Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuinka paljon kilometrejä mittarissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    typ44 sedan -90 ajettu ~500 000km (mittari pysähtynyt 460 000km kohdalle kun ostin sen) nyt toimivassa mittarissa vain 420 000...

    typ44 Avant -90 ajettu noin 370 000km. Muuten ok mutta tankki ja halli rikki. Tällä hetkellä 'telakalla' osia odottamassa.

    Comment


    • #32
      90Q noin 391 000 km. reilu 2 vuotta sitten ostaessani sen oli muistaakseni n. 320-330 tkm.

      Comment


        #33
        S4 Avant, mittarissa noin 168tkm.
        Golfin mittarissa on varmaankin ~290tkm, siitä en ole seurannut kilometrejä niin tarkasti.

        Comment


        • #34
          55Mm pyörähtää kohta toisen valmistajan A-mallin mittariin, 12Mm ajettuna ostin. Sprinteri nähnyt 255Mm, omaa ajoa ei kovin paljon.

          Comment


          • #35
            B6 AVF Multitronic Avant, ostettaessa -08 vappuna oli 173tkm mittarissa. Nyt yli puolitoista vuotta myöhemmin vasta 227tkm. Eli 53tkm tullut rullattua. Ei mitään isompaa remppaa, normaalia huoltoa.

            Comment


              #36
              A4 B6 1,9 tdi_q ostettaessa reilu vuosi sitten 206tkm, nyt 233tkm.

              Comment


              • #37
                just tuli coupen mittariin 475 000

                Comment


                  #38
                  Kohta tulee 100tkm mittariin. Pelottaa :P

                  Comment


                  • #39
                    383 ja rapeat. Seuraava tasaluku ylitetään tod.näk. ensi vuoden keväällä.

                    Comment


                      #40
                      224 tkm mittarissa, tosin vaihdettu mittari eli autolla ajettu n 100 tkm enemmän ja koneella n tuon mittarilukeman verran. Eli jakopään posahtamisen vuoksi tuosta vaihdettu kone. Itsellä > 100 tkm takana tuolla.
                      Dieselissä sitten 405 tkm takana, itse noista tosin ajanut vasta 4 tkm, auto tällä hetkellä Blenheimin pajalla jakopäärempassa

                      Comment


                      • #41
                        ysikymppi ylitti kunnioitettavan 500 000 kilometrin rajapyykin fanfaarien saattelemana, alustassa vähän väljää, muuten kunnossa eikä syö edes öljyä saatika naputa.. perän stefat olis puslien ja varsien ohella vaihtolistalla. vielä ei loppua näy, jotta olis tavoitetta niin ajetaan nyt ainakin se miljoona :)

                        Comment


                        • #42
                          25000km tuli ekana vuonna. Saman verran tuli työautoon. Eli hiacen mittarissa on jotain 320000km. ;)

                          Comment


                          • #43
                            Satkusta löytyy n. 325 tkm eli vielä on matkaa(toivottavasti) jäljellä.

                            Comment


                              #44
                              164 tkm, josta omaa ajoa 9 tkm. Katti tuosta vissiin on tukossa, ollut luultavasti jo pitemmän aikaa.

                              Comment


                              • #45
                                B4:ssa 410 tkm, Golffissa 388 tkm, q:ta ei muista, melko paljon kuitenkin..

                                Comment


                                  #46
                                  C4 vietti juuri 300 tkm -juhlia. Rouvan Golfissa lienee noin 75 tkm, harrasteSkeidassa (kilvissä olevassa) noin 1800 km ;)

                                  Comment


                                    #47
                                    A4 1.8tq vm04 aj 113500km joista itse ajanut 1000km ja lopputuloksena 2viikon omistuksen jälkeen hajonnut vesipumppu=)

                                    Comment


                                      #48
                                      S2:lla taivallettu 340 tkm, A4:llä 180 tkm.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ex. E-kadetti 1.8i caravan 460 tkm kun meni seuraavalle
                                        Ex. B5 A4 1.8 Tq AEB avant -98 muistaakseni siinä 250 tkm kun meni seuraavalle kerholaiselle
                                        Ex. B6 A4 1.8 Tq BEX avant -04 muistaakseni siinä 226 tkm kun meni seuraavalle kerholaiselle
                                        Nyk. B6 A4 1.9 TDIq AVF avant -03 noin 209 tkm.

                                        B5:seen vaihdoin ahtimen ja kaikkea pientä.
                                        BEX-koneelliseen hellää huolenpitoa
                                        Nykyiseen aika paljon sitä tätä jälkivarustelua ja rikki meneitten pikkunippeleiden korjausta. Seuraavaksi kai laturin vapaakytkin + ne muut vakiojutut (taas kerran). Aikaisempia kymmeniä autoja ei pysty mittarin lukemia muistamaan.

                                        Comment


                                        • #50
                                          A6 C4 502 000 km (saa ostaa) ja A4 276000 km (empä myy)

                                          Comment


                                          • #51
                                            B6 1.8T AVJ -02, ajettu 168tkm, josta itsellä 3 vuoden aikana 64tkm

                                            Vaihtoon on mennyt takapyörän laakeri/napa, bensansuodatin, puola, "vesikotelo", bypass jne. pikkuosaa.. Ei paha kuitenkaan..

