Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Taustapeilissä näkyvään keskisormeen vastataan samalla mitalla ;)

    Comment


      Periytyvä kulttuuri ja sellainen ihmeellinen jurottamisluonne tuohon ajotapaan vaikuttaa varmaan aika paljon. Osatekijä on kuitenkin varmasti se, että täällä voi liikenteessä ajaa omaan napaan tuijottaen itsekkäästi ja liikenne silti vielä liikkuu. Muualla kun liikennemäärät ovat huomattavasti isompia moinen ajotapa johtaa liikenteen pysähtymiseen ja täten myös oman etenemisen pysähtymiseen. Meistä poikkeavasti siis jos vetää itsekkäästi, kukaan ei kohta liiku mihinkään.

      Tosin, luonteestahan siinäkin on taas kyse, että vasta pakko muuttaa jotain.

      Comment


        Periytyvä kulttuuri ja sellainen ihmeellinen jurottamisluonne tuohon ajotapaan vaikuttaa varmaan aika paljon. Osatekijä on kuitenkin varmasti se, että täällä voi liikenteessä ajaa omaan napaan tuijottaen itsekkäästi ja liikenne silti vielä liikkuu. Muualla kun liikennemäärät ovat huomattavasti isompia moinen ajotapa johtaa liikenteen pysähtymiseen ja täten myös oman etenemisen pysähtymiseen. Meistä poikkeavasti siis jos vetää itsekkäästi, kukaan ei kohta liiku mihinkään.

        Tosin, luonteestahan siinäkin on taas kyse, että vasta pakko muuttaa jotain.
        Tämä on ihan totta. Toisekseen, olen ihmetellyt itsessäkin tapahtuvaa muutosta: auton ratissa sitä on usein jotenkin kärsimättömämpi ja kärttyisämpi, ellei ota tietoisesti rennompaa asennetta. Aika paljon helpommin siinä vetää herneet kuin muussa kanssakäymisessä, mikä lienee? Kun tuota autoakaan ei voi minään peniksenjatkeena pitää, ja ajotapa on yleensä hyvinkin lainkuuliainen. Enkä taida olla ainoa...

        Comment


          Sunnuntaina Kuopio-Joensuu-välillä esimerkiksi ärsytti huomattavasti, kun takana ajeli saapas ilmeisen manuaalisella valojen korkeussäädöllä: oli konttipainosta huolimatta säätämättä, ja häikäisi ikävästi peilissä. Harkitsin jo takasumaria, mutta päätin sen sijaan ohittaa pari edelläajavaa, että pääsi pois häikäisystä.

          Hetken päästä oli perässä Honda samalla ilmiöllä, mutta se onneksi ohitti ja meni menojaan...

          Comment


            Kait se on se perinteinen, että puun takaa on helpompi huutaa.

            Itsekin sitä välillä havahtuu, tosin turhankin harvoin, että ei kaikki liikenteessä ole henkilökohtaisia hyökkäyksiä juuri minua kohtaan. Olisiko tekemistä jotain saman asian kanssa, kuin että esiintyjä tuntuu katsovan lavalta juuri sinua.

            Comment


            • http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009...60502_uu.shtml

              Tämän jälkitoimet näky olevan menossa tuossa.. ambulanssi lähti juuri pihasta ja poliisi oli eristänyt kokoalueen. Paloauto oli vielä pihassa. Harmillinen juttu tuollainen, mihätän tuossakin on käynyt lopulta. Jotenkin veikkaan alkoholia tai sairaskohtausta.

              Ei taida olla nyt tällä hetkellä toiminnassa olevia itsepesuhalleja Jyväskylässä.

              Comment


              • oisko tullu ohrapirtelöstä kapelo kuskilla;) Pakko myöntää että on nuo lähiliikenteen bussikuskit ihan hulluja. Tasa-arvosissa puskeevat vasemmalta että itte saa olla aina sitten jarrupolin konehuoneen puolella ARgh...

                Comment


                • Harmillinen juttu tuollainen, mihätän tuossakin on käynyt lopulta. Jotenkin veikkaan alkoholia tai sairaskohtausta.
                  Kun katsoo kellonaikaa niin eiköhän siinä ole ollut suunnitelmissa murtokeikka suuren maailman malliin. On vain ilmeisesti valinnut rankalaisen auton kun on noin syttynyt.

