Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupea ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Muistaakseni 228tkm oli itellä ostaessa mittarissa ja äkkiseltään halotaan jotain toistakymppiä päälle - ja hintaan gason päälle tullut yksi raidetangonpää, parit liukutapit ja jarrupalat, ja yks termari - ei mielestäni kovin kallista. Tosin kyllä tässä jakopään hilujen vaihto tulee ajankohtaiseksi, ko ei tosissaan tiedä mitä edelliset veijarit on tehny tai jättäny tekemättä.

    Comment


    • No ny ois coupe pihalla. Joutu tyytymään kutoskoneiseeen ku ei sattunu löytymään sopivaa vitoskoneista.
      Mittarissa 180tkm, uskoo ken haluaa...itekkään en ota tosissani.
      Tuotu 2005 saksasta ja siitä lähtien ollut samalla omistajalla joten huoltohistoria hyvin tiedossa.

      Nyt vaan sitte kovaa ajoa jos vaikka rupeis löytymään jotain vikoja...tällä hetkellä kaikki toimii kuten pitää...=)

      Comment


      • Itellä oli tommonen 2,8 coupe 2,5 vuotta ja olen enemmän kun tyytyväinen vaikka niitä haukutaankin, Noita yleisvikoja oli, mutta koneessa ei minun aikana ollut mitään vikaa. Ajettu 260tkm. Katit siitä vimosena antautu ja pientä mittariston kanssa kikkailua oli.

        Comment


          Pitääkin sit ruveta bongailemaan Coupea Imatralla päin liikuskellessa :)

          Comment


          • Juu kyllä tuo ihan asialliselta laitteelta tuntuu. Kyl tuo vähän pirteemmältä tuntuu ku jokunen vuosi sitten omistama c4 avantti samalla koneella. Katit tuli siihenkin vaihdettua joten tuttu homma jos tarvii käydä taas soveltamaan. :-)

            Senverran vähän tulee ajeltuu et hyvä tuuri pitää olla et bongaat jossain. :-D Vene-Hietsun pihalla seisoo arkisin 8h toimettomana...
            Aika yllättävän vähän noita coupeja kyl näkyy täälläpäin...ton väristä(arjen harmaa, eli hopee) en muistin mukaan oo nähnytkään täällä.

            Comment


              Olis hakusessa Coupe quattro 2.8 v6 Mitäs näissä on tyypillisimpiä vikoja.

              Comment


                Hege: käytä hakua vaikka hakusanoilla
                -aah kalkatus
                -aah öljyventtiilit
                -aah...

                Noista ekoista audin v-koneista löytyy kaikkea mukavaa, mutta hyvällä pidolla ollut yksilö varmasti kestää vielä pitkään. Oma entinen oli melko pahasti raiskattu ja kyllä näihin rahaa saa uppoamaan.
                Mukavasti tuo coupe noilla 174hepalla liikkuu, kunhan ajelee yksin. Kulutus nousee nopeuden ja leikittelyn lisääntyessä aika rajusti.
                Nykyinen S2 3b-koneella kuluttaa sekalaisessa ajossa himpun vähemmän kuin edellinen aah, eikä polettaessa nouse pahasti vaikka tehoa x2.

                Kori kannattaa tutkia kolarikorjausten varalta, huonosti korjattu ruostuu nopeasti. Ja kupruilevat alalistat ja niiden alta mahdollisesti löytyvät ruosteen alut ovat yleisiä.

                Comment


                  Olis ihan hoodeilla etuvetoinen Coupe 2.3 koneella. Tonnia huutavat moisesta. Kannattaako ajatella edes kakkosautoksi eli tekeekö tuommoisella etuvetona mitään ja kuinka lujia ovat muuten? Joku luottovankkuri sitä on joka tapauksessa kohta hommattava kun varsinainen pirssi on koko ajan telakalla.

