Mistä löysit tuota muovista haitariletkua? Vois vaihtaa omaankin samalla kun päivitän pumput. Helpottaisi asennusta aika lailla tuommoset letkut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S4 B5 Project Phoenix 9/10
Collapse
X
-
Jaa niin eipä täällä ole foorumin päivityksen jälkeen juurikaan tullu roikuttua niin ei tätäkään ole tullu päivitettyä.
Auto saatiin jo alkukesästä säädettyä kiitos loistavan MaxxECUn (ja säätäjän). Käytiin vielä Autotunen rullilla hakemassa hienosäädöt ja valmista tuli kuittien kera mutta niin tuli valmista myös ahtimista. Jo ennen säätöä oli kyllä odotettavissa, että ahtimien laakerit ei ehkä tulisi tykkäämään päivästä kun olivat rallatuksesta päätelleen saaneet siipeensä syystä tai toisesta ja päivän viimeisessä vedossa pinnistettiin kaikki pihalle, tehot ja kuulikset ;/
Sen jälkeen ahdinrintamalla ollu kaikenlaista pöhinää laidasta laitaan ettei tiedä itkeäkkö vaiko nauraa mutta edelleen eletään siinä tilassa, että ahtimia odotellessa..
Comment
-
Eipä tässä olla kuin arvailtu miksi ahtimet hajos. CHRA "huolto" niihin tehtiin modauksen lisäksi. Ja joo ne on Garrettin perus GT28 keskiöt. Lappuja ei tähän hätään ole mutta 842hv/1009Nm oli päivän parhaat. Harmi kun ei ehtinyt kellottamaan tien päällä kulkua lopullisella softalla. Säätölogien perusteella potentiaalia oli ihan kivasti ;)
Comment
-
Päivitelläänpäs taas kuulumisia vaikka Joulun kunniaksi kun ei ole jaksanut hirviästi kirjootella tänne. Paljon on tapahtunut mutta aloitetaan alkuun noista tuhoutuneista TiALeista. Tosiaan molemmat kompurasiivet ja pakosiivet sai ikävästi kipeää ja toinen keskiökin tuhoutui kelvottomaksi.
Löytyipä öljypohjastakin jotain ahtimiin kuuluvaa
Eli ihan pientä tuhoa eivät ahtimet kokeneet
Jos jotain positiivista pitää keksiä niin ne romut mitä ehti mennä koneen läpi ei näytä tehneen damagea. Ensivaikutelma oli, että noista ei ole kuin verkon painoksi ja sitten tuli mietinnäksi, että mitäs tilalle. Vaihtoehtoina oli joko GTX30 osastolta tai sitten TTE:n valikoimasta. juurikaan pienempää ei halua laittaa eikä ihan mahottoman paljoa isompaakaan ja ihan kaikkea ei viitsisi rakentaa uusiksi ahtimien ympärille.
GTX3071 olisi ollut mielenkiintoinen vaihtoehto mutta ois menny ehkä vähän turhan isoksi, että alle kilotehoja ei viitsisi noista ottaa joten pitkän pähkäilyn tuloksena päädyttiin TTE950 ahtimien viimeisimpään versioon ja isommalla 10cm pakopesillä... "kun halvalla sai" :/
Jossain välissä kävin miettimään olisiko TiAL R880:sta kuitenkin kaluksi ja lähetin ne FIN-Turbolle ihmeteltäväksi. Kiireistä aikaa elettiin sielläkin ja muutama kuukausi odottivat hyllyssä rauhallisempia aikoja mutta lopulta pääsivät niitä tutkimaan ja ahtimet todettiin kunnostuskelpoisiksi. Molempiin tuli uudet GTX30 keskiöt ja kompurasiivetkin löytyi niin lähelle samaa profiilia vanhojen kanssa, että selvisi kohtuu pienellä vaivalla. Nämäkin ahtimetkin ovat löytäneet uuden omistajan. Johonkin isoon perheautorotjakkeeseen ilmeisesti ovat menossa :D
TTE950 tilauskaan ei mennyt ihan putkeen. 6-8vk toimitusaika jo itsessään pitkä mutta tulivat ajoissa tosin väärillä k16 pakopesillä. Nooh siitä sitten reklamaatiota ja lupasivat saksan päässä, että saan k24 pesät heti kun ahtimet palautuu. No eipä sitten ollutkaan hyllyssä ja siitä alkoikin 2kk odottelu ja kysely, että milloin saavat lisää pesiä. Alihankkijat muuttunut tällä välin ja laatuvaatimukset BW:ltä hyväksyttäväksi ennen tuotantoa niin aikaa vierähti.