                  Comment


                  • Kaljamurtohan siinä ilmeisesti kyseessä ainakin Keskisuomalaisen mukaan.. ei taas ole päätä pakottanut miehillä.

                    http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suo...urrosta/512223

                    Comment


                      Viime aikoina on tullut valoissa odotellessa seurailtua millaiset kuskit eniten ajavat punaisiin, kyllä näyttää selkeästi suurin osa olevan keski-ikäisiä naisia. Ehkä hieman yllättäen nuorimmat sekä iäkkäät kuskit noudattavat liikennevaloja paremmin. Itse olen laskenut kynnystä päästää valottomilla suojateillä odottelijat yli, tulee hyvä mieli kun papparainen tai mummeli tervehtii iloisesti audikuljettajaa. Kokeilkaapas joskus jos ette pelkää keskisormea taustapeilissä.
                      Olen koittanut viljellä samaa täällä Kymenlaaksossa, mutta lähinnä on kevyt liikenne jäänyt katselemaan tienposkeen suu selällään, et onks toi tosissaan.. =) Ne jotka on tajunneet mistä on kysymys, on katsoneet aika pitkään ja vähän vaivautuneesti jotkut morjestelleet. Esim. Virossa tuo on ihan yleinen sääntö, että jos edes näyttää sille että joku tulee yli, se päästetään.

                      Comment


                        Itse olen laskenut kynnystä päästää valottomilla suojateillä odottelijat yli, tulee hyvä mieli kun papparainen tai mummeli tervehtii iloisesti
                        Tuota ei sitten kannata tehdä kaksikaistaisella tiellä. Ei kovin iloisesti vilkutella sen jälkeen kun se takaa toiselta kaistalta tuleva auto jyrää suojatiellä kävelijän.

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                          Tuota ei sitten kannata tehdä kaksikaistaisella tiellä. Ei kovin iloisesti vilkutella sen jälkeen kun se takaa toiselta kaistalta tuleva auto jyrää suojatiellä kävelijän.
                          Tai ainakin kannattaa olla käsi valmiina tööttinapilla jotta osaa varoittaa jalankulkijaa lähestyvästä vaarasta.

                          Comment


                          • Tai ainakin kannattaa olla käsi valmiina tööttinapilla jotta osaa varoittaa jalankulkijaa lähestyvästä vaarasta.
                            OT: Jos vaan se töötti nappi toimisi! Tuonne laitoin jo kysymystä, vink vink..;)
                            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=38453

                            Comment


                              Koitapas töräyttää jalankulkijalle, niin saat nyrkistä uudet aerodynaamiset ominaisuudet konepeltiin.

                              Comment


                              • Mä olen töötännyt parille jalankulkijalle, kun ne eivät ole menneet tien yli vaikka olen huitonut käsillä ja pysähtynyt suojatien eteen / hidastanut vauhtini aivan ryömintänopeudelle. Ärsyttäviä ne tallaajat, jotka eivät osaa ottaa katsekontaktia kuljettajaan nähdäkseen, että antaako se tietä vai ei.

                                Siis tällaista näen liikenteessä omassa ajossa :)

                                Comment


                                • Ite tavallaan epähuomiossa painoin torvea autolle, joka surutta paineli mun ohi kun olin pysähtynyt suojatien eteen päästämään mummoa yli.

                                  Mummo oli tietenkin ihan mun auton nokan edessä siinä kohtaa, vetristyi siinä aika hyvin ja juoksi suorastaan taikaisin tulosuuntaansa ihmettelemään mitä touhuan :(

                                  Comment


                                    Aika vähän tulee jalkaisin liikuttua tuolla liikenteessä ni oli ihan positiivinen yllätys kun porukka antaa ihan hyvin tilaa sille tarpeeksi röyhkeälle jalankulkijallekin.

                                    Käytiin vaimokkeen kanssa kapakassa kävellen ja matkalle sopii tietenkin muutama suojatie. Kyllä ne autot hidastaa kun selkeästi näyttää että täältä tullaan.

