Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä nykyisiä autokorjaamoja vaivaa?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Lpr:n marmoriliikkeeseen en enää jalallani astu sieltä saadun huonon asiakaspalvelun takia. Ihmetellään ja syyllistetään auton omistajaa omista räpellyksistä vian aiheuttajaksi, vaikka auto on ollut itsellä vasta pari viikkoa ilman mitään "räpellyksiä"!
    Sijaisauton saaminen tuntui myös olevan erittäin nihkeää, vaikka piti olla selvä asia. Siitä palauttaessa huoltopäällikkö toteaa, "onko auto edes tankattu" juuri noilla sanoilla negatiiviseen sävyyn, vaikka ko. asiakin käytiin monta kertaa läpi ennen sijaisauton ottamista.
    En olisi ensimmäisen kerran jälkeen tuonne enää mennyt, mutta takuuhommien takia oli pakko vielä asioida muutamaan otteeseen, eikä homma tuntunut luistavan yhtään sen ystävällisemmin.

Huvitti vielä xenon-polttimon vaihtotyön hinta, vajaa 90 euroa! Itseltä meni ekakertalaisena ko. hommassa puoli tuntia pimeänä pakkasiltana suhratessa yhteensä molemmissa polttimoissa. Kiitos foorumilta löytyvien vinkkien =)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja kassuliini Näytä viesti
      Kannattaa kiertää semmoset firmat kaukaa, missä ei saa olla ite vieressä kahtomassa.
      Pakko tarttua kun mekaanikkona toimin, toistaiseksi, isossa liikkeessä.

Minua henk.koht. häiritsee se, että asiakas on kyttäämässä vieressä jokaista liikettä.
      Saatikka että kyselee jatkuvasti. Se häiritsee omaa keskittymistä työhön, joka minusta on huono asia. Jos ei voi luottaa firmaan saatikka mekaanikkoon, että hommat tehdään kunnolla ilman kyttäystä, lienee syytä vaihtaa liikettä.
      Itse pyydän aina odottamaan asiakastiloissa, jotta työ saadaan suoritettua nopeasti ja jouhevasti.

Comment

Tuli tämä mieleen:
        http://pics.kuvaton.com/kuvei/korjaamohinnasto.jpg

Kyllä noissa pikkupuljuissa teetetyissä töissä on useasti ollut jotain reklamoimista. Milloin on turbon asennuksessa hukattu lämpösuojat, milloin rikottu öljyjä vaihtaessa öljytikun putken kaulusmuovi. Tuon turbon vaihdon yhteydessä kävi vielä niin, että liike hinnoitteli homman kolmen tunnin mukaan, mutta todellisuudessa nuori asentaja painiskeli homman parissa koko päivän.

Lahden Laakkosen toiminnasta on taas pelkästään hyvää sanottavaa; jakohihnarempat, 1.8T:n venttiilinnostimien ja nokkaketjun vaihdot on sujuneet asiallisesti ja jopa edullisesti. Eikä omien osienkaan hankkimisesta ole naristu.

Kerran taisi homma valmistua jonkun verran myöhässä, mutta silloinkin oli selkeä selitys: edelliseen huoltokohteeseen asennetussa tehdasuudessa moottorissa oli jako pielessä. Saattaahan tuo vähän hidastaa, jos havaitaan vasta kun moottori on paikoillaan...
        Viimeksi muokannut alpi; 13.9.2011, 14:29. Perustelu: kirjotushärö

Comment

Minua henk.koht. häiritsee se, että asiakas on kyttäämässä vieressä jokaista liikettä.
          Saatikka että kyselee jatkuvasti. Se häiritsee omaa keskittymistä työhön, joka minusta on huono asia. Jos ei voi luottaa firmaan saatikka mekaanikkoon, että hommat tehdään kunnolla ilman kyttäystä, lienee syytä vaihtaa liikettä.
          Täysin samaa mieltä asiasta.