                  Comment


                    Eikös nuo typ 89 ja johdannaiset ole perinteisesti olleet ihan laatulaitteita? Onhan siinä varmasti autoa, jos vaan on yhtään kunnossa. Etuveto ei kesällä juuri harmita. Talveksi on varmaan konsonantti jo ajossa.. =)

                    Comment


                      Veikkaisin että leimatusta coupesta aina tonnin saa. On kuitenkin hieman "sporttisemman" näköinen kuin porrasperä typ89:sit. Etuveto lötkössä tuo 2.3 kone oli vallan riittävä joten miks ei coupessakin.
                      Sitä paitsi pääsisit pussihousujen kanssa paukuttelemaan henkseleitä viitoskoneen mahtavuudesta.

                      Comment


                        Eipä noissa NG-koneissa juuri murheita ole, kunhan sytkäosat ja KeljuK-jetronic ovat kunnossa. Kone vetää sitkeästi, mutta tehot löytyy vasta kierroksilla.
                        Pienet käynti-ja pätkimishäiriöt yleensä korjaantuu vaihtamalla virranjakajan+tulpan johdot ym. alkuperäisiin ja välttämään motonet "laatua".
                        Mittaristoviat yleisiä: kylmäjuotokset ja hapettumat maadoituksissa, lämpö- ja pamittarit lopettavat toiminnan.
                        Termostaattivikaisia voi tulla vastaan.

                        Kori voi olla aika eläväinen vanhoissa coupeissa, ovien saranat kuluneet ja ovet roikkuu ja sisustaosat naksuu. Etuvetoinen on ehkä yhdessä mielessä parempi vaihtoehto: quattrojen taka- (ja etu) apurungot on monesti aika rapeassa kunnossa. Etulokasuojat saattaa alkaa ruostumaan kaaren pokkauksesta tai sisäpuolelta ja helmapellit takapyörän edestä on yleensä puhtaalla pellillä/pintaruosteessa kiveniskuista.

                        Ainoa typ89 ja b4-korimallien harmittava vaiva on vaihdekepin liikeradan kuluminen epämääräiseksi vaihdetangon alapään muovisen kuppi/pallo-rakenteen kuluessa. Mutta tuohonkin löytyy korjausohjeet, kun käyttää hakua.
                        Alapallonivelet ja raidetankojen päät on kulutusosia, mutta tukivarret kestää huomattavasti pitempään kuin myöhemmissä b5:sissa.
                        Viimeksi muokannut vV8m5; 24.3.2013, 20:50.

                        Comment


                          yks coupé löyty 2.2 viitoskoneella. vm89 taitaa olla AAH:ta järkevämpi.

                          Comment


                            Ois lähipiirissä tiedossa yks -92 coupe quattro 2.3E. Ei ole julkisessa myynnissä, mutta seisoo ylimääräisenä tallissa. Pistä privaa jos kiinnostaa.

                            Comment


                              Totesin koeajon jälkeen coupen vähän pieneksi omaan makuun. Hain sitten lötkön.

                              Comment


                              • Audi Coupe Kiikarissa, mitä huomioitava ennen ostoa?

                                Olen haaveillut useamman vuoden omasta Audi Coupesta, ja nyt suunnitteilla olisi ostaa ensimmäiseksi autoksi. Budjetin kipuraja menee 2000€ hujakoilla. Erityisen kiinnostunut olen tuosta 2.3l 20v A7 versiosta. Quattro olisi loistava mutta harvemmin myynnissä. Jonkun verran olen lueskellut noista v6 koneista että ei kannata joten tuskin se ainakaan pihaan eksyy. 1.8 koneella oleva ei ole kumminkaan pois suljettu vaihtoehto toistaiseksi.

                                Eli siis mitä kannattaa ottaa huomioon?
                                -Onko kallis pitää? If.fi antoi laskurilla liikennevakuutuksen hinnaksi 620€ vuodessa joka on mielestäni melko vähän. Pitääkö lähellekkään paikkaansa? Lähitapiolasta taisi olla n. 800€
                                -Onko moottorilla kalliita huoltoja noilla kilometreillä?
                                Onko osia kuinka hankala saada ja onko kalliita. Erityisesti kiinnostaa tuo saatavuus ja hinta Quattro osien suhteen.
                                -Minkämoisiin huoltokuluihin kannattaa varautua heti ensalkuun? Paljonko käyttövero vuodessa?
                                -Onko näissä usein ongelmia kattoluukun kanssa?
                                -Syökö kuinka paljon öljyä?

