Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupea ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    no tuota,ta 4sataa renkailta nuin 500 sataa koneesta, vähä veikkaan että tollanen 225 heppasen tt audin ahdin ei jaksa sinne saakka venyä.

    Comment


      #32
      nii mut aluks vaa se tt:n ahdin. pitänee harjotella ensin ajamaanki sellasella pelillä ennenkun otan sen 400. muuten vois talvella penkat pöllytä ku vois leikkiminen karata. onko quatro mitenki paljo parempi ajaa talvella ku etuveto? porukoilla menee jo ainaki 5 audi putkeen mut kertaakaan ei oo suostunu ottamaan nelikkona. jotain vikaa päässä. ja tää uusinki mikä on ni se on vasta meidän eka ahdettu audi. pitäis varmaan otaa porukat puhutteluun

      Comment


        #33
        Jos haluat teho vähentää niin sitten se TT:n ahdin.

        Comment


          #34
          asia selvä :D milläköhä sen s2:sen virittäminen kantsis alottaa? ahdin ja jäähdytin vai lastu? kestääk sen oma loota mitenki paljoa virittämistä?

          Comment


            #35
            Lastusta kannattaa aloittaa. Laatikko ei ole ihan heti vaihtolistalla se kestää kyllä.

            Comment


            • #36
              Itselläni oli -90 -luvun alussa cq 20V, joka sentään on mopo (170hv) S2:een verrattuna. Siinäkin teho riitti normaaliajoon yllin kyllin -varsinkin talvella. Neljän vuoden omistamisen jälkeen pystyin vain toteamaan, että vielä olisi ollut paljon opittavaa quattrolla talvikelissä ajamisesta -vaikka silloin oli monena talvena mahdollisuus harjoitella ihan oikeilla jääradoilla.

              Se, että onko 400 hepoinen neliveto paras vaihtoehto aloittaa nelivetoautoilu, jääköön mietittäväksi.

              Comment


                #37
                no en sitä 400 ajatellut kyllä heti irti ottaa. sellainen jonkin sortin ikuisuus projekti millä tulee varmaan harvemmin ajeltua talvisin varsinkin sitten ku rakentelu pääsee tarpeeksi pitkälle. mut jos sen 400 saa irti aikanaan neljälle pyörälle ni sit olis helmi poltellä särkkiksen parkkiksella kumia ja näyttää cossu clubilaisille miten neliveto on yliveto. tosin veljelläni on n. 500 heppanen välikoppa joten sitä en ala haastamaan.

                Comment


                  #38
                  sen verran hakusessa tuntuu olevan että josko säästelet ja hankit sen s2:sen niin sitten ruvetaan neuvomaan miten sitä viritellää, siinä välissä foorumin edellisiä, välillä vähän rönsyileviäkin keskusteluja, search toiminnon avulla lukemaan ja ammentamaan.

                  Comment


                    #39
                    no jos lukisit aikasempia viestejä niin olen ilmoittanut ostavani s2:sen coupen sijaan. kunhan saan vähän enemmän rahaa kasaan

                    Comment


                      #40
                      Antin pointti oli varmaan se, että käyttelisit tuota hakua siinä samalla kun odottelet ässää pihaan. Näistä vitosturboista on keskusteltu täällä niin paljon, ettei taida yhden kuukauden illat lukemaan kaikkia aiheita läpi. Sen jälkeen tiedätkin jo huomattavasti enemmän koneen ominaisuuksista ja ensimmäisistä kohteista, joista kannattaa lähteä vireistämään. Auttaa myös auton ostovaiheessa, väittäisin.

                      Comment


                        #41
                        jaa jaa. oon vähän väsyny tänään ku olin alkuviikon kipeenä. juu luulen kans että ei kuukaus taida riitää niiden lukemiseen. mutta mullahan ei oo muutakun aikaa autoa ja ikää vanaillessa.

