Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Akkukäyttöinen mutterinväännin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuommoinen 285 Makitan runko tuli hankittua hyvien kokemusten myötävaikutuksella. Töissä noilla ruuvataan kahdessa vuorossa, ja siellä on 2017 mallisiakin koneita käytössä.
    Kone tuli ostettua kivijalkakaupasta Suomesta, kun alvillinen hinta asettui 230 euroon.

    Comment


      Hiukan on kivijalka lisää, kun Amazon.de koneen saa tällä hetkellä 153€

      Edit. Foorumisofta p***stä, kun ei saa ylimääräistä linkki poistettua millään!
      Viimeksi muokannut KimmoL; 15.7.2019, 19:12.

      Comment


      • Yllättävän edullinen tuolla täytyy myöntää, ei tullut tsekattua kuin toolstopin hinta ulkomailta. No vähennyskelpoinen meno tuokin, joten ei niin suuri tappio.

        Comment


          Mistäs muuten Makitan akkuja kannattaa ostaa? Itsellä on kaksi, joista toinen ei ota latausta vastaan. Voisi pari 18V akkua hommata.

          Comment


            Kärkkäisellä on ainakin suht huokeasti:
            https://www.karkkainen.com/verkkokau...b-18v-6ah-akku

            Luulen ettei noita saa ulkomailta juurikaan edullisemmin, ellei osta tarvikeakkua.

            Comment


              https://www.karkkainen.com/verkkokau...ri-latauslaite laitan tän vielä muistutukseksi. Ei ihan halvin tämäkään, mutta tän kanssa noi ~satasen runkotilaukset ulkomailta on melko hyvä paketti.

              Comment


                Jos jollain on ongelmia tilata Kärkkäiseltä niin tuon AnLen linkkaaman paketin saa samaan hintaan muualtakin. https://www.punavuorenrauta.fi/tuote.../088381474146/

                Itse tilasin Amazonista rungon ja akut Punavuoren Raudasta.
                Viimeksi muokannut TeroPee; 19.7.2019, 15:05.

                Comment


                  Palokan K-Raudassa näytti olevan Makitan 5Ah akut 69e

                  Comment


                  • Olis motonetissa tarjouksia, tekistö tuolla mitään? Uimalelujen täyttöön esim. rannalla, tai potentiaalisen venehankinnan jälkeen järvellä vois toi toinen tsysteemi olla ihan pop.
                    https://www.motonet.fi/fi/tuote/7003...kalusarja-18-V

                    Comment


                    • Motonetin sarjan kompurasta ei mitään kokemusta, mutta tuon saman vääntimen kävin eilen itse hakemassa kaupasta kun Ryobia on jo ennestään, eli akkuja ja latureita riittää... Sen verran piti kokeilla, että lähtee sillä ainakin pyöränpultit auki ja silloin teho riittää mulle. Jos siinä OIKEASTI on tuo luvattu 400Nm niin halpa kone on, verrattuna vastaavan tehoisiin muun merkkisiin. En osaa tietystikään sanoa, pitääkö lupaus vai onko pelkkä mainoslukema.

                      Comment


                        Mulla ollu jo pari kolme vuotta tollanen Ryobin mutterimopo ja hyvin on pelittäny. En ole huomannut, että tehot ois laskenut tai mitään mutta akut tietysti ajan kanssa heikkenee, niitä kannattaa olla useempi niin voi vaihtaa lennosta.

                        Pyöränpultit on lähteny auki, ainakin jos ne on itse edellisen kerran laittanut kiinni (oikeaan momenttiin).

                        Comment


                        • Ääni Ryobi 18v mutterivääntimelle. 4 v vaihdettu renkaita perheen neljään autoon. Kerralla kestää vaihtaa kahteen autoon renkaat pienimmällä akulla, 1,5Ah. Paketti: väännin,laturi,3kpl hylsyjä,akku 1,5Ah ja laukku yht.199e.