                                            Comment


                                              #52
                                              Ex. '89 w201 2.0E Mersu 520 tkm, karvan alle 400 tkm minulle tullessa.
                                              Vaihdettua 2v käytön aikana: Iskarit ja jouset, pakoputki, tulpat ja niiden johdot, levyt+palat+käkkärin romut, bensan suodatin, öljyt 10tkm välein.

                                              Nyk. '92 UrS4 Avant AAN 320tkm, oli 300tkm toukokuussa minulle tullessa.
                                              Vaihdettua: Venttiilikopan tiiviste, tulpat ja hatut, öljyt x2, akku, by-pass, ilman ja bensan suotimet, 1 x jarruletku, käsijarru vaijerit, kuskin puolen lokarin vahvistus kun hammastanko? tuli läpi....

                                              Kait tosta puuttuuki vielä jotain, mersuun verrattuna on ollut paljon enemmän harrastettavaa :D
                                              Ja "to do" listalla olis vielä jakohihnan vaihto romuineen (nykyisen vaihto ajankohta tuntematon), perän ja laatikon öljyn vaihto

                                              Comment


                                                #53
                                                - 88 100, Rt-koneella, myyntihetkellä ajettu 451 tkm.
                                                - 87 100q, Ku-koneella, myyntihetkellä ajettu n. 380 tkm.
                                                - 88 100tq, mc-koneella, 295 ajettu ja kuntokin sen mukainen.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  A4 1,8Tg (AEB) tällä hetkellä 297 500; ollut minulla nelisen vuotta ja ajettu n. 80 000. Vaihdettu sytkäohjain, pari puolaa, pyörän laakereita, koiranluita ja jakopään kamat.

                                                  A6 2,4 q (APS); mittarissa 235 000; ollut minulla aika tarkkaan vuoden. Vaihdettu etutukivarret, jakopään remmi ja rullat yms. ja nyt sitten moottori, jolla ajettu n. 155 000.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Yllättävän paljon porukka näemmä ajelee bensa-autoilla, vaikka kilometrit "riittäisivät" helposti dieseliin. Mikähän siihen syynä? Ennakkoluulot nakuja kohtaan?

                                                    Tietenkin vanhempien muutaman tonnin pelien kohdalla samalla rahalla ei oikein saa hyvää vastinetta dieselistä. Niin ja jotkin risat on tietty oma lukunsa, kun niille ei oikein löydy suoraan diesel-korvaajaa.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Audi100sessa vm92 justiin pyörähti 470000km
                                                      Volvo 940Turbo vm98 448000km
                                                      Volvo 745 GL vm88 415000km

                                                      Kaikki ovat juuri sisään ajettuja :)

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        omaani c4 satkun mittariin pyörähtää kohta 400tkm epäilen kyllä että ois ajettu enemmänki
                                                        mutta kone rokkaa hyvin.
                                                        ja isälle siirtyneeseen 80 b4 tulee 267tkm.

                                                        tosin molemmat tuonti autoja niin saattaahan niillä olla ajettu enemmän ku mittari näyttää.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Yllättävän paljon porukka näemmä ajelee bensa-autoilla, vaikka kilometrit "riittäisivät" helposti dieseliin. Mikähän siihen syynä? Ennakkoluulot nakuja kohtaan?
                                                          Oliskohan diesel-quattrojen saatavuuden kanssa se ongelma, ja jos semmosen sattuu löytää myynnistä, niin koneena on 2.5tdi V6... että voi olla osaksi syy

                                                          Ai niin ja ei ihan oftöpik
                                                          TT: ostettaessa viime maaliskuussa: 78tkm , nyt mittarissa 94tkm, kivaa on ollu koko rahan edestä :)

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Kun ostin tuon ässäni, saman ikäiset dieselquattrofarkut, sikäli kun niitä yleensä oli pari hassua kappaletta myynnissä, olivat tuplahintaisia ja kaksi kertaa niin paljon ajettuja kuin tämä bensakahdeksikko. Sillä hintaerolla ostaa aika pirun paljon bensiiniä.

                                                            Bensakoneisessa ei myöskään ole käyttövoimaveroa, joka hyvän matkaa kolmatta tonnia kokonaismassaltaan olevassa autossa on ihan huomioitava kustannus sekin. Samoin, jos mielii budjettin mahtuvan dieselin saada laukkaamaan sataseen alle seitsemän sekunnin ja kulkevan huippuja lähemmäs kolmea- kuin kahtasataa, se ei enää mahdu budjettiin.

                                                            Ajan lähes 50 tkm/v, olen jossain määrin punninnut käyttövoima-asioita kyllä. Bensaa tankatessa eivät sitäpaitsi ala kädet haista.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Tosiaan jos sen täytyy olla audi, neliveto, tehokas, halpa jne., niin ehkä tuo bensapeli on ihan perusteltu valinta. Itse vaihdoin semmosen pelin vajaavetoiseen dieseliin ja täytyy sanoa, että kyllä omaa mieltä lämmittää enemmän tuo polttoainekuluissa säästyvä vajaa 2000eur vuodessa, kuin neliveto ja pari lisähevosta. Jos ois rikas, niin ei ehkä niin paljon kiinnostais.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X