Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Passattiin vaihdettu kone. Entinen 2.0tdi oli poikkaissut 1:n kangen ja tehnyt sylinteristä läpi hengittävän. BKP:n tilalle tuli golfista oleva BKD ja pasuunahan käy.
    Katsastusta varten vielä jarrujen herkistelyt ja hehkujen vaihdot ja sitten myyntiin kun on leima.

    Comment


      PCV:n/oil separaattorin vaihto BAR-koneeseen. Ei jäätynyt mutta meni tyhjäkäynti hukkaan. Tuossakin keksinnössä (079103464D) on ainakin kolme erillistä liikkuvaa jousikuormitteista osaa/mäntää/kalvoa. Jostain välistä oli sylkäissyt O-renkaan pihalle. Se löytyi kurkistelemasta kalvon "lähdöstä" jousen välistä...

      Comment


        B5:sta rempattu, jarrupalat jokanurkkaa, jumittava kässäri korjattu, taakse ylätukivarren puslat vaihdettu, öljyt suodattimet ja tulpat vaihdettu. Pientä hipostelua viellä ja sisustalle kunnon pesut. Oli kuitenkin leimattu 12/19.

        Comment


          Totesin että työmatkashitroenin etupyöränlaakeri on niin väljä etten laskenut enää edes nosturilta alas ennen kun saa vaihdettua. Alkoi ääntämään vasta noin viikko sitten ja koko ajan sen jälkeen paheni, nyt oli jo selkeä useamman millin klappi pyörännavassa. Aika nopeasti eskaloitui täysin oireettomasta niin pahaan että piti jo radiosta laittaa lisää pyyntiä. Olisko edes 500km tullut siitä kun alkoi sisälle kuulumaan ensimmäisen kerran.

          Tokihan vetarin napamutteri on jollain hätsälämää 35mm mutterilla kiinni eikä tietenkään sellaista avainta entuudestaan tallissa. Siirtyy taas remontin valmistuminen päivällä kun pitää käydä jostain sellainen hankkimaan.

          Comment


            Pesin autoni, vaihdoin jarrunesteen, ja asensin taakse uudet Ferodon palat ja Zimmermannin levyt.

            Kaverin C6:sta irroiteltiin ovien alalista, jonka perusteella päädyin tekemää vastaavan toimenpiteen myös omaan autoon. Melkoisesti kerää paskaa etuovien listat alleen sekä C6:ssa että B7:ssa.

            Comment


              Pesin Compen ja RS:n, en kylläkään tallissa vaan tallin edessä. Jos nyt tulevalla viikkoo olis tän talven ainoo pakkaskausi.

              Comment


                Eilen nappasin etukynkän irti ja tänään työmaalle mukaan. Samalla aamun työmatkalla hain uuden pyöränlaakerin ja alapallon, ajatuksena jäädä neljän jälkeen töihin vaihtamaan kun on pelit ja vehkeet. Ja jäinkin, vaan 15 tonnin prässi ei riittänytkään painamaan laakeria irti kynkästä. Oli onneksi naapurissa vielä toisen firman isäntä paikalla ja sielläpä onkin 50 tonnin prässi. Se ei paljon haukotellut kun napista painoi.

                Nyt tarvis vielä vääntäytyä talliin jumppaan toi olka-akseli takas autoon kiinni, niin on hienoperseeksi jo tullut että laina-autona ollutta Ford Focusta ei kiinnosta kuljettaa enää toisena päivänä. Manuaalivaihteinen ilman vakkaria. Hyi. Joutu oikein ajaan.

                Comment


                  Vaihdoin paisarin ja muutenkin putsailin konehuonetta. Kummasti se siistiytyi. Pakoputkea pitäis ropostella kun vuotaa jousto. Talvilomalla joutaa pajoittamaan.
                  Attached Files

                  Comment


                    Tiistai-iltana turasin kasata uuden grillin, kun tuli viimeviikolla tilattua toiveena saada jo sunnuntain isoa jalkapallopelia varten. Noh, eihan se ehtinyt tulla vasta kuin tiistaiksi. Ensimmaiset makkarat ja kanat tulikin jo grillattua, tuntuu olevan pateva peli ja on helppo putsata, kun on teraksiset ritilat.
                    Attached Files

