banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #1  
Vanha 07.09.2015, 16:02 Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

Tässä on pyöritellyt erillaisia autoja mitkä voisi kiinnostaa ja viimeisimpänä tuli uusinta koppaa oleva A6 C7 listalla. Lista on jo pitkä ja prosessi vienyt 3 vuotta, joten ei tämäkään vielä takaa hankintaa. Mutta asiaan.

Tutkailin eri 3 litrasia vaihtoehtoja bensa/diesel vaihtoehtoina.

mallihan ei ole enään varsinaisesti uusi, kun ensimmäiset tuli 2011 jo, joten kai tämä jo Esson baariin sopii.

Erittäin mielenkiintonen malli on toi 3.0 BiTdi. Suomessa pyynnit on jotain käsittämätöntä, mutta saksasta niitä saa noin 30te -12 mallina ja esim 120tkm ajettuun verot on about 12te. Se tekee "Suomiautohin" eroa yli 15te mitä Nettihautomossa on tällä hetkellä. Halvin on 58te.

Onko tuosta tai 245hp versiosta jotain kokemuksia, tai mitä ylensä C7 korin kohdalla kannattaa tarkistaa? S-Tronic noissa taitaa olla yleisesti.
204hp on jotenkin jo poislaskettu omista haaveiluista.
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #2  
Vanha 07.09.2015, 17:20

Olen ajanut Allroadia ja A7:aa tuolla BiT-TDI:llä. Hieno moottori ja kulutus on voimavaroihin nähden maltillinen. Lähipiirissä on yksi tuollainen ja kulutus Suomessa on motarillakin alle seiskan.

Laatikkona BiTissä perinteinen automaatti (8spd) ja muissa kaksoiskytkinlaatikko.

Itse olen vähän haaveillut A7:sta. Audi.de -hakuun kun laittaa kolme tekijää (quattro, ilmajouset, adaptiivinen vakkari) niin yleensä muukin varustus on kohdallaan.
QHad QHad ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #3  
Vanha 07.09.2015, 20:01

Terolla tais olla tuossa nuo tärkeimmät - itsellä on ollut samanlaisia haaveita C7:n suhteen ja just BT:nä - saas nähdä, toteutuuko joskus :) Allroad:ista sellainen huomio, että sillä saa vetää 2500kg kärriä - normi C7:lla tais olla 2100 - vaikka olis ruksittu kaikki samat tekniset hilavitkuttimet :(

Viimeksi muokannut QHad 07.09.2015 20:07
gedu gedu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #4  
Vanha 07.09.2015, 20:21

Kyllähän se juurikin BiTDI on se haluttavin malli tässä korissa dieselkorisista. S-tronic noiden kanssa on arvoitus, ZF:n kanssa sentään tietää, että parempi pitää liemet 160tkm välein edes vaihdeltuna...
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #5  
Vanha 11.09.2015, 19:51

Ekoissa S-troniceissa on ollut vaivaa niin mekatroniikan johdinsillan kanssa kuin itse laatikonkin. Muuta ei tule äkkisältään mieleen.
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #6  
Vanha 13.09.2015, 16:43

Pääsin tänään ajamaan lähipiirin BiTDI:tä ja katsoin samalla pitkän aikavälin kulutuksen nintendosta. Vähällä menee.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	WP_20150913_16_39_24_Pro.jpg‎
Views:	1179
Size:	253,0 Kt
ID:	41842  
Killeri Killeri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #7  
Vanha 13.09.2015, 16:52

Ilmeisesti aika maantie painotteinen ajoa jos 34tkm:n matkalla keskinopeus 64km/h. Jos tulkitsin oikein tuon kuvan.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #8  
Vanha 13.09.2015, 17:01

Mikäs noissa 3.0 tdi:ssä muodostaa tuon tehoeron ja montaako vaihtoehtoa siis on tarjolla?
Itsellä on vähän paketti auki, jos vanhasta pääsee eroon, niin tilalle tulee joko a4, a4 allroad, a5 sb tai a6, kone on tuo 3.0tdi, vetotapa nelikko, mutta kori voi olla mikä vaan.
Lähinnä kiinnostaa, paljonko tuosta laiskimmasta saa softauksella ja mistä erot tosiaan esim. noihin 245hv malleihin muodostuu.
andre_ andre_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #9  
Vanha 13.09.2015, 17:34

Heitän tähän pari internetsistä löydettyä opusta.
Attached Files
File Type: pdf SSP486 Audi A6 C7.pdf‎ (6,81 Mt, 543 lukua)
File Type: pdf SSP603 A6 Avant 2012.pdf‎ (7,43 Mt, 442 lukua)
File Type: pdf SSP604-Audi-3-0l-V6-TDI-Biturbo.pdf‎ (2,96 Mt, 289 lukua)
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #10  
Vanha 13.09.2015, 17:51

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viesti
Ilmeisesti aika maantie painotteinen ajoa jos 34tkm:n matkalla keskinopeus 64km/h. Jos tulkitsin oikein tuon kuvan.
Juu, maantietä ja moottoritietä Suomessa ja Keski-Euroopassa.
QHad QHad ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #11  
Vanha 13.09.2015, 23:12

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
Mikäs noissa 3.0 tdi:ssä muodostaa tuon tehoeron ja montaako vaihtoehtoa siis on tarjolla?
Itsellä on vähän paketti auki, jos vanhasta pääsee eroon, niin tilalle tulee joko a4, a4 allroad, a5 sb tai a6, kone on tuo 3.0tdi, vetotapa nelikko, mutta kori voi olla mikä vaan.
Lähinnä kiinnostaa, paljonko tuosta laiskimmasta saa softauksella ja mistä erot tosiaan esim. noihin 245hv malleihin muodostuu.
Antilta hyvää matskua. Seuraavat menee ulkomuistista, jos väärin niin joku korjatkoot :) Karkeasti yleistäen kaikki kolme kolmelitrasta diiseliä ovat hieman erilaisia. Siinä n. 200 heppasessa on pienin puhallin, keskimmäisessä 245 heppasessa yksi isompi ja 313 kaakkisessa kaksi puhallinta. Ensimmäinen ja toinen on naitettu s-tronic:in kanssa ja viimeinen tipin kanssa. Faceliftatut ovat käytännössä vissiin suunnilleen samoja, tehoja on jokaisessa vain hieman viilattu ylöspäin n. +10 heppaa. Softaamalla pienimmästä sai muistaakseni heppoja aika lähelle n. 270, keskimmäisestä n. 300 ja biturbosta joku 360.
andre_ andre_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #12  
Vanha 13.09.2015, 23:28

20 sivulla 3.0TDI:stä juttua.

Lainaus:
Engine version developing 150 kW (efficiency version)

In addition to the performance versions, the new generation of engines includes an efficiency version developing 150 kW and 400 Nm (engine code CLAB).