                        Comment


                          #42
                          Niin ja sitten kun se auto on hankittu, niin ei olisi yhtään hassumpi ajatus laittaa ensin alusta sekä jarrut kuntoon ennen koneen vireistyksiä.

                          Comment


                            #43
                            Ei olis pahitteeks alotella ihan vakiolla ensin ja kattoa, mitä kaikkee sitä pitää korjata. Vanhassa autossa kun tuppaa oleemaan aina duunia. Ja arvelisin, että tuommoinen S2:nen ei ole niitä autoja joita ajella koko aika nätisti -> varmasti hommia.

                            Tuo budjetti taitaa olla pieni niin tommosiin 400hp lukemiin ei taida ihan pikku rahalla kuitenkaan päästä.

                            Comment


                              #44
                              Tsippaamisen jälkeiset lisähevoset ässään taitaa kustantaa öbaut 50-75e/kpl, jos homman tekee huolella ja silleen, että kone/kytkin kestää.

                              Comment


                              • #45
                                Niin,no. TÄMÄ ON VAIN NÄKÖKULMAN LAAJENTAMISEKSI ; )

                                Jos haluat vanhemman koriltaan isomman sleeperin "samalla" tekniikalla(moottori suht sama 3B) kuin S2 niin Audi 200 quattro 20V.(1989-1990)

                                Hintaa on vain puolet S2:sen hinnasta, ainakin itse (Saksa tms) tuoden. Mutta racecoupe se ei ole, enkä sitä sen tilalle tyrkytä. Mutta moottoripuolella virittäessä =sama kuin 3B koneista S2:sta virittäisi. Paitsi et konehuoneessa on tilaa.

                                Tehoa 220hv,quattro,
                                painaa 1540kg(sedan)/1560kg(Avant).
                                (S2=1520sedan,1560avant,1525coupe, tiedot 1993 esitteestä=230hv, vanhempi S2malli 220hv)


                                Suoritusarvot vakiolle:
                                0-100km/h 6.6s(Sedan) ja 6.7s(Avant)
                                (S2=6.0sedan,6.1avant,5.9coupe)

                                Huiput 242/238km/h
                                (S2=246sedan,242avant,248coupe)

                                Jos isompi herrasmiesauto kiinnostaa,haaveiluja löytynee enemmän tuolta: http://www.audi200.net/typ44-typd11/forum/
                                muutamia videoita www.audi200.net ja gallery/videot

                                Teknistä tietoa löytyy sitten enemmän tältä foorumilta.

                                Comment


                                  #46
                                  tässähän alkaa olla niin paljon tietoo etä meinaa mennä sekasi. en sitä 400 ajatellu heti irti ottaa kuten aikasemminki mainitsin siitä tulisi jonkin sortin ikuisuusprojekti.

                                  Comment


                                    #47
                                    nostan tämän vanhan topicin ylös kun nyt olisi tarkoitus ostaa kyseinen auto. Ja kun ei siihen S2 ole varaa niin ajattelin kysäistä että millanen paperisota olis jos ton ahtais. Ku ahdin, putket, cooleri ja muut hilppeet olis valmiina. Mitä olen lukenyt, kysynyt ja kuullut niin on luotettava ja paljon paremmassa kunnossa kuin jotkin uudemmat ja vähemmän ajettut autot. Tyyppi vikoja löytyy kaikista autoista niin tästäkin ni ajattelin kysästä että onko mitään pahoja, kun kaikilla tuntuu olevan eri mielipide asiasta.

                                    Comment


                                      #48
                                      Edelleen tulee kalliimmaks mitä valmiin S2:n ostaminen noin äkkiseltään. Lähtien esim. siitä että kyseisessä koneessa on aivan liian kovat puristukset ahtamista ajatellen.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ikävää nostaa vanha topic ylös, mutta nyt ollaan sitten autokoulussa ja auto olisi pikkuhiljaa saatava pihaan. Vaihtoehtoinen Nissan 200sx S13 ja tämä Audi Coupe 2.3l 20v quattro.