edit lisäys:
Tällä välin kun aikataulut painoi päälle ja noita TTE950 löytyy melkein joka kylästä sattui kaverilla sellaiset olemaan hyllyssä. Sovittiin, että "lainaan" noista k24 pakopesiä omiin ja kun TTE lopulta saa lisää pakopesiä noihin kaverin ahtimiin laitetaan uudet pesät. Tämäkin järjestely sopi TTE:lle ja toiset TTE950 ahtimet lähti Postin välityksellä saksaan. Parin viikon odottelun jälkeen seurantakoodin mukaan eivät ahtimet koskaan saapuneet saksan maalle. Tässä vaiheessa yksi jos toinen osapuoli eli lievästi sanottuna stressaavia aikoja kun posti oli kadottanut 5k€ arvoisen paketin. Selvittelyä ja soittelua sinne tänne mutta posti ei koskaan päässyt paketin jyvälle. Ahtimet lopulta löysi perille asti mutta jostain syystä seurantakoodi ei koskaan päässyt perille.
Loppu hyvin ja kaikki hyvin kun viimein 3kk tilauksesta sain ahtimet. Nooo eipä ihan niinkään. Jossain välissä oli hukkaporttien rakennussarjasta (<- kyllä, ei Bolt-on eikä edes kasattuna) hävinnyt osia joten taas joutui kyselemään perään. Ei myyjä eikä ostaja tienny miksi osia puuttui eikä niitä mistään löytynyt mutta TTE lähetti mukisematta puuttuvat palaset.
Nyt oli aika käydä "Melkein_Bolt-on_ahtimien" kimppuun.
Kompuratorven katkaisu lyhyemmäksi, että mahtuu torven mutka taipumaan
Kompurakotelosta puuttuu natsa ahtopaineen säätöön
Pakosarjan laipan joutui toki vaihtamaan ja jotkut ilmeisesti onnistuneet väliadapterilla asentamaan Porschen hyrriä mutta tilaa ei kyllä asennuksen jälkeen jäänyt senttikään liikaa..mihinkään suutaan,.
...noin niinkuin alkuunsa..Viimeksi muokannut Mikse; 24.12.2019, 11:44.
Comment
-
ihan kaikkea ei viitsisi rakentaa uusiksi ahtimien ympärille.
Toivottavasti nuo nyt kestää!
Comment
-
Jännä kyllä että noita TTE950:siä löytyy vähän joka kylästä. On siinä mahtanut kaverilla olla kynnet syötyinä kun on seuraillut postin edesottamuksia.
Hyvää settiä kyllä tulossa, innolla odotetaan tuloksia jos se vaikka antaisi potkun omaan persiiseen hoitaa tuo oma hyvin vastaava setti viimeiseltä maaliin.
Comment
-
TTE780 ja 880 vielä myydään bolt-on mutta niissäkään ei taida tulla mitään ylimääräistä mukana kuten TiALien mukana, jossa tuli kutakuin kaikki muttereita ja nippelitä myöten. Nämä TTE850/950 ei ihan ole.
Hukkikset tuli tuollaisena DIY sarjana
Enkä tiedä mahtuuko noita edes asentamaan perinteseen tyyliin ahtimiin kiinni kun mitä tutkiskelin muita asennuksia niin kaikki oli laitettu pakosarjaan kiinni joten niin ne tuli myös itselle
Tuolla aiemmin laitoin kuvaa noista alumiinilämpösuojista pakosarjoilla mutta eipä nämä KKD:n hiiliterässarjat tykkää edes ilmavasta lämpösuojasta. Edellisellä setupilla kun ei ehtinyt tulla kuin muutama tkm niin sarjat alkanut rapistumaan lämpösuojien alla
Eli ei auta kuin lämmittää konehuonetta
Comment
-
Vielä sellainen pieni nega tuosta TTE:stä ja niihen mainoshehkutuksesta kun mainostavat, että porttaavat pakopesän imupuolen suuremmaksi ennen nielua, että virtaukset paranee (vaikka ei kyllä mitenkään vaikuta pakopesän virtaukseen). Mutta käytännössä snurraavat vain tarvittaessa pahimmat valurosot pois jos sellaisia sattuu olemaan. Nooh mun valuissa ei ilmeisesti ollut pahaa sanottavaa eikä siten ole snurrattu kuten mainostettu :) Olisivat kyllä tehneet jälkikäteen mutta ei viitsinyt tuon takia enää noita saksaan lähettää.
