Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 Avant "CS"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S2 Avant "CS"

    Vaikea keksiä otsikkoa kun näistä alkaa olemaan useita keskusteluja, niin tästä tulin nyt "clubsportti". Kottero tuli hankittua 2011 ja palveli muutaman vuoden ihan joka päiväisenä käyttiksenä. Oiskohan ollut 2015, kun paukahti turbo ja siirsin sen tallin pukkien päälle ja siinä se on vieläkin. :)

    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	466,0 Kt
ID:	1663230

    Välillä sitä on tullut vähän askarreltua kun on kerennyt/kiinnostanut ja keräilty osia. Nyt alkaa olemaan jo kova polte saada se taas ajoon. Mutta tästä eteenpäin vain harrastekäytössä. Jos tämän kertomuksen tekeminen vaikka vauhdittaisi sitä ja jos vaikka saisi hyviä neuvoja. :)

    MOOTTORI olisi tarkoitus avata kun on koko minun omistusajan tihkuttanut jäähdytysnestettä kannentiivisteen välistä ja metrejä jo n.270tkm.

    -tiivistesarjat ylä- ja alapäähän ostettu
    -alakerran laakerit ostettu
    -uudet pultit ostettu
    -uusi öljypumppu ostettu
    -männänrenkaat ostettu
    -Pauterin kanget ostettu
    -forumilta tuli ostettua SMS 4/1 (juuri huollettu ahdin, suuttimet ja ecu) tällä satsilla tarkoitus laittaa nippuun ja myöhemmin ehkä jotain muuta.
    -044 bpumppu
    -RS2-kopiopakosarja ja putki taitaa olla BN-pipes
    -AnLen moottorin ja laatikon kumit
    -hommaamatta kytkin ja varmasti paljon muuta

    ALUSTA

    -KW v3
    -12mm säädettävät yläpäät
    -apurunkojen puslat alumiinia, edessä epäkesko
    -muut puslat PU
    -takatukivarsista ja apurungosta ruosteet veks sitruunahapolla ja epoxia pintaan, eteen sama käsittely kun saan rassattua osat irti
    -taakse varmaankin jossain vaiheessa jäykempi vakaaja

    Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	566,3 Kt
ID:	1663231

    VOIMANSIIRTO

    Vaihdan laatikon kun ykkönen tuossa nykyisessä ääntää.

    "Uuteen" laatikkoon vaihdoin stefat ja uudet öljyt plus Torsen-mod.

    Perässä uudet stefat ja haaveena saada sinne joskus torsen sisälle.

    Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	460,5 Kt
ID:	1663232

    Tämmösellä postauksella liikkeelle. Jos tämän vaikka tulevan talven aikana saisi takasi liikenteeseen. Ja koskaan en ole konetta laittanut ihan muttereiksi, että siinä tulen tarvitsemaan kerholaisten tukea tai ainakin siinä kasaamisessa. :)

    #2
    Kannattaa aloittaa osa-alue vasta kun kaikki osat on näpeissä. Muuten pakkaa projekti venymään. Mistäkö tiedän..

    Comment


    • #3
      Kuulostaa oikein hyvältä, mukava saada näistä lisää threadeja, tsemppiä projektiin!

      Comment


        #4
        Yleensä Club Sport on tarkoittanut myös kevennettyä versiota. Onko tämän kanssa moisia suunnitelmia?

        Comment


          #5
          Verhoilut ja kaikki istumapaikat on tarkoitus säilyttää. Hommattuna on pari kuppijakkaraa mitkä on vajaa 8kg/kpl. Täältä sais vielä orkkiskangasta millä sais osaavakaveri tehtyä mageet päälliset.

          Koitetaan jostain laihduttaa. Onhan noita kuitupuskureita ja -nokkapeltiä vähän tullu kateltua sillä silmällä. Ja tietysti kuskista 15kg pois. :D

          Jos jollain lojuu tähän käypäsiä penkkejä mistä saisi kiskot tai pelkkiä kiskoja niin saa tarjota. Saisi pituus- ja korkeussäädöt toimimaan. En halua noita omia penkkejä rikkoa.

          Comment


          • #6
            Itse olen suunnitellut myös tuota kuppipenkkien verhoilua alkuperäisellä kankaalla, olenkin ihmetellyt etteikö kenellekään ole tullut sitä mieleen vai miksi toteutuksia ei näytä löytyvän internetistä. Löyty sentään toinenkin samoilla aikeilla oleva :D! Nähtäväksi tosin jää, tuleeko koskaan toteutettua.

            Comment


              #7
              SamSam oli istuttanut omaansa kupit orkkiskiskoihin. Täällä oli projektitopik aiheesta.

              Comment


                #8
                Minäkin istutin b5 kiskoihin evo2 sparcot. Olihan siinä hommaa että sai jakkarat tarpeeksi alas. Mutta mielestäni kannatti.

                Comment


                • #9
                  Kiva nähdä näitä B4-korisia kun juuri omassa topicissa tuskailin, että aika harvassa ovat. Ulkopuoli kyllä siisti, vanteista plussaa...
                  Innolla odotan sitä vaihetta, että pääsee itsekkin tekniikkaa enemmän tekemään.

                  Comment

                  Working...
                  X