Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vaihtelin möhkömaasturiin kaasuläpälle johtosarjan. Vekkuli laite kun kaasuläppä tai tässä tapauksessa viallinen liitin lamauttaa nelivedon, ajonvakautuksen, abs:t ja käytännössä kaiken muunkin ajoon vaikuttavan elektroniikan vikautuessaan. Vikatila kyllä leikkaa moottorin tehotkin niin tehokkaasti että eipä tuota elektroniikkaa siinä tilassa mihinkään tarvitse..

    Comment


      Nappasin tarrat koristamaan satuloita. Aiemmin kesärenkaiden vaihdon yhteydessä maalattuihin satuloihin
      Attached Files

      Comment


        S4 apulaitehihnan vaihto, Ei loppupeleissä ollu ees paha.

        Comment


          Tein autotallista löytyneistä tarveaineista saksankilpi-adapterin 4H0071105:aa vastaavaan Westfalia polkupyörän kuljetustelineeseen. Ihan siksi tuollainen teline ettei auto naarmuunnu niin helposti ja takavalot (telineen) näkyy niin ei tarvinne ruveta vääntämään vakuutusyhtiön tai poliisien kanssa jos vaikka joku sattuu ajamaan perään.

          Comment


          • Pikainen kierros ympäri varastoja josta keräilin epäkurantteja purkuosia ja heittelin ne purkurille lähtevien varaosaraatojen sisään. Tänään lähti tontilta 3 autoa paaliin, mm. Audi 200 turbo kun ei osat enää kenellekään tunnu kelpaavan. Maisema siistiytyi ja emäntäkin on tapauksen johdosta mielissään :)

            Comment


              Teippailin ulkona autosta ikkunalistat ja kattokaiteen toiselta kyljeltä mustaksi toissapäivänä. Tällä hetkellä edelleen toinen kylki kromilistoilla kun eilen ei joutanut ja tänään sataakin vettä niin ei tarvi haaveilla.

              Comment


                Koemielessä muutaman sadan Astraan leimauskuntoa sillä mielellä, että mitä enemmän löytää käytettyjä (halpoja) osia, sen parempi. Suurin tuska on, kun jotkut elämänsä sankarit olivat kevään mittaan käyneet katalysaattorin hakemassa auton alta parkkipaikalla. Sen ehkä just kehtaa tilata Saksasta uutena, kun kaikkien Suomen purkuautojen katit on jostain syystä myyty... Ei kyllä käsitä tätä nykyajan touhua, kun parkkipaikoilta viedään autoista katit, vannesarjat tms, vähän väliä puskaradioissa. Menisivät vi**u töihin...

                Uusi katti ja käytetty tuulilasi, niin auton hinta on tuplattu. Jarrut on näemmä tehty viime katsastukseen vuosi sitten huhtikuussa ja sen jälkeen ajettu 9tkm. Sen puolesta voisi ehkä päästä pälkähästä. Lambdakin oli 25e kotiin kannettuna Saksasta, varmuuden vuoksi. Käytetty kesärengassarja 5 km päästä parilla kympillä ja oli 5mm pinna 5v vanhat renkaat...

                Saa kyllä olla viimeinen Opel, mihin sekaantuu. Taas.

                Comment


                  Vaihteeksi hammastanko irti C5 bitistä - taas kerran. Tämä alkaa jo käydä varsin näppärästi, vaikka se ei niitä mukavimpia hommia olekaan.

                  Comment


                    Mitä meni pieleen?

                    Comment


                      Eilen sain teippailtua toisenki kyljen ikkunalistat ja kattokaiteen mustaksi

                      Comment


                        Moottoritila siistiytyi huomattavasti tunnin vaivalla mökkiolosuhteissa. Suihkuttelin 10% Motoxin tehopesua suihkupullosta ja harjalla jynssäys sekä huuhtelu varovasti painepesulla. Ei nyt mitään detailing-tasoista puuhastelua, mutta mukavampi edetä umpionvaihtoon ensi viikonloppuna kun konetila siistimpi. Saa nähdä saiko sähkövikoja tuolla aikaan.
                        Attached Files

                        Comment


                          Vaihdoin emännän B8 eteen ja taakse jarrulevyt ja palat.

                          Comment


                            Tiivistelin pakoputkea ja selvittelin mistä saa sopivat pyyhkijänsulat. Mittaa huimat 8". Kävin myös viemässä ensimmäiset tavarat uudelle harrastetallille.

                            Click image for larger version

Name:	IMG_20200609_111540.jpg
Views:	1594
Size:	75,0 Kt
ID:	1888621
                            Click image for larger version

Name:	IMG_20200609_113501.jpg
Views:	1566
Size:	135,2 Kt
ID:	1888622
                            Click image for larger version

Name:	IMG_20200609_125249.jpg
Views:	1617
Size:	141,4 Kt
ID:	1888623

                            Comment


                              Onnittelut Tero uudesta harrastetallista! Millä meinaat sen täyttää?

                              Comment


                                Olemassa olevalla kalustolla. Tuonne menee häristin, nelipaikka-avo ja lötkö.

