Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuinka paljon kilometrejä mittarissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Se on valintojen mailma, itestä ei kyllä saa enää vajakki-kuskia saa muut kuin vakavalla aivovammalla...

    Comment


    • #62
      niihän se on että neliveto on eri veto :D ite pitäny vielä tyytyä vajakkiin mutta toivon mukaan se tässä kesään mennessä korjaantuu ja pääsee kerranki nauttimaan mistä muut syksyllä pää punasena noituu :D

      Comment


      • #63
        ~250tkm on tuon -00 A6 2.5 tdin:n mittarissa. Kaikennäköisiä "ominaisuuksia" on huollettu/korjattu. Ruiskupumppu korjattu, ahdin, laturi ja vauhtipyörä vaihdettu, huohotin putsattu ja pyyhkimien varret uusittu. Kaksi ensin mainittua on teettänyt edellinen omistaja. Silti ei ole hetkeäkään kaduttanut tuohon koneeseen sekaantuminen, niin mukava se on ajaa.

        Vaihtoehtona olisi toki ollut C4 koppainen ikiliikkujapaketti, mutta tuo C5 miellytti silmää. Kriteereinä kun oli: Audi, neliveto, mukava dieselpannu (rajaa nelimukisen pois), väljät tilat ja ostohetkellä hinta alle 20k€ niin siinä ne vaihtoehdot sitten olikin. kaukaisessa tulevaisuudessa siintääkin sitten A5...

        Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
        Se on valintojen mailma, itestä ei kyllä saa enää vajakki-kuskia saa muut kuin vakavalla aivovammalla...
        Täysin samoilla linjoilla, pariviikkoa vajaavedolla kärvistelyä palauttaa maanpinnalle :)

        Comment


          #64
          -98 A6tdi mittarissa nyt 316500km joista minulla tullut vajaa 110tkm /3,5 vuotta. Tukivarsijumppaa harrastettu jonkin verran sekä nokat vaihdettu turhaan. Muuten toiminut kuin kello.
          Mondeossa 420tkm (2000km) mittarissa ja tuossa myydyssä Coupessa 306tkm (11000km)

          Comment


            #65
            Coupessa ~277 Ja kyllä täytyy tyytyväinen olla. Hyvät kaupat tuli tehtyä viimevuoden huhtikuussa :)

            Comment


              #66
              Itse olen kans tuota dieseliä pohtinut moneen otteeseen. Nykyisen A4:n hankintahetkellä diiseli-quattrojen saatavuus oli heikkoa ja hintataso ulkona budjetista. Nykyään diiseliä alkaa olla tarjolla jo ihan mukavasti, eikä hintaerotkaan ole merkittäviä. Voipi olla diiseli seuraava Audi tai sitten ei, q-tauti on kuitenkin parantumaton. Toisaalta tulee ajettua reilut puolet vuodesta työmatkoista ja suuri osa muustakin ajosta noilla motskareilla. Kun vaimolle hommattiin pieni corsa juokseviin ajoihin syksyllä, saattaa Audiin tulla jatkossa vähemmän kilometrejä vuositasolla.

              Comment


              • #67
                Sedanissa 45.000 ja huolto-ohjelman ulkopuolelta vaihdettu vain omia aikojaan haljennut lisäjäähdytin.

                Avantissa 189.000 ja sitä onkin sitten huoltokirjan mukaan korjattu "toisenkin kerran".

                Comment


                • #68
                  Se on valintojen mailma, itestä ei kyllä saa enää vajakki-kuskia saa muut kuin vakavalla aivovammalla...
                  Totta, valintoja valintoja. Tosin nykyäänhän nuo kaikki ominaisuudet saa dieseliinkin ihan rahalla. Ei käy kiistäminen etteikö nelivedolla olisi kivempi leikkiä ja etteikö sillä liikennevaloistakin ole kiva lähteä aina kun sattuu pääsemään paalulle. Valtaosan ajasta kuitenkin joku vajaaveto siinä sutii edessä ja startti on ihan yhtä hidasta kun muillakin.

                  Harva tuota nelivetoa oikeasti taitaa tarvita etenemiseen siksi, että vajaavedolla ei enää peli liiku? Itse ajelin pari talvea bensanelikolla ja nyt diesel etuvedolla, eikä toi kyyti ole juuri sen huonommaksi muuttunut. Ehkä jopa turvallisempaan suuntaan kun ei tule niin paljon kikkailtua. Kyllä silti nelivedon ottaisin mielelläni seuraavaankin autoon, mutta ei se mikään must ole.

                  Ja ettei mene ihan offtopiciksi, niin vw -96 1.9td 352tkm. Siinä mielessä kyyti on ehkä vähän huonontunut, että edellinen audi oli selkeästi laadukkaampi peli. Oli tosin auton arvokin ehkä 10xgolf.