Differences between the efficiency and performance versions are:

• An exhaust turbocharger GT2056 optimised for lower power output
• Common rail injection system with a maximum rail pressure of 2000 bar
• Reduced hydraulic flow through the eight-hole nozzles in the piezoelectric injector

A further measure designed to increase the efficiency of the 150 kW unit is a performance-based reduction in the exhaust timing duration from 202 deg. to 176 deg., thus allowing more efficient use to be made of expansion in the cylinder. Thus, fuel consumption has been reduced still further.
Attached Files
File Type: pdf SSP478 Audi A7 Sportback.pdf‎ (6,29 Mt, 653 lukua)

Viimeksi muokannut andre_ 13.09.2015 23:33 Perustelu: typot
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #13  
Vanha 14.09.2015, 10:44

Saksassa on tuo 204hp myös kovin yleinen, kuten se on myös Suomessa. Suomen kohdalla ei yhtään yllätä, kun suurin osa varmaan on jotain liisarivehkeitä.
Se vähän kummastuttaa, että Saksassa on tuota "vajaatehosta" niin paljon.

Softaamalla kaikki noista olisi kuitenkin ihan riittävän tehokkaita.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #14  
Vanha 14.09.2015, 11:17

Nettihautomossa on parikin etuvedoksi merkittyä. Audin sivuilta kuitenkaan en nähnyt hinnastossa moista kummajaista. Liekkö myyjät hutiloineet, vai onko tuota muka oikeasti saanut ilman takavetareita :(

Edittiä, tuollahan tuo oli ssp:ssä, eli tuota ekomallia on saanut etuvetona multilla :(
Joku roti maailman pelastamiseenkin prkl.

Viittasin siis tuolla siihen, etten minä pelasta maailmaa noilla versioilla, vaan pitäydyn q-malleissa. Jokainen saa hommata millaisen tahtoo puolestani.

Viimeksi muokannut Ugemi 14.09.2015 13:06
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #15  
Vanha 14.09.2015, 11:25

Että menis vetotapaväännöksi, niin monelle se etuvetokin riittää ;)
Onneksi on vaihtoehtoja jotka ei ole kuin lompakosta kiinni.
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #16  
Vanha 14.09.2015, 16:28

Ennen nykyisen hankintaa erehdyin koeajamaan 3.0TDI BiT, ja sitten ei kyennyt enää edes harkitsemaan vanhempaa diesel-versiota. Itsellä ei kuitenkaan tuossa 2014 alussa revennyt budjetti biturboon, olivat vielä Saksassa hinnoissa ja kun kilsoja tulee sen verran vähän (15-20tkm), niin päädyin 3.0 TFSI:hin. Siinä miellytti myös virimahdollisuus, aika helposti kai saisi sen 400hv tiristettyä.

Mitä C7-korisesta pitää tarkistaa? Tyhjää lyö. Ei ole tullut mitään vielä vastaan. Eli tarkasta, että on halutut varusteet ruksattuna ja historia kunnossa, niin ei ole suuria huolia odotettavissa.
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #17  
Vanha 16.09.2015, 13:28

Eläväisestä keskustelusta huomaa, että ovat saakelin tylsiä keskustelun aiheita, kun ei ole (vielä) tyyppivikoja. Yksi kuitenkin tuli mieleen, eli sitä mutteriohjaustahan on ollut joissakin näissä. Sen tarkastaminen tietty ei ole helpoin rasti. Ei ole vaivannut minulla, vaikka nettipalstoja selatessa iskeekin helposti luulotauti.

Eli tämä keskustelu, jos sitä syntyy, menee varmaan enemmän tyyliin mikä moottori ja mitkä varusteet pitäisi olla. Tuo 3.0TFSI kuluttaa maantiellä 8.x-9.x ja sekalaisessa taajama-ajossa 9.x-11.x, keskikulutus arpoutuu itsellä sinne 10.x lukuihin. Kun polttoainesäiliö on se 75 tai 80 litraa, niin toimintasäde on riittävä. Itse olen havainnut, että 98:lla menee muutaman kymmenyksen pienemmällä. Eli jos joku arpoo bensan ja dieselin välillä, niin tuosta voi kalkuloida, mikä kannattaa. 95-oktaaninen riittää tehtaan mukaan.

Varusteista en osaa sanoa mitään, kun on aikanaan Saksassa jollain horstilla krampannut käsi lisävarusteita ruksiessa ja mukana on lähes kaikki. Jos sieltä pitäisi jotain ehdottoman yllättävää nostaa, niin se on 20" pyörien mukavuus ilma-alustan kanssa. Se ei vetele yhtään sen enempää 20" vanteilla kuin 18", ja jousitusmukavuuskin on omalla perstuntumalla sama. Rengasmelussa on hienoinen ero, mutta ei sekään iso ole, enemmän kiinni renkaasta kuin tuumakoosta.
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #18  
Vanha 16.09.2015, 13:50

Yksi itselle tärkeä tekijä on penkit. Olen yrittänyt etsiä autoja, missä on sporttipenkit tai S-line penkit. Ne vakio jakkarat kun ei tuossa C7:ssa näytä sisältävän säädettävää reisitukea. Lieneekö edes säädettävää ristiseläntukea karvalakkipenkeissä.

Ja tietysti vähintään Bose surround sound pitäisi löytyä, plus navi kosketusoptiolla ,Vetokoukku, kellolla oleva webasto yms. Ja S-line exterior ja interior paketit. Eli valikoima kapeni hurjasti :)
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #19  
Vanha 16.09.2015, 14:28

Etenkin tuo lisälämmitin ( joka varmaan ulkomailta on usein tehdasmalli) kaventaa varmasti tarjontaa.
ksarvala ksarvala ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #20  
Vanha 16.09.2015, 16:19

Mukavuusistuimet on huippuhyvät. Minulle ja rouvalle paremmat kuin sporttipenkit, joissa on "kova" reisituki eikä sellainen kuin näissä. Ja kaikki säädöt sähköllä ja avainmuistilla. Reisituki, sivutuet istuimessa ja nojassa sekä ristiselän tuki, istuimen korkeus etu/taka.
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #21  
Vanha 16.09.2015, 17:20

2 x S-line supistaa myös valikoimaa, ulkopaketti taitaa olla huomattavasti yleisempi. Ja en kyllä tiedä, onko se sisäpuolen S-line välttämättä tarpeen, jos on muuten sisävarusteet kohdillaan, esim sporttipenkit.