Comment

Tuosta selän takana toljottamisesta sen verran että itsekin syyllistyn samaan jos vain mahdollista mutta luulisin jotain näistä asioista kuitenkin tietäväni. On aika paljon siitä toljottajasta kiinni että miten asentaja sen kokee. Jos siinä on joku auton korjaamisesta mitään ymmärtämätön ihminen niin näyttäähän se pahalta jos asentaja antaa lekaa oman auton alustaan.
            Viimeksi muokannut hopsis; 13.9.2011, 14:42.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
              Lahden Laakkosen toiminnasta on taas pelkästään hyvää sanottavaa
              ...
              Kyl voin ite kans varauksetta suositella, vaikkakin suurin osa ehkä tulee
              yritettyä ite tehdä. Ei noi asentajat ole suotta voittanut vag:n asentajapalkintoja. :)

Comment

Aiheeseen liittyen, hovimekaanikkoni joskus totesi että näitä hommia voi tehdä kolmella eri tavalla: kuten korjaamolla tehtäisiin, hyvin, tai niin kuin omaan autoonsa tekisi. Veikkaisin että joitakin isoissa firmoissa työskenteleviä mekaanikkoja ei paljoa työn laatu kiinnosta, koska mahdolliset virheet ei kuitenkaan (ainakaan suoraan) omaan palkkaan vaikuta.

Toinen asia, mistä ainakin omien kokemuksien mukaan aiheutuu informaatiokatkoksia ja niiden johdosta virheitä isommilla korjaamoilla on huoltoneuvojan toimiminen välikätenä asiakkaan ja mekaanikon välillä, jolloin itse autoa korjaavalle henkilölle ei pääse suoraan kertomaan mitä oikeasti haluaa tehdyksi. Pienemmällä pajalla taas pääsee kertomaan mekaanikolle toivomuksensa huollosta yksityiskohtia myöten, jolloin on tavoitteiden saavuttaminenkin helpompaa, kun mekaanikko tietää mistä oikeasti on kysymys.

Comment

Saanen olla onnellinen, että olen itsekin löytänyt hyviä korjaamoja.. PK-seudulla olen pari kertaa vienyt auton (nykyisen B5:n) AudiCenter HKI:n huostaan ja tyytyväisenä saanut takaisin.. Myöskin eräs pikku pulju pitskussa on hoitanu kaikkia 3 omaa autoa ja joitakin sukulaisten autoja jos vuosien ajan.. Enimmäkseen olen tosin vienyt omia ja perheenjäsenten autoja Oitin AD-ketjuun kuuluvalle Korjaamo R. Niemelle ja kertaakaan ei ole tuottanut pettymystä tehdystä työstä.

Sittenhän itselläni on semmonen paha tapa ollut jo jonkin aikaa, että ottelen hieman selvää jostai puljusta jonne ehkä vien autoni.. Nyttenkin on ensi maanantaina varattu aika kansirempalle erääseen korjaamoon josta olen kuullut ja lukenut paljon positiivistä palautetta.. :)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                    Pakko tarttua kun mekaanikkona toimin, toistaiseksi, isossa liikkeessä.

Itse pyydän aina odottamaan asiakastiloissa, jotta työ saadaan suoritettua nopeasti ja jouhevasti.
                    Itse en voisi olla enempää samaa mieltä, vaikka en autokorjaamoalalla olekaan töissä. Minun mielestä jokaisen on saatava tehdä työnsä rauhassa. Sitä paitsi työn valvonta ja sen johtaminen kuuluu työnjohdolle, ei asiakkaalle. Asiakas jos kokee saaneensa ammattitaidotonta palvelua, tai jos asiakas kokee tarpeelliseksi seisoa itse vieressä vahtimassa koko huoltotyön ajan, on syytä joko vaihtaa korjaamoa tai tehdä huollot itse. En näe mitään järkevää syytä kytätä vieressä kun joku huoltaa omaa autoani, koska silloinhan on ihan sama tehdä homma itse ja säästää vielä selvää rahaa. Jos kerran ei voi luottaa autokorjaamoon ja sen asentajiin, silloin pitää vaihtaa korjaamoa tai tehdä homma itse.