                  Comment


                  • #69
                    Pikkukakkosella kilsoja tullut mun aikana maltilliset 30tkm, nyt mittarissa on 69tkm. Ei ole ollut ongelmia. Auto on nyt myynnissä.

                    Kuukausi sitten Saksasta uitetussa A6:ssa on nyt mittarissa 65tkm ja toivon että yhteiselo olisi yhtä vaivatonta :)

                    Comment


                    • #70
                      Eilen 21.1.2010 viisi (5) vuotta täyttäneessä, 2.5TDI V6 4motion passatissa pyörähti aamusella 249000km rikki.
                      Eli tekee maltilliset 136km/päivä ja ei, auto ei ole vanha taksi. Välillä jopa olen itse epäillyt että mittaria olisi ruuvattu, ylöspäin :)
                      Auto ollut mulla noin puolivuotta ja sinä aikana olen noin 10tkm edestä kasvattanut tuota lukemaa.

                      Comment


                        #71
                        A4 1.8 vapari, vajaaveto,vm -00 ja kilsat 181 tkm. Noin 7 kk ja kymppitonni siitä meillä, pääasiassa emännän toimesta. Ei havaintoja isommasta vaihtotyöstä, jarrupalat ja tuulilasi on kulutusosia...
                        Viimeksi muokannut taski; 29.11.2012, 13:31.

                        Comment


                        • #72
                          A3 1.8T -08 42Tkm ja vaihtuu dsl pirssiin kun luovutaan kahdenauton järjestelmästä tarpeettomana =)

                          Comment


                          • #73
                            B7 3.0tdiq 124 tkm ja B7 1.8tq 71 tkm. Massikan tuntimittari lopetti pyörimisen jossain 3000 tunnin kohdalla reilut parikymmentä vuotta takaperin :)

                            Comment


                              #74
                              Vielä sen verran OT:ta, että vajaavetoinen ei ole vaihtoehto, ei mistään hinnasta, ikinä enää. Kyse ei ole siitä, etteikö etuvetoisellakin pääsisi, jotenkin, mutta onhan sitä ajettu ilman lämmityslaitteita, etujarruja, 3000 km öljynvaihtovälillä tms. aikanaan. Kyse on ollut vain siitä, ettei parempia vaihtoehtoja ole ollut. Nykyään on.

                              Ja kyllä, vaatimukseni autolle ovat sellaiset, että kriteerit täyttävä nokileka menettää vuodessa arvoaan kahden urssin verran, eli ei ole reaalimaailman vaihtoehto. Täältä tähän.


                              Muoks: threadin aiheeseen toki: 230 000, itte rullattu kuutisenkymppiä.
                              Viimeksi muokannut Wisa; 22.1.2010, 17:41.

                              Comment


                              • #75
                                Onhan se neliveto tosiaan parempi vaihtoehto jos sitä nelivetoa tarvii johonkin. Tehokkaassa autossa, kuten sinullakin, siitä on erityisesti hyötyä, jopa kesällä. Toisaalta jos sitä ei mihinkään tarvi, niin lähinnä se nostaa vaan auton hintaa sekä kulutusta.

                                Eikös A4 3.0 tdi+quattro+lastu mene sataseen n. 6 sekuntia? Hintaa näillä peleillä on halvimmillaan n. 20teur. Jos oletetaan, että nykyisen autosi kulutus on n. 13l/100km, dieselin n. 6,5l/100km ja vuosittaiset kilometrit tosiaan tuo 50tkm, niin polttoaineeseen sinulla kuluu vuodessa n. 5000eur enemmän kun nakulla käyttövoimavero huomioon otettuna. Yli 250km/h se ei varmaankaan kulje, mutta eiköhän tuollakin ehtisi.

                                Luulenpa ettei diudi läheskään 5000eur vuodessa hintaansa tiputtaisi? Enemmän tietenkin toki kun nykyinen menopelisi. Ja onhan se hankintahinnaltaankin ihan eri luokkaa, mutta antaa se varmaan paremmat, mukavammat, hiljasemmat, turvallisemmat jne. kyyditkin. Juuri semmoinen parempi vaihtoehto mitä nykyään tarjolla on? Ehkä käytännön vuosikustannukset sitten menisivät suht samoihin ja kyse on loppuviimeksi sitten niistä omista valinnoista. Jos laittais loton vetään, niin ehkä ei tarvis jatkossa niin tarkkaan miettiä moisia.

                                Comment


                                  #76
                                  A4 '00 2.5tdi 270tkm tossa 100km kuluttua. A6:sta ei hajua ku ei tullut koskettua puoleen vuoteen siihe. :D

                                  Comment


                                  • #77
                                    n.168tkm taitaa olla b7 avant S-line 2.0TDIquu kulkineessa! Itse ajanut n.2300km :)
                                    Viimeksi muokannut 8866; 23.1.2010, 19:23. Perustelu: Profiilin kulkine tarkennettu.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Mittarissa nyt 190tkm, A6 2.7Tq. Itse ajettu n. 40tkm.