Stereoista, Bose / B&O, olen kuullut kommentteja, että myös se Bose olisi kelvollinen. B&O on paras autostereo, mitä olen saanut kuunnella. Ei teinijumputtamiseen tietystikään, mutta erottelu ja diskantit ovat kyllä kerrassaan hienot. Se B&O kyllä hakuehtona rajoittaa valikoimaa, toisaalta sitten on yleensä muutkin varusteet mukana. :)

Tuontiautoissa saa olla tarkkana, kun sporttivarusteita laittaa hakuehtoihin. Monesti on sitten speksattuna myös rautajousinen sporttialusta, joka ei välttämättä ole parhautta Suomen teillä.
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #22  
Vanha 16.09.2015, 18:39

Senpä takia Audi.de -sivujen haku on hyvä, siellä kun voi laittaa suoraan yhdeksi kriteeriksi ilmajouset.
JouniH JouniH ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #23  
Vanha 21.09.2015, 22:20

Noin 30tkm on tullut ajettua A6 3.0tdiq -13:lla. Edellinen 4f vaihtui tähän uudempaan ja kehitys on mennyt parempaan suuntaan. Varsinki vaihteiston osalta. Muistaakseni joskus katoin, että uusi 204 heppanen rökittää vanhan 240heppasen jos 0-100km\h arvoja vertaillaan. Ihanko se olisi tärkeää. :)

Auto tuli mulle puoli vahingossa huutokaupasta. Sain mielestäni edullisesti. Ainoa huono puoli, että varusteissa ei ole kehumista. Ne tärkeimmät on kuitenki - 3.0tdi, quattro ja automaatti. Muista varusteista xenonit, sportti penkit, 4-alueen ilmastointi ja peräkoukku.

19" pirellin 255\40 kesärenkailla voi mielestä sanoa autoa hiljaiseksi jos vertaus kohde on a6 4f.

Ainoa ongelma minun aikana on ollut ohjaukseen liittyvä. Auto alkoi ihmeellisesti vetelemään ja ei kulkenut suoraan. Merkkihuolto latasi uuden ohjelman ohjaukseen ja muutti jotain parametrejä. Sen jälkeen ohjaustunto parani huomattavasti. Mutteri ohjausta ei ole ollut.

Kaikinpuolin erittäin miellyttävä auto.

Viimeksi muokannut 8866 28.09.2015 20:57 Perustelu: Ei ole profiilin kulkineita, muuttuu ajansaatossa kuitenkin.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #24  
Vanha 14.10.2015, 18:32

Tuleeko tuolla "pikku"navilla toimeen? Olisi yksi ehdokas muuten oikein kiva, mutta on vain tuo huonompi navi. Ilman kosketusnäyttöä tulisi varmaan toimeen, koska nykyinenkin on ihan ok ilman sitä, mutta mitä muita ominaisuuksia tuossa menettää?

Toistepäin ajateltuna, kumpi on ehdottomampi, mukavuuspenkit, vai iso navi? Sähköpenkkejä on jonkinverran tarjolla, mutta nuo mukavuuspenkit rajaa vaihtoehtoja todella paljon :(

Viimeksi muokannut Ugemi 14.10.2015 18:44
ksarvala ksarvala ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #25  
Vanha 14.10.2015, 20:50

Mukavuuspenkit ehdottomasti. Navi on muutenkin liian kallis verrattuna hyötyyn, ainakin minulla. Here kännyssä kulkee aina mukana ja kartat päivittyy useammin ja ilmaiseksi. Ennemmin maksaisin adaptive cruisesta kun navista.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #26  
Vanha 15.10.2015, 11:01

Niin kysymyshän oli norminavi vs. iso navi. Kosketusnäyttö on isoin tietämäni ero.
Itselle kyllä on hankintakriteeri, vaikka kännyssä maps toimiikin. Tulee aina tutuillakin matkoilla seurattua matkan tekoa ja näppärästi näkee lähiympäristön kadut zoomailemalla.
Noh, jos pääsee joskus omasta eroon, niin katsotaan sitten mitä on tarjolla. Ei ne hierovat penkit varmasti huonot olisi pitkällä matkalla :D
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #27  
Vanha 15.10.2015, 11:34

Kosketusnäyttö viittaa ilmeisesti MMI-touch -käyttöpädiin? Kyllähän se helpottaa Navin ja MMI:n käyttöä. Ei se mielestäni kuitenkaan ole kynnyskysymys, kuten vaikkapa penkit voivat olla.

Kosketusnäyttöä isompi asia on mielestäni ainakin omassa (isossa?) navissa Google-kartat. Eli se hakee puhelimen datan kautta avointa Google earth tai maps -tietoa, eli vaikka karttareitit olisivatkin vanhentuneet, niin ne Googlen datat päivittyvät. Samoin esim google hakuja voi käyttää, ja hieman harrastelemalla saa suunniteltua reitin tietokoneella Googlessa ja siirrettyä sen sinne naviin. En ole varma, kuuluuko tuo ominaisuus siihen pikkunaviin.
VilleK VilleK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #28  
Vanha 15.10.2015, 12:04

Isomman navin mukana taitaa tulla myös värinäytöllinen FIS / mittaristo. Itse tykkään urheiluistuimista huomattavasti comfortteja enemmän.
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #29  
Vanha 15.10.2015, 12:16

Tuossa olen katsellut vaihtoehtoja ja BiTdi ja 3.0TFSI tulevat about samoihin hintoihin veroineen. +/- muutama tonni.
Aina, kun alan vakavammin suunnittelemaan hankintaa, tulee uusia muuttujia elämään. Noh katotaan nyt, Ihan hyvin +400tkm ajeltulla C4:llä pärjää.
JouniH JouniH ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #30  
Vanha 15.10.2015, 17:33

Lainaus:
Isomman navin mukana taitaa tulla myös värinäytöllinen FIS / mittaristo.
C7 on aina värillinen mittaristo. "välilehtiä" vain tulee enemmän näkyviin varusteiden myötä.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #31  
Vanha 16.10.2015, 15:04

Tunnistaakos tuota nelikko/etuveto eroa mistään esim. sisäkuvien perusteella? Tämän hetken mielenkiintoisin ei löydy nelikkoja hakiessa, muttei siinä mielestäni missään vetotapaa suoraan sanota. Selittäisi tosin pitkän myyntiajan ja hinta/km suhteen :)
an13 an13 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #32  
Vanha 16.10.2015, 15:48

Onhan se tuossakin hanskalokeron kannen yläpuolella quattro merkki sisällä.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #33  
Vanha 16.10.2015, 15:52

Loistava pointti ja eihän siellä sitä merkkiä ollut :(
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #34  
Vanha 19.10.2015, 20:13

Onkos nuo c7 halogeenit miten huonot? Saksan valikoimia kun selailee, niin näkyy olevan tarjolla kaikkia kolmea valovaihtoehtoa. Onko kellään kokemuksia miten paljon noissa on käytännön eroa? Talvella tulee jokunen pidempikin matka pimeän aikaan ajettua, vaikka pääosa onkin taajama-ajoa.
VilleK VilleK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #35  
Vanha 20.10.2015, 13:01

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JouniH Näytä viesti
C7 on aina värillinen mittaristo. "välilehtiä" vain tulee enemmän näkyviin varusteiden myötä.
Mittaristo on värillinen, mutta FIS voi olla ainakin kahta eri mallia, eli värillä tai ilman.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_6301.JPG‎
Views:	786
Size:	90,9 Kt
ID:	42606   Click image for larger version

Name:	IMG_6328.JPG‎
Views:	775
Size:	73,4 Kt
ID:	42607  
JouniH JouniH ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #36  
Vanha 20.10.2015, 13:21

Ei mennyt tämäkään päivä hukkaan. Aina oppii uutta. Tarkkana kun autoa valitsee, että ei vain ole karvalakki ajotietokoneella. :)

Lainaus:
Onkos nuo c7 halogeenit miten huonot?
Minun mielipide on, että autoja ei sais enää myydä ilman xenon valoja. Sen verran hyvät on xenonit halogeeneihin verrattuna. Tämähän on vain minun mielipide ja jokainen perustelee itse itelle millaiset tarvii.

