Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Itse hankin cq20v:n kun kortti oli ollut kahdeksan vuotta. Ensimmäisenä talven tuli käytyä monta kertaa ojan kautta ja joskus oltiin syvälläkin -niin hauskaa se oli. Läheltä piti -tilanteita oli kosolti. Pari talvea oli tuossa rouvalla UrS4 ja vaikka ajotyyli on rauhoittunut, tuli monta kertaa vedettyä aika hallitsemattomasti, kun piru pääsi irti.
    Kannattaisi aloittaa ehkä 1.2 litraisella takaveto kadetilla, kuten aikanaan itse tein. Oppii auton hallintaa, mutta ei vahingossa riko itseään.

    Comment


      #62
      Juu se on tullu selväks, että turha siitä on 400 ottaa irti ja kukaan ei olen sanonut, että se olis halpaa. Vakiona se olis tarkotus pitää ja rakenteluun sitten tuo S13:sta. Jos coupea alkaisin virittämään hakisin siihen jostain RS2:sen moottorin. Tosin ostaisin varmaan ennemmin RS2:sen suoraan :/

      Opel:ia en osta periaate syistä, mutta sierra vois olla varmaan fiksu valinta. Varaoasia kuitenki löytyy helposti.

      Comment


      • #63
        Nöyryyttä. Ennen mainittua cq20V:ta, ajoin muutaman kuukauden -76 -mallisella myös 1.2 -litraisella Asconalla -oli pakko ottaa vaihdossa. Sitä kummasti oppi tuon jälkeen arvostamaan quattron ominaisuuksia.
        Onko muuten sierra parempi kuin esim. viimeisimmän mallin kaksilitrainen takavetoascona?

        Comment


          #64
          Riesat pääsääntöisesti uudempia, mitä viimeisimmät Ascona B:t. Kuitenkin jos suunnilleen saman ikäisistä/kuntoisista autoista kyse, niin hetkeäkään epäröimättä valitsisin noista Asconan. Opelin alamäki alkoi ensimmäisten etuvetomallien myötä. Kuitenkin, nyt puhutaan 25v ikäisistä autoista...

          Comment


            #65
            Nyt tekemässä mahdollisesti kauppaa -92 mallisesta quattro coupesta. Tuotu saksasta -04. Kuinkas kannen kanssa kun kyseinen on 10v. Onko suurta eroavaisuutta 20v mallin kanssa esim virtaavuuksissa? 20v yksilöitä olen nähnyt myytävänä kanssa, mutta onko niihin sitten vaihdettu S2:den kansi? Onko autoilla muita eroavaisuuksia keskenään, kun tuo venttiilien määrä?

            Comment


              #66
              10v ja 20v vaparit eri koneita. Eroavat toisistaan luonteen ja tehon (136hv vs. 160hv) osalta. 10v enempi sellainen tasainen työjuhta, kun 20v taas ylärekisterissä paremmin kirmaava.

              Comment


                #67
                Ilkka: Tälleen pilkunviilauksena: Eikös siinä 2.3-20v ole 170hp ja harvinaisemmassa 2.0-20v sitten tuo 160 pollea vai muistanko väärin? 136hp löytyy KV:stä (2.2-10v) ja ymmärtääkseni osasta NG-koneita (2.3-10v), tosin jossain vaiheessa tehot 133hp ilmeisesti päästörajojen takia.

                Comment


                  #68
                  Täämä selvä. Eli 20v kannen vaihtaminen ihan turhaa. Vai? Muuten kyseinen yksilö vaikuttaa niin hyvältä, että eipä tuo 10v kansi häiritse niin paljoa. Voimaa ei ole niin paljoa, mutta kaikkea ei voi saada ja eipähän tarvi niin korkeilla kierroksilla ajella ja ainetta kuluu vähemmän.

