Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8TQ Viritys yritys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8TQ Viritys yritys

    Tuli tuossa loppu syksystä 2016 ostettua otsikon mukainen kulkine vuosimallia 2000 ja koneeltaan APU. Talvi ajettiin sitten huikeilla 150hv tehoilla k03 punahehkussa ja nyt tuli sitten sille kyntämiselle viimeinen niitti. Ajattelin suoraan skipata softausvaiheen ja yrittää kutitella koneesta muutama hevonen enemmän. Tavoitteena "turvallinen" ~300hv/~400nm.

    Kävin toissaviikolla maakunta matkailemassa ja mukaan tarttui Garrett GT2860rs+muuta oheishilpettä siihen kuten öljy+vesiletkut ja intakepipe.
    Pitkän kaavailun jälkeen päädyin tilaamaan SPA merkkisen valupakosarjan T25 laipalla, tiedä sitten millainen on kestävyydeltään taikka sopivuudeltaan, mutta kokeillaan. Miinuksena ks. sarjassa ahtimen siirtyminen reippaasti ylemmä kuin vakio. http://www.turbozentrum.de/en/showro...n-t25/a-32046/

    Sitten muuta osalistaa mitä tilattu jo
    -TT-bypass (06A 145 710 N)
    -TT225 MAF Bosch (OE-06A 906 461 E)
    -Sachs SRE paineasetelma+sachs jousittamaton massalevy 228mm
    -Bosch F5DP0R tulpat
    -Walbro 255 pa-pumppu+uus pa-suodatin
    -Turbon edelliseltä omistajalta ECU jossa valmiiksi erikoismoottorit.fi custom softa abouttiarallaa samanlaiselle setupille. Tottakai menee tarkastukseen/uudelleen säätöön kuhan saa palikat paikalleen ja toteaa muuten toimivaksi.

    Suuttimet lähtee tilaukseen tänään toivottavasti on oikeenlaiset mitoiltaan
    http://www.finjector.com/verkkokaupp...-p-530362-186/
    ja näihin uscar->jetronic ev1 adaperit.

    Asennus vaiheessa sitten 3"downpipen väsääminen ja ahtoputkiston+coolerin sovittelun aika kun näkee mihin turbo asettuu pakosarjalla. Hyllystä löytyy mitsubishi legnumin vakio cooler joka ois tarkotus kyhäillä keulille mikäli menee.


    Kuvia lisäilen kuhan osat tulleet ja projekti alkaa! :)

    Viimeviikolla tarttui mukaan myös tumma puolinahka sport sisusta sähkösäätöisin penkein, edellisen ollessa karmiva vaalea!

    Edit:putkisto hommattu
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Mixuha; 9.6.2017, 11:59. Perustelu: kuvia lisäilty ja text muokattu.

  • #2
    Mielenkiinnolla tulen seuraamaan projektin etenemistä, sillä itselläni on haaveissa lähitulevaisuudessa toteuttaa viritys omaan autoon melkein samoilla tehotavoitteilla. :)

    Comment


    • #3
      Soittelin tuossa finjectorille suutin asioita ja todettiin ettei 0280158117 suuttimet käy APU koneelliseen. APU koneellisessa suuttimen kärjet pitkää mallia, kun taas ks. suuttimissa on lyhyet. Ja pitkä kärkisiä suuttimia ei löydy 530cc. Hetken selviteltyä päädyin ratkaisuun että laitan AEB koneellisen imusarjan johon saatavilla suoraan käypäisiä 530cc suuttimia (0280158279). Imusarjakin löytyi sopivasti kaverin tallista ylimääräisenä. Ja tiedän että porukka on laittanut lyhyt kärkisiä pitkä kärkisten tilalle, mutta ajattelin pelata varmanpäälle.

      Comment


      • #4
        No kuitenkin sitten syystä tai toisesta tilasin nuo 0280158117 suuttimet O-O 49mm ja lyhyellä suutinkärjellä. Ja niille kaveriksi uscar->ev1 liitinadapterit. Katsotaan sitten mihin kokoonpanoon sovitellaan.

