Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • sonikk
    vastasi
    Joo tuo 8Q3 löytyy tuosta mutta 8G4 puuttuu.

    Noh katsotaan kunhan toimittavat auton että kuinka pelittää pimeällä ;)

    Leave a comment:


  • tebu
    vastasi
    Käsittääkseni noita on saanut myös ledeillä. Omassa koodit 8G4 matrix beam, 8IT LED headlamps, 8Q3 Dynamic headlight range control. En kyllä tiedä mitä eri versioita noista kaukovaloassitenteista on. Itsellä just se varjostus ja liikennemerkkien korostus jne. tolla koodilla.

    Leave a comment:


  • pide
    vastasi
    Eberin saa koodattua lämmittämään myös moottoria jos ei ole jo.

    En minä löydä oman faceliftin huoltokirjasta kun koodin 8IT ja kyllä siinä on matrix-ledit. Itse olen ainakin luullut, että faceliftissä jos on ledit niin ne on aina matrixit.

    Edit: Kirjasta löytyy: 8Q3; Automatic headlight range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
    Viimeksi muokannut pide; 4.1.2022, 14:27.

    Leave a comment:


  • sonikk
    vastasi
    Tässä olisi asiallisen oloinen yksilö myös? https://www.nettiauto.com/audi/a6/12557247

    Pari kyssäriä tuli mieleen:

    - Lämmittääkö näissä Webasto myös moottorin?
    9M9 Parking heater with radio remote control

    - Onko nämä parhaat ledivalot mitä on faceliftiin saanut? Mukautuva se kaukovalon varjostus eikä vain päälle/pois?
    8IT LED headlamps
    8G1 High beam assistant

    Edit: näyttäisi puuttuvan
    8G4 Matrix beam
    Viimeksi muokannut sonikk; 4.1.2022, 12:23.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja sonikk Näytä viesti
    OK kiitos, tuo B9 200kW tippi olikin uutta tietoa. Täytyy alkaa niitäkin katsella sillä silmällä.

    "Ongelma" on edellinen auto mk7.5 Golf hyvillä varusteilla, enää ei haluaisi luopua adapt. ledivaloista, ACC, digimittaristo, Carplay ym nykypäivän jutuista.
    Tuossa olisi aika oivilla varusteilla (virtual cockpit ym, vetokoukkua ei mainita) kohtuu hintainen 200kW B9
    https://www.nettiauto.com/audi/a4/12295492
    Viimeksi muokannut vV8m5; 3.1.2022, 13:40.

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja sonikk Näytä viesti
    Tervehdys. Vuosien tauon jälkeen vaihtamassa mahdollisesti Audiin, joko A4 B9 tai A6 C7 (tai A5 tai 7 tai..)

    Kriteerit olisi neliveto, koukku, Webasto, hyvät valot, jakkarat, hifit, mielellään myös S-Line (myös Allroadeja katsellut)

    Onko tuo S-tronic ihan OK pienen veneen vetämiseen ja nosteluun (alle 750kg) vai tarviiko olla BiT / tippi?
    Periaatteessa ihan sama kumpi laatikko, kulutuksen kannalta S-tronic. Nykyiset (tai siis jo 10 vuotta vanhat) S-tronicit on todella sivistyneitä lähtemään liikkeelle ja eivät ryntäile. Ite nyppinyt M-busteria luonnonrampeilta tuolla perheen AR:llä jo nelisen vuotta ilman mitään ongelmia. Ja saahan tuon kivasti pakotettua manuaalipuolelle, jos ei meinaa nousta.

    Ainut missä C7-AR on tähän mennessä hävinnyt C5:lle on meidän talon klapiluukulle pääsemisessä, jos kärryillä 3 mottia halkoa... (mäen jyrkkyys noin 20-astetta ja nurmikolla, samaten keskellä mäkeä "vesipotti" katolta tippuneesta vedestä) Siihen olen tuon seiskan saanut kerran kiinni, kun vitonen meni nöyrästi joka kerta. Tämä luultavasti johtui juuri vaihteisto-erosta enimmäkseen, tippari meni koko matkan tasaisesti luistaen.

    Muuten olen ollut S-tronicciin enemmän kuin tyytyväinen, meillä kulutus on ollut kitkarenkaat alla 5,5l-6,5l välillä satkulla (suurin syy tyytyväisyyteen..). Matkanopeus tuntuu vaikuttavan aika paljon kulutukseen

    Leave a comment:


  • sonikk
    vastasi
    OK kiitos, tuo B9 200kW tippi olikin uutta tietoa. Täytyy alkaa niitäkin katsella sillä silmällä.

