Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupea ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Huomioikaapas se että Joni taitaa yrittää vaihtaa nykyisen pirssinsä tuollaiseen coupe audiin.
    http://www.nettiauto.com/audi/coupe/2661928
    Kyseisen linkin autossa vaihto ei luultavastikaan tule kysymykseen mutta siinä minkä linkin Joni laittoi niin luultavasti onnistuu.
    Kyllä se on niin että vaihdoissa täytyy ottaa se mitä annetaan jos auto on vähänkään sinne päin kuin ajatuksissa on ollut :)

    Comment


    • #92
      En tiiä sit miksi vaihtaa etuveto 1.8 A4, etuveto 1.8 coupeen..
      Itse tulin ajoissa järkiin ja otin coupen pois myynnistä :)

      Comment


      • #93
        Minä voisin kuvitella syyksi vaihtelun halun ja onhan tuo coupe hienompi ja vähäovisempi kuin tuollainen A4.
        Tekniikka on sama mutta ajettavuus on kuitenkin eri, en sano kumpi vie voiton :)

        Comment


        • #94
          Alkuperäinen kirjoittaja Vesa_k1988 Näytä viesti
          En tiiä sit miksi vaihtaa etuveto 1.8 A4, etuveto 1.8 coupeen..
          Itse tulin ajoissa järkiin ja otin coupen pois myynnistä :)
          Tuo se tänne etelään näytille niin voit päästäkin eroon :)

          Comment


          • #95
            tossahan ne syyt tuli banditx:in kirjottamana 2ovea hienomman näkönen

            Comment


            • #96
              7A virittäminen vapaarina:

              http://www.20v-sauger-tuning.de/dros...earbeitung.htm

              20v Kannen tuning:
              http://www.20v-sauger-tuning.de/kopfbearbeitung.htm

              Comment


                #97
                Ja tästä ahdin setti 7A:n :)

                Comment


                  #98
                  Tulipa luettua koko tämän ketjun tarina. Mikähän lienee lopputulos?

                  Comment


                  • #99
                    Hauskaa luettavaa tosiaan. Käsittääkseni topikin aloittajalla on nykyisin 1.6 vw bora joten se siitä virittämisestä.

                    Comment


                    • Heh... Tuli mieleen ihan omat haaveilut aikanaan, mutta yleensä joku pudotti ne nopeasti ja korkealta. Viimeistään siinä vaiheessa tajusin, kun 15v ostin peräkolaroidun GT golfin, johon piti vaihtaa 16V-tekniikka. Kaikki rahat (omat ja äitin) meni kolari & ruostekorjauksiin... Eikä oo sen koommin hirveitä summia tilillä ollut kun aina ne menee johonkin...

                      Aikanaan luin sellaista foorumia kuin www.kovaa.com. Siellä eräs kirjoittelija kyseli RS4 b5:sen virittämisestä aika lennokkaasti. Vastasin sitten jotenkin, että hommaa ensin se RS4 ja kysele virittämisestä sen jälkeen. Kohta tuli inboxiin puolivihaista viestiä, että "on jo rakenneltu Cossuescorttia ja Ferraria jne..." Ajattelin että "yeah right!!"
                      Kaverin nimen perusteella aloin sitten funtsimaan, niin kyseessähän taisi olla kuitenkin nykyään Lowrid3rin omistuksessa oleva musta RS4. Ja tyypillä olikin ollut ihan oikeasti aika nopea Cossu Escortti aikaisemmin ja vissiin joku Fefekin...
                      Pointti kai tässä nyt oli se, että jos viritys-topicissa kirjoittaa kuin 15v-häiskä ilman huolenhäivää rahasta niin se jos mikä tuntuu pelkästään haaveilulta.

                      Comment


                      • Coupea ostamassa.

                        Meinasin pienen tauon jälkeen palata takas audiin, kun oon joskus hyväks todennu.

                        Tarkotus ois löytää suht ehjä typ89 coupe, ja mieluiten 2.3 20v tekniikalla ja quattrona.

                        Ainakin tällä hetkellä on valikoima aikas heikkoa(saishan noita varmaan muualta ku suomesta), mut aattelin kysässä vähän neuvoa ostoon.
                        Mitäs noissa ois sellasii syynättäviä asioita ettei tulis kovin suuria pettymyksiä kauppojen jälkeen? Kunhan teknisesti ois suht tikissä niin se riittäs, eikä nois kyl koreissa paljon sanomista ookkaan.