Ledi valothan on hienot, mutta niistä ei ole mulla kokemusta käytännössä. Tuskin häviää xenoneille kauheasti.
laituri laituri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #37  
Vanha 20.10.2015, 13:48

Hyvä ketju, itsellä on vähän A7 3.0TSFI ollut mielessä. Jotenkin tuntuu diesel liian hapokkaalta nykyisen ässän jälkeen.

Onko @pulla jotakin tarkempaa tietoa noista alkupään S-Troniceista eli mihin asti on ongelmia ollut? 3.0 bensassa ja dieselissä lienee sama laatikko?

Varusteiden osalta on kyllä tuskaa tuo selaaminen, kun aina ei koikein ole ilmoitukset kohdillaan esim. Mobilessa. Onko ADS ollut vakio varuste vai erikseen ruksitettava vaihtoehto?
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #38  
Vanha 20.10.2015, 14:28

On tuskaa juu. Jos farkkua tämän hetken tarjonnasta nimittäin katselee saksasta, niin paras on juuri halogeneilla.
Sedaneissa on sitten jo valinnanvaraa, joten pitänee miettiä semmoista. Kait silläkin jo pärjää, kun ei tartte rattaita tms. kuljetella enää.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #39  
Vanha 20.10.2015, 15:29

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja laituri Näytä viesti
Hyvä ketju, itsellä on vähän A7 3.0TSFI ollut mielessä. Jotenkin tuntuu diesel liian hapokkaalta nykyisen ässän jälkeen.

Onko @pulla jotakin tarkempaa tietoa noista alkupään S-Troniceista eli mihin asti on ongelmia ollut? 3.0 bensassa ja dieselissä lienee sama laatikko?

Varusteiden osalta on kyllä tuskaa tuo selaaminen, kun aina ei koikein ole ilmoitukset kohdillaan esim. Mobilessa. Onko ADS ollut vakio varuste vai erikseen ruksitettava vaihtoehto?
En osaa sanoa mihin asti ongelmia on ollut. Ne mitä tiedän ovat olleet 2012 alustanumeroa.
ASD on lisävaruste.
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #40  
Vanha 20.10.2015, 20:36

Ei pidä Mobilesta hakea vaan käyttää Audi.de -sivujen hakua.
M.V. M.V. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #41  
Vanha 21.10.2015, 09:55

Samaa VTP:tä olen käyttänyt menneet vuodet. Sieltä tuntuu löytyvän hyvin ainakin noita uudempia.
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #42  
Vanha 21.10.2015, 11:02

Mites noissa menee kaiutinsysteemit? Onko perussysteemit ok, vai pitääkö olla jotain muuta?
Ja tuleeko jossain MMI systeemissä oletuksena esim Dolby surroundit tms jos niitä ei ole kuitenkaan erikseen mainittu?

Esim C6 Dolby Surround olisi mulle aivan riittävä, mutta C6:n normi Dolbyt taas ei.
laituri laituri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #43  
Vanha 21.10.2015, 11:29

VTP:tä on tullut selailtu, mutta sielläkin on hieman hakemista noiden varusteiden kanssa. Hyvänä esimerkkinä on poppivehkeet, niistä kun maininta MMI varusteiden kanssa tai sitten ei, vai onko tosiaan lisävarusteena siten, että Bose tulee MMI:n kanssa (tästä oli VTP:ssä jokin maininta, kun selailin MMI -varusteta) ja B&O tilataan sitten erikseen?
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #44  
Vanha 21.10.2015, 12:19

Ei tuo vtp kyllä sen parempi mielestäni ole. Jos ilmoituksen tekijä ei esim. koukkua ruksi varustelistalle, mutta sen tekstissä sanoo, niin sama arvailu se on sivulla kuin sivulla.
Btw, jos tänään lähtee c6 pihasta, niin taitaa joutua yön selailemaan ja pistämään ehdotuksia Graulinin hakufirmalle.
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #45  
Vanha 21.10.2015, 12:43

On siellä vtp:ssä sentään mahdollisuus laittaa esim. ilmajouset tai adaptiivinen vakkari kriteeriksi. Niitä ei taida saada Mobilessa valittua.
JouniH JouniH ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #46  
Vanha 21.10.2015, 13:28

Kerrotaanpa tännekkin ongelmasta joka alkoi noin 10tkm sitten omassa kutosessa. Kuoppaisella soratiellä kun ajaa hiljaa kuulee vaimeaa kolahtelua jostaki edestä. Kolahtelu saattaa kuitenki olla poissa kun ajaa takaisin samaa pihatietä vaikka kauppareissun jälkeen.

Löysin ruotsin audi foorumilta topicin missä arvotaan samaa ongelmaa. https://nordicaudi.com/forum/thread/105455

Siellä vika on korjaantunut vaihtamalla sisempi pusla takimmaiseen alatukivarteen, osanumero 4G0407183A. Tilasin itselle uudet puslat eilen. Kirjottelen tänne auttoiko puslan vaihto ongelmaan.

Jos vaikka sattuu, että auto kolahtelee vaimeasti osto tilanteessa niin ei kannata välttämättä sen takia jättää kauppaan vaan korjauttaa tai tingata hintaa. :)
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #47  
Vanha 21.10.2015, 14:31

Rohkenen olla eri mieltä Ugemin kanssa tuosta. VTP ei ymmärtääkseni ole naimisissa siihen, mitä ilmoituksen laittaja muistaa ruksata, vaan varustelista tulee runkonumeron kautta tehtaan tietokannasta. Siltä se ainakin haiskahtaa, ovat niin säntillisesti kohdillaan ne varustekuvaukset, toisin kuin Mobilessa.

Päivän käyttövinkki: yleensä VTP:ssä kun ruksaa B&O, niin muutkin varusteet on sitten kohdillaan. :)
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #48  
Vanha 21.10.2015, 14:34

Ahaa, no siinä tapauksessa pitänee hyödyntää tuotakin. Ensiyrityksellä tuntui vain hieman suppealta. Varusteet syötettyäni sain kaksi sopivaa kanditaattia, jotka molemmat olivat jo mobile/autoscout osastolta tuttuja.
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #49  
Vanha 21.10.2015, 15:56

Siellä on niitä alivalikoita, joita ei alkuun huomaa, eli esim varusteet jaoteltuna kategorioittain. Aika kiva haku mielestäni, kun näyttää aina jäljellä olevien ehdokkaiden määrän, kun ruksailee niitä hakuehtoja. Herkästi kun saa speksattua Saksassa vähän harvinaisemman mutta meillä olennaisen seisontalämmityksen avulla todella pienen määrän tuloksia.