Comment

Niinhän se pitäs olla, ettei tarvitsisi olla vahtimassa, mutta, mutta, onhan tuossa jo esimerkkejä ja onkohan ne asiakkaan aiheuttamia?

Comment

Jos kerran ei voi luottaa autokorjaamoon ja sen asentajiin, silloin pitää vaihtaa korjaamoa tai tehdä homma itse.
                        Näin se menee, työrauha pitää taata. Jos laatu on aina sekundaa, niin ei siinä kyttääminen auta, vaan paikan vaihto.

Comment

Biliassahan on nykyään "oma-asentajat", jotka ottavat potilaan vastaan ja luovuttavat auton asiakkaalle takaisin työn tehtyään. Ensimmäisen kerran sinisellä asion taannoin, ja jäi kyllä erittäin hyvä fiilis kun juuri tuo huoltoneuvoja on tiputettu välistä pois.
                          Samalla voi kysellä kaikenlaista uudesta autosta.

Muuten Herttoniemen Bilia jäi kyllä vahvasti positiivisen puolelle (hinnoittelu nyt jääköön kommentoimatta kun meni auton myyneen liikkeen piikkiin). Tuskin ne hinnat edulliset sielläkään ovat vrt. nyrkkimonttuun.

E: Pienenä miinuksena tietysti tuossa on odotusajat tiskillä jos asentajalla on joku muu homma kesken autoa noutaessa.

Comment

Mua ei kyllä oo ikinä häirinny, että mun työntekoa kytätään.
                            Ja oma kyttäyskin yleensä johtuu siitä, että oon kiinnostunu tekniikasta, en yleensä siitä työn tekemisestä.

Sen takia oonkin joko tehny ite tai yrittäny viedä sellaseen paikkaan, ettei tartte jännittää, et mitä sieltä sattuu tulemaan.

Yleensä pyrin tekemään kaikki ite, mut vuorokaudessaon liian vähän tunteja, niin joskus pitää luovuttaa ja antaa homma semmoselle joka hoitaa homman nopeemmin.

Sen verran pitää foorumin mekaanikkoja puollustella, että luultavimmin tällä foorumilla kirjottelee se valiojoukko, jonka käsiin uskaltais auton jättää, mut yleensä sieltä hallin puolelta löytyy se savolainen supersankari "Vituiksmän" joka sössii hommat. Se että kirjottelee harrastajafoorumilla kertoo ainakin mulle, että on aidosti kiinnostunut aiheesta.

Comment

Monessa korjaamossa olen huomannu tällaisen pienen kyltin, jossa kerrotaan, että anna asentajalle työrauha.

Kyllä täytyy myöntää itsekin, ettei jotenkin oo mukavaa, jos asiakas jaksaa olla muutaman tunnin katsomassa vaikka tummennusta tai yliteippausta.

Työrauha pitää olla ja jälki sen mukaista.

Omaa "hovipajaani" häiritsen vain senverran, että pummaan kyydin töihin autoni sinne vietyäni, tai viemällä leipomosta ostetun lahjuskassin autoani hakiessa.

Ja onneks harvoin tämä paikallinen supersankarimme sattuu olemaan paikalla;) (vituiksmän)

Comment

Viimeisimpään esimerkkiin palatakseni, sain vihdoinkin tänään (toivottavasti) auton siinä kunnossa takaisin mitä se oli ennen tätä episodia:

