Koitti sitten vihdoin se päivä jolloin autoihin liittyvä pitkäaikainen unelmani toteutui. Haaveenani on koko pienen audimiehen ikäni ollut Ronsu. Nimenomaan c5/4b korimallin RS6. Vaikka kyseisellä autolla on huono maine kestämisensä suhteen, niin olin silti päättänyt, että sellainen on joskus saatava. Kesällä kävin ohikulkumatkalla Tampereella koeajamassa RS6:n. Se oli eka kerta. Se ei helpottanut ronsukuumetta yhtään.
Nyt sitten oli palikat loksahdelleet sen verran kohdalleen, että pystyin jo lähteä katsomaan ehdokkaita. Tässä pieni kertomus kuinka hakureissu suurinpiirtein meni. Nettiautosta on jo useamman vuoden ajan tullut selattua myynnissä olevia ronsuja ja tämä yksilö oli ollut aikaisemminkin myynnissä samalla omistajalla. Nyt vaan hinta alkoi olla jo houkuttelevan alhainen. Soitto myyjälle ja treffien sopiminen seuraavalle päivälle. Eli VR:llä etelään ja katsomaan autoa.
Kello herätti aamulla 3:45. Tarkoitus oli mennä taksilla juna-asemalle vaan jostain syystä ei tuohon aikaan valopilkulla saanut taksia. Onneksi kaveri oli lähdössä töihin samoihin aikoihin ja lupasi heittää minut. Junassa oli kaikki muuten hyvin, mutta ravintolavaunun jääkaappi oli lämmennyt yön aikana, joten lihapullia en saanut. Kerkesin matkata Parikkalan paikkeille, niin puhelin soi. Myyjä soittaa, että ei tämä auto nyt lähde käyntiin enää. Oli lähtenyt aamulla pesemään autoa, että olisi sitten mukavempi katsella, mutta auto oli sammunut 200m ajon jälkeen. Arvelin, että mennään nyt kuitenkin katsomaan, kun junassa jo matkalla ollaan. Arvelin myös, että v*tuiksihan se tämäkin homma normaalisti menee. Saavuin kuitenkin onnistuneesti Tikkurilan asemalle ja pääsin vihdoin syömään. Myyjä tuli sitten minut mersulla hakemaan, ei ollut huono kyyti sekään.
Ensivaikutelma autosta oli että vau. Musta väri, mustat ikkunalistat, musta maski sekä tummat putkenpäät tekivät hillityn tyylikkään kokonaisuuden. Mustaa mustassa. Tykkäsin.
Anssihan tästä oli käynyt lukemassa vikakoodit jo aamutuimaan ennen töihin menoaan. Sieltä oli tullut kourallinen vikakoodeja joissa kaikissa oli jonkunnäkönen? maadoitus/virran saanti aiheuttajana. Nyt päivällä sitten kokeiltiin uudelleen käynnistää auto. Sehän hörähti aivan normaalisti käyntiin. Ajelin koeajoa parkkipaikkaa ees taas. Ei mitään ongelmaa. Uskaltauduin pidemmälle lenkille. Ei mitään ongelmaa. Auto toimi hyvin. Tutkittiin ja tuumailtiin autoa. Arveltiin, että jossain on kosketushäiriötä joka todennäköisesti korostuu vielä kostealla. Anssi kävi vielä iltapäivällä tutkimassa koodit ja ne eivät olleet uusiutuneet.
Auto oli nyt katsottu ja todettu todella siistiksi päältä ja sisältä. Ainoastaan tuo satunnainen käynnistymättömyys vikana. Tosin sitä se ei vielä ollut tehnyt minulle.
Autosta hierottiin kaupat ja lähdin ajamaan takaisin kohti Joensuuta. Hymy korvissa tietenkin.
Mikkelissä pidin ruokatauon. Kiihdytin lähtiessäni vitostien rampista ns. täysiä ja säikähdin kuollakseni. Auto sammui kiihdytykseen. Pysähdyin tien laitaan. Ajattelin, että levisköhän jakopää, niin kuin plussa urssin kanssa kävi. Käänsin varovasti virta-avaimesta. Sehän hörähti taas käyntiin. Eikun huoltoasemalle kahville tasoittelemaan pulssia. Loppu matka Mikkelistä Joensuuhun meni ongelmitta. Eikä tämä ole jättänyt käynnistymättä tämän puolentoista viikon ajalla kuin kerran pesun jälkeisenä iltana s-marketin pihalla. Siihen auttoi akunkengän irroittaminen hetkeksi. Jokseenkin outo vika.
Muuten olen autoon kyllä erittäin tyytyväinen ja suorituskykyyn positiivisesti yllättynyt vaikka tässä onkin vanhahko ja alimitoitettu automaatti. Tykkään tästä, väkisin.
Alla speksit.
Audi RS6 plus "Black Cognac"
480hv ja 560Nm
vm.2005
Koneessa ja laatikossa softa
Alustana Bilsteinin säädettävä
Varusteita tuntuu olevan riittävästi. Tässä muutama silmäänpistävin:
Sähkösäätöinen ratti
Solar kattoikkuna
Tuplalasit
RNS-E
Cognac recarot ja lattiamatto
Cognac ratti ja vaihdekepin nuppi
Cognac turvavyöt
Tarkoituksena olisi pitää tästä hyvää huolta, pitkään. Täytyisi vain ensin saada aikaa ja motivaatiota saada se S6+ kasaan ja pois tallista, että saadaan RS6+ tilalle. Ja sen jälkeen vähän lisää aikaa, jotta kerkeää tutkia ronsua.