                                    Valtaosan liikkumisesta teen kuitenkin itse autolla ja on se aikas rasittavaa hidastaa tai pysähtyä turhaan, vaikka vaan 40 vauhdista jos se jalankulkija jää sinne suojatien reunaan nussimaan. Ei tuo 1900kg ja kasikone ihan höyryllä kulje jos joka korttelin välissä joutuu toppaamaan. Varsinkin jos jo 50 metriä etukäteen hidastaa ja näyttää että menkää vaan ja sit jäädään pyörimään sinne eikä saada aikaiseksi niin tuleehan sitä mieluummin painettua kaasua kuin pysähdyttyä.

                                    Kerran olen saanut suojatien kulkijalta sateenvarjosta iskun takapuskuriin. Katsekontakti ko. papparan kanssa säilyi koko tapahtuman ajan. Näin ukon jo yli sadan metrin päästä, oli tulossa tien yli. Hidastin, melkein pysähdyksiin asti. Ukko senkun seisoo kuin tatti paskassa jalkakäytävän reunalla ja kun autoin keulasta on viisi metriä matkaa niin pomppaa eteen ja heristää nyrkkiä.

                                    Hyvin olisi ehtinyt alta pois halutessaan kun jo kaukaa hidastin. Ilmeisesti vaan halusi pysäyttää auton syystä tai toisesta, mitä siitä liikenteen sujuvuudesta välittämään.

                                    Siihen nyrkin heilutukseen pimahdin ite ja vastasin perinteisesti kesolla johon vstaus tuli sateenvarjolla auton perään.

                                    Seuraava vastaus tuli ukon suuntaan auton ikkunasta suht verbaalisesti.

                                    Saatoin mainita jotain tyyliin "ensi kerralla en välttämättä hidasta kun näen tulevan eteen"

                                    Comment


                                    • Joskus näillä eläkeläisillä tuntuu olevan vähän ongelmia, nimimerkillä moottoripyörän takarengas suojatiellä ja sain koputukset kypärään joltakin mammalta, oli muuten kiukkusen näkönen...

                                      Comment


                                      • "Joskus näillä eläkeläisillä tuntuu olevan vähän ongelmia"

                                        Aika usein näkee kun joku mamma tai pappa on taajama-alueella(40-50 rajoitus), about sadan metrin päässä ylittämässä suojatietä. Ehtisivät vallan mainiosti tien yli ilman et itse tarttis himmata vauhtia yhtään. Mut sit ku ne huomaa et kaukaa tulee auto ni on vittu sit pakko pysähtyä siihen keskelle suojatietä ja jäädä paikalleen tapittamaan ("meinaaks toi pysähtyä?") siihen asti et oon stopannu auton metrin päähän siitä suojatiestä. Sit vasta ku oon pysähtyny voi se suojatien ylitys jatkua, ja yleensä sit vielä heristellään nyrkkiä/kävelykeppiä perään. "Vitun kaahari meinas ajaa päälle". Ei ymmärrä...

                                        Kakskaistaisella tiellä annan aina jalankulkijoille tilaa, jos ne näyttävät siltä et olisivat tien yli tulossa. Usein myös sellaisille jotka eivät siltä näytä, jopa kakslahkeisille, joskin minihame ja sopivassa kunnossa oleva naisvartalo edesauttaa kummasti pysähtymisherkkyyttä :D

                                        Comment


                                          On tullut itsekin nähtyä noita olettavia eläkeläisiä (ei mitään vanhuksia), jotka heristävät nyrkkiä huudahdusten kera, jos ajat vaikka kaksikaistaisella oikeaa kaistaa ja tämä eläkeläinen juuri astuu suojatielle vasemmalta.

                                          Siinä on kyllä ihan riittävästi turvallista tilaa kävellä useita metrejä ja toki olen alta jo pois, ennen kuin ehtii ottaa edes toista askelta suojatien päälle. En todellakaan pysähdy moisen takia, kun se kävelijä ehtii kävellä vielä pitkän tovin, ennen kuin ehtii sille minun kaistalleni asti.

                                          Sitten muuten kun nämä samat kävelijät istuvat oman autonsa rattiin, niin eivät todellakaan anna kenellekään tilaa missään - ei muille autoilijoille eikä kävelijöille.