                                        Sen enempää en vaparia ajatellut enään ruveta laittamaan kuin lastu, putkisto ja vv-suodatin. Tuossa selaisin juttuja läpi ja tällänen tuli vastaan http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...hlight=audi+s2 Pohjana S2, jos oikein ymmärsin, mutta sama kori coupessahan on.

                                        Tuossa siis minkä keula ja perä? Meneekö suoraan paikoilleen keulan ja perän osat? Näyttää aivan järkyttävän hyvältä O_O

                                        Kellään tietoa onko firmaa joka toisi moottoreita esim. saksasta/ruotsista? Jos sen S2:den pannun vaihtaisi sitten joskus keulille.

                                        Comment


                                          #50
                                          Osta suoraan se ässä, tulee selkeesti halvemmaksi mitä tekniikkaa vaihtamalla.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Noista kahdesta Nissan ja Audi, valitsisin Audi Quattron talveksi ja Nissan 200SX kesäksi. Talvella Audin neljä vetävää fillaria turvaa perille pääsyn pahassakin kelissä ja kesällä Nissan turbo takapotkulla pakenet rivakasti paikalta. Siinä saa olla todella viritetty Audi S2 että kerkeää Nissanin matkaan kesäkelillä.

                                            Comment


                                              #52
                                              Pienen houkuttimen pisti edellinen. Jätän enempiä kommentoimatta lähinnä siksi etten S2:sta ole ajanut. Nissania kylläkin tarpeeksi. S12(136hv) ja S13(170hv) malleja. Ehkä S14(200hv) alkaa jo olemaan lähempänä.

                                              Vakiopeleistä kuitenkin lienee kyse?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Jättää ne 200 heppaset 18 vuotiaana rauhaan ja opettelee jollain vähä tehottomammalla ni säilyy henki helpommin ja korttiki pysyy taskussa.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Vakioista juu. Molemmissa ehkä putkisto ja vv-suodatin valmiina kinni, mutta ei sen suurempia virejä mielellään, koska tarkotus opetella ajamaan sillä ja rakentaa itse.

                                                  Sillä juuri audia mietin, kun voisi olla hieman järkevämpi ekaks varsinkin talvella voi helposti mennä liian leikkimiseksi. Saa nyt nähä kumpi tulee sopivana vastaan. S13:sta kyllä enemmän tarjontaa ja hintakin pienempi samoin kilometrit.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Jättää ne 200 heppaset 18 vuotiaana rauhaan ja opettelee jollain vähä tehottomammalla ni säilyy henki helpommin ja korttiki pysyy taskussa.
                                                    Erittäin hyvä ohje. Jos itsellä olisi ollut sen ikäisenä niin tehokas auto, voi olla etten olisi tässä enää kirjoittelemassa. Kohellettua tuli pienemmilläkin tehoilla, mutta ei mitään ojaanajoa vakavampaa. Kortti ei silti pysynyt hanskassa ;)

                                                    Valitettavan usein nuorille sattuu tehokkailla autoilla onnettomuuksia.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tuommonen tehokas neliveto saattaa olla paljon vaarallisempi talvella ku takapotku. Vauhtii tulee senverran helposti että ku käsistä lähtee ni lujaa saattaa mennä.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Tuommonen tehokas neliveto saattaa olla paljon vaarallisempi talvella ku takapotku. Vauhtii tulee senverran helposti että ku käsistä lähtee ni lujaa mennään.
                                                        Se pitää kyl paikkasna. Kiihtyy nopeammin, mutta ei pysähdy yhtään sen aikaisemmin kuin muutkaan.

                                                        Molemmissa olis hyvät ja huonot puolet. Hankalaks menee, mutta audista tykkään enemmän(vanhemmilla ollut audi ainakin 17v), joten sekin varmaan vaikuttaa asiaan :D

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          OT: Mutta toisaalta ei aivan mitään mopoakaan kannata ostaa.
                                                          Minä alotin 127:lla ja tulee siinäkin riskejä kun ei kerkeä esim rekan ohi.