                                http://www.nettiauto.com/audi/coupe/8020299
                                Kyseistä ilmoitusta olen katsellut, onko muilla ollut humppausta lämpimällä koneella? Onkohan vain imuvuotoa...

                                Comment


                                  Kyllä tuo 2.3 vitoskone luotettavin valinta on. Itse sinuna ostaisin juuri jonkin max 1500e Coupen niin jäis rahaa laittoonkin. 500e korjailee jo aika paljon jos itse tekee.
                                  Quattro ei käytännössä lisää korjauskustannuksia/ongelmia, mutta aika paljon kalliimpia ne on hankintahinnaltaan, melkeinpä saa kertoa hinnan aina 1.5:llä.

                                  Mulla on kyllä ollu ihan hyviä kokemuksia 2.6 V6 koneesta ei vienyt öljyä/nesteitä 350tkm ajettuna. Kulkupuoli heikkoa kulutukseen nähden ainakin A6 C4 avantissa.

                                  Osia löytyy vielä aikas hyvin näihin.

                                  Comment


                                    Kannattaa huomioida taas/edelleen se asia, että vaikka quattro maksaa ostaessa enemmän niin siinä myös arvo pysyy. Itse jos olisin vähissä rahoissa (siis juu olen, mutta en nyt autoa ostamassa) niin ottaisin vaikka lainaa sen verta että pääsee nelikkoon kiinni. :)

                                    Audin neliveto ei ole sellainen 80-90-luvun vehkeille tyypillinen vajaavetoiseen perusmalliin puoliväkisin päälleliimattu kötöstys, vaan hyvin suunniteltu erittäin kestävä järjestelmä. Siellä ei käytännössä ole sellaisia "hajoavia" osia. Voihan sitä etuvetoisestakin aski hajota tai takavetoisesta perä, mutta harvemmin niin käy.

                                    Comment


                                      Itse ostaisin mielummin kutoskoneisen coupen kuin vitosen. Etenkään kun uudemmissa coupeissa ei tuota 20vent. versiota taida olla. 10vent. taasen on laiska ja kuluttaa saman mitä kutonenkin. Eikä vitonenkaan ole vanhenemiselle immuuni.
                                      ABC/AAH (2.6/2.8) välillä kallistuisin toki jälkimmäiseen mutta koska ABC on haukuttu välimallin koneeksi niin niistä voi löytää yleisesti parempi kuntoisen yksilön samaan rahaan kuin AAH olisi.

                                      Comment


                                      • Vakuutukset huomattavasti kalliimmat tuolla 2.8 koneella kun kyselin if sanoo 2.3l quattrolle alle 600 vuodessa ja 2.8 quattrolle tuli hintaa lähemmäs tonni vuodessa.

                                        Comment


                                          Semmonen juttu varmaankin kannattaa ottaa huomioon, että näistä sitten hajoaa aina jotain/on jo valmiiksi rikki. Että jos haluaa eurolleen laskea mitä se autoilu maksaa niin ei onnistu, pitää ostaa Toyota. Mitään tuhansien remppojahan vanhaan tyyppikasiysiin ei kerralla saa aikaiseksi, mutta satanen-pari silloin tällöin menee jos meinaa pitää laitteet kunnossa.

                                          Comment


                                            Coupet on järjestään klassikkoiässä. Jos ei ole jo tehty, saa varautua ainakin kaikkien kumiosien uusintaan. Alustan puslat ja moottorin letkut tapaa olla jo vaihtokunnossa tämän ikäisissä.

                                            Iso plussa kuitenkin kohteen valinnasta. Onhan Coupessa fiilistä ihan eri tavalla kuin saman hintaisessa Puntossa.

                                            Comment


                                              Suosittelen myös säästämään quattroon. Saa paremman hinnan tulevaisuudessa ja lisää hauskuutta talvella. Eikä noita V6:sia kannata pelätä. Väittäisin että vian haku paljon helpompaa kuin 4 ja 5 sylinterisissä, joissa kivikautinen k-jetti eri variaatioina. Jotka voivat olla tosi pain in the ass, jos alkaa kenkkuilemaan.

