Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katsastusmonologit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mulla on kerran Cabrion katsastuksessa otettu päästöt vaikka lappu oli mukana. Sanoin katsurille että on lappu jätetty toimistoon enkä maksanut siitä palvelusta kun pisti imurin kiinni ja rupesi katsomaan päästöjä, vastasi että "kun kerran pistin imurin kiinni, katsotaan samalla kun on täällä aika hiljasta". Läpi meni.

    Comment


      Saattaa vaatia muutoskatsastuksen ja tyyppihyväksynnän downpipestä, jos oikein tarkaksi innostuu.

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja Reiska57 Näytä viesti
        Elikkä mitäs se katsurimies sanoo kun vie auton katsastukseen ja katin tilalla onkin 3'' dp? sovitaan vaikka että päästöt on otettu muualla ja saatu hyväksytysti läpi. Eli haittaako katsuria jos päästöt ovat läpi mutta katti puuttuu? Autona tosiaan toimii 2010 A5 2.0t.
        Lain mukaan hylkäys. Tilalle pitää asentaa E-hyväksytty katti. Tämä siis jos leimasetä sen huomaa.
        Päästöjä voidaan pistokokeina mitata vaikka olisi lappu mukana. Se että joku konttori ei niitä kokeile, ei tarkoita että sitä kaikki tekisi. Konttoreilla on kai velvollisuus ottaa satunnaistestejä noista valmislappulaisista.

        Comment


          Tuli tossa kesällä asennettua flexfuel-muutossarja. En ajatellut muutoskatsastaa. Onko tarpeen mainita katsastajalle seuraavassa katsastuksessa asiasta mitään vai kantsisko silloin vain tankata 98E:tä ennen mittausta?

          Comment


          • Eikös siihen saa 200e tukea, jos muutoskatsastaa etanoli-sarjan? Tosin jos se valuu käytännössä konttorin kassaan, niin ei maksa vaivaa.

            Comment


              Jos katsastuksessa käy ilmi, että auto on muutettu etanolille, pitää sille tehdä muutoskatsastus. Pelkällä ohjelmalla tehtyä on yhtä mahdoton havaita kuin virisoftia, mutta erilliset boksit pistävät herkästi silmään.

              Comment


                Japanin ihme katsastettu taas puhtain paperein! Pari kuukautta todella vähillä ajoilla ja lämpimäksi ajon jälkeen konttorille, kaikki priimaa. Nyt kelpaa laittaa seisontaan ja ajaa vaan käyttisrellua.

                Comment


                • On tää nyt. S8 meni 1kk sitten ykkösellä läpi. Taka-apurunko kulemma vähän rapsakka, että sen uusimista kannattaisi harkita muutaman vuoden sisään. Noh katsellaan. Siitä ei tullut paperillekaan mainintaa.

                  A6:n apurungoista tuli myös sanomista, että rupeavat olemaan happamat. Muuten ei sen kummempaa. Aika oli varattu tänään klo 10:30 ja klo 10:42 olin auton kanssa ulkona.

                  Hinnat oli 53€/kpl Hatanpään plus katsastuksella, varasin ja maksoin etukäteen netistä. Viime vuonna tuli hylsy molemmista, ja niitä piti käyttää näytillä uudestaan.

                  Comment


                    Pitääkö vlkun palautuksen olla automaattinen vai riittääkö käsin palautus? Lähinnä jos jollain kokemusta katsastuksen kannata?

                    Comment


                    • On olemassa vielä liikenteessä autoja joissa ei ole automaattipalautusta eli ei vaikuttane katsastukseen.

                      Comment


                        Juu, mulla on häristimessä palautus käsin. Sinänsä ärsyttävää kun vilkku tuppaa joskus ajokauden alussa jäämään välillä päälle. Lienee liian hiljainen releen ääni. :)

                        Comment


                          Bmw meni läpi vaikka öljyä käryttelee ja joskus vikavalo palaa.