                                                          Mutta alkuperäseen. Audin kohdalla pitää olla kukkaro kunnossa jos meinaa pitää kunnossa.
                                                          Nissanissakin osien hinta on hieman kovempi kuten jarrulevyissä, tai oli, mutta muuten halvempi pitää kuosissa.

                                                          Jos kuminpoltto on veressä niin paree unohtaa neliveto Audit.

                                                          Ei kannata kumpaakaan ostaa jos mieltää auton leikkikaluksi. Kyllä tuollanen vapari 20v on melko pirteä ensi autoksi. Sekään ei ilmaseksi mene.
                                                          Ja neliveto kun lähtee käsistä niin siinä se melkeen kyllä on menoa sitten. Torseni vielä on semmonen ettei aina tiedä vetääkö etu vai takapää.

                                                          Ja kun muistaa että halvalla ei saa edes hyvää Nissania.
                                                          R5 audissa on paremmat äänet ilman turboakin kuin Nissanin 4-pyttysissä turboissa :)

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Halvalla ei sää mitään hyvää (karkkia ehkä) ja kyllähän tuo kumin poltto "kiinnostaa", mutta ei voi sanoa, että veressä olisi. Kyydissä melkein mielummin olen kuin ajamassa.

                                                            Siinä mielessä kumpaakaan en suoranaisesti leikkimiseen olisi hankkimassa, vaikka ainahan sitä tulee kokeiltua talven ensimmäisillä liukkailla. Ensin tarkotus opetella ajamaan kunnolla ja ruveta leikkimään sitten myöhemmin, ihan toisella autolla. Molemmat kuitenkin syö 98 ja kulutuskaan ei varmaan paljoa eroa toisistaan, joten sillä saralla aika sama. Nissanissa vissiinkin hieman halvemmat vakuutukset. Vai?

                                                            5-koneeseen on kyllä hintavammat varaosat, jos sattuu jotain poikimaan, mutta jotenkin miellän audin koneet kestävämmiksi, kuin nissanin. Ja suurella todennäköisyydellä säksälle on annettu huomattavasti enemmän kaasua, kuin audille.

                                                            Loppupelissähän se on ihan mieltymyksistä kiinni ja minullakun ei ole kokemusta kummastakaan, niin audiin taidan päätyä. Lähinnä sen takia, kun vanhemmilla sellainen on pitkään pyörinyt alla ja luotettavaksi olen ainakin ne havainnut mitä meillä on ollut (80,100, kaikki A4:n mallit ja A6 on käynyt taloudessa) Lisäksi täys-sinkitty kori pitää ruosteen hyvin loitolla, toisin kuin S13:sta. Tuntuu kaikissa olevan ruostetta jossain päin ja vielä mukavasti piilossa.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Tomi..voin sen verran sanoa tosta ässän viritullaa hommelista. Siihen 400 horsen poveriin palaa tota euron merkillä varustettua paperin palaa sit helposti semmonen 20v coupen verran,jos joku sulle sanoo et halvalla saa siihen voimaa, niin se puhuu sit jostain ryväs napsuttimen motista.itse olen tekemässä ässän pataa ja siihen on jo uponnu 4000 euroa, eikä se ees käy vielä.moottori laitetaan normaaliin audi 2.3 20v coupe quattroon.

                                                              Itekkin kyllä olen sitä mieltä et auto ensteks hanskaan ja sit vasta hanskat konehuoneeseen.
                                                              Toi nelikko, kun on vain neljästä nurkasta kiskova helvetti, jos sitä ei osata käyttää. ja kun sitä ei osata käyttää niin vahinko on taattu.Meinaan et sit mennään isoa kovaa jokapaikkaan,ohjaamo täynnä vatasen käsiä, mutta kuitenkin vain omat aivot.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X