Esimerkki numero 6: Pieleen menneestä jakorempasta suivaantuneena soittelin sitten seuraavana päivänä korjaamopäällikölle...Pienen meikäläisen noitumisen ja ihmettelyn jälkeen hän lupasi noin puoleen hintaan hehkutulppien vaihdon heillä, hyvityksenä tästä pieleen menneestä rempasta...Tulppien vaihdon yhteydessä vaihdettiin myös uusi venttiilikopan tiiviste (hehkut venttiilikopan sisässä)...Emäntä oli sitten eilen ajellessa havahtunut FIS:iin tulleeseen öljykannun kuvaan...Eli moottoriöljyt alarajassa...Edellisestä öljyjen vaihdosta on takana noin 3tkm, ja mietin että eihän tuo voi pitää paikkansa kun auto ei 15tkm öljynvaihtovälillä vie öljyä kun noin 2-3dl...Konepelti auki ja suojamuovi moottorin päältä pois...Voi SAA**NAN SAA**NA!Koko tulipeliti ja DPF öljyn peitossa!Öljyt ovat selvästi valskanneet venttiilikopan tiivisteen välistä ja sitä on nyt sitte ympäri konehuonetta!Miten ihmeessä voivat tuollaisen pienenkin huoltotoimenpiteen sössiä!?Oottakootpa maanantaina kun otan puhelun sinnepäin...
                                Soittelin sitten maanantaina kyseiseen korjaamoon, "hieman" hiiltyneenä mielestäni aivan ymmärrettävästä syystäkin...Toisessa päässä linjaa sattui olemaan juuri lomalta palannut henkilö, joka tätäkin topiccia on puheidensa mukaan seurannut...Pahoittelut ja myötätunnon sain kaverilta (heidäthän on koulutettu tähän hommaan) toki välittömästi...Yritin pitää itseni kuitenkin kohtuu tyynenä, johon ehkä myötävaikutti huoltoneuvojan asiallinen ehdotus; hommaavat audi centteriltä uuden venttiilikopan tiivisteen samalle iltapäivälle ja auto pitäisi olla samana päivänä taas ajossa...Lisäksi hän lupasi heidän pesevän auton konehuoneen puhtaaksi ympäriinsä roiskuneesta ja valuneesta moottoriöljystä...Sijaisauton sain toki veloituksetta operaation ajaksi, joka nyt on vähintä mitä heiltä voi tuossa tilanteessa odottaa saavansakkin...

Noh, parin tunnin kuluttua tuli sitten soitto, notta autonne olisi valmis...Huoltoneuvoja yritti mielestäni turhaan vedota vialliseen tiivisteeseen, jonka itse vein hehkujen vaihdon yhteydessä vaihdettavaksi...Tiiviste ei ollut alkuperäinen, mutta eiköhän Victor Reinz:n tiivisteet ole parhaimmasta päästä tarvikeversiota!Kuulemma tiivisteiden paksuuksissa on ollut huomattavia eroja!?Montakoha hieman vanhemman auton moottoria itselläkin on tullut kasattua ja ikinä ei ole Reinzin tiivisteissä ollut materiaalivirheitä...Korjaamon 2 edellisen ala-arvoisen työnäytteen perusteella päätin kuitenkin kurkata konepellin alle ennen kuin poistun pihasta...Ja mitähän V**TUA taasen!!!Tiiviste oli kyllä vaihdettu, mutta öljytahroihin ei oltu koskettukkaan, eli koko moottoripesu oli sitten jätetty välistä!!Siinä vaiheessa aloin näkemään jo niin punasta, että pakko oli istahtaa autoon vähäksi aikaa ja rauhoittua...Rauhoittelin itseäni ja eikun takasin tiskin taakse...Huoltoneuvoja mukaan ja kurkkaus moottoritilaan...Kaveri pyyhkäisi kädellään tulipellin päällä olevaan huopamaiseen äänieristeeseen sen seurauksena, että koko käsi aivan läpimärkä mustasta moottoriöljystä...Tässä vaiheessa hän taisi itsekkin todeta "en tiedä mitä tähän enää sanoa"..."ala-arvoista työnjälkeä"...Kysyi vielä, että uskallankos jättää auton vielä heidän käsiin, jotta korjaavat virheensä...Kyllä sitä tässä vaiheessa kävin mielessäni useitakin vaihtoehtoja...Ehdotin, jotta otan sijaisauton takasian ja tulen huomenna hakemaan oman autoni siinä kunnossa, jossa se oli ennen kuin annoin sen heidän käsiin sotkettavaksi...Ei kuulemma käy, sillä se on jo menossa seuraavalla asiakkaalla...noh, ei muuta kun kotiin omalla öljynkäryisellä autolla (öljyä DPF:n päällä myös reilusti) ja huomenna uusi yritys korjaamolla...