Mutta edelleenkään sport diffiä ei ole omana hakuehtona, josta annetaan miinus. Siellä on hakuehto "differential", mutta en ihan luota siihen, että rajaako se pois osan autoista, joissa sport diff saattaisi olla.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #50  
Vanha 21.10.2015, 20:02

Jep, nyt on c6 poistunut pihasta.
Keksittekö jotain huomioitavaa seuraavista ;)

http://51.fi/aaV
http://51.fi/aaW
http://51.fi/aaX
Eka farkku ja omat speksit täyttävistä melkeinpä ainut. Kilsoja jo vähän enemmän, mieluiten pitäisin alle satkussa tai lähelle sitä..
http://51.fi/aaY
http://51.fi/aa1
ksarvala ksarvala ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #51  
Vanha 21.10.2015, 21:18

Ekassa on comfort seats vaikka sanotaan sport. Enempää en selaillut.
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #52  
Vanha 21.10.2015, 21:51

Pikavilkaisulla kaikista puuttuu adaptiivinen vakkari.

Meneekö tämä yli budjetin? http://vtp.audi.com/adegwb/i/d|DEU46.../controller.do

Jos linkki ei toimi, kokeile Audi koodia AVD9WFSY
Monster Monster ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #53  
Vanha 21.10.2015, 22:06

Ei siihen merkkiliikkeestä auton ostamiseen välittäjää tarvita. Kaupat suoraan kauppiaan kanssa puhelimessa/emaililla ja maksu iban koodeilla. Auto rekalla kotiovelle saksasta suoraan rekkafirman kautta 700-1000eur riippuen auton sijainnista. Tai käyt itse halpislennolla autoa paikanpäällä katsomassa vklna ja tilaat auton rekkafirman kautta erikseen kotiovelle...
Joopakoo Joopakoo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #54  
Vanha 22.10.2015, 05:46

Miks noin monessa Saksan autossa on toi sysiruma nelipuolainen ratti? Suomessa kuitenkin useimmissa näkyisi olevan kolmipuolainen.
ksarvala ksarvala ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #55  
Vanha 22.10.2015, 07:12

Nelipuolainen on helevetin paljon paremman näköinen ja parempi käytössä. Oikeaa kättä kun lepuuttaa kyynärnojan päällä, niin käsi pysyy mukavasti tuossa nelipuolaisen puolien välissä eikä tartte rypistää että valuis alaspäin. Suomalaiset ovat vaan muodista jäljessä.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #56  
Vanha 22.10.2015, 08:32

Adaptiivinen vakkari ei ole välttämätön ja comfort penkkejä itseasiassa suosin(vaikka ilmoituksessa onkin tavallaan väärin sanottu).
Tuo Teron ilmoitus pitääkin vilkaista, on yläkanttiin hintaluokassa ja äkkiä katottuna puuttuu kaukosäätöinen eberi. Auto seisoo joka päivä kylmässä parkissa työpäivät, joten lämmitys tulee.
Olen pari autoa käynyt saksasta itsekin, mutta nyt ei anna aikataulu periksi lähteä halpalennolla, eikä millään muullakaan sinne. Lisäksi jos menee perheen kanssa, niin tuo Graulinin hinta ei tule yhtään kalliimmaksi. Enkä myöskään ole rajannut merkkiliikkeen ulkopuolisia autoja hausta mitenkään pois.
Ratilla ei käytännössä ole väliä itselleni.

Ja kiitoksia huomioista, noita kun itse selailee, niin äkkiä sokeutuu varusteille ja alkaa sekoittua autot silmissä jo :)
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #57  
Vanha 22.10.2015, 09:16

Tuossa Teron linkkaamassa on kyllä tuo tehdasasenteinen lämppäri, varusteissa nimittäin lukee: "Standheizung/-lüftung mit Fernbedienung".

Yksikään Ugemin laittamista ei kyllä herättänyt minussa omistamisen halua. Tuon ikäisen auton ostaisin itse merkkiliikkeestä. Vaikka sen sitten noudattaisi tai kuljetuttaisi Suomeen jonkun muun toimesta. Itsellä A6:n haku meni niin, että maksoin merkkiliikkeeseen etukäteen. Lensin sitten perjantaina aamusta Saksaan, ja saman illan (la 03:00) lautalla Suomeen, ja kotona sunnuntaina aamupäivällä.
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #58  
Vanha 22.10.2015, 09:43

Jostain syystä olen skipannut kaikki 204hp TDI't omista kaavailuista pois lähinnä siitä syystä, että Suomessa tuntuu kaikki olevan niitä karvalakkeja Business paketilla. Eli siis jotain liisareita varmaankin.

Tosi vähän on tehokkaampia versioita tarjolla. Se voisi olla yksi houkutin jälleenmyyntiä ajatellen. Joskus tuostakin olisi eroon päästävä.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #59  
Vanha 22.10.2015, 10:10

Totta tuokin(viitaten jälleenmyyntiin). Välitetty tieto eteenpäin tuosta. Kuskin penkin painumaa lukuunottamatta oli kyllä hyvä optio. Värikin oli jotain muuta kuin "kaikki pintanaarmut paljastava musta". On kokemusta nimittäin tummista autoista :)
Hinta on yläkanttiin, mutta katsotaan. Itsekin äsken aloin karsimaan noita 204 heppasia pois, vaikka lastuhan tuohon tulee joka tapauksessa, todennäköisesti Artulta. Karsin myös pois melkein nuo 100tkm+, koska nyt voisi yrittää pitää autoa enemmän kuin pari vuotta(edellinen oli ensimmäinen ja oli karvan yli 3v omistuksessa). Näköjään kun auto on hyvä ajettava sopivilla varusteilla, niin siihen ei kyllästykään niin helposti ;)

Tiedän kyllä, että kaiken sujuessa hyvin auton hoitaa päivässä satamaan, mutta nyt ei ole aikaa käydä saksassa(2 seuraavaa viikonloppua on suunnitelmat kiinni) ja lisäksi olisi "ihan hyvä" saada auto jo ensi viikolla ajoon. Lisäksi haluan jonkun näkevän auton tässä välissä. Ei vaan onnistu itseltäni, että luotan myyjän sanaan. On tarpeeksi monta tullut torpattua, kun ei omasta mielestäni hinta ja laatu kohtaa, vaikka myyjän mielestä auto olisi priima.

Janille:Vähän sama, tuolla on ollut pari hyvää, mutta ovat hävinneet nopeasti, paras tuli maanantaina ja tiistaina poistui markkinoilta. Nuo ovat kaikki vähän tasasen harmaita, "ihan hyviä", muttei poikkeuksellisia.