                          https://www.motonet.fi/fi/tuote/7000...in-iskeva-18-V

                          Comment


                          • Itselle siunaantui sitten se "kompressori" ja pyssy, sekä porakone ja 5Ah akut. Levis pälli kun aeg:n akku oli loppu ja laturin olin unohtanut pistää seinään. Totesin että ehkä nyt on kituutettu tarpeeksi pitkään ja kävin kaikki viittä vaille sulkemisajan hakemassa pari viikkoa sitten. Aika eleettömästi lähti pultit auki, kun yhtä talvikumia sovittelin alle. Plussana tuossa tuli mukana sovitin, että saa bitsit suoraan tuohon. Menee terassiruuvi tarvittaessa kivasti 400Nm väännöllä ja 5Ah akulla :) Ainut miinus vääntimen ledistä, on siellä akun lähellä, joten vähän huono paikka mielestäni. Pyssyn ledit siellä vääntimen edessä on aika pop.

                            Comment


                              Tarvis kans joku parinsadan neukun pikkurunko varmaan laittaa vielä entisten kaveriksi. Toi yli kolmen kilon runko ja 5Ah akku on vaan vähän tarpeettoman raskas käsitellä jossain kevyemmässä mutta monta kertaa toistuvassa hommassa kuten parin auton peräkkäisessä renkaanvaihdossa. Kun ei siinä tarvita mitään 2000Nm voimaa mihinkään mutta koko ajan tarvii kannatella sitä painavaa pyssyä. Nyt vaan mietin että saman M18 sarjan Milwaukeen kevyempi runko maksaa erikseen ostettuna enemmän kuin joku Ryobin tjms tarjouskitti missä tulis kaikki mukana. Tuntuu ihan hullulta maksaa jostakin yhdestä työkalusta enemmän vaan sen takia että siihen sopii samat akut kun se on yleensä se syy miksi tulee halvemmaksi ostaa saman sarjan koneita. Ehkä katon vaan jos tulis joku Milwaukeen pikkukone käytettynä myyntiin tai jotain.

                              Comment


                              • Ja vielä kerran ääni Makitalle ;) Kevyt ja lyhyt kone jonka painon voi säätää sopivalla akulla.

                                Comment


                                  Saman verran ne koneet painaa eri merkkien kesken. Makita on kyllä siinä pyöränpulttiluokassa aika näppärä, niitä oli entisellä työmaalla päivittäin käytössä ja tykkäsin. Vaan se järeämpi runko Makitalta millä saa sitten jotain isompaakin auki, se painaa ihan yhtä paljon ja on ihan yhtä mohlo kuin muillakin.

                                  Tainnu sen tänne joskus aiemminkin kirjoittaa mutta suosittelen ostamaan sellaisen koneen joka riittää. Jos ei muuten tee remonttia mutta ite vaihtaa keväisin ja syksyisin pyörät niin sillä muutaman sadan newtonin koneella pärjää aivan hyvin eikä ergonomia tai rahapussi kärsi turhaan.

                                  Comment


                                  • Minä hain tokmannilta bryken mutterivääntimen kun oli pelkkä runko tarjouksessa ja samaa sarjaa löytyy jo akkuporakone sekä trimmeri. Renkaat vaihtui nätisti ja jaksoi tuo näköjään aukaista vetoakselin pultinkin kun kaverin autosta piti irti käyttää. Kerrankin hyvin sijoitetut 35€

                                    Comment


                                      Tällä viikolla renkaita vaihtaessa kävi ensimmäisen kerran niin, etteipä lähteneetkään kaikki pultit auki DTW285Z Makitalla. Ihan itse olen pultit keväällä käsipelillä kiristänyt enkä kiellä etteivätkö olleet ylikireällä, mutta pyssyllä kuitenkin aukeamatta jäivät. Jäin miettimään että onko mulla hylsy tai pyöränpultin kannat kuluneet kun joidenkin pulttien kohdalla tuntui että se iskun terävin osuus meni ns. hukkaan.

                                      Edelleen siis tyytyväinen kompaktiin kokoon ja ollut todella näppärä peli (eikä todellakaan ole ikävä renkaanvaihtoa paineilmaletkun kanssa), mutta jos jollekin muulle ehto on että koneella on saatava tilanteessa kuin tilanteessa esim. rengasliikkeessä ylikiristetyt pyöränpultit auki niin kannattaa valita pykälää suurempi peli.

                                      Comment


                                        Väljyys, Mikko, väljyys....

                                        Comment


                                          Itse huomannut että 18V 650 Nm Milwaukeella ei kaikki pyörän pultit irtoa jos akku ei ole täynnä.

                                          Comment


                                            Kannan ja hylsyn välisen välyksen kun vääntää käsin pois ja samalla ampuu pulttia/mutteria auki niin ei huku voima siihen välejään.