Tänään ottivat sitten auton uudestaan käsittelyyn...reilun puolen tunnin operaation jälkeen asentaja tuli kysymään, josko haluan tarkastaa työnjäljen...Kävin hallin puolella vilkaisemassa ja jälki oli hyväksyttävää tällä kertaa...Kävi vielä koeajolla ja testasi, että mikään sähköverme ei ala temppuilemaan pesun seurauksena...

Hyvityksenä tästä sessiosta minulle tarjottiin veloituksetta öljynvaihtohuoltoa suodattimineen minulle sopivana ajankohtana...Kysyin, jotta voinko ottaa öljyt mukaani ja vaihdattaa jossain muualla...Luotto kun ei meinaa riittää enään edes öjyjen vaihtoon...ei kuulemma sovi kun öljy on tynnyritavaraa...Taidan seistä vieressä ko. operaation ajan, häiritsee se asentajaa kunka paljon tahansa!

Huoltoneuvojan toiminta tässä 2 edellisen päivän tapahtumissa on mielestäni ollut asiallista...Suureksi ihmettelyn aiheeksi kuitenkin jäi mekaanikon ja huoltoneuvojan välinen vuorovaikutus...Vuorovaikutus siinä mielessä, että eikös työnjohtajilla ole kuitenkin vastuu valvoa asentajien työtä!?

Comment

Mikä nykyisiä autokorjaamoja vaivaa!?
                                  Ei mikään, oot vain käynyt väärissä paikoissa ;)

No ei, jos totta puhutaan, niin autokorjaamo alalta löytyy todella räikeitä tapauksia, jotka onnistuu pilaamaan "jokaisen" korjaamon maineen.
                                  Oon noita tarinoita kuullut melkosen paljon ja usein ihmettelen miten niillä korjaamoilla on asiakkaita.

Hieman tarinoita, lyhennettynä:
                                  -Korjaamo XX veloitti 300€ tulppien vaihdosta, autossa oli päästöt yli rajojen joten kyseinen firma oli päättänyt tutkia missä vika. Olivat ilmeisesti tutkineet urakalla ja todenneet että tulpissahan se vika on.
                                  _"Oikea" tyyli tuossa olisi se, että tehdään perus huolto autolle (suodattimet, öljyt, tulpat) ja jos sen jälkeen on vielä päästöt karkuteillä, niin sitten tutkitaan. Näin asiakas saa "tuntuvaa" vastinetta rahoilleen.

-Korjaamo YY teki pikku jarrurempan, ilmeisesti jarrusatula jos toinen vaihdettiin. Asiakas ajoi kolarin seuraavassa risteyksessä kun auton jarruja ei oltu ilmattu...
                                  -Samaisen korjaamo YY:n asentaja kyyhdytteli asiakkaan auton rekan alle, keula melko pahasti kassassa.
                                  _Melko "mielenkiintoinen" korjaamo, tosin mitä itse tiedän niin kyseisen paikan/toimipisteen ovet ovat nykyisin säpissä. Onneksi......

-Merkkikorjaamo teki 120tkm:n huollon autoon, asiakas oli infonnut että jakopäätä ei tehdä, koska se on laitettu ~10tkm/~1 vuosi sitten (vuodet tuli hihnalle täyteen). Huollon loppu laskussa oli mukana jakohihnan vaihto.
                                  _Perinteinen merkkari kämmi, sama se mitä asentaja sanoo auton vastaanottajalle, niin jossain vaiheessa joku unohtaa kyseisen infon.