Edit: Sähköpenkit uupuu tuosta näköjään.. Entisessä kyllästyin, kun en ikinä muista säätää penkkiä rouvan jälkeen, vaan joutuu pusertumaan pikkurakosesta ja muutenkin etsimään oikeaa asentoa. Tuota ennen oli näppärä kun oli oikea ajoasento napin takana, aina löytyi, eikä tarvinnut arpoa kesken ajon mitään.

Viimeksi muokannut Ugemi 22.10.2015 10:42
M-I M-I ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #60  
Vanha 22.10.2015, 18:37

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
Pikavilkaisulla kaikista puuttuu adaptiivinen vakkari.

Meneekö tämä yli budjetin? http://vtp.audi.com/adegwb/i/d|DEU46.../controller.do

Jos linkki ei toimi, kokeile Audi koodia AVD9WFSY
Alta 100tkm ajettu ja kuskin penkin sivutoppaus tuossa kunnossa, noinkohan olis:)

Oma 270 tkm ajettu ja sama toppaus ei periaatteessa uutta häpee..
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #61  
Vanha 22.10.2015, 19:13

Taitaa kohdistua valinta tuohon:
http://51.fi/aaV
Kakkosvaihtoehtona
http://51.fi/abb
Ellei mitään viikonlopun aikana ilmene/löydy.

Samaa mietin Matti, mutta sehän riippuu ihan siitä, miten paljon sitä läskiä lepuuttaa siinä päällä ;)
ksarvala ksarvala ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #62  
Vanha 22.10.2015, 20:21

Kakkosvaihtoehto näyttää aika hienolta, nätit jakkarat, valssit ja panoraamakatto. Mitenkäs ne mutterikampanjat, pitäisikö pyytää huoltokirjan siitä sivusta kuva? Eka oli 6/2011 eli ei varmaan ongelmaa mutta toka olikos se 9/2012 voisi olla se pahin tapaus eli vaikein korjata? Softakorjaus oli 48L1 mutta ohjausvaihteen vaihtoja ei vissiin ole kirjattu kampanjana vaan tapauskohtaisesti.
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #63  
Vanha 22.10.2015, 22:34

Tällä kertaa kakkonen saa äänen. Tosin Teron linkkaama edelleen edellä, merkkiliikkeen takia.

Itsellä oli vastaavasti rypistynyt penkki paljon pienemmillä kilsoilla. Varmaan se kuskin elopaino, autoon nousutyyli ja lyhyt ajo kuluttaa penkkiä enemmän kuin ajokilsat.
Buuhiz- Buuhiz- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #64  
Vanha 23.10.2015, 05:02

Asiasta mitään tietämättä ilmaisen silti mielipiteeni, että tähän korimalliin sopii mielestäni paremmin tuo farmarin kori, on jotenkin isomman ja arvokkaamman oloinen. Kakkoselle siis ääni.
turbokiisseli turbokiisseli ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #65  
Vanha 23.10.2015, 08:16

Ehdottomasti vaihtoehto 2 jo penkkien ja ratin takia.
To87 To87 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #66  
Vanha 23.10.2015, 08:27

Olipas mahtavan näköinen laitos tuo toka.
Zac73 Zac73 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #67  
Vanha 23.10.2015, 09:26

Ehdottomasti 2. olisi omaankin makuun (nykyisessä samanvärinen sisusta) ja tosiaan Avant on ihan selkeästi tyylikkäämmän oloinen kuin tuo sedan. Siitä tulee jotenkin "taksi" olo.

Jos itse olisin ostamassa, tsekkaisin noiden 20" nakkien kulutuspinnan myös. Kirpaisee noin 1500e / kiekka tuollaiset... ja kun lisäksi saa ostaa kierroksen talvikumeja + toiset vanteet niin lähiajan rengaskuluihin joutuisi silloin pahimmillaan varaamaan 2500-3000e.
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #68  
Vanha 23.10.2015, 11:06

No ei nyt sentään ihan noin kalliit, esim Conti 5 20" maksoivat muistaakseni alle 1200€ asennettuna. Kiinarenkaat varmaan vähemmän.

Yksi asia, jota kannattaa tsekata on huolto. C7:n iso huolto ei ole halvimmasta päästä, ainakaan marmorilla tehtynä. Hinta riippuu vähän ehkä koneestakin. Omassa joutui 60tkm kohdalla uusimaan jarrut ympäriinsä, siihen päälle vaihteistoöljy 60 tkm kohdalla ohjelmassa, ja muuta pientä kivaa kuten MMI:n softat ja kartat, ja kooplussaa sai kerätä reilusti yli 2 k€ arvosta. Huoltoja saa perinteisesti ainakin Saksan merkkiliikkeissä helpommin tingattua autoon ostotilanteessa kuin vastavan suuruisia hinnanalennuksia.
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #69  
Vanha 23.10.2015, 11:25

Niin joo, millasia huoltoja noihin 3.0tdi koneisiin tulee 90/120/150 tms? Eli mihin kannattaa varautua, jos ostaa vaikkai 120tkm ajetun?
Sen, kun voisi yrittää sitten saada samaan kauppaan.
VilleK VilleK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #70  
Vanha 23.10.2015, 13:30

Huoltokulut on pientä verrattuna esim. jos jakopää pitää uusia. Tuntuvat ääntävän jo pienilläkin ajomäärillä. Osta takuunalainen tai auto johon takuu mahdollisuus.
PJKK PJKK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #71  
Vanha 23.10.2015, 13:38

Tämähän on ajankohtainen keskustelu. Moinen 180kw Avant itselläkin kiikarissa heti, kun nykyinen käy kaupaksi.

Vakioäänenetoisto lienee Audi Sound system vai onko Saksan markkinoilla jotain vielä suppeampia järjestelmiä? Bosethan sitä haluaa, mutta jos sattuu muuten sopiva kohdalle...

Entä tunnistaako suppeamman Navin kuvista? Navi plussassa isompi näyttö, mutta jos se on piilossa, niin onko jotain tunnusmerkkiä mistä erottaa? Touch-levy tuntuu monessa olevan, mutta varustetiedoissa lukee vain 'navigation'...
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #72  
Vanha 23.10.2015, 17:15

No hitto. Tehän käännätte nyt ihan väärään suuntaan tämän.
Totta, että avant on hienompi korimallina, mutta tuo vaalea sisusta hieman vaatii totuttelua, etenkin kun tietää miten pari alle 5v kakaraa kohtelee tuommoista vaaleaa sisustaa.
Lisäksi hinta on pari tonnia korkeampi.. No pitää vkl. miettiä ja katsella, jos tulisi vielä se "täydellinen" omaan makuun tarjolle. Voipi kuitenkin olla, että jompikumpi noista tulee pihaan.