                                            Comment


                                              Minä olen siinä mielessä varmaan vanhanaikainen että löysytän pultit käsipelissä vielä auton ollessa maassa. Koneella sit vaan ns. pyöritysvaihe.

                                              Comment


                                                Liian hidasta :)

                                                Tykkään tuosta uudesta pyssystä kyllä muuten aika paljon, siinä on kolme tasanopeutta ja sitten neljäs porras on sellainen joka ampuu täysillä niin kovaa kuin vehkeistä lähtee ja kun pultti aukeaa, momentintunnistus pudottaa ihan hitaalle ja pultti kiertyy nätisti ja rauhallisesti auki eikä lennä johonkin lepikkoon tai pilaa kierteitä vaikka pitää liipaisimen pohjassa. Paineilmapyssyllä tarvi aina fiilistellä ja kurkkia liipaisimen kanssa, varsinkin jos on mutterit eikä pultit. Yllättävän hyvä ominaisuus jota kyllä jää kaipaamaan kun sitä jossain koneessa ei ole.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja mhaanpaa Näytä viesti
                                                  Itse huomannut että 18V 650 Nm Milwaukeella ei kaikki pyörän pultit irtoa jos akku ei ole täynnä.
                                                  Mulla on tämmönen ollut nyt vuoden: M18 FMTIWF12 ja sillä on kyllä tähänmennessä lähtenyt autoista irti ihan kaikki mitä olen yrittänyt. Kantsii muistaa, että kaikenmoiset jatkot tms. syövät tehoja.

                                                  Comment


                                                    Jos on kovin pieni akku, vaikka 2.0Ah niin sen tarvii tosiaan olla ihan täynnä että jaksaa kunnolla. Vähänkään kireämmät pultit tarvii kunnolla virtaa akusta että kone jaksaa ne avata ja sitä akku taas ei jaksa antaa jos varaus on vaikka kahdessa tolpassa. 5.0Ah akku ei ole lainkaan niin kriittinen tuosta ja "puolella" akulla päristää vielä ihan hyvin jotain pyöränpultteja yms kevyttä.

                                                    Comment


                                                      Okei, joo - mulla on tossa vain 5.0Ah akkuja.

                                                      Comment


                                                        Minä voin suositella Ryobin pulttipyssyä. Tuolla aukesi peräkärryn ja kahden auton renkaat ihan hyvin.

                                                        Comment


                                                          No jos ei renkaan pultit aukea ei sillä mitään teekkään. Minusta vetarin pultti on semmoinen mihin vetää joku standardiraja, luokkaa 1000nm, jos vähänkin enemmän tekee remontteja. Olen tainnutkin kommentoida kokemukset Makitan DTW100Z joka on muuten oikein sopiva mutta 5ah akulla pikkusen raskas.

                                                          Comment


                                                            Jos Milwaukeessa tosiaan esiintyy tommosta, että pienemmillä akuilla ei puolitäydellä akulla jaksa samaa vääntöä kuin täydellä niin kantsii muistaa, että kaikki muutkin käyttävät laitteissaan Milwaukeen kehittämää ja patentoimaa akkujärjestelmää. Tai pykälää vanhempaa versiota siitä - ja maksavat royalteja Milwaukeelle (siis kaikki, myös Makita jne). Jos moinen probleema on olemassa niin se lienee sitten kaikissa.

                                                            Milwaukeehan ovelasti odotti pari vuotta, kunnes kilpailijat olivat ehtineet mukaan Li-ion -kelkkaan ja kopioineet niiden patentin (osa meni mukaan rehellisesti ja osti käyttöoikeuden, valtaosa ei) ja sitten haastoi kaikki patentinrikkojat oikeuteen. Kilpailijat eivät kyenneet enää perääntymään tilanteessa, jossa asiakkaille oli myyty jo miljoonia laitteita/akkuja. Osa lopulta maksoi ensin järkyttäviä korvauksia patenttirikkomuksista ja oikeuskuluja ja siitä eteenpäin royalteja ja osa alistui ilman oikeuskeikkoja ja alkoi suosiolla maksaa royalteja jo myydyistä sekä tulevista.

                                                            Comment


                                                              Ihan missä tahansa akussa pätee samat lainalaisuudet. Ihan puhdasta sähkötekniikkaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X