ne vissiin kyllästyi tehtaalla tekemään reikiä ja kierteitä kun siihen ei koskaan kiinnitetä mitään :}

            Comment


              Ihan on laadukkaan näkösiä kepin kappaleita. Ehkä sille hinnalle on kuitenki joku selitys. :)

              Comment


              • Erittäin laadukas ja jämäkkä oli vaikutelma hytissäkin. Itselle vaatisi kyllä opettelua noin tarkka, mutta varmasti on nopea, kun osaa käyttää.

                Comment


                  Autoa sen verran saatu kasaan, että ajoon saatu mutta vielä tekemistä riittää. Yhden pytyn EGT riesana niin ei pääse ahtoja kokeilemaan. Pitää tuo ensin selvittää.

                  Sen vähän mitä tuolla CAE:lla on ajanut niin on helppoa ja vaivatonta. Fiilis on vähän kuin pulttilukkoista kivääriä latailisi :)
                  Tuossa pientä testausta, ihan perus nopeaa vaihtoa sen kummemmin yrittämättä
                  https://www.youtube.com/watch?v=85oIrLRKPGU

                  Kaikenlaista mielenkiintoista meteliä tuon shifterin vaihdon jälkeen saatu pitämään Race tunnelmaa, laatikon rattaiden ja kytkimen rohinat kuuluu hyvinkin äänekkäästi.


                  Kunhan saan tuohon päälle jonkun siistimmän peitelevyn tehtyä niin sullotaan äänieristettä alle.

                  Comment


                    Kyllähän nuo ääntä pitää. Varsinkin sitten kun suorahampaiset romut askissa ja monilevyinen kytkin. Kokematon uskaltaisi moisella tehdä mitään kun meteliä on niin paljon.

                    Comment


                      Oisko tässä seuraava "keppi" versio. Vai kepitön versio.

                      http://www.mme-motorsport.com/en/pro...ift-conversion

                      Comment


                        Ei tuo oikein "käyttöautoon" sovellu mutta sähän voisit omaasi laittaa tuon :)

                        Vähän on saatu säätöajoja tehtyä noiden ahtojen kanssa. Alkaa vaan olla pito-ongelmia nastarenkaiden kanssa. Mutta potentiaalia ahtimissa tuntuu olevan ja vetoja on jo vaikka ollaan vasta 1,9bar ahdoissa.

                        Shifterin peitelevyn tein ABS-muovista orkkisosaa hyödyntäen ja alle laitoin äänieristemattoa, joka vaimensikin aika mukavasti ylimääräisiä ääniä.

                        Täytyy vielä käyttää oikealla maalarilla niin saadaan parempi ja kiiltävämpi lopputulos. Samalla ajattelin nuo sisustan trimmilistat vetää piano blackiksi.

                        Comment


                          Jenkkifoorumilla oli vihjekuva reippaasta liikkuvuudesta. Mitäs tässä oli polttoainepuolella (suuttimet/pumppu)?

                          Comment


                            Suuttimet oli reilu 1400cc@4bar ja pumppuina 2kpl E3L Pierburgeja.

                            Comment


                              Mistäs lootasta (koodi) tuo vitonen ja kutonen nyt on?

                              Comment


                                FTS lootasta on omat rattaat.

                                Comment


                                  Mitäs tänne, huolettomia kilometrejä takana?

                                  Comment


                                    Ei ole rikottu vielä mitään. Alkukesässä oli pientä hukkisjumppaa ja EGT anturit vaihtui parempiin.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X