                                          Comment


                                          • Käpylässä näin naisen kouluttavan koiraa siten, että menivät tien yli vasta, kun olin pysähtynyt kokonaan vaikka olisi kerennyt jo aikaa sitten alta pois. Eli käski koiran istumaan suojatien reunaan ja antoi luvan kävellä vierellä yli sitten kun olin kokonaan pysähtynyt.

                                            No ei tässä mitään, mutta yhden kaistan ylityksen jälkeen jäivät jakajalle odottamaan, että voisivat tehdä saman asian toisesta suunnasta tulevan auton kanssa.

                                            No ei tässäkään vielä mitään, mutta kun toisesta suunnasta ei tullut autoa kymmeneen sekuntiin. Eli venasivat siinä keskikorokkeella, että sieltä tulee joku auto ja "vaativat" sitä pysähtymään. Tässä vaiheessa teki mieli kääntyä ympäri ja käydä kouluttamassa koiran kouluttajaa :)

                                            Comment


                                              Pieni riski siihen että siinä koulutettiin opaskoiraa, tosin suurempi mahdollisuus siihen että oli täys idiootti liikkeellä.

                                              Comment


                                              • Autolle mennessä kaupungilla asioimisten jälkeen näin maassa viiskybäsen, pitihän se talteen noukkia.

                                                Ja Pekka, kyllä siinä ihan selvästi opaskoiraa koulutettiin (heikkonäköisille). Ja ainahan voi mennä kysymään, mikä tämän homman nimi on, tiedä vaikka sais uusia ystäviä;).
                                                Viimeksi muokannut kapaz; 16.12.2009, 19:16.

                                                Comment


                                                • Ja Pekka, kyllä siinä ihan selvästi opaskoiraa koulutettiin (heikkonäköisille). Ja ainahan voi mennä kysymään, mikä tämän homman nimi on, tiedä vaikka sais uusia ystäviä;).
                                                  Ai hitto! Näinhän sen on täytynyt olla. Tulee nykyään vain törmättyä kaikenmaailman hiippareihin jatkuvasti. Tuli vain heti kuviteltua, että nyt on taas joku kiusaamassa autoilijoita...

                                                  Comment


                                                  • Turussa bongattu teinituunattu parhaat päivät nähnyt bemari, jonka valot himmenivät autosta kuuluvan bassoon jytkeen tahdissa...

                                                    Comment


                                                      Panu, en nähnyt bemaria. Mihin aikaan olit?

                                                      Comment


                                                        Torstaina liikuin turun motaria pitkin, välillä espoon keskus ja kehä I oli kaunis ohitusletka.
                                                        Ekana meni joku hopea/harmaa b5 avant, seuraava A8 ja viimeisenä minä diudillani. Mentiin tasasta 120km/h vasenta kaistaa, muita nopeammin ja naureskelin itsekseni tätä "audistit ovat kaahaajia jne." teoriaa.

                                                        Comment


                                                        • Turussa bongattu teinituunattu parhaat päivät nähnyt bemari, jonka valot himmenivät autosta kuuluvan bassoon jytkeen tahdissa...
                                                          Joku aika sitten ajelin Joensuussa samanlaisen perässä. Takavalot oli ilmeisesti tummennusspraylla vedetty aivan mustaksi, vain pieni tuike erottui bassovälkkeen seasta.
                                                          Muutoinkin noitten takavalojen asennusten kanssa on aika villi touhu. Taannoin näin yhden kolmosmallin golffin, johon oli taakse asennettu kiinalaiset kristallit. Jarrua painettaessa vilkkujen kohdalla hehkui kirkas, oranssi valo. Valitettavasti en päässyt seuraamaan, millä kohtaa vilkku olisi ollut. Noissa lyhdyissähän saattaa polttimoiden järjestys olla ihan muuta kuin orkkis polttimonkannassa.

                                                          Comment


                                                          • Vähän aikaa sitten tullessani kotiinpäin oli sattunut kolari kehäkolmosella kutakuinkin porvoon liittymän kohdilla.
                                                            Jos en ihan väärin nähnyt siinä tohinassa niin yksi osallinen auto oli A8 D2 korinen.
                                                            Sinivilkkuisia autoja oli kymmenkunta paikalla, toivottavasti ei ole käynyt pahemmin?

                                                            Comment


                                                            • Perjantaina töistä lähdettyä näin kahden tai kolmen auton risteyskolarin Limingantullin mäkin kohdilla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X