                        Comment


                          Lähinnä noista kai hajoaa moottorin ympärillä olevat osat ja varusteet, koneet ja voimansiirrot sinänsä kestää kyllä tuota tehomäärää hyvin. Hydraulipumput, pommit, laturit, startit, huohotus- yms. letkut, anturit jne. on tullut omaan vaihdettua. Mitään ylimaallisen kalliita osia noissa ei ole, mutta tietysti kun joka kuukausi jotain vaihtaa niin tuleehan sitä hintaa siinäkin. :)

                          Comment


                            Terholta unohtui vielä se, että apurungot tuppaa ruostumaan huonoon happeen. Myös puslaremppaan kannattaa varautua.

                            Comment


                              Nojoo, kyllähän tässä viime aikoina on omin pienin kätösin vaihdettu yhteen jos toiseenkin t89:n erinäisiä puslia ja niveliä. Viimeksi tällä viikolla yhteen yksilöön ~kaikki mitä alustasta löytyy. :) Mutta tuon ikäisissä autoissa ne ovat jo vähän väkisinkin vaihtokunnossa, ellei sitten ole kertaalleen-kahdesti jo vaihdettu. Mätineitä taka-apurunkojakin on muutama tullut vastaan. Mutta nuo pusla- ja apurunkohommat on tietysti sellaisia, mitkä lähinnä vaativat työtunteja. Eli jos itseltä onnistuu niin korjaukset ei tule kovin kalliiksi. Toki jos pitää ulkona teettää niin sitten hintaa jonkun verran kertyy.

                              Comment


                              • Hei! Kato nettiautosta toi yks 2.3 20v coupe quattro. Rekkari oli VUF-XXX. Meikäläisen vanha ja ite syynäsin siihe kyllä jokusen tonnin rahaa niin pitäs pelittää. + Aika makea ulkokuori.

                                Comment


                                • http://www.nettiauto.com/audi/coupe/5420908

                                  Tos ois tuo nettiauton ainokainen.
                                  Tossakin hieman epäilyttää kun googlella löytyi vanhempi myynti-ilmoitus eri kaupungista ja kilometreillä ei oo eroa kun 5000.
                                  Lisäksi vanhan ilmotuksen mukaan ylimaalattu muutama vuosi sitten.(kuka tehnyt ja miten hyvin)
                                  Ja onhan tossa pari sellasta epämääräistä "vikaakin".

                                  Comment


                                    Ei mitään epämääräistä noissa vioissa. Tulee jokaiseen tuollaiseen ennemmin tai myöhemmin.

                                    Comment


                                    • http://www.nettiauto.com/audi/coupe/5243703 ...jaa tämä vai?

                                      Olin yhteydessä omistajaan ja vaikuttikin ihan hyvältä vaihto-ehdolta kunnes törmäsin tähän...

                                      http://www.nettiauto.com/audi/coupe/5008716

                                      Omistaja veti auton myynnistä ja selvittelee että mihin on hävinny kilometrit mittarista, sanoi tulleensa itekkin huijatuksi. Että näin.

                                      Comment


                                      • Kaikki sähköhimmelit (kytkinten toiminta + piuhoitukset) kannattaa myös tsekata.

                                        Comment


                                          Autoa olet ostamassa, ei kilometrejä. Mielestäni aivan sama onko auto ajettu 250 tai 300 tkm jos se on huollettu ja kunnossa muuten.

                                          Sinänsä vähän hassua että ruuvataan tuon ikäisessä ja -ajetussa kilometrejä.

                                          Comment


                                          • Niin eipä niillä kilometreillä hirveen suurta merkitystä ole tässä tilanteessa, mut tuli vaan hieman huijattu fiilis...

                                            Comment


                                              Toi kilsajuttu on ihan normaalia. Melkein jokasessa vanhemmassa paljon ajetussa autossa alkaa mittari jostain syystä rullaamaan väärään suuntaan. Mahtanee olla jokin suunnitteluvike ;)

                                              Sinänsä noi mittarinrullaukset on siinä ikäviä, että esimerkiksi hihnanvaihdon joutuu melkein suorittamaan oletuksena vanhaa autoa ostaessa ihan vain oman mielenrauhan saamikseksi.

                                              Comment


                                                Ko. korin autoissa myös ihan oikeasti vikaantuu matkamittarit ja lopettavat kulkemisen kokonaan. Omastani poistin juuri sellaisen 140tkm varaosamittarin asentamalla :)

                                                Varmaan harrasteeksi katselet? Käyttöautoksi ei enää kannata.
                                                S2 vaan suorilta hakuun, jos voimannälkää on.