Tuossa valkoisessa on uudet jarrut(en tiedä sisältääkö levyt) ja renkaat.
Tuosta liikkeestä löytyi arvosteluja hieman. Saksaahan en osaa, mutta kuulostaa siis perus kehäkolmosenjobbarilta. Aloin tuohon farkkuun lämpiämään, mutta tuo liike ei oikein vakuuta.
http://www.autoplenum.de/Kfz-Werksta...-id117461.html

Viimeksi muokannut Ugemi 23.10.2015 20:54
M.V. M.V. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #73  
Vanha 23.10.2015, 21:04

Itte kattelin kanssa tuota valkoista, samanlainen on pakko seuraavaksi saada. Itse kanssa mietin tuon vaalean sisustan kestämistä juniorimatkustajien kanssa. Musta nahka on ollut kyllä huippu ja helppo hoitoinen. Mutta farkulle multakin ääni siltikin, vaikka tiedän ettei näitä hankita muiden mietteiden mukaan.

En katsonut oliko kummassakaan ohjaimella toimivaa peräkonttia, tahi en kyllä edes tiedä saako sitä sedaniin?
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #74  
Vanha 23.10.2015, 22:12

On siinä varmaan syynsä jos tuon ikäinen ja hintainen auto on Saksassakin päätynyt häkkijobbarille. Kolarihistoria kannattaa selvittää huolella. Itse en tuon luokan autoa ostaisi muualta kuin merkkiliikkeestä.
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #75  
Vanha 24.10.2015, 07:15

Yleensä kun liikkeen tai omistajan nimi viittaa euroopan ulkopuolelle niin minulla alkaa hälytyskellot soimaan. Heidän kanssaan voi toki kauppaa tehdä mutta pitää todella tietää mitä on ostamassa.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #76  
Vanha 24.10.2015, 09:01

Juu, taitaa uskallus loppua tuon suhteen. Matka ja täten vielä lisäkustannuksia pohjoissaksasta tuonne tulee jonkinverran.
On tämä hankalaa, kun mielipide muuttuu kokoajan. Laiskempi kone ja liikaa kilsoja, mutta vuoden takuu:http://urly.fi/vQW
Tässä pitää nyt ehkä ottaa paras mahdollinen näillä reunaehdoilla, eikä parasta ;)
Kari K. Kari K. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #77  
Vanha 24.10.2015, 11:20

Kahden eri autontuontiin liittyvän tahon kanssa puhuneena olen täysin samaa mieltä "TDIq":n kanssa. Yksi omistaja + huoltokirja kunnossa sekä mielellään merkkiliike voisi olla hyvä ohjenuora?
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #78  
Vanha 24.10.2015, 15:25

+1 Ennemmin merkkiliikkeestä enemmän ajettu kuin jobbarilta. Dieselit varsinkin on tehty ajettaviksi, eikä kilsat niitä pilaa. Tuo viimeisin taas ei napannut, pitää olla vähintään 19" valssit. Muuten sekoittuu suomiliisareihin. :)
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #79  
Vanha 24.10.2015, 15:28

No vanteet nyt on ne helpoiten vaihdettavat, joten en ihan hirveesti niitä tuijottais. Vanhat saa myytyä ja uudet kaupasta herranen aika.
Varusteiden retrofitit on nykysissä vehkeissä melko hankalia, joten ne jos on kohdillaan, niin ;)

Nuohan on ihan hyvät talvivanteet sitä paitsi.

Onko kellään perheellisellä sedanista muuten kokemuksia? Pärjääkö sillä?

Viimeksi muokannut Ugemi 24.10.2015 17:57
Veskuh Veskuh ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #80  
Vanha 24.10.2015, 19:16

Lainaanpa ketjua vähän, kun pitänee autoa lähteä hakemaan. Tuolla oli maininta ennakkoon maksusta, mutta eikös maksun liikkeeseen pitäisi onnistua ihan pankkikortillakin?
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #81  
Vanha 24.10.2015, 21:30

Ei toistaiseksi ole onnistunut maksu kuin käteisellä tai ennakkomaksulla tuolla Saksassa.

Ja totta, varusteiden jälkiasentaminen on vaikeaa. Helppohan se on ostaa 2-3 k€ OEM vannesetti, mutta jos ne ovat auton alla valmiiksi, niin helppaahan se.
Veskuh Veskuh ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #82  
Vanha 24.10.2015, 22:01

Onko tuohon korttimaksun toimimattomuuteen joku syy olemassa, vai eivätkö liikkeet vaan halua hyväksyä korttia? Ainakin pohjoismaissa debit-maksut onnistuvat, jotenkin ymmärsin että pitäisi toimia myös muualla Euroopassa.
mhaanpaa mhaanpaa ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #83  
Vanha 24.10.2015, 22:32

Tuossa C7 sedani Tuusulassa, varusteista en osaa sanoa, olikos näissä Suomi-autoissa ilmajousitus jo vakiona?
http://www.nettiauto.com/audi/a6/7598780
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #84  
Vanha 25.10.2015, 02:45

Ei ole ilmajousitusta vakiona.
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #85  
Vanha 25.10.2015, 07:16

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Veskuh Näytä viesti
Onko tuohon korttimaksun toimimattomuuteen joku syy olemassa, vai eivätkö liikkeet vaan halua hyväksyä korttia? Ainakin pohjoismaissa debit-maksut onnistuvat, jotenkin ymmärsin että pitäisi toimia myös muualla Euroopassa.
Kai se teknisesti toimisi, olisiko noissakin jotain kuluja joita liike ei halua maksaa.
Kari K. Kari K. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #86  
Vanha 25.10.2015, 08:07

Ruotsissakin jotkut liikkeet olivat hiukan nihkeitä tuohon korttimaksamiseen vielä tänä kesänä kun autoa koitin sieltä ostaa. Tiedä sitten miksi?
MrMicke MrMicke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #87  
Vanha 25.10.2015, 09:32

Suomessa/suomalaisilla on harvinaisen ehdoton luottamus pankkeihin ja muihin rahoituslaitoksiin, ml. luottokorttien myöntäjät. Muualla maailmassa ei ole näin. Tämähän on myös se asia, jota "Thommy Homejuusto" käytti hyväksekseen.

Jos olisit myymässä yrittäjänä ulkomaiselle yksityishenkilölle kallista hyödykettä täydellä omistusoikeuden välittömällä siirrolla, miten suhtautuisit hänen kotimaansa rahalaitoksen (jota et tunne edes nimeltä) myöntämään maksukorttiin?
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #88  
Vanha 25.10.2015, 09:37

Onhan se noinkin mutta käsittääkseni myös sikäläiset ostajat joutuvat toimimaan käteisellä.