                  Edit: Jotain tiettya asiaa jota kannattaa tiedustella autosta? Muutama hydraalinen venttiilin nostaja pitää kuulemma ääntä. Kannattaako tästä huolestua? Voimansiirrossa perus "quattro välys", eli perä saattaa huolimattomassa kytkimen käytössä päästää tömäyksen. Vissiin ihan "normaalia"

                  Comment


                  • #69
                    Noin vuosimalliin -90 saakka 20V vaparit olivat 160hv kaksilitraisia, siitä eteenpäin 2.3l 170hv.

                    Olkoon kumpi moottorityyppi tahansa, pitää muistaa, että auto painaa ajokunnossa melko messevät 1450 kg, joten ei voi räjähtävää suorituskykyä odottaakaan. Lisäksi 20V koneessa ei tunnu tapahtuvan mitään alle 4000 kierroksen.

                    Comment


                      #70
                      Aikas läski täytyy sanoa, tosin kone painaa varmaan aika paljon. Muutama 20v yksilö nelikkona myytävä nettiautossa, mutta niilläki on ajettu n.300 000km

                      Jos ei mistään äkkiä tule vastaan 20v, niin tuon -92 10v yksilön taidan ostaa. Tuossa siis 133hv? Putki, lasti ja vv-suodatin, niin luulis pääsevän sinne 150 tietämiin. Kyllä silläkin kerkee, varsinkin kun on quattro.

                      http://www.nettiauto.com/viewVehicle...d_car=1115655&

                      Comment


                        #71
                        Täydellistä en ole etsimässäkään. Mutta noiden kuvien perusteella mitä olen nähnyt vaikuttaisi todella namulta. Katsoo jos pääsisi sopimukseen.

                        RS2 kone olis kiva, mutta ei edes Ebay:ssa ollut yhtään myytävänä. Haluttua tavaraa ja hinta sen mukainen, mutta kyllä se 200 riittäisi varsin hyvin. Talvella liikahtaa kuitenkin ihan tarpeeksi hyvin.

                        Comment


                          #72
                          Vähäpäästösen ahtaminen ei sitte oo ihan helpoimmasta päästä täällä suomessa. Onnistuu kyllä mutta ei oo läheskään niin helppoa ku saaste mallin turbottaminen.

                          Comment


                            #73
                            Vähäpäästösen ahtaminen ei sitte oo ihan helpoimmasta päästä täällä suomessa. Onnistuu kyllä mutta ei oo läheskään niin helppoa ku saaste mallin turbottaminen.
                            Mistän vuodesta alkaen nää on vähäpäästösiä? Eli moottorin vaihdonkin voi heittää romukoppaan. No jättän tän kutakuinkin vakio kuntoon ja ostan sitten vaikka S2:sen myöhemmin mitä alkaa rakentamaan enemmän.

                            Comment


                              #74
                              Moottori vaihdon saat kyllä tehä esim. vakioon s2 moottoriin koska se täyttää nää vähäpäästösen vaatimukset, koska sehän on vähäpäästösestä kopasta otettu.

                              Comment


                                #75
                                Juu no sitten. Toi S2 moottorin vaihtokin on jo aikalailla haudattu, mutta jos jossain vastaan tulee vastaan, ni taidan kyllä ostaa talteen. Sen verran on rakentelu veressä.

                                Edit: Taitaa tosin nuo S2 moottoritkin olla kiven alla.

                                Comment


                                  #76
                                  Noin vuosimalliin -90 saakka 20V vaparit olivat 160hv kaksilitraisia, siitä eteenpäin 2.3l 170hv.
                                  Mistäs tämän tempasit? Kyllä niitä ihan rinnakkain on tehty. 160hv 2l on ensisijaisesti rajatuille markkinoille kuten Italiaan, koska siellä alle 2l on veromielessä hyvä homma.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Vanhoja muistelin. Kun itse ostin 7A -koneisen cq:n 17 vuotta sitten, NM -koneista oli myös maahantuojan hinnastossa, veroton hinta 1.2.1990 hinnaston mukaan 126 000 mk. Suomessa tuo pienempi kone ei käsittääkseni myynyt kovin hyvin.