                                Comment


                                • T4 Multivanin alustaa on päivitetty tässä viime aikoina kohtalaisen isolla kädellä. Ei jäykempää kuten 99% tapauksista vaan päinvastoin. 4:n hengen retkeilyauto ei tarvitse 800/1000kg kantavuutta, joten olin jo aikaisemmin saneerannut 195/70R15C renkaat henkilöauton 215/60R16 kumien tieltä. VW on asentanut näihin viittä eri paksuutta vääntösauvoja eteen, omassa oli keskimmäiset. Nyt on vaihdettuna ohuimmat. Esikiristyksellä saa keulan korkeuden haluamakseen. Taakse tuli B-Omegan vieterit jotka ovat aika korkeat ja pehmeät, kaveriksi uudet Golf Mk6 kumitallat vieterin alle ja päälle. Kokonaisuuden kruunaa GAZ Shocks säädettävät iskarit jotka oli tilaustavaraa Englannista. Tänään sain nuo alle ja kyllä oli hymy herkässä kun paukkulaudasta oli sukeutunut jopa kohtalaisen salonkikelpoinen kruisailupeli. Hinkkasin iskareiden säätöjä kohdalleen ajelemalla kyläraitin hidastetöyssyjä edestakaisin. Säätönappuloihin yltää kohtalaisen mukavasti renkaan ympäri ilman erityisempää akrobatiaa.

                                  Comment


                                  • Saunakärryn rungon hitsailin loppuun ja pohjamaalasin bilteman ruosteenestomaalilla. Siihen pitäisi ruveta 2x2m saunaa seuraavaksi päälle rakentamaan.

                                    Comment


                                      Uusia venttiilejä sovitellu kanteen. Seuraavaksi sitten säätöpalojen hieromista.

                                      Comment


                                        Tuli vaihdettua peräkärryyn laakerit. Niitäkin kannattaisi joskus rasvailla ja tarkastaa stefojen kunto.
                                        Click image for larger version

Name:	180620206327.jpg
Views:	1129
Size:	173,1 Kt
ID:	1892268 Click image for larger version

Name:	170620206325.jpg
Views:	1126
Size:	125,0 Kt
ID:	1892269

                                        Comment


                                        • Laitoin A4:sta pitkittäisen AFN:n poikittain Caddyyn

                                          Comment


                                            Tunkkasin Passatista katsastusmiehen huomauttamia kohteita. Päästöt oli pielessä ja lambdoilta vikakoodi joten etulambdat molemmat vaihtoon. Varsin kivaa kun on ton poikittaisen VR6 koneen takana yllinkyllin tilaa. No, ei siinä oikeasti mennyt edes puolta tuntia kun oli vanhat anturit pöydällä. Sitten oli etupäästä alatukivarren etupään pusla, muuten hyvä mutta tukivartta ei saa pois kun yksi pultti ei mahdu tulemaan ulos. Ottaa moottoriin kiinni. Ei kans kukaan muu kuin VAG suunnittelija tee tuollaista rakennetta jossa pitää moottoria siirtää edestä että saa alatukivarren irti. No, irtosi sekin kun käytti moottorintuen irti ja nosti konetta pari senttiä.

                                            Takapäässä oli poikittainen tukivarsi kanssa väljä sisäpäästään. Ulkopään sai helposti auki mutta sisäpäässä taas sama homma kuin edessä. Pultti ei mahdu tulemaan pois kun vakaajatanko on edessä. Kyllä en alkanut vakaajaa purkamaan yhden pultin takia vaan pilistelin tukivarren ja sen pultin rälläkällä palasiksi. Uusi keppi menee kiinni niin että pultti on toisin päin, etupuolella kun tilaa oli runsaasti.

                                            Etuvetarin sisäpään kumikin oli vähän vuotanut, nappasin vielä vetarinkin irti siinä samoilla lämmöillä. Se oli sentään aika selkeä ja yksinkertainen homma vaikka samalla logiikalla olis voinu hyvin olla vaikka jossain sisävalon ja kattoverhoilun takana joku viimeinen pultti. Lienee joku kesähessu suunnitellu tuon osan autosta.

                                            Comment


                                              B7-umpioiden Jorma-modaus eli tummat silmäpussit.
                                              Click image for larger version

Name:	Screenshot_2020-07-14-19-53-48.png
Views:	754
Size:	1,22 Mt
ID:	1893937
                                              Click image for larger version

Name:	Screenshot_2020-07-14-19-54-07.png
Views:	743
Size:	1,16 Mt
ID:	1893938

                                              Ja aiemmin vähän iskari-, jousi- ja tukivarsijumppaa, jarrujen kunnostusta ja muutenkin auton yleistä pelastusta stenaustuomiolta.
                                              Click image for larger version  Name:	Screenshot_2020-07-14-14-29-51.png Views:	0 Size:	1,08 Mt ID:	1893911
                                              Vielä riittäis hommaa takapäässä ja konehuoneessa.
                                              Viimeksi muokannut vV8m5; 14.7.2020, 18:55.