Suomalaisella debitkortilla voi kuitenkin nostaa rahaa seinästä joten kuvittelisi että myös maksu siirtyisi välittömästi. Ei, en ole alan asiantuntija.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #89  
Vanha 25.10.2015, 10:18

Saksalaiset ei vaan ole samanlaista muovirahakansaa kuin me, ei siinä sen kummempaa. Ja toki siitä menee aina siivu korttilaitokselle.
Veskuh Veskuh ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #90  
Vanha 25.10.2015, 10:59

Enemmän minä luottaisin debit-maksuun kortilla kuin nippuun 500 euron seteleitä. Korttimaksu sentään varmennetaan maksua suoritettaessa pankista. Toisekseen käteistä ei pankeista nykyään edes tahdo löytyä tarpeeksi ellei tilaa etukäteen.
hopsis hopsis on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #91  
Vanha 25.10.2015, 11:07

Kai sitäkin Saksassa löytyy jos ei kerran muovirahaa paljon käytetä. Täällähän taitaa yli 90% kaikista maksuista mennä korttipäätteen kautta jolloin sitä käteistä rahaa tietysti tarvitaan vähemmän liikenteessä.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #92  
Vanha 25.10.2015, 11:11

Heh, homma alkaa eskaloitua, vaille 150tkm ajettu 3.0 bittikin olisi tarjolla ja samoin pari a7.
Onneksi toisessa seiskassa on rumat penkit ja bitti ajettu noin "paljon".
Onneks huomiseen aamuun on päätös tehtävä, pääsee tästä epävarmuudesta. Yksi musta http://urly.fi/vSk vaihtoehto ja yksi vähän enemmän ajettu http://urly.fi/vSl .
Noiden plussapuolia on selkeästi se, että ovat enemmän oman budjetin mukaisia. Tiedän kyllä, että pankista saa rahaa, mutta silti houkuttaisi, että kokonaishinta olisi siinä 35k€, eikä 40k€.
Nikke_ Nikke_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #93  
Vanha 25.10.2015, 11:35

Jos tämän korinen on yhtä "vahvaa" tekoo kun C6 niin pitäsin 150tkm justiisa sisään ajona.
risu risu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #94  
Vanha 25.10.2015, 12:18

tuo aiemmin postattu valkoinen avant vie voiton 10-0 näistä muista, tosin jotain hämärää siinä taitaa olla.
Kari K. Kari K. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #95  
Vanha 25.10.2015, 12:36

Osta 3.0 bitti niin tulee siitäkin kokemuksia tänne... :-)
M-I M-I ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #96  
Vanha 25.10.2015, 12:42

Tässähän rupee kuume kasvaa kun seuraa topiccia, hinnat tullu alas noissa vuoden sisään aikas reippaan olosesti..?
Zac73 Zac73 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #97  
Vanha 25.10.2015, 14:47

Minkälaista veropäätöstä uumoilet(te) esim. tuosta Ugemin listaamasta vaihtoehdosta: http://urly.fi/vSk ?
Kaiketi näitä on jo sen verran harmaana tuotu, että aika hyvin pystyy haarukoimaan?

Edit: olihan tuolla ihan alussa tästäkin näemmä vähän juttua...
"
Erittäin mielenkiintonen malli on toi 3.0 BiTdi. Suomessa pyynnit on jotain käsittämätöntä, mutta saksasta niitä saa noin 30te -12 mallina ja esim 120tkm ajettuun verot on about 12te. Se tekee "Suomiautohin" eroa yli 15te mitä Nettihautomossa on tällä hetkellä. Halvin on 58te.
"

Viimeksi muokannut Zac73 25.10.2015 14:49 Perustelu: aihetta olikin jo sivuttu aiemmin
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #98  
Vanha 25.10.2015, 14:50

Tullin tilastojen perusteella arvaan 8-9k€.
Pienempi tehoisia saa jopa alle seiskan veroilla ja bittiä oli yksi tuotu 150tkm ajettuna n.9k€ veroilla.
Tullin sivuiltahan näkyvät toteutuneet verotusarvot ja niiden perusteella olen aina arvannut veroni ja hyvin on osunut.
JouniH JouniH ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #99  
Vanha 25.10.2015, 19:13

Pistetään yksi lusikka soppaan lisää. :)

http://www.blocket.se/kristianstad/A...htm?ca=1_5&w=3

S-line ulkopaketti ledi valojen ja ennakoivan vakkarin kans antaa kyllä keulalle ilmettä.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #100  
Vanha 25.10.2015, 20:05

On se vaan nätti, kiiltää aika mukavasti :)
Mutta ikävä kyllä, jos ei mitään ihmeellistä tapahdu, niin huomenna lähtee se alkupäässä jo esitelty sedan, kaikki ittelleni oleelliset varusteet, 97tkm ajettu ja suht järkevän hintanen.
Jos ei ole hyvä, niin sitten tuo aiemmin linkattu musta farkku ja sitten ollaan jo niin lähellä, että käyköön katsomassa sen valkoisen hienon farkun.
Kysyn vielä tuon hakijan mielipiteen tuosta jobbarista, jos hakijalla on luottoa, niin sitten käyköön tuon valkoisen hakemassa..
Noissa muissa vaan saa takuun mukaan, sedanissakin 12-36 kk takuu sopimuksen mukaan. Joku arvo silläkin on.

Pienissä vanteissa on muuten se hyvä puoli, ettei rouva saa niihin tehtyä niin paljon jälkiä. Edellisessä c6:ssa oli 255 ja myöhemmin 245/35/19 setti alla kesäisin ja joka syksy niihin oli uusia merkkejä ilmaantunut. Samoin aiemmassa b7:ssa.

Jos joku muuten on hommaamassa samassa hintaluokassa ja ei halua ihan noin vähän ajettua, niin tuossa ihan varteenotettava optio:
http://bot.fi/15lg

Eli nyt on sovittu alustavasti tuo musta sedan, aiheutti se nyt muissa omistamisen haluja, tai ei :)
http://51.fi/aaV
Viimeinen tikki oli tuo tullin sivujen ohje, 1.4.2012 jälkeen rekisteröidyistä näkyisi menevän 4% korkeampi vero, jos nyt oikein ymmärsin tuon:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...auto/index.jsp

Tässähän on nyt kyllä puhuttu, ettei kuukausi vaikuta auton veroon, mutta uskoisin tuon ohjeen olevan ajantasalla tuolla. Nyt veroksi tulee n.23%, kun 1.4.2012 jälkeen rekisteröidyissä se on 27%(hiilidioksidia noista tulee n. 150g/km) ja tuon vaikutus on kuitenkin toista tonnia myös. Tuossa olisi äkkiä tullut pari tonnia hankintahintaan, tonni veroista ja toinen vielä uudemmasta autosta, sekä farmariudesta, joten nyt mennään sillä, mihin on vara ;)

Viimeksi muokannut Ugemi 26.10.2015 13:12
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Ostoa harkitsemassa: A6 (C6/4F) TDI marklain Esson baari 897 28.11.2017 15:42
Ostoa harkitsemassa Audi A6 Avant S-Line 3.0TDi quattro 176kw Facelift, Webasto, -09 kuukasjarvi Esson baari 1 18.01.2014 13:43
Ostoa harkitsemassa: Audi Allroad A6 C6/4F jaarli81 Esson baari 14 17.04.2013 00:09
Alusta yli 1900 eri autoon. Hinnat leikattu aivan uusiksi! TATECHNIX.FI Yritysilmoitukset 3 21.02.2012 13:13
kompuran sopivuus? shemeikka Sisusta ja sähköt 3 18.01.2005 14:00


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 01:35.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.