Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Viper Tuning -kimppacustomsoftaus Suomessa kesäkuussa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kannattaa tehdä oma mittaus, eli tankki täyteen ajella tyhjäks ja verrata kulutusnäyttöön. Pienemmillä suuttimilla korjaus luultavasti onnituu ecun softasta, mutta jos skaalaukset menee tappiin, niin mittarissa on vielä adaptaatiot hienosäädölle, muistaakseni juurikin +-10%

    Tosin ne joille Rich teki softan orkkismuitille, on softanmuutos hieman haastava, mutta meille muille (minä, Janne ja Antti L, joille kolvasin sen salaussocketin Ecuun, niin voivat ohjelmoida Richin sähköpostilla laittaman softakorjauksen ihan itse.

    Comment


    • Ottelin tossa toissa päivänä logeja taas kun testailin bensapumpun riittävyttä
      niin fats ajat oli 2,09 ja 2,15 ja lämpöä auton mittarin mukaan 22-23 astetta.
      100-200 aikoja en uskalla ottaa enään kun pumpusta loppuu ilmeisesti tuotto
      kesken ja karkaa laihalle.Nyt täytyy vaihtaa kanssa se Veyronin pumppu ja
      ottaa rs:n oma takaiskuventtiili pois + releyttää vielä pumppu suoraan akulta.
      Toivotaan että laihalle karkaaminen johtuu nyt siitä...

      Comment


        Korjaa jos muistan väärin, että sulla on nyt 044 pumppu? Sen tuotto on todettu riittävän 650hp asti. Jossain MRC:n LO700 autossa ei tuotto enää riittänyt 670hp tienoilla... FATSit on ihan järkyttävät."
        Vähän vertailupohjaa RS4 FATS aikoihin suhteessa tehoihin. Mikolla taitaa vääntöalue olla jotain ennen näkemätöntä.
        http://www.mrctuning.com/fats/fatsvi...elect=B5%20RS4
        S4 FATS
        http://www.mrctuning.com/fats/fatsvi...select=B5%20S4

        Comment


          Noita ei ole taidettu päivittää vuosiin joten ei kannata noihin verrata. Gt hyrrillä on vedetty alle 2 sekan aikoja. Eipä silti, noilla ajoilla on jo voimansiirtokin kovilla. Mites jos laittas vaan toisen 044:sen inline. Mulla on kaks noita peräkkäin possussa, mutta siinä onkin 7bar linjapaineet.

          Kentällä jos saa säädöt kohilleen niin voi olla 300 rikki.

          Comment


          • Joo yksi 044 on tällä hetkellä.Tiedä sitten onko se ihan täydessä terässä jos
            laihalle meno siitä johtuu.Kyllähän Teppokin ehdotti toisena vaihtoehtona toista 044:sta inline.Mietin vaan, että kuinka paljon 044 pumppu pitää ääntä, kun ei ole tankissa sisällä ja avanttiin ei oikein ainakaan konttiin taida kannattaa laittaa.Yhtenä vaihtoehtona olisi tietysti asentaa se Veyronin Pierburg pumppu
            linjaan vanhan 044:sen kanssa.Se http://www.compsystems.com.au/news/925-prodnews/106-pierburgefp.html kun on ruuvipumppu niin ei pidä ääntä niin paljon ja pitäis jaksaa paremmin korkeilla paineilla.

            Comment


              Kannattaa kyllä releyttää se 044:nen. Riittää kuulemma jopa n. 100hv pidemmälle releytettyna.

              Comment


                Eiköhän sinne bensafilsun tienoille saa yhden 044:sen värkättyä ja siitä kunnon letkulla etiäpäin.

                Comment


                  Jos ulkopuolelle laitat niin laita se Pierburgin pumppu eli ns Veyronin pumppu. Se mahtuu ohkasuutensa puolesta hyvin ja on hiljainen ainakin.

                  Kyllä se Mikolla pahasti näyttää et pumpusta tuotto loppuu. Tietty paluulinjaan painemittari niin vois varmistaa. Mutta samalla vaivalla laittaa toisen pumpun linjaan. Eikä hintakaan enään huimaa.
                  Jokohan se rajapyykki tuli vastaan tehoissa ;)

                  Comment


                  • No kumiletkuhan siellä tankissa oli halki joten onneksi vika selvisi.Vaihdan kuitenkin Veyronin pumpun niin saapahan vähän enemmän varmuutta.
                    Joo ja kävi 1040 asteessa pakolämmöt pahimmillaan.Mitäköhän olisi käynyt jos olisi mennyt kokonaan letku poikki vedossa?

                    Comment


                    • Komeita lukemia on porukka kiskonu rullilla..! Mites vertailupohjaa, samalla set-upilla vs vanha ohjelma? Vai boostailiko porukka kaikki rojut tohon sessioon.
                      Yli 500 hepan autoja ois kiva päästä koittaa ;).

                      Comment


                        Kysyppä Mikko Richiltä onko moista scenaariota vastaan joku kartta kun yleensä vedetään kuumaa/laihaa vastaan rikkaalle. Hieno homma että selvis tuokin vika. Mulla oli kyykkypyörässä sama vika parivuotta sitten, hankala löytää tommosta vikaa.