                    Comment


                      Tallissa touhuttu vähän pidemmällä aikavälillä mk4 Golffin kimpussa. Jakopää/ vesipumppu + moniurahihna, kallistuksen sisä-ja ulkopäät, uutta pakoputkea metrin verran, sisutan pesu/ purku kauttaaltaan koska oli ehtinyt pari vuotta seisomaan vanhalla omistajalla jonka seurauksena takapenkillä alkoi olemaan pientä home-ilmiötä. Lisäksi uusi pohjapanssari, projektori-ajovalot ja viimeisimpänä kontin vaihto ja koko peräpää maalattu ruosteiden takia. Pääsi samalla kokeilemaan mihin spray pulloilla ja pölyisellä tallillä päästään. Ei mikään täydellinen, mutta tonnin autossa varsin asiansa ajava. Vielä olisi edessä etulokarit ja etuovet, niin alkaisi tämä projekti olemaan ajo vaille valmis.

                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut Henri_; 8.2.2020, 15:22.

                      Comment


                        Eilen vaihtelin B5 etupyörän laakeria,homma laajeni lopulta tukivarsisarjan vaihtoon.

                        Comment


                          Sumarien sähköongelmien vihdoin ratkettua pääsi vanhoilla osilla keulan ilmeen parantamiseen ja kokoamiseen.

                          Click image for larger version

Name:	20200209_172849.jpg
Views:	685
Size:	278,3 Kt
ID:	1876965 Click image for larger version

Name:	20200205_204254.jpg
Views:	681
Size:	318,4 Kt
ID:	1876963 Click image for larger version

Name:	20200209_172832.jpg
Views:	688
Size:	290,9 Kt
ID:	1876964

                          Comment


                            Tuli leikittyä lukkoseppää Boran kuljettajan oven kanssa ja vaihdettua lukkopesän lisäksi lukkomoduuli. Kummasti kuluu lukkosylinteri kauko-ohjaimettomassa autossa, eikä kilometrejäkään ole vasta kuin 350 tkm...

                            Alkuperäinen idea oli vaihtaa haitat vanhasta sylinteristä uuteen, mutta osa oli niin kuluneita ettei siitä toimivaa tullut. Vanhoja ja uuden sylinterin mukana tulleita haittoja yhdistelemällä ja vähän viilaamalla sai toimivan tuotteen. Kiinalaisen lukkomoduulin kanssa oli myös omat haasteensa, avaussignaalin antava mikrokytkin oli liian herkällä, ja ratkaisuna annoin mikrokytkintä käyttävälle nokalle vähän dremeliä, kun itse kytkimen kieltä ei saanut säädettyä sopivaksi. Näemmä halvan kun ostaa, niin halvan myös saa.

                            Comment


                              Pientä vannetestailua golffiin jotta näkee että milläs sitä mennään ensi kesänä.

                              10,5x18 Oz Futura, et30 225/40 renkaalla sujahti kuin hanska taakse eikä näyttäisi olevan tarve edes spacereille koska tolppaan oli tarvittavat 2-3mm. Eteen 9,5x18, et26 215/40 renkaalla meni myös helposti. Renkaiden profiilin kun vielä pudottaa 40:stä 35:een niin hyvä tulee.

                              ​​​​​​Autokin on vielä aika traktori korkeudessa... :p
                              Attached Files

                              Comment


                                Melkein järjestään kaikissa valo-ongelmia. Sitä se ikä teettää...

                                Click image for larger version

Name:	20200213_184754.jpg
Views:	479
Size:	79,9 Kt
ID:	1877387

                                Comment


                                  Veivasin välistä urssin taas talliin, jospa nyt jo vaikka toimeentuis vaihtaan rikkinäisen suuttimen. Sais käydä vaikka katsastaan ja ajaa silläkin välillä pari viikkoa ettei vallan ryydy pihaan.

                                  Comment


                                  • Eberistä savut ulos, ja defan laturi kaveriksi. Vielä kun saa climan rokkaamaan..

                                    Comment


                                      Vaihdoin starttimoottorin.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Onpa puhas startti, jos tuo on siis se vanha. Järkiään ne mitä vaihtanut on venttiilikopasta valuneen öljyn peitossa. Ai mutta sullahan ei profiilin perusteella olekaan vag joten nyt ymmärrän paremmin :)

                                        Comment


                                          Joo bemarista tuo on. Tässä se on imusarjan alla, joka siis pitää ottaa pois, että tuon saa vaihdettua. Kauhee homma.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X