    "Ongelma" on edellinen auto mk7.5 Golf hyvillä varusteilla, enää ei haluaisi luopua adapt. ledivaloista, ACC, digimittaristo, Carplay ym nykypäivän jutuista.

    Leave a comment:


  • juuhok
    vastasi
    Ei nyt varsinaisesti suoraan aiheeseen liity, mutta jos B9 on myös tutkalla niin siellä tuo 200 kw 3.0 TDI on sitten tippilaatikolla, kun 4G korissa taas on S-tronic. Kannattaa käydä ainakin koeajamassa vertailun vuoksi jos sopiva yksilö on tarjolla. Saatat yllättyä myös mm. infotainment-puolesta positiivisesti (toki jos on varusteita ruksittu).

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Kyllä mä noista A6:seen lähtisin, FL suht hyvillä varusteilla.

    Leave a comment:


  • sonikk
    vastasi
    Tervehdys. Vuosien tauon jälkeen vaihtamassa mahdollisesti Audiin, joko A4 B9 tai A6 C7 (tai A5 tai 7 tai..)

    Kriteerit olisi neliveto, koukku, Webasto, hyvät valot, jakkarat, hifit, mielellään myös S-Line (myös Allroadeja katsellut)

    Onko tuo S-tronic ihan OK pienen veneen vetämiseen ja nosteluun (alle 750kg) vai tarviiko olla BiT / tippi?

    Mitäs mieltä esim. näistä
    https://www.nettiauto.com/audi/a6/12533350

    https://www.nettiauto.com/audi/a7/12489740



    Kiitos.
    Viimeksi muokannut sonikk; 2.1.2022, 18:26.

    Leave a comment:


  • Effect
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Kraftwerk Näytä viesti
    Ei kannata ottaa Saka-varmaa. Kustannus on satasista pariin tonniin turvalle, mutta korvauskatto per vika on luokkaa 3ke. Iso osa kuluvista paikoista on rajattu joka tapauksessa korvauksen ulkopuolelle.
    Oli noin 30e/kk 2v ajalle. Eli 360e/v. Mun mielestä ihan kohtuullinen summa jos edes pienestä turvasta kun tolla 360e ei kovin isoo remppaa Audiin tee vielä. Kahdelta vuodelta nyt toki sitten 720e yhteensä.
    Ja joo, sopimusta ei oo vielä kirjotettu, että pitää tsekkaa ehdot tarkemmin. Vanhana automyyjänä koen kuitenkin, että ei paha hinta ton tasosesta turvasta mistä alustavasti oli puhe.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Effect Näytä viesti
    Tuleeko muuta mieleen, mitä vois ennaltaehkäsevästi tsekata ja vaihtaa kun mittarissa tuo 140tkm?
    Jakoketjun päristimet ja suuttimen supsuttimet.
    Ensin mainitut on toki jakopään yhteydessä vaihdettavat osat koneen ollessa irrallaan, mutta kyllä niitä pärinöitä kannattaa kuunnella, jos vaikka Sakan piikkiin saisi kaikki remontit. Aina parempi jos tehty iso remontti jo Saksassa.
    Ja suuttimen supsuttimet nimensä mukaisesti tunnistaa äänestä ja pakokaasun hajusta, eli suutinten alustiivisteprikat.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    vastasi
    Ei kannata ottaa Saka-varmaa. Kustannus on satasista pariin tonniin turvalle, mutta korvauskatto per vika on luokkaa 3ke. Iso osa kuluvista paikoista on rajattu joka tapauksessa korvauksen ulkopuolelle.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Lukisin tarkkaan tuon Saka-varman ehdot ennen nimen laittamista sillä yleensä nuo ei kata juuri mitään oikeasti kallista.

    Itse vaihdatin tipin öljyt noin 110 tkm kohdalla, sinuna vaihtaisin myös samantien.

