Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Minua ottaa päähän varaosa-auton alta hukkunut katti.
    Paljonkohan käytetystä A6 C5 2.5 TDI:n (AKE) katista markkinoilla maksetaan?

    Comment


    • Olen antanut itseni ymmärtää dieselautojen kattien olevan romuarvoltaan jopa "arvottomia" verrattuna bensaversioihin. Ilmeisesti näin ei olekaan jos moisia viitsitään anastaa. Ulkomailleko ne viedään vai liekö joku kotimainen romukauppias ilomielin lunastaa kymneniä katalysaattoreita kerrallaan mitään muka epäilemättä? Rajavalvontaa tiukemmaksi.

      Comment


        Niitä pöllii kaikki nistit jotka ei tiedä mistään mitään. Äänenvaimentimiakin pöllitty autoista.

        Comment


          Voin kuvitella nistin olevan innoissaan vaikkapa Toyotan pitkästä ja paksusta etuvaimentajasta, joka on sopivasti siinä etupenkkien kohdalla, jossa katin voisi olettaa olevan. Monessa autossa ne vaan on heti pakosarjan jälkeen nopeamman lämpenemisen vuoksi.

          Comment


            Aika moniosaajia ja hyvillä varusteilla nuo "nistit" tuntuu olevan, kun muuta "metallitöitä" tekee, kuin fillareita varastelee :) Kun tuolla amfetamiininpääkaupungilla asuu niin ei siellä Suominarkit katteja väännä myyntiin.

            Comment


              Ei niin, oli aiemmin syksyllä varsin virolaisen näköinen jätkä kun ikkunasta bongasin jätkän kurkkivan parkissa olleen A7:n alle.

              Comment


                Itäeurooppalaisten (myös virolaiset) vuokratyömiesten (mukamas päteviä hitsareita, peltiseppiä ja rakennusmiehiä) joukossa tulee aina muutama mätämuna, tai no ehkä 4/5. Niillä on ihan suunnitelmallista tuo ryöväily.

                Monessa autossa ne vaan on heti pakosarjan jälkeen nopeamman lämpenemisen vuoksi.
                Ainakin suurimmassa osassa 2001 jälkeen tehdyissä saksalaisissa on se esikatti pakosarjan yhteydessä ja auton alla toinen. Tuskin ne aina ajattelee mitä sieltä auton alta sahaavat kunhan vaan nopeasti saavat irti ja pääsevät poistumaan paikalta.
                Viimeksi muokannut vV8m5; 17.10.2021, 13:15.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                  Aika moniosaajia ja hyvillä varusteilla nuo "nistit" tuntuu olevan, kun muuta "metallitöitä" tekee, kuin fillareita varastelee :) Kun tuolla amfetamiininpääkaupungilla asuu niin ei siellä Suominarkit katteja väännä myyntiin.
                  Totta. Taitaa moni olla kuitenkin maan rajojen ulkopuolelta ja melko äkkiä sinne myös palaavat saaliineen, kun ovat riittävän monesta autosta niitä luvattomasti keränneet.

                  Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                  Ainakin suurimmassa osassa 2001 jälkeen tehdyissä saksalaisissa on se esikatti pakosarjan yhteydessä ja auton alla toinen.
                  Äkkiseltään ei tule mieleen yhtään tuoreempaa autoa, jossa olisi katti vielä auton alla. 2-lambdan sieltä voi kyllä bongata. Muutenkin nuo esikatilliset taitaa olla vähemmistössä. Valtaosalle riittää yksi pönttö pakokaasujen puhdistukseen.

                  Comment


                    Joissain 2000luvun alun audeissa on jo 2 kattia, jopa esim. näissä bensakoneellisissa pikkukakkosissa (vm02.). Vastaavan ikäisissä volkkareissa sitten taas oli vain se yksi siellä pakosarjan yhteydessä, esim. vm03 Bora josta otin vaihtokoneen.
                    V6 tdi koneisissa b6-korisissa oli myös esikatti ja 2kpl jälkikatteja jo vm.02 autoissa.
                    Uskoisin että myös saman ikäluokan mersuissa ja bemareissa oli tuplaten katteja päästönormienkin takia, aikalailla käsikädessä noiden premiummerkkien kehitystyö kulki ja samat ominaisuudet löytyi kaikkien malleista.
                    Viimeksi muokannut vV8m5; 18.10.2021, 12:43.

                    Comment


                      Onhan noita esikatteja keskusteluissa paljon vilahdellut. Veikkaan kuitenkin että rakenne on melko kompaktisti downpipe'ssa, kun auton alta ne jälkimmäiset ei pistä silmään ja moottorin alasuojat peittää näkyvyyttä moottoritilan. Lisäksi taitavat olla hieman kalliimmissa malleissa. Perusautoissa riittää yksikin.

                      Comment


                        Toimintansa takia ei niitä kovin lähekkäin sijoiteta, joten kahdella katalysaattorilla varustetuissa jälkimmäinen/-set on ihan reilusti auton alla, osittain varmaan tilanpuutteenkin takia. Kai tämä on sitten sitä teknistä etumatkaa näissä premiumeissa, purkamissani pösöissä ja sitikoissa ei tällaisia ole eikä useimmissa kansanvaunu klonkswageneissa.

                        Pikkukakkosen alkuperäinen putki, toinen katti suurinpiirtein etujalkatilan kohdalla. Sisälmykset oli tuossa irti joten hitsasin siihen uuden motonetin katin.
                        Click image for larger version  Name:	Screenshot_20211018_135648_com.huawei.himovie.overseas.jpg Views:	0 Size:	56,3 Kt ID:	1928197
                        Viimeksi muokannut vV8m5; 18.10.2021, 13:12.

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                          Joissain 2000luvun alun audeissa on jo 2 kattia, jopa esim. näissä bensakoneellisissa pikkukakkosissa (vm02.).
                          Kahta peräkkäistä kattia taitaa olla lähinnä noissa 2000-luvun alkupään malleissa, esim. B8-korissa ei taida enää olla yhtään bensakonetta tarjolla, jossa pääkatit ei olisi sijoitettu heti pakosarjan/ahtimen jälkeen (1.8 tfsi/2.0 tfsi/3.2 fsi/3.0 tfsi).

                          Comment


                            Voisiko olla että nuo vanhemmat on säädetty tehtaalta käymään valmiiksi melko rikkaalla ja tarvittu silloisen katalysaattoritekniikan takia toinenkin. A2 1.4 pakosarjan yhteydessä oleva pääkatalysaattori on aivan samanlainen kuin vw:n 1.6ssa, jossa se on ainoa katti.
                            B8:ssa taisikin muuttua, esim. B7 S4 ja RS4 vielä auton alla pääkatalysaattorit ja v6 dieseleissä edelleen on toinen katalysaattori dpf:n yhteydessä.
                            Mutta kattivarkauksiin liittyen, mitään kyselemättä pitäis ampua nuo Dimitrit ja Vladimirit jotka näitä yrittää rosvota.

                            Comment

                            Working...
                            X