                          Pyöräkohtaiset painot
                          388 369
                          393 381
                          95kg katsurilla ja täydellä tankilla. 50.5% painosta taka-akselilla.

                          Comment


                            itseaiheutettu vika korjaantuu ensi maanantaina, kun kuitenkin päätin tuon lasin vaihdon jättää ammattilaiselle.
                            Hinta sille työlle oli vain 120€, joten en lähde kokeilemaan itse saanko sen tiiviiksi.

                            Mutta "tallissa turaamista" kait se tämäkin on, nyt vaan turattaiin A-katsastuksen tallissa tovi.
                            Muutoin huomautuksitta läpi. Tosin eipä ne jarruja pysty testaamaan muuta kun polkasemalla.
                            Eli jotain etua 4WD vehkeistä. Tosin tässä Allroadissa on parhaat jarrut, mitä mulla on ikinä ollut autossa.
                            Tuossa ne 347mm versiot ?

                            Click image for larger version

Name:	IMG_20211001_145105.jpg
Views:	2401
Size:	75,9 Kt
ID:	1927223

                            Comment


                              Kylläpä senkin auton jarrut olisi voinut aivan hyvin jarrudynolla mitata. Ihan vaan katsastajan tietämättömyyttä.

                              Comment


                                Ainakan itselle sanottiin viime talvena, että myös kaikki nelikot on nykyään katsottava jarrudynossa.

                                Comment


                                • Kaikilla asemilla tulee olla tulevaisuudessa nelivetojarrudynot, mutta siirtymäajan hakemuksella perinteisiä jarrudynoja on vielä olemassa vajaa pari vuotta.

                                  Comment


                                    Joo, no tuo ei tosiaan mitannut.
                                    Eli ilmeisesti heillä ei vielä ole nelivetoiselle sopivaa dynoa.
                                    Leima paperissa, se lienee tärkeintä.
                                    Olisi se tosin mennyt jarrujenkin puolelta läpi, kun tuntuu olevan luokkaa "vähintää riittävät"

                                    Comment


                                      Aika kivikautinen asema, jos ei nelivetojen jarruja testata dynossa. Laskisin sen puutteen miinukseksi kyseiselle paikalle. Eihän se pihassa jarruttelu kerro jarrutehoista tai jarrujen tasaisuudesta yhtään mitään.

                                      Comment


                                        Mjooh akseli kerrallaan ihan sama mikä pää vetää.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja Tipe72 Näytä viesti
                                          Joo, no tuo ei tosiaan mitannut.
                                          Eli ilmeisesti heillä ei vielä ole nelivetoiselle sopivaa dynoa.
                                          Leima paperissa, se lienee tärkeintä.
                                          Olisi se tosin mennyt jarrujenkin puolelta läpi, kun tuntuu olevan luokkaa "vähintää riittävät"
                                          Ei se Torsen mitään nelivetojarrudynoa tarvitse. Käyttäytyy täysin 2-vetoisen tavoin, koska keskitasauspyörästö hoitaa tehtävänsä. Automaattisella nelivedontunnistuksella varustettu jarrudyno ei edes tunnista sitä nelivedoksi, koska ylimääräistä vastusta ei ole.
                                          Menee täysin katsurin osaamattomuuden piikkiin, ettei uskalla ajaa rullille.

                                          Itse ainakin vaadin mittaamaan jarrut nelivetoisestakin. Jos lukemissa alkaa olla poikkeamia, niin tietää sitte varautua huollon tarpeeseen.

                                          Comment


                                            Ei kannata katsuria osaamattomuudesta syyttää, jos päätös nelivetojen testaamatta jättämisestä on tehty ylemmässä portaassa. Toimipaikkakohtaisesti tai konsernitasolla.