-Korjaamo XY otti auton korjattavaksi, vika oli ettei se käynnisty, asiakas infosi että hän tarvitsee autoaan paljon, joten olivat sopineet että auto otetaan samoin tein työn alle. Seuraavana päivänä tuli ilmoitus, että auto ei saa kipinää. Aikataulu tiedusteluihin tuli jtn. epämääräistä selittelyä, että kun on vähän omiakin kiireitä tms.
                                  _Sikäli oikein käsitin niin asiakas oli vielä erikseen sanonut että voi maksaa extraa siitä jotta auto saadaan nopeasti takaisin tien päälle. No, auto hinattiin toiseen korjaamoon.

Tuossa noita räikeimpiä tapauksia, mitä nyt tähän hätään muistan, kyllä varmasti löytyy vielä enemmänkin mutta kun tuo muisti palaa pätkittän :)
                                  Ja onhan noita tarinoita miljoona ja yksi joissa korjaamo on unohtanut suorittaa jotain sovittuja pikku hommia tms ja merkkareiden iloksi tarinat ovat suurimmaksi osaksi niillä tapahtuneita.

Itse syytä tähän tilanteeseen on paha sanoa, isojen firmojen korjaajat syyttävät työnjohtoa tilanteesta ja työnjohto taasen asentajia. Itse väitän että molemmat ryhmät voi katsoa peiliin, sen verran näitä sössimisiä kuulee että voin aika rohkeasti väittä että molemmissa se vika on.
                                  Mutta siihen en sitten puutu, että onko jompikumpi enemmän syyllinen.

Yhden ja kahden miehen firmoissa sitä syyllistä ei tarvi paljoa etsiä, mutta syytä siihen sitten saa. Toisilla saattaa yksinkertaisesti olla motivaation puute kyseisiin hommiin, joten voisi sitten laittaa luukun kiinni.
                                  Tiedän/tunnen yhden korjaamo yrittäjän jolla on pitäisi olla tieto taitoa jonkin verran, mutta kun kyseinen sankari on epätoivoinen sähläri. Ja kaiken pahan lisäksi löyty kusta päästä sen verran että kun annat neuvoja ja vinkkejä, niin vastaus tyyliin "joojoo, näitä on kuule tehty"

Niin ja näin (m)asentajan asemassa kun olen, niin en väitä että itse olisin täydellinen asentaja, kyllä itsekkin olen unohtanut pikku hommia ja joitan pikku kämmejäkin on syntilistalla. Mutta itselläni on ollut tapana korjata omat ryssimiset, homman valmistuttua oon asiakkaalle ilmoittanut että tuli pikku mutka matkaan mutta se on hoidettu. Ja jos jälkikäteen tulee reklamaatiota ja hommasta paljastuu selkeä asennus tms moka, niin tietenkin korjaan ne omaan piikkiin. Esimerkkinä eräs laakeri homma, meni reilu viikko kun uusi laakeri rupesi ulisemaan, asiakas toi auton sovittuna päivänä pajalle takaisin ja tein kyseisen (melko vittumaisen) laakeri asennuksen uusiks. Kyseessä oli laatulaakeri joka oli porsinut, osan sain tietenkin varaosa tiskiltä takuuna uuden, mutta työt vedin omasta "taskusta".

Ei pysty ymmärtämään näitä jotka selittelevät omiaan vian synnystä, puhumattakaan siitä että syytävät asiakasta hommasta.
                                  Eikä myöskään pysty ymmärtämään esimerkiksi tuota Finadeon mainitsemaan pultti letkussa hommaa... Saa kyllä olla kusta päässä jos on korjaamolla tuo tehty ja yritetään selittää että tuollainen se oli.