                                              Tilat ja työkalut kannaattaa löytyä jos meinaa pikkubudjetilla ylläpitää. Kaikkea pientä on varmasti kokoajan, mutta osat ei älyttömän kalliita ole.

                                              Comment


                                              • Ajattelin huomenna käydä tässä lähistöllä katsomassa myynnisä olevaa siistikuntoista autoa.
                                                huomio kiinnittyi siihen, että takapuskuri hieman roikkuu toiselta puolelta.
                                                onkohan tuollainen vaikea säätää kohdalleen. Olisiko jotkut kiinnikkeet irronneet katkenneet?

                                                Pakoputken päälle pitäisi myös tehdä jotain. Ihme pitkän mehupillin on joku asentanut....

                                                Comment


                                                  Jos kiinnikkeet ehjät, ei ole vaikea. Joudut kuitenkin ottamaan puskurin pois, samalla voisi katsoa muita vaurioita jos joskus saanut osumaa.
                                                  kuitenkin 31 vuotta vanha auto joten ruostettakin voi olla sen alla.

                                                  Comment


                                                  • Ok. Itseasiassa löysinkin juutuubista ohjeen puskurin irroitukseen. No, huomenna selviää, millainen on tuo auto muilta osin kun pääsee katsomaan.

                                                    Comment


                                                    • Juu ei.
                                                      Kävin katsomassa autoa. Kuvissa oli erittäin siisti. Paikan päällä ei niinkään. Katossa pari terävää lommoa, etupuskurin alaosa pahasti rikki.
                                                      Istuimissa reikiä. Auton etsintä siis jatkuu.....

                                                      Comment


                                                      • Tuntuu olevan hankala löytää siisti yksilö. Sitä odotellessa, onko 2.0 vs 2.3 koneiden luotettavuuden yms osalta muuta eroa kuin 5 pyttyisen makeempi soundi ja hieman parmpi kulku? Entäs muita huomioitavia asioita 88-95 Audi Coupen tekniikan kohdalla?

                                                        Comment


                                                          Saat odotellakin, kyllä suurin osa on jo bensatennareiden toimesta amisteltu ja revitelty pilalle ja paremmat on museoituja. Kuitenkin nuorimmatkin yksilöt jo 25v vanhoja joten kaikki paikat voi särkyä, kyllä tuollainen täysin harrastemeiningillä pitäisi hankkia. Nämä kuitenkin vielä sen aikakauden audeja ettei ruoste ole hirmuinen ongelma massauksen ansiosta, jos ei siis ole kolhittu ja huonosti korjailtu. Taka-apurungot nelikoissa menee kyllä aika happamaksi.
                                                          Ja jos vaan vitoskoneinen löytyy niin sellainen ehdottomasti, nelosessa ei ole sitä vähääkään fiilistä mitä vitosen vääntö ja äänimaailma tarjoaa. Boschin K(E) -jetronic lienee molemmissa koneissa se eniten harmaita hiuksia aiheuttava asia.

                                                          Jos katoton malli kelpaa niin 80 cabrioita näkyy silloin tällöin olevan tarjolla parempikuntoisina, hinnat alkaen 4t.

                                                          Comment


                                                            Mutta ei quattrona. Jos se sattuu olemaan vaatimuksena.

                                                            Comment


                                                            • quattro ei ole vaatimus. Coupe on mielestäni tyylikkäämpi kuin avo.
                                                              Ja myös 2.3 moottori on todella jees.
                                                              Mutta pääasia että on koriltaan siistissä ruosteettomassa kunnossa.
                                                              sen verran pieni autotalli mulla, ettei peltihommiin yms ole resursseja.
                                                              Ja saa vaikka olla valmiiksi museorekisterissä. Ei ole tarkoitus käyttöautoksi hankkia kuitenkaan
                                                              Viimeksi muokannut Seafire; 21.4.2021, 06:48.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X