        Comment


        • #5
          Sitä lähdin kattelemaan että kiinnityksiä penkeissä on mielestäni kahta erilaista ja itselleni nuo eivät sopisi.
          Etsinyt myös vuosia sporttipenkkejä omaan autoon toistaseksi löytämättä. Tosin kun löytäisin vaan etupenkit samalla kuosilla. Koko sisustankin voisi vaihtaa mutta tuntuu olevan vaan avantteihin järjestäen.

          Comment


          • #6
            Joo, täys-sähkö penkit on etukiinnitykseltään erinlaiset (reunoilla kiskon päädyssä kiinnitys) kun taas pulimallin penkissä keskellä penkkiä kiinnitys. Ainakin penkkien luovuttaja autossa oli myös tuo keskikiinnys normaalipenkille, ja en jaksaisi uskoa, että pulimallin autossa olisi erinlainen kori penkkien kiinnityksen osalta. Jos olen väärässä niin sitten muokataan ne käymään!

            Comment


              #7
              Ei niitä kaikissa ole. Esim omassa B5 ässässä on sähköpenkit eikä keskellä ole kiinnityskorvaketta. Mutta eipä se ole vaikea saada sovitettua sopimaan.

              Comment


              • #8
                Se voipi olla, noo ite ku tekee ni saa sellasen ku tuleee!

                Comment


                • #9
                  Noniin nyt alkaa osia ropisemaan ympäri maailmaa. Suuttimet finjektorilta kera virtauspenkkilappujen ja pätkiksen tuli alta 24tunnissa, eli suuri peukku kyseiselle firmalle! Moottorinohjaus saapui myös perille tänään, ensiviikolla pitää sopeuttaa se omaan autoon ettei käynnistysongelmat pompi silmille.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    UPS lähetti toi työpaikalle saksanmaalta paketin :) Olo alkaa olla kun lapsena jouluna! Ensiviikolla odotellaan saapuvaksi sitten muut tilatut osat. Toivottavasti pakosarjakin tulee niin pääsis suunnittelemaan mahdollista downpipen ja ahtoputkiston reittiä.

                    Tarkoituksena oli ostaa kaverilta bsr 2,5" putkisto, mutta mukaan tarttuikin kokoauto. Auto ajaa sitten väliaikaisauton virkaa kun sedania alkaa paketoimaan.

                    Koneena 1.8TQ (AEB) jossa k04+putkisto vakiosoftalla tällähetkellä(löytyy myös virisoftalla oleva boksi). Tietysti kun köyhä ei mitään voi ostaa ehjänä, niin joku oireyhtymä uudesta katiskasta löytyy. Vika seuraavanlainen= jos kertalaakista polkasee kaasun pohjaan niin ahdot käy 0,7bar ja alkaa hetkellisesti humpata 0.4-0.6bar kunnes tasoittuu 0,4-0,5bar. Jos kaasua lisää alussa maltilla niin sitten saa kenkiä ihan huolella humppaamatta ja sama myös vaihteiden vaihdossa ei humppaa vaikka runtua antaa. No sitten ku laitetaan viripoksia paikalleen nii samajumppahumppa jatkuu, vaan 2x pahempana. Ahdot seilaa 0,6-1.2bar väliä ja nimittäin meno tökkii. Sit ku päästään ylemmille kierroksille niin ahdot tasaantuu ja laskee 1bar teitämiltä 0,6-0,7bar. Eikä siinä vielä kaikki. Talvella kaverilla ollessa teki toisinaan sellaisen tempun että ahtopaineen säätö hävisi kokonaan ja ahtoja pamahti mittariin sen mitä tuo jumalainen k04 viritysahdin vaan antaa. Samalla myös hävisi ahtojen pumppausjumppaus ja meno tasaista, sen mitä uskalsi ahtojen puolesta polkea..
                    Vikakoodit:
                    1. Seoksen sääntely säätöarvo: Lisäaineen sopeuksen ylärajan yläpuolella, katkonainen
                    2.Seoksen sääntelyn säätöarvo: Moninkertaistuvan sopeutuksen ylärajan yläpuolella, katkonainen
                    3.Hiilisuodattimen solenoidiventtiili: lähtösingaali, avoin virtapiiri , katkonainen