                                            Comment


                                            • Aika halpa henkivakuutus on toimivat jarrut. Passattiakin jarruteltiin pihalla aiemmin, mutta nyt olen käyttänyt konttorilla, jossa ajetaan dynolla. Meni viimeksi läpi dynossa, mutta pomppasi liian kuluneista paloista. En valita, kun oli omaa laiskuutta olla vaihtamatta ja näin tilanteen. Uusinnassa ajettiin taas dynolla vaihdetut palat. Passat on nykyisin harraste, niin arvostan paljon, kun vika etsitään. Ei hakemalla haeta, vaan ollaan asiallisia.

                                              Comment


                                              • Kasiveikko meni huomautuksetta läpi, toki toivottavaakin 5-vuotiaalta ja alle 100 tkm ajetulta.

                                                Comment


                                                  Ihme vehje toi mun Subaru. Vuodessa alle 1000 km ajoa ja leima ilman huomautuksia. Yhden polttimon vaihdoin ennen katsastusta ja toki auto kunnolla lämpimäksi.

                                                  Comment


                                                    Samaa ihmettelin ton wanhan shitroenin kanssa. Elokuun lopussa petti jakohihnan kiristin ja siitä jäi seisomaan pihan nurkkaan. Heti 2½ kuukautta myöhemmin innostuin korjaamaan vauriot, niiltä sijoiltaan ajoin aamulla töihin 7km ja töistä ruokkiksella 2km katsastukselle eräänä perjantaina niin että edellisenä päivänä vehkeet oli vielä sylinterikansi auki siellä pihan perällä.

                                                    Yksi polttimo ja toinen rt-pää vaihtoon, muuten taas kerran kaikki kunnossa. 517tkm mittarissa. Viime leiman jälkeen ajoa tullut joku alle 3000km. Ihme vehkeitä kun ei vaan suostu kuoleen.

                                                    Comment


                                                    • Täytyy kyllä itekki ihmetellä tuota nykyistä B7 kun tänä syksynä koitti neljäs kerta kun minun omistuksessa piti kiikuttaa leimalle. 3 aikaisempaa vuotta mennyt ilman huomautuksia, mutta tänä vuonna joutu remontin tekoon. Takajarruletkut pahasti pykineet, joten niistä korjauskehoitus. Autoa hankkiessa kuvittelin, että nivelremppaa saa olla tekemässä joka vuodelle, mutta mitä vielä. On ollu kyllä erityisen huoleton peli sen suhteen, vähän alle 220tkm on mittarissa.

                                                      Comment


                                                        Käytin vanhusta aamusta leimalla, kuvittelin jo että tuliskohan lopullinen tuomio. Itsellä oli kuitenki jo melko pitkä lista tiedossa vikoja mistä hylkyä luulisi tulevan. Mitä vielä, läpi puhtain paperein. Vissiin väljät pallonivelet ja todella lopussa olevat takajarrupalat eivät ole edes korjauskehoituksen arvoisia enää. On meinaan tullut aikasemmin hylsyjä paljon pienemmistäkin väljistä. Tähän päälle mm vikatilassa oleva valojen korkeuden säätö ja siitä johtuva vikailmoitus. Turvavyön ohjuri kulunut puhki. Etukoiranluut lähtee melkein vetämällä irti. Nythän noi on pakko korjata että uskaltaa ajaa taas vuoden :D

                                                        Comment


                                                        • Naisystävän 2006 Jetan kynnyskotelo mätä ja katsastus kahden viikon päästä.
                                                          Tuleeko ajokieltoa, vai pelkkä hylky?

                                                          Comment


                                                          • Hylätty tulee

                                                            Comment


                                                            • Tuo ns. "harraste" auto on ollut seisonnassa viime kesästä lähtien ja siitä on leima ummessa ja se pitäs käyttää marmorilla airbagin panoksen vaihdossa ennen katsastusta, niin tarviiko mun hakea tarrakilvet, että voin ajaa sen sinne marmorille?
                                                              Siitä airbagin panoksen vaihdosta on takasinkutsu ja viimeisimmän kirjen mukana oli Trafilta lappu, että turha tuoda katsastukseen ennen kun se on vaihdettu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X