Mua ei varsinaisesti häiritse jos asiakas kattelee auton korjausta/huoltoa, mutta sitten kun on näitä "khyl määkin osaan, mutta toin nyt tänne laitettavaksi" tyyppejä ja niistä loistaa se että jos esim pultti ei aukea helposti vääntämällä räikkää niin sormi on suussa samoin tein, joten voitte kuvitella millaista on tehdä hommia kun kyseinen sankari on selän takana.

Se että häiritseekö tuo asiakkaan läsnä olo, riippuu aika pitkälti siitä asiakkaasta. Oon muutaman asiakkaan kanssa yhteistuumin korjannut autoa, näissä tapauksissa asiakas on selkeästi ymmärtänyt olevansa vieraana mun tiloissa, joten silloin se homma sujuu.
                                  Välillä taasen pajalle tulee sankareita jotka haluaa että tehdään "pikkuhomma" heti nyt ja hän voi vaikka avata pultit valmiiksi, niin minä vaihdan osat, tai jotain yhtä viisasta. Arvaatte varmaan teenkö näissä tapauksissa auton siinä heti.....

Heh, tekstiä tuli pitkästä aikaa reippaammin :)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkonen Näytä viesti
                                    Huoltoneuvoja yritti mielestäni turhaan vedota vialliseen tiivisteeseen, jonka itse vein hehkujen vaihdon yhteydessä vaihdettavaksi...Tiiviste ei ollut alkuperäinen, mutta eiköhän Victor Reinz:n tiivisteet ole parhaimmasta päästä tarvikeversiota!Kuulemma tiivisteiden paksuuksissa on ollut huomattavia eroja!?
                                    Ainaki itelleni on sattunu reinzin tiivisteet, jotka fuskasi öljyä. Turha vaahtoamista, koska Aina voi olla valmistusvirhe, vaikka todennäköisyys voi olla pieni.

Comment

Ja oma kyttäyskin yleensä johtuu siitä, että oon kiinnostunu tekniikasta, en yleensä siitä työn tekemisestä.
                                      Sama juttu. Kiinnostaa nähdä, miten jokin asia tehdään. Ei siinä kytätä kuka tekee ja miten juuri tämä kyseinen kaveri tekee, vaan ihan puhtaasta kiinnostuksesta yleensä siihen hommaan.

Comment

Selän takan kyttäämisestä... Katsoin kesällä VW Centerissä Volkkarin huoltoa. Samaan aikaan sama asentaja teki kolmeen autoon hommia/neuvoi junnuasentajia. 20-30min työhön meni se 1,5h. En suostu maksamaan siitä että laskutetaan kolmea asiakasta samaan aikaa saman miehen työstä. Aikamoista kusetusta jos ja kun kaikille kolmelle pistetään lasku täysistä tunneista". Mm. tämän takia kierrän merkkiliikkeet kaukaa niin paljon kuin mahdollista.

Comment

Turha vaahtoamista, koska Aina voi olla valmistusvirhe, vaikka todennäköisyys voi olla pieni.
                                          Niin, kumman tapauksen todennäköisyys on suurempi, sen että asentaja sössii tiivisteen asennuksessa (tiiviste ei kunnolla sille tarkoitetussa asennusurassa, tiivistejäämiä välissä tms.), vaiko se että itse tiivisteessä on valmistusvika...?Valmistusviat ei toki ole poissuljettu mahdollisuus, itse en ole tiivisteiden kohdalla ikinä niihin törmännyt, mutta kun tämän ko. lafkan työsuorituksia katsoo, niin kumpaa vaihtoehtoa pitäisit todennäköisempänä...?