                                                Comment


                                                • Harraste/käyttö, sen verran vähän tulee kilometrejä vuodessa ja ajelut sijoittuvat 98% kotikaupunkiin ainakin nykyisessä elämän tilanteessa.
                                                  Ja budjettikin on yllättäen rajallinen.

                                                  Comment


                                                  • Sen sijaan että 6kiloa enemmän hyvästä S2:sta, itse loilottaisin cq:n puolesta, saa sit useammalla tonnilla sit harrastaa, vaikka moottoriswappia 3B:ksi tms - eikä porsi vaparissa se turbokaan x)

                                                    Nimimerkillä hyvää S2:sta etsimässä t: 7A ;)

                                                    Edit: niin siis 2000km/kk autolle tuntuu tää vapari olevan puolet vähemmän telakalla ko nuo puhtaast harrasteautot, mutta pollejahan tässä rupiaa ikävä tulemaan - kelponen turbokitti "bolt on" olis tommosta 2,6k€ ja swappi maksaa sit omansa, riippuen kuinka paljon itse tekee.
                                                    Viimeksi muokannut jabis; 1.3.2013, 20:33. Perustelu: Tarkennus

                                                    Comment


                                                    • Joo...ainakin tälläsen perheellisen perus työväenluokkalaisen pitää olla tarkka mitä maksaa mistäkin. Näillä tuloilla/menoilla pitää tyytyä vähän tehottomampaan. =) Kävi sellanenkin mielessä että ostas ihan kesä-auton ja ajas talven jollain kotterolla.
                                                      Kuplavolkkari on kummitellu jossain tuolla takaraivossa jo muutaman vuoden...oonkohan jotenkin sairas.?
                                                      Talveks joku etuveto käkkänä...=D

                                                      Comment


                                                      • Aattelet ihan nurinkurisesti, kyllä tää quattro talvella on enemmän ku ihan kiva :D

                                                        Ja kesäautoksi vois harkita jotain cabrio-mallia ;)

                                                        Comment


                                                        • Nii kylhä sitä yhden uudemman hinnalla sais kaks vanhempaa, ajelis vaikka coupella talvella ja kesät cabriolla. Siinähän sitä oiskii harrastamista. :-D Pitäs vaa ensin rakentaa autotalli et sais kesäauton tuiskulta suojaan...

                                                          Comment


                                                          • Kuplavolkkari on kummitellu jossain tuolla takaraivossa jo muutaman vuoden...oonkohan jotenkin sairas.?
                                                            Kupla on taas ihan eri planeetalta ettei ole oikein Audiin verrattavissa. Kyllä kupla on aika esihistoriallinen auto nykypäivänä ajella. Edes harrasteena. Minä en viittis. Kulutus kova tehoon nähden, ajettavuus jne... Saahan nekin kuntoon mutta se myös maksaa. Kyllä minusta reilu 20-vuotias Audi käyttöautoksikin sopii. Enemmän vaan vaatii semmosta ylläpitoa ja tarkkailua. On se tietysti joskus rasittavaakin. Ja osittain kallista. Mutta kun ajattelee uudehkon autoon pitoa arvonalennuksineen, vakuutuksen hintoineen, kalliine vikoineen niin onhan se halpaa ja hauskaa kyytiä. Vanhaan Audiin saa melkoisesti bensaa ja osia sillä mitä menis arvonalenemaan ja muuhun uudemmilla.

                                                            Pitäs vaa ensin rakentaa autotalli et sais kesäauton tuiskulta suojaan...
                                                            Kyllä Cabrioletilla talvella pärjää! :)

                                                            Comment


                                                              Juu, ei noita kilsoja kannata tuijotella. +20v ikäisellä autolla on lähes väkisinkin 300-500tkm lasissa. Se mitä mittari kertoo on lähinnä kosmeettinen juttu. Mielummin ostaisin paljon ajetun ja hyvin huoletun/ylläpidetyn, kuin pienillä kilsoilla olevan huonolla pidolla olleen.

                                                              Voimansiirron välykset ja mahdolliset ylimääräiset äänet kertovat aika hyvin todellisista kilometreistä. Audeissa ei pitäisi voimalinjaan olla tarvetta koskea alle 300tkm kilsoilla. Jos öljyt vaihdettu säännöllisesti niin askin/perän parasta ennen päiväys ei tule ihan heti vastaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X