                    Vikakoodit nollaamalla sama ahtoseilaus alkaa.
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut Mixuha; 9.6.2017, 15:24. Perustelu: Tekstiä lisätty

                    Comment


                    • #11
                      Jäädääs seurailemaan, itsellä sama operaatio oman berttavitosen kanssa edessä. Ilmeisesti alakerran pitäisi kestää nuo tehot? Ja on muuten suht tuttu vehjes tuo vihree audi, liikku muutama vuos sitten näillä kylillä ja tuntu jo sillon olevan aika ongelmainen vehjes.

                      Comment


                      • #12
                        Jep! Gti-lehdessä esitelty aikoinaa myös. Sittenmmin jääny ilmeisesti vähä heikolle pidolle. Pitänee laitella sekin kuntoon tässä samalla! Ja näin olen käsittänyt että terve B5:sen alakerta kestää "turvallisesti" tuon ~300hv. Uudemmissa sitten jo ohkasemmat veivit.

                        Comment


                        • #13
                          Noniin! Maanantaihan alkoi juurikin niinkuin maanantain voin kuvitellakkin eli pääsee huoltamaan/etsimään kokonaan uuden ahtimen. Finturbolle menin ecun sopeutukseen ja samalla nykästiin pakopesä irti turbosta ja kappas vaan sehän on kauttaaltaan halki ja pakosiivet ottanut jossain vaiheessa kiinni halkeamaan sillä seurauksella että pakosiivet ja pakopesä roskiskamaa. Ahtimella oli ajettu n. "25tkm" tiedä sitten. Laakerit oli kunnossa niin ks. vauriota ei huomattu ennen kuin purettiin pöydälle. Uusi keskiö maksaa 620€+pakopesä??+perushuolto.... -,- Katsotaan mitenkä tästä edetään.

                          ps. huomattiin myös, että kun vaihtelee 2 ecun välillä niin joka kerta pitää ecu sopeuttaa ajonestoon vcds:llä uudelleen.
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut Mixuha; 13.6.2017, 13:32.

                          Comment


                          • #14
                            Noniin! Ahdin rintamalla ei muutoksia, mutta kokeilin tuossa uudessa katiskassa korvata N75:sen turbosmartin bleedillä. No kappas! Loppu se ahtojen sekoilu vakio softalla sekä kaikki sekoilu virisoftalla! Eli kaikki N75 (3kpl) joita edellinen omistaja kokeili nii oli rikkipoikkipuhki, taikka sitten jossai on johdot poikki. Joku päivä pitää mittailla johdot/uusia ja laittaa pränikkä N75 kiinni, josko se sillä sitten! :)

                            Comment


                              #15
                              Luultavasti n75 johdot poikki.

                              Comment


                              • #16
                                Ups toimitteli taas saksanmaalta kaikenlaista huolto/oheishilpettä.

                                Kellään tietoa minkälaista jännitejumppaa N75 liittimeen kuuluisi tulla? Taikka miten on helpoin testata tuleeko sinne oikeanlaista informaatiota/informaatiota ollenkaan?

                                Eilis illan ajeluilla auto toimi moitteettomasti, mutta kappas vaan aamulla kun töihin lähdin, niin jumalaton nykiminen heti 0.5bar tuntumassa. Kaasun kun pohjaan tinttasi niin vauhti ei kyllä mihinkään kiihtynyt vaan samassa jummattiin kera todella terävän nykimisen. Sama homma myös osakaasulla. Liekkö puola kärähtäny tjvs?
                                Attached Files

                                Comment


                                • #17
                                  Viikonloppuna alko sisustan vaihto operaatio. No onhan siellä korissa valmiit etukiinnitys reijät vaan on kierteet unohtunut kuitenkin :D Pitää siis ite keksiä ratkaisu. Toisena ongelmana huomasin että entisen penkin etukiinnitys ottaa uuden penkin runkoon kiinni jos yrittää penkkiä eteenpäin siirtää, eli joutunee sen poistamaan. Virrat vedin akulta 2,5mm3 kaapelilla ja omilla sulakkeilla ja testiksi kokeilin että toimii!