                        Mulla on joku hämärä vika päällä. Menee väkisin niin rikkaalle että alkaa rötäämään 4000rpm paikkeilla. Meinaa usko loppua laihentamiseen jos kuitenkin joku mulle tuntematon kartta vetää varorikkaalle? Ei ole BTS/KR tai lämpökarttaa kuitenkaan.

                        No, vielä on päivä aikaa saada tolkkua tuohon. Akku/laturi/tulpat voi olla myös syynä kun lataus pomppii 13.5ja 12.5 välillä täysvedossa. Ei kukaan ole sattunut voltteja lokittamaan täysvedossa?

                        Comment


                        • Lainaus:
                          Alkuperäinen kirjoittaja angra
                          Oletteko jo kiinnittäneet huomiota, miten ajotietokoneen kulutusnäyttö pitää paikkansa, ts. onko tuohon tehty softausvaiheessa jonkinlaista kalibrointia?

                          Mulle Rich sanoi, että se näyttää nyt niin lähelle kuin näillä suuttimilla (EV14 750cc) pystyy. Eli varmaankin ECU:n puolesta kalibrointi on tapissa. Aki muistaakseni mainitsi, että vielä pystyis mittaristosta +-10% korjaamaan?
                          Ensimmäinen ns. vertailukelpoinen tankillinen ajettu ja aika samaa on kulutus kuin ennenkin vaikka nyt tullut poljettua hieman enemmän.. ;) Puoli litraa näytti mulla ajotietokone yläkanttiin vaikka on "pienet" 550cc suuttimet.

                          Comment


                            750 cc suuttimilla näytti kymmenyksineen tarkalleen oikein, kun Motoparkin matkan alussa tankkasin ja sitten perillä tankkasin täyteen taas ennen ajoja.

                            Comment


                              Kiitos kaikille vastauksista. Syy miksi kysyin tuota, on siinä, että olen itse todella huono seuraamaan (todellisia) kulutuksia. Jos muistan nollata kulutusnäytön, en muista nollata trippimittaria. Jos taas muistan molemmat, niin sitten viimeistään tulee tankattua "liian aikaisin" tankki täyteen, jolloin laskelmat menevät pieleen.
                              Omakin karkea arvio on, että kulutusnäyttö näyttää jokseenkin oikeita lukemia 550cc suuttimilla.

                              Vähän tuossa autossa on jotain häikkää. Normaalissa kevyessä ajossa sitä ei huomaa/ilmene, mutta ripeämmissä osakaasukiihdytyksissä satunnaisesti meinaa nyhtää kunnes lähtee vetämään kunnolla. Täyskaasulla tuota ilmenee harvemmin. Vikakoodeja ei ainakaan vielä ole jäänyt muistiin.

                              Comment


                                Normaalissa kevyessä ajossa sitä ei huomaa/ilmene, mutta ripeämmissä osakaasukiihdytyksissä satunnaisesti meinaa nyhtää kunnes lähtee vetämään kunnolla.
                                Mulla on vähän tuota samaa, itellä käyttäisin sanaa puutuminen tuossa 2500-3000rpm kohdalla. Se oli jo ennen softausta. Ajattelin siihen vaivaan kokeilla deletoida N249, jos siitä olis apua.

                                Toinen vaiva mitä olen jo metsästänyt useamman vuoden, on semmonen linnunviserrys. Kaikki venttiilit Nxx ja vastaventtiilit ja huohotusputket on vaihettu. Enää olis oikeestaan jäljellä se N249 vacuumitankkeineen ja jarrutehostin.

                                Comment


                                  Onko kellään tietoa mikä karttaa disabloi ton n249:n? Ei taho netistä löytyä ja omassa on DTC tuosta.

                                  Comment


                                  • Lainaus:
                                    Normaalissa kevyessä ajossa sitä ei huomaa/ilmene, mutta ripeämmissä osakaasukiihdytyksissä satunnaisesti meinaa nyhtää kunnes lähtee vetämään kunnolla.

                                    Mulla on vähän tuota samaa, itellä käyttäisin sanaa puutuminen tuossa 2500-3000rpm kohdalla. Se oli jo ennen softausta. Ajattelin siihen vaivaan kokeilla deletoida N249, jos siitä olis apua.
                                    Heh.. Mullakin tekee samaa. Samoilla kierroksilla ja kovemmassa(ei välttämättä WOT) kiihdytyksessä "nyppäsee" kertaalleen ja jatkaa menoa. Ihan kuin katkaisis bensansyöttöä tai ahdot tippuis hetkellisesti. Jollain oli samankuuloista vikaa SRS-foorumilla ja oli saanu logiin ahtojen tippumisen. Sinne kommentoin omasta viasta ja Rich kyselikin lisää mailitse. En ole jaksanut vielä paremmin tutkailla tuota. Muutaman vedon otin ja yritin logata, mutta eihän se silloin mitään oireillut.. Arvailin Richille, että pässit vois tehä tota, oli samaa mieltä ja sanoi, että hukkaporttien samanaikainen aukeaminen pitäs kattoo sekä N249 poistaa.