Viimeksi muokannut Mikse; 26.12.2019, 14:22.
Comment
-
Eipä käynyt mielessä noiden pakosarjojen ehostus kun olivat vielä käsissä. Oli niissä jo ennestään ajan patinaa 8 vuoden ajalta. Katsotaan sitten seuraavalla kerralla kun ovat käsissä, että miten niitä ehostetaan mutta jos ei nyt ihan heti ensi vuonna tartteis.
Tarkennetaan vielä siis, että noita TTE950 ei mainosteta "bolt-on" ahtimina vaan vertasin niitä Garretteihin että olisi pitänyt olla vähemmän työläät asentaa. Toki The-Tunerilta saa täydellisen Bolt-on kitin mutta hintakin on sen mukainen...
Ei vaan mittasuhteissa vastaa hinta sitä mitä sillä rahalla saa, oli sitten bolt-on tai mold-on setti.
Comment
-
Palataas tässä välissä vähän ajassa taakse päin. Ahdinvalinnan jälkeen tästä tahtoi väkisin tulla jonkin sortin mailin raaseri vaikka ei alunperin ollu tarkoitus kun kori/vetotapa on yksi surkeimpia aihioita siihen. Nyt kuitenkin tarjolla olisi voimaa sen verran, että välitykset saattaisi loppua kesken. Alkuun oli tarkoituksena vaihtaa pitkä 6-vaihde tdi-lootasta 0.60 rattaisiin. Nettiä kahlasin ja eräältä S2-foorumilta sain tietoa minkä koodin lootia pitäisi metsästää. Lopulta sellainen ebaystä edullisesti löytyikin. Nooh yllätys olikin vähemmän mieleinen kun rattaita vaihdettaessa kävi ilmi, että kyseinen loota olikin etuvetoisesta eikä quattrosta ja akselipaksuus oli pienempi kuin quattrossa niin eihän ne rattaat sitten sopineet.
Tässä vaiheessa heitettiin kirvestä kaivoon kunnes sattui tuurilla toinen puoli-ilmainen purkukuntoinen loota. Myyntikyltissä mainittiin, että alkupään vaihteissa ulinaa ja myydään varaosiksi. Pikainen varmistus ETKAsta, että mitä rattaita siinä on. Myyjä lupautui purkamaan 6-rattaat ja lähettämään pelkät rattaat. 5-vaihde kun on siinä sopivasti tiellä niin myyjä laittoi samaan pakettiin siis molemmat 5-6 rattaat. Noi 5-rattaat paljastui olevan 0,73 välityksillä ja siinä sitten illan ratoksi gear ratio calculator auki ja tulin lopulta sihen tulokseen, että maililla OEM 5-vaihde 0.806 ->TDI 6-vaihde 0.59 tulisi turhan pitkä harppaus ja tuo 0.73 vaikutti ihan mielenkiintoiselta. Lootaan sitten lopulta vaihtui sekä 5 ja 6 pitkiksi. Katsotaan miten nuo pelittää.
Eli taas yksi Bolt-on keissi lisää ;D
PS. Jos jollain tarvetta etuveto 1,9tdi lootalle saa halvalla :)Viimeksi muokannut Mikse; 28.12.2019, 18:48.
Comment
-
-
Saksalaiset on sen verran nuukia alejen suhteen, että ihan listahinnalla noita joutuu ostamaan ja se hinta yksi onkin keskeisin syy miksi siitä on vuosia haaveiltu. RS4 loota tuo vielä lisähintaa kun tarvii erillisen tukitangon vaihtajalle.
Niin paljon kehuja CAE on saanut, että odotukset ovat kyllä korkealla.
Comment
Comment