HiTecille kiitokset vcds velhona olemisesta.
Nyt sitten oli palikat loksahdelleet sen verran kohdalleen, että pystyin jo lähteä katsomaan ehdokkaita. Tässä pieni kertomus kuinka hakureissu suurinpiirtein meni. Nettiautosta on jo useamman vuoden ajan tullut selattua myynnissä olevia ronsuja ja tämä yksilö oli ollut aikaisemminkin myynnissä samalla omistajalla. Nyt vaan hinta alkoi olla jo houkuttelevan alhainen. Soitto myyjälle ja treffien sopiminen seuraavalle päivälle. Eli VR:llä etelään ja katsomaan autoa.
Kello herätti aamulla 3:45. Tarkoitus oli mennä taksilla juna-asemalle vaan jostain syystä ei tuohon aikaan valopilkulla saanut taksia. Onneksi kaveri oli lähdössä töihin samoihin aikoihin ja lupasi heittää minut. Junassa oli kaikki muuten hyvin, mutta ravintolavaunun jääkaappi oli lämmennyt yön aikana, joten lihapullia en saanut. Kerkesin matkata Parikkalan paikkeille, niin puhelin soi. Myyjä soittaa, että ei tämä auto nyt lähde käyntiin enää. Oli lähtenyt aamulla pesemään autoa, että olisi sitten mukavempi katsella, mutta auto oli sammunut 200m ajon jälkeen. Arvelin, että mennään nyt kuitenkin katsomaan, kun junassa jo matkalla ollaan. Arvelin myös, että v*tuiksihan se tämäkin homma normaalisti menee. Saavuin kuitenkin onnistuneesti Tikkurilan asemalle ja pääsin vihdoin syömään. Myyjä tuli sitten minut mersulla hakemaan, ei ollut huono kyyti sekään.
Ensivaikutelma autosta oli että vau. Musta väri, mustat ikkunalistat, musta maski sekä tummat putkenpäät tekivät hillityn tyylikkään kokonaisuuden. Mustaa mustassa. Tykkäsin.
Anssihan tästä oli käynyt lukemassa vikakoodit jo aamutuimaan ennen töihin menoaan. Sieltä oli tullut kourallinen vikakoodeja joissa kaikissa oli jonkunnäkönen? maadoitus/virran saanti aiheuttajana. Nyt päivällä sitten kokeiltiin uudelleen käynnistää auto. Sehän hörähti aivan normaalisti käyntiin. Ajelin koeajoa parkkipaikkaa ees taas. Ei mitään ongelmaa. Uskaltauduin pidemmälle lenkille. Ei mitään ongelmaa. Auto toimi hyvin. Tutkittiin ja tuumailtiin autoa. Arveltiin, että jossain on kosketushäiriötä joka todennäköisesti korostuu vielä kostealla. Anssi kävi vielä iltapäivällä tutkimassa koodit ja ne eivät olleet uusiutuneet.
Auto oli nyt katsottu ja todettu todella siistiksi päältä ja sisältä. Ainoastaan tuo satunnainen käynnistymättömyys vikana. Tosin sitä se ei vielä ollut tehnyt minulle.
Autosta hierottiin kaupat ja lähdin ajamaan takaisin kohti Joensuuta. Hymy korvissa tietenkin.
Mikkelissä pidin ruokatauon. Kiihdytin lähtiessäni vitostien rampista ns. täysiä ja säikähdin kuollakseni. Auto sammui kiihdytykseen. Pysähdyin tien laitaan. Ajattelin, että levisköhän jakopää, niin kuin plussa urssin kanssa kävi. Käänsin varovasti virta-avaimesta. Sehän hörähti taas käyntiin. Eikun huoltoasemalle kahville tasoittelemaan pulssia. Loppu matka Mikkelistä Joensuuhun meni ongelmitta. Eikä tämä ole jättänyt käynnistymättä tämän puolentoista viikon ajalla kuin kerran pesun jälkeisenä iltana s-marketin pihalla. Siihen auttoi akunkengän irroittaminen hetkeksi. Jokseenkin outo vika.
Muuten olen autoon kyllä erittäin tyytyväinen ja suorituskykyyn positiivisesti yllättynyt vaikka tässä onkin vanhahko ja alimitoitettu automaatti. Tykkään tästä, väkisin.
Alla speksit.
Audi RS6 plus "Black Cognac"
480hv ja 560Nm
vm.2005
Koneessa ja laatikossa softa
Alustana Bilsteinin säädettävä
Varusteita tuntuu olevan riittävästi. Tässä muutama silmäänpistävin:
Sähkösäätöinen ratti
Solar kattoikkuna
Tuplalasit
RNS-E
Cognac recarot ja lattiamatto
Cognac ratti ja vaihdekepin nuppi
Cognac turvavyöt
Tarkoituksena olisi pitää tästä hyvää huolta, pitkään. Täytyisi vain ensin saada aikaa ja motivaatiota saada se S6+ kasaan ja pois tallista, että saadaan RS6+ tilalle. Ja sen jälkeen vähän lisää aikaa, jotta kerkeää tutkia ronsua.
HiTecille kiitokset vcds velhona olemisesta.
Comment