                                    Comment


                                    • #78
                                      eli tuli äkillinen tarve päästä aanelkusta eroon ja ostaa coupe tilalle.http://www.nettiauto.com/audi/coupe/2680146
                                      tuon meinasin hommata.onko foorumilaisen ex peli???onko tosta 1.8 koneesta yhtään mihinkään?haulla yritin etsiä mutta ei osunut silmään mitään tietoa.nii ja onko yleisesti mitään tyyppivikoja mitä kannattaisi etsiä?
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 27.6.2016, 21:40. Perustelu: Ketjut yhdistetty.

                                      Comment


                                        #79
                                        Varmasti 1.8 piisaa jos rauhallisesti haluat ajella. Kyllähän tuo 112 heppaa ny johki vie mut ei siltä hirviästi kannata odottaa. Ku kerta autoa oot vaihtaas ni kattelisin kyllä ilmastoidun coupen.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Pistä muutama satanen lisää ja osta vitoskoneinen nelikko coupe kylmästoinnilla, nahoilla, xenoneilla jne hilppeillä. http://www.nettiauto.com/audi/coupe/2661928

                                          Comment


                                          • #81
                                            olen kyllä kuolannut tota coupea.mutta ilmastointi ei ole nii tarkeä

                                            Comment


                                            • #82
                                              Pistä muutama satanen lisää ja osta vitoskoneinen nelikko coupe kylmästoinnilla, nahoilla, xenoneilla jne hilppeillä. http://www.nettiauto.com/audi/coupe/2661928
                                              Siitä ostakee pois, xenonit kyllä heivasin veke ku toinen lamppu meni.

                                              Comment


                                              • #83
                                                onko sisätilan puhaltimen vastus helppo vaihtaa(ku tossa luumun punaisessa on kyseinen osa rikki.)ja saako niitä edes mistään?

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Saa tarvikkeena ja on helppo vaihtaa.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Jos ilmastoinnin ja nelivedon saa, kun laittaa 300e lisää niin en kyllä miettisi kumman ottaisin.
                                                    Tehoakin olisi enemmän ja kilsoja vähemmän.

                                                    Onse ilmastointi ihan pop kuitenkin, vaikka sitä joskus harvoin käyttäisikin.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Niin, puhumattakaan viitoskoneesta JA quattrosta. Huomionarvoinen seikka lienee myös se, että parin vuoden päästä tuosta etuvetocoupesta ei saa myydessä yhtään mitään, kun taas quattro-coupelle löytyy kysyntää vähän reilummallakin hinnalla.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        No enpä nyt tiedä miksi se etuvetosen coupen arvo nyt yhtäkkiä mihinkään romahtaisi. Ei sille toki samanlaista kysyntää ole kuin quattrolle, mutta onhan tilanne nytkin ihan sama.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          5syl 20v ehdottomasti. Ei kannata mitää 1.8 edes haaveilla jää aika laimeeksi oli neliveto tai ei. Eikä tuo koppa kevytkään ole. Mutta neliveto ehdottomasti ja ilmastointi, niitä vain oppii arvostamaan.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Ite käyttäisin valintaan vähä tämmöstä kaavaa:
                                                            1. Jos käyttöauto -> quattro
                                                            2. Pidetään alkuperäiskuntoisena harrastepeli -> quattro, ja jos ei niin välitä, niin jokin muukin käy
                                                            3. Tuunaus tms -> _etuveto ja 1.8:lla_, ettei tuhota hyviä yksilöitä erikoisemmista malleista.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Ei saa heti olettaa, että tunaamalla tulee sutta ja sekundaa ;)

                                                              Yms joukkoo voi kuulua myös radalla pörräämistä, joten tuo 170hp silloin. Siis jos ei S2:een ole varaa.
                                                              Kun tulee talvi ja jos on vähäkään "pikkupoikaa" niin Q on kyllä se oikea valinta. Joskus leikityttää ja silloin tuollanen on hauska peli. Paikkoja kyllä löytyy missä tohtii vähän leikkiä ilman, että muut kärsii.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X