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Monster Näytä viesti
                                            Selän takan kyttäämisestä... Katsoin kesällä VW Centerissä Volkkarin huoltoa. Samaan aikaan sama asentaja teki kolmeen autoon hommia/neuvoi junnuasentajia. 20-30min työhön meni se 1,5h. En suostu maksamaan siitä että laskutetaan kolmea asiakasta samaan aikaa saman miehen työstä. Aikamoista kusetusta jos ja kun kaikille kolmelle pistetään lasku täysistä tunneista". Mm. tämän takia kierrän merkkiliikkeet kaukaa niin paljon kuin mahdollista.
                                            No kaikki työt on pakettihinnoiteltuja, pois lukien vianhaku. Joten jos teki samaan aikaan 3 autoon huoltoa, se huolto maksaa asiakkaalle saman rahan, meni siinä tunti tai päivä.

Comment

Kaikkipa eivät vaan ymmärrä ohjeaikojen tarkoitusta :)

Mitä tulee seläntakana kyttäämiseen niin itse en sitä kyllä suosi, enkä myöskään tee sitä itse koska tiedän miltä se tuntuu.
                                              Se on yksi ja sama katsotaanko siinä vieressä mielenkiinnosta tekniikkaa kohtaan vai epäluottamuslauseena. Yhtä kaikki, ainakin oma keskittyminen herpaantuu. Tätä voidaan miettiä myös niin että olisiko konttorirotasta kiva jos asiakas tulisi istumaan työpöydälle näppiksen viereen?
                                              Se on ihan ok jos siinä käydään välillä vilaisemassa, se ei häiritse.

Tähän olisi yksi tarina kerrottavana Center- ajoilta, mutta jätetään julkaisematta. :)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jannekk
                                                En näe mitään järkevää syytä kytätä vieressä kun joku huoltaa omaa autoani, koska silloinhan on ihan sama tehdä homma itse ja säästää vielä selvää rahaa
                                                Mutta jos ei ole paikkaa, jossa tehdä itse? Voihan sitä mielenkiinnosta seurata mitä siellä tapahtuu. Neuvomiseen ei pidä lähteä, mutta jos silloin tällöin kysymyksen esittäminen häiritsee, niin pitäisikö asentajalla olla privaattitila ja radiokin kiinni?

Comment

Mun ex 2.7t ja 8 kokivat myös kovia merkkihuollossa, noista löytyy tarinat täältäkin, joten en niitä ala kertaamaan. Täysin tunnustus Espoon marmorille, että aina asiat hoidettiin kuntoon tyylillä, joten ei jäänyt paha maku suuhun.

Noiden jälkeen en ole tosin autojani enää merkkihuollossa käyttänyt, teen itse tai vien tuonne Kirkkonummen CarMax huoltoon joka on osoittautunut kelpo pajaksi vaikka ei ulkopuolelta uskoisi.

Comment

Mikko tuossa ylempänä puhui mielestäni täyttä asiaa.
                                                    Mitäpä tähän muuta lisäämään ainakaan minun puolesta, vaikka haluankin oman duunin tehdä mahdollisimman rauhassa.

Comment

Melkosta hommaa. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen TH Huoltoon, pari kertaa vieressä ollut katsomassa ja samalla hieman auttavaa kättäkin tukivarsia vaihtessa tarvittiin ja alustan korkeuden säädön siinä röökitauon aikana tein ja jarrurempassa pyyhkäisin levyt puhtaaksi. Muutenkin vähän pohjaa nostorilla ollessa pääsee tarkistamaan itse. Täytyyhän sitä tuolloin muistaa, että vieraana on, joten pysyy pois tieltä kun työtä tehdään.

Nämä tarinat tästä luettua voin ihan lämpimästi suositella TH Huoltoa. Sinne kyllä uskaltaa viedä.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viesti
                                                        Miksiköhän pk-seudulla ei juuri koskaan näe, eikä ole näkynyt, taksikyltillä varustettua Audia?
                                                        no oiskoha tässä jotain tekemistä autojen laadun kanssa, eikä huollon kanssa..

Comment

Löytyykö keneltäkään tietoa mihin Rovaniemellä uskaltaa autonsa viedä korjattavaksi? Täälläkin tuntuