Master Power on brasilialainen ahdinvalmistaja, jonka juuret ulottuvat usean vuosikymenen taakse. Yhtiö aloitti aikanaan virittämällä raskaskalustoa, josta useiden vaiheiden jälkeen on jalostunut aidoksi turboahdinvalmistajaksi, joka tekee _kaiken_ oleellisen itse.
Jos tarkastellaan Master Powerin, joita ovat: jälkimarkkina -ahdinten valmistus, OEM ohjelma, kilpa-ahdin mallisarja, valmistaa kaikki avainkomponentit itse ja on julkaissut kompressorikartat kuluttajille myytäviin kilpamalleihin ja pystyy tekemään niitä omissa tiloissa. Montako tällaista ahdinvalmistajaa on maailmassa Master Powerin lisäksi? Kaksi: Borg Warner ja Garrett!
Yleisesti kilpa-ahdinvalmistajien, mukaanlukien nyt Suomen markkinoille paluuta tekevä jenkkimerkin, kompressorikartat ovat vanhoja, iänkaiken netissä olleita Garrettin karttoja tai uudelleenpiirrettyjä sellaisia.
-36-65mm kompressorit ovat aina FMAC (ForgedMilledAluminumCompressor) -siipipyöriä (isompien osalta kehitystyö menossa)
-Turbiinit ovat Inconel 716
-360° painelaakerointi
-LI-bearing system -matalainertialaakerointi
Tehdas toimii tällä hetkellä moottorivalmistaja MTU OEM valmistajana, valmistaa jälkimarkkina-ahtimia Mahlelle, Fiatin kilpailutoiminta käyttää Master Power ahtimia (etanolimoottorinen Fiat Trophy koppiautoluokka) ja neuvotteluita käydään myös OEM toimituksista Fiatille.
Brasiliassa valmistettavissa MTU moottoreissa on kaikissa Master Power ahtimet. Niitä käytetään mm. sotilaskäytössä, merialuksissa sekä paikallismoottoreissa. Mainitsivat jälkimmäisestä generaattorin, joka toimii päävoimanlähteenä arktisten alueiden turkimuskeskuksessa etelämantereella. MTU moottoreita käytetään yleisesti kohteissa, joissa toimintavarmuuden on oltava huippuluokkaa ja joissa ihmishenkiä saattaa olla vaarassa toiminnan keskeytymisen takia. Eli ei mitään normi rekkapenakamaa :D
Kaiken kaikkiaan voidaan sanoa, että Master Power on toistaiseksi pieni tekijä, joka pelaa isojen poikien kentällä keräten menestystä! Eli ne ennakkoluulolasit voi kääntää muualle.
Hinnat alk. 770€ sis. alv 23%
www.hevosvoima.com
Anton / Arctic Performance
Jos tarkastellaan Master Powerin, joita ovat: jälkimarkkina -ahdinten valmistus, OEM ohjelma, kilpa-ahdin mallisarja, valmistaa kaikki avainkomponentit itse ja on julkaissut kompressorikartat kuluttajille myytäviin kilpamalleihin ja pystyy tekemään niitä omissa tiloissa. Montako tällaista ahdinvalmistajaa on maailmassa Master Powerin lisäksi? Kaksi: Borg Warner ja Garrett!
Yleisesti kilpa-ahdinvalmistajien, mukaanlukien nyt Suomen markkinoille paluuta tekevä jenkkimerkin, kompressorikartat ovat vanhoja, iänkaiken netissä olleita Garrettin karttoja tai uudelleenpiirrettyjä sellaisia.
-36-65mm kompressorit ovat aina FMAC (ForgedMilledAluminumCompressor) -siipipyöriä (isompien osalta kehitystyö menossa)
-Turbiinit ovat Inconel 716
-360° painelaakerointi
-LI-bearing system -matalainertialaakerointi
Tehdas toimii tällä hetkellä moottorivalmistaja MTU OEM valmistajana, valmistaa jälkimarkkina-ahtimia Mahlelle, Fiatin kilpailutoiminta käyttää Master Power ahtimia (etanolimoottorinen Fiat Trophy koppiautoluokka) ja neuvotteluita käydään myös OEM toimituksista Fiatille.
Brasiliassa valmistettavissa MTU moottoreissa on kaikissa Master Power ahtimet. Niitä käytetään mm. sotilaskäytössä, merialuksissa sekä paikallismoottoreissa. Mainitsivat jälkimmäisestä generaattorin, joka toimii päävoimanlähteenä arktisten alueiden turkimuskeskuksessa etelämantereella. MTU moottoreita käytetään yleisesti kohteissa, joissa toimintavarmuuden on oltava huippuluokkaa ja joissa ihmishenkiä saattaa olla vaarassa toiminnan keskeytymisen takia. Eli ei mitään normi rekkapenakamaa :D
Kaiken kaikkiaan voidaan sanoa, että Master Power on toistaiseksi pieni tekijä, joka pelaa isojen poikien kentällä keräten menestystä! Eli ne ennakkoluulolasit voi kääntää muualle.
Hinnat alk. 770€ sis. alv 23%
www.hevosvoima.com
Anton / Arctic Performance