                                      Comment


                                        #79
                                        248tkm. Itse ajanut tuosta ajomäärästä 67tkm.

                                        Comment


                                          #80
                                          Onhan tosiaan nokileka-nelivedoilla jokin kummallinen kerroin hinnoissa, eikä niitä liiemmälti ole tarjolla. Wisan laskentamalli siis aivan todistettavasti kohdallaan ja perustelut järkeviä.

                                          Vetotavasta: aiemmin pari talvea bensaquoattroilleena ja -syncroilleena piti sitten langeta vajaavetoisen harhamaailmaan. Takaisin Qtamolle siirtyneenä totean kuten veljet väkevästi jo tuossa aiemmin todistivat: ei paluuta kaksivetoisiin niin kauan kun pohjoisilla leveysasteilla asuu.

                                          Comment


                                            #81
                                            20-v 20v-lötköllä ajettu 387tkm, ajettu viimeisen 5 vuoden aikana n. 90tkm. Nykyisin lähinnä vain joko hevoskärriveturina tai sitten lomasukkulana.

                                            Viime viikonloppuna -22 - -32 asteen pakkasessa "LeFinland" 23 hours, 2100 km. Lämmintä oli ja soppaakin meni 230 litraa. Mutkitteleva reitti itärajaa ylös viistosti koukaten Kittilään, siellä kovaa pöristelyä ja sitten takaisin E-Karjalaan.

                                            Comment


                                              #82
                                              Ihan kohtuullinenhan tuo kulutus sitten on. V8:ia en ole vielä kertaakaan tankannu alle 11 litran, mutta en ole kyllä noin pitkiä siivuja vetänytkään. Pisin yhtäsoittoinen reissu samaa tankillista taitaa olla joku 300 km ja loput on aina parin kymmenen kilometrin tai lyhempiä siivuja motaria ja kaupunkia. Ei ihme, että maistuu.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Kesäauto Audi 80 cabrio 2.3 (-92) mittarissa 68 tkm.
                                                Talviauto BMW 320 E30 Touring (-89) 268tkm.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  166 tkm ajettua joista 110 tkm omaa käskytystä. Paikat kunnossa, ja ruiskupumpun takuu meni just umpeen. Päätti väsyä jo 96 tkm:n kohdalla ja piti uusia. Silloin otti pannnuun... Seuraavaksi alkuperäinen akku menossa vaihtoon. Aamulla oli -24 ja akun voimat oli pikkusen vaille loppu.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Coupessa rupee kohta 351tkm vaihtuun mittariin ja eteenpäin mennään, sisäänajo kohta takana :)

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Wisan tapauksessa kyseessä on lähinnä bensafasismi. :)

                                                      A6 mittarilukema on 474tkm. Vähän restaurointia pitäis tehdä leimalle mutta eipä tuo ihan lähiaikoina näyttäisi olevan loppumassa. Ysikympissä 280tkm tjs tavanomaista.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Kantissa (90 typ81) nyt mittarissa n. 260tkm joista ite tullut n. 90tkm ajeltua. Tommosessa museoikäsessä vehkeessä nyt kaikkea iän myötä tulevaa, mutta kaikenkaikkiaan pirun luotettava peli ja kuskia miellyttävä, vaikka puuttuukin tuo takapyörille ohjattu voima.
                                                        Viimeksi muokannut Henksa; 1.2.2010, 14:15. Perustelu: tarkennus

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          248746 km a3 -99. Ostin 132tkm ajettuna -05 helmikuussa. Hyvä käyttöpeli, ei perustavia ongelmia ja kohtuullinen ylläpitää kiitos mm. kaverini joka näiden kanssa touhuaa tarpeen vaatiessa. Tyyppivioista (?) keskuslukon alipainepumppu ja takalasin pesuri ja varoitusvalo jäähdytysnesteen vajauksesta näin nopeesti muistellen. Matka jatkuu.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            audissa kilometrejä reilut 225tkm ja volvossa n.347tkm.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Ekan Audini, vm. -90 1.8E Coupen ostin 160tkm mittarissa, pidin kolmisen vuotta ja myin pois 215tkm ajettuna. Toisen, A4 2.4q vm. -98, ostin 99tkm ajettuna ja myin pois noin 25tkm myöhemmin ulkomaille muuttaessa. Nykyinen, A4 1.8Tq avant vm. -99, oli ostaessa ajettu 160tkm ja rapiat parin vuoden ajelujen jälkeen mittarissa on 216tkm. Tähän viimeiseen on vaihdettu tukivarsia eteen sekä abs-yksikkö korjattu Remanilla kultalankatyyppivian vuoksi. Yksikään ei ole tielle jättänyt, luotettavia pelejä kaikkiaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X