    Leave a comment:


  • Effect
    vastasi
    No nyt on alustava varaus tehty Sakalle yhdestä Saksan tuonnista, joka on maassa parin viikon päästä.
    Talouden ensimmäinen diesel ja sen kunniaksi tietenkin suoraan bitdi 235kW, tarkemmin Oolong harmaa Avant, vm. 15 ja ~140tkm mittarissa.
    Meni yli suunnitellun budjetin, mutta oli niin herkkuvarusteilla, että oli pakko varata.
    Mm; ilmastoidut comfort-penkit hieronnalla, MMI plus, S-line, hudi, bänkkärit, adaptiivinen vakkari, äänieristelasit, eberi, advanced key system, ledit ja kaukovaloassistentti ja paljon avustavia järjestelmiä. Äkkiseltään tuntuu että vaan panoraamakatto on jäänyt raksittamatta.
    90tkm asti huollettu Audilla ja 2 edellistä tehty muualla, historia ihan ok, etupuskuri vaihdettu -18, muuten toivottavasti suora peli. (Kop kop)
    Mielenrauhaa tuomaan oli puhetta 2v Saka-varmasta, mitä tuo nyt sitten todellisuudessa kattaakaan, pitää tutustua kun sopimuksia väännetään. Voi ensimmäisen 2v kerryttää touhutonneja rauhassa..

    Onko porukka vaihdellut näihin tipin ja torsenin öljyjä kuinka usein? Tuleeko muuta mieleen, mitä vois ennaltaehkäsevästi tsekata ja vaihtaa kun mittarissa tuo 140tkm?

    Leave a comment:


  • gedu
    vastasi
    Omat kokemukseni on vain Stutgarttilaisen tuotteen soft-close ominaisuuden kanssa.

    Kamppeeseen on lisätty vain moottori ja anturi joka tunnistaa, että ovi on "tuulihaka" asennossa ja sitten moottori vetää lopun kiinni. Ei hajoa saati kärsi jos ovi meneekin kiinni "paiskaamalla".

    Jos kiinnivetomoottori hajoaa, pitää ovi sulkea normaalisti "paiskaamalla"

    Leave a comment:


  • -Oku-
    vastasi
    Olisi muutama kysymys liittyen soft close oviin. Nettiä selattu ja vastauksia löytänyt melko heikosti.

    Kuinka vika herkästä lisävarusteesta on kyse? Tuleeko ovista hälytyksiä mittariin/jääkö vikakoodia jos soft close ei toimi? Jos soft close vikaantuu niin toimiiko ovet kuitenkin normaalisti muuten kuin että ei vain automaattisesti vedä ovia kiinni?

    Tekeekö järjestelmälle hallaa jos ovia käyttää normaalisti eli "paiskaa" oven kiinni asti kerralla?

    Varmasti ns. tyhmiä kysymyksiä, mutta minkäs teet kun ei kokemusta ole ja kiikarissa olisi yksi käytetty yksilö (A6 C7)josta ko lisävaruste löytyy.
    Viimeksi muokannut Killeri; 3.12.2021, 22:58. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

    Leave a comment:


  • Pette
    vastasi
    Onkos kellään kokemusta Allroad 140kw koneesta eroaako miten 160kw tai tehokkaampaan?
    mikähän tämän koneen ajatus ollu kun saman tehoista nelariakin, tosin allroadit vain v6.lla.
    onkos 2016-2017 malleissa ollu mitään haasteita moottorin kanssa?
    jossain mallissa ketjunkiristäjiä ilmeisesti uusittu?

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    Riippuen Stronic/DSG-laatikosta, mutta aika paljon noissa on eroja. Harvemmin on audin laatikot (pitkittäismoottoristen) kuralla. Toki jos sattuu maanantaikappale kohdille niin voi hieman nyppiä. Ja näissäkin öljynvaihdoilla on suuri merkitys

    Leave a comment:


  • Arthur550
    vastasi
    Harkitsen A6 Avantin ostamista käyttöautoksi, 2.0 TDI koneella. Mutta erilaiset ongelmat mitä foorumeilta saa lukea aiheuttaa hieman varovaisuutta. Onko foorumilla kokemuksia seuraavien kysymysten osalta:

    CGLC koneen runsas öljynkulutus josta usealla foorumilla on kirjoitettu paljon, eli sen koneen voi unohtaa jos pelkää koneremonttia?

    Mites 2014 tulleet 100kw ja 140kw koneet (CGLE ja CNHA), vaivaako näitä myös tuo sama öljynkulutusongelma? Tosin 140kw konetta tuskin harkitsen kun tulee s-tronicin kanssa ja sen remonteista on kokemusta dsg osalta vw puolelta....

    2011 -> Multitroniceissa taitaa olla useimmiten ongelmaa ohjainlaitteen kanssa, harvemmin muuta jos öljyt on vaihdettu ajallaan?

    Mutteriohjauksesta olen lukenut myös, onko A6 C7 pre fl malleissa jotain muita suurempia ongelmia mihin tulisi kiinnittää huomiota normaalien vikakoodin lukujen jne lisäksi?

    Leave a comment:

Working...
X