Elikkä Veljen 80 Competition quattro hyytyi muutama päivä sitten eikä vikaa ole vielä saatu paikallistettua.
Ennen hyytymistä vaihdoimme laitteeseen normaalina huoltotoimenpiteenä ilmansuodattimen, jonka jälkeen auto toimi normalisti päivän ajan. Olisikohan sen aikana irrota/hajota jotain oleellista, kun operaatio vaatii ilmamäärämittarin ympäristön purkua.
moottori: 2.0 16V
moottorikoodi: ACE
KE-Motronic
Oireet:
Auto alkoi ilmeisesti käydä kolmella. Kaasua painaessa alkoi kuulumaan kovaa nakutusta ja tehot eivät olleet tallella. Auto kävi tyhjäkäyntiä, mutta normaalia enemmän täristäen. Auto saatiin ajettua n.5km matkan kotiin.
Kokeilimme hakea vikaa ottamalla tulpanjohtoja irti yksi kerrallaan löytääksemme pimeän pytyn. 1-pytyn tulpanjohto irroittamalla käynti ei juuri muuttunut joten -> 1 pytty pimeänä.
Ostettiin uudet tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä sekä tulpat.
Ensin vaidettiin tulpat, jonka jälkeen auto ei suostunut enää lähtemään käyntii ollenkaan.
Sitten vaihdettiin tulpanjohdot virranjakajan kansi ja pyörijä.
Auto ei vieläkään lähde käyntiin. Johtojen järjestys on tarkistettu.
Sitten tarkistettiin että sytkä tulee ottamalla tulppa ylös ja katottiin, että kipinä tulee jokaiseen tulppaan. Tulpat myöskin haisivat bensalle joten luulisin, että bensaa tulee.
Käynnistysyrityksissä ainoastaan joskus kuuluu 1-2 sekunnin kevyt hörähdys, mutta ei edes meinaa käynnistyä. Suurimmanosan ajasta vain startti pyörittää konetta.
Oman tietämyksen mukaanhan käynnistyksessä ei tarvitse olla kuin perussytkä ja seos kohdallaan, niin käynnistyy.
Miten sytkä olisi voinut mennä sekaisin? Viranjakajaa ei otettu irti, joten se ei luultavasti ole vinossa. Oliskohan jakohihna hypänny hampaan tai pari?
Ennen hyytymistä vaihdoimme laitteeseen normaalina huoltotoimenpiteenä ilmansuodattimen, jonka jälkeen auto toimi normalisti päivän ajan. Olisikohan sen aikana irrota/hajota jotain oleellista, kun operaatio vaatii ilmamäärämittarin ympäristön purkua.
moottori: 2.0 16V
moottorikoodi: ACE
KE-Motronic
Oireet:
Auto alkoi ilmeisesti käydä kolmella. Kaasua painaessa alkoi kuulumaan kovaa nakutusta ja tehot eivät olleet tallella. Auto kävi tyhjäkäyntiä, mutta normaalia enemmän täristäen. Auto saatiin ajettua n.5km matkan kotiin.
Kokeilimme hakea vikaa ottamalla tulpanjohtoja irti yksi kerrallaan löytääksemme pimeän pytyn. 1-pytyn tulpanjohto irroittamalla käynti ei juuri muuttunut joten -> 1 pytty pimeänä.
Ostettiin uudet tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä sekä tulpat.
Ensin vaidettiin tulpat, jonka jälkeen auto ei suostunut enää lähtemään käyntii ollenkaan.
Sitten vaihdettiin tulpanjohdot virranjakajan kansi ja pyörijä.
Auto ei vieläkään lähde käyntiin. Johtojen järjestys on tarkistettu.
Sitten tarkistettiin että sytkä tulee ottamalla tulppa ylös ja katottiin, että kipinä tulee jokaiseen tulppaan. Tulpat myöskin haisivat bensalle joten luulisin, että bensaa tulee.
Käynnistysyrityksissä ainoastaan joskus kuuluu 1-2 sekunnin kevyt hörähdys, mutta ei edes meinaa käynnistyä. Suurimmanosan ajasta vain startti pyörittää konetta.
Oman tietämyksen mukaanhan käynnistyksessä ei tarvitse olla kuin perussytkä ja seos kohdallaan, niin käynnistyy.
Miten sytkä olisi voinut mennä sekaisin? Viranjakajaa ei otettu irti, joten se ei luultavasti ole vinossa. Oliskohan jakohihna hypänny hampaan tai pari?
Comment