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                Tunkkasin Passatista katsastusmiehen huomauttamia kohteita. Päästöt oli pielessä ja lambdoilta vikakoodi joten etulambdat molemmat vaihtoon. Varsin kivaa kun on ton poikittaisen VR6 koneen takana yllinkyllin tilaa. No, ei siinä oikeasti mennyt edes puolta tuntia kun oli vanhat anturit pöydällä. Sitten oli etupäästä alatukivarren etupään pusla, muuten hyvä mutta tukivartta ei saa pois kun yksi pultti ei mahdu tulemaan ulos. Ottaa moottoriin kiinni. Ei kans kukaan muu kuin VAG suunnittelija tee tuollaista rakennetta jossa pitää moottoria siirtää edestä että saa alatukivarren irti. No, irtosi sekin kun käytti moottorintuen irti ja nosti konetta pari senttiä.

                                                Takapäässä oli poikittainen tukivarsi kanssa väljä sisäpäästään. Ulkopään sai helposti auki mutta sisäpäässä taas sama homma kuin edessä. Pultti ei mahdu tulemaan pois kun vakaajatanko on edessä. Kyllä en alkanut vakaajaa purkamaan yhden pultin takia vaan pilistelin tukivarren ja sen pultin rälläkällä palasiksi. Uusi keppi menee kiinni niin että pultti on toisin päin, etupuolella kun tilaa oli runsaasti.

                                                Etuvetarin sisäpään kumikin oli vähän vuotanut, nappasin vielä vetarinkin irti siinä samoilla lämmöillä. Se oli sentään aika selkeä ja yksinkertainen homma vaikka samalla logiikalla olis voinu hyvin olla vaikka jossain sisävalon ja kattoverhoilun takana joku viimeinen pultti. Lienee joku kesähessu suunnitellu tuon osan autosta.
                                                Ja tänään sitten assembly is reverse of removal meiningillä uusilla osilla kasaan. Tästä nyt lähteä näyttämään uudestaan leimalle.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                  Sitten oli etupäästä alatukivarren etupään pusla, muuten hyvä mutta tukivartta ei saa pois kun yksi pultti ei mahdu tulemaan ulos. Ottaa moottoriin kiinni. Ei kans kukaan muu kuin VAG suunnittelija tee tuollaista rakennetta jossa pitää moottoria siirtää edestä että saa alatukivarren irti.
                                                  Paitsi Tesla tekee samoin. Jos tahdot vaihtaa Model S etualatukivarren tai etummaisen taka-alatukivarren, niin käytä patteripaketti pois paikaltaan. Pultti on sen verran pitkä, että ottaa ulos vedettäessä akkuun kiinni, eikä täten tukivarsi irtoa. Helppo homma kun akusto on irti, mutta onneksi puukkosaha on ystävä ja poikkaisee pultin ja uusi läpipultti muttereineen vain toisesta suunnasta asennettuna uuden tukivarren kera paikalleen, niin seuraavalla kerralla on huomattavasti helpompi juttu. Pultin varmaan olisi tehtaalla voinut myös asentaa sieltä toisesta suunnasta koska se on täysin mahdollista, mutta ei kai sitä kaikkea voi suunnittelija huomata.

                                                  Comment


                                                    Nykyään täytynee olla tyytyväinen siihen, että edes toisessa suunnassa on tilaa laittaa pultti takaisin paikalleen ilman kikkailuja.. :D

                                                    Comment


                                                      Muuten oli kyllä miellyttävä tuo 3C-paskatin pyöräntuenta verrattuna siihen nelivarsituentaan joka vanhemmissa oli käytössä. Alatukivarsi on kolmiotukivarsi ja lähtee helposti pultit avaamalla hikoilematta irti. Ei tarvi vääntää rautakangella tai pallonivelen ulosvetäjällä mitään irti, pultit auki vaan ja ottaa palikan irti. En vaihtanut kuin sen sisemmän etummaisen puslan joka maksoi vajaan vitosen ja taas menee seuraavan 100tkm.

                                                      Comment


                                                        C5 bittiä katsastuskuntoon.

                                                        Comment


                                                          Viikko sitten antoi 3 pytyn suutin vikakoodin, tänään sitten hypittiin kun kenguru ja koodin nollauksen jälkeen ei halua käydä kaikilla pytyillä. Joten sinne jäi audi taas kerran talliin levälleen ja toivottavasti huomenna saa uuden suuttimen.

                                                          Comment


                                                            Tuninki työkaluvaunun näpertelin

                                                            Comment


                                                              Click image for larger version

Name:	0BFA1170-1EA4-4BF6-A5CF-9FC22D24C0D3.jpeg
Views:	286
Size:	167,8 Kt
ID:	1894850 Vanhempien tuhat vuotiaan leikkurin kunnostusta. Penkki oli murtunut irti ja rattiakselissa oli puoli kierrosta väljää. Amerikan ukko suunnitellut siihen 30cm matkalle neljä välyspaikkaa. 4B:n ratti josta nappasin bägin pois, rattiakselin pätkä kolari ventosta ja sorvissa sopiva jatkoholkki.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X