                                    Pistäkäähän juttua, jos saatte tehtyä asialle jotain.. :)

                                    Comment


                                      Jaa, en olekaan yksin tämän asian kanssa. Sitten kun saan autoon taas jarrut, niin täytyy käydä tien päällä katsomassa jäisikö logeihin mitään, mikä voisi kertoa viasta. Onko teillä kummallakaan autossa laajakaistalambdaa?

                                      Täytyy varmaan itsekin tehdä tuo N249 delete jossain vaiheessa, kunhan ehtisi ajatuksen kanssa lukea ohjeet. Luultavasti vaihdan ensialkuun myös uudet tulpat, jollei mitään selkeää ongelman lähdettä löydy. Jos vaikka vahingossa olisi noin pienestä kiinni.

                                      Comment


                                      • Ite oon heittäny n249 suohon kun Rich koodasi sen poies ohjelmasta. Ja nykäsyä tuntuu osakaasulla kyllä alla kolmentonnin mutta ite kuvailisin sitä sillain että kun painaa kaasua reilummasti mutta ei pohjaan ja jatkaa kiihdytystä osakaasulla niin nykäsee. Eli tuntuu ku painat kaasua reilummasti nii auto ois menoillaan mutta sitten ite rajottaa sitä sillä että ei painakkaan kaasupolinta pohjaan, eli tuntuu vähä niinku auto "ennakois" ja ois lähdössä lusikka syylärisä menoilleen. Eipä ole kyllä itseä vaivannut sinänsä. Hyvin tuli selitettyä:D

                                        Comment


                                        • Hetki mennyt edellisestä kommentista, mutta kyllä se taitaa juuri noin olla kuin Jaski ansiokkaasti asian esitti. Ainakin mulla tuntuu just tolta eikä se ole enää ongelma ollutkaan enkä mitään osia vaihtanut..

                                          Toinen juttu; onkos muilla esiintynyt käynnistysongelmia? Itellä lähtee kyllä kylmänä ja kuumana heti käyntiin, mutta auton oltua vaikka 10min stopissa ajon jälkeen, saa startata ärsyttävän pitkään. Aina se lähtee, mutta nolon pitkään se välillä ottaa. Joku tuolla kyseli samaa A4:n kohdalla ja Porkkis arvaili suuttimien vuotavan. Onko tämä todennäköistä vai onko jotain helpompaa fixiä? Miten tuon vuodon voi tsekata?

                                          Comment


                                          • Mulla sama käynnistys ongelma. Onko ev14 suuttimet? Kuulemma niiden "ominaisuus" ainakin.

                                            Saiko muuten kaikki Viper tarrat? Mulle tais unohtua antaa.

                                            Comment


                                            • On EV14 550cc. Sain tarroja, vissiin pari kumpaakin väriä. Ei oo tullu liimailtua vielä..

                                              Comment


                                                Mulla on noita tarroja jos joku haluaa käydä noutamassa. Lähettelyhommat esmes jonkun tilauksen yhteydessä.
                                                Omaan autoon laitoin pari tarraa päällekäin, ks kuva.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  Tuota on tullut ilmi EV14 suuttimien kanssa.
                                                  Mulla ei ole käynnistysongelmia EV14 750cc kanssa.

                                                  Comment


                                                    Ei ole ollut täälläkään käynnistysongelmia deka 630:sillä vaikka silloin säätöpäivänä puolilämpimänä muutaman käynnistyksen sai sahata noin 2 sek. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa kylmänä, kuumana tai puolilämpimänä.

                                                    Comment


                                                      Dekat on eri asia kuin EV14 suuttimet. EV14:illa oli omassakin autossa ongelmaa, mutta se kyllä parani kun softaa viilattiin. Ihan täydellistä siitä ei saanut.

                                                      Comment


                                                      • Kysäsin Richiltäkin asiasta ja sanoi, että tätä toisinaan esiintyy after market-suuttimilla. Ei erityisesti maininnut EV14:ta. Sanoi etsivänsä ratkaisua jatkuvasti... Eli kai se on sit tyydyttävä tuohon, vaihdettava suuttimia yksi kerrallaan tai siirryttävä Dekoihin, jos ne on luotettavampia.

                                                        Comment


                                                          Ei ole kyse luotettavuudesta, vaan säädöstä. Siellä on jotain jossain mikä pitää osata laittaa oikein :)

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja TSami Näytä viesti
                                                            siirryttävä Dekoihin, jos ne on luotettavampia.
                                                            Sitten kun vaihdat suuttimet toisiin niin hommaa sitten riittävän isot että riittää E85:llekkin.:)

                                                            Comment


                                                            • Ai, että Rich ei olekaan ihan kaikkitietävä ja -osaava guru? ;)

                                                              Antti, hieman kieltämättä alkoi jo harmittaa ettei tullut laitettua isompia, kun luki noita eke87(?) kokemuksia.. :/ Vaikka harmittihan sekin ettei tullut laitettua RS6 ahtimiakin jne.. Jossittelu on loputon suo ja on toi auto noinkin jo liian nopee näille teille.. :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X