                                  Pakosarjankin kävin eilen postista ja näyttää ihan jebalta, katotaan sitten miten istuvuuden laita kun alkaa paikalleen sommittelemaan.

                                  Turbosta todettiin sen verta ettei ole järki alkaa korjaamaan, joten pitänee tilailla uusi. Myyjän kanssa päästiin molempia osapuolia tyydyttäneeseen ratkaisuun, joten homma siltä osin kunnossa!
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • #18
                                    Etureikiin käy ratkaisuksi niittimutteri (vetomutteri) esim. Etralta
                                    "http://tuotteet.etra.fi/fi/g20842126/niittimutterit-tasakanta-rihlattu-varsi-zn" Myös erikoistuneet liikkeet myyvät. Työkaluja ja kiinittimiä Joensuussa saa varmaan http://www.karjalanpultti.fi/.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kävi mielessä kyseinen ratkaisu, mutta silloin ei ollut erikoisliikeet auki niin ei päässyt sen pidemmälle sitten! Pitää myös keksiä mistä tuollasen sinne "uittaa". Kokeiltiin me vetomutteria vaan oli vaan 5mm tarjolla niin eihän se sinne käyny!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vetomutteri asennetaan suoraan päältä päin! Oikean kokoinen asettuu suoraan paikoilleen kauluksen varaan. Arvaan, että reikä on 10,9 mm jolloin siihen menisi M8:n vetomutteri. Vetomutteri kiinnitetään esim. http://www.motonet.fi/fi/tuote/76340...tisarja-M5-M12. Työkalun lainaajiakin Joensuun seudulta löytyy. Motonetistä (= erikoisliike :-)) löytyy niittimuttereita/vetomuttereita ja työkaluja.

                                        Comment


                                        • #21
                                          No sit meillä ei tosiaa ollu oikean kokosia vetomuttereita. Yritettiin tosiaan sitä 5mm laittaa mutta ei mihinkään, ja sit sellasta omituisenlaista vaan ei mahtunu pituutensa puolesta! Ja motonetistähän ei löydy kuin m3-m6 vetomuttereita.:( Noo pitää etsiskellä, ku onhan niitä jossain :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Niinku aina on tapana ollut, niin joko hommat taikka budjetti menee päi v***** niinku nyttenki. Opiskelut painaa päälle, joten joutuu tältä kesältä kuoppaamaan haaveet ultimaattisista hevosvoimista! Katsellaan myöhemmin vieläkö inspiraatio kehkeytyy tulevaisuudessa tämän kanssa, vaiko jonkun ihan muun! Jos Viripalikat kiinnostaa niin aika liuta kaikkea löytyy.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kannattaa kokeilla kaasuläppäkotelon kalibroimista. Itellä autto nykimiseen.
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 6.8.2017, 11:15. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Lainaan keskustelua hieman, kysyäkseni sellaista asiaa, että onko kaikissa 1.8t moottoreissa kytkinakselille silmälaakerin paikka kampuran päässä?? Nimittäin ostin aeb moottorin, jossa kampiakselin pään reikä, on saman kokoinen, kuin tuon silmälaakerin sisämitta??? Eli silmälaakerin ei todellakaan mahdu sisään, kun taas toinen aeb motti jonka omistan, niin siinä on kampuran päässä silmälaakerin paikka..

                                                : Homma selvisi, kyseessä on moottori, joka on ollut automaatti koneessa, joten kytkinkopan puoleinen kampiakselin pää on erilainen.. pystyykö hän tuota sovittamaan manuaali lootan kanssa?
                                                Viimeksi muokannut janpa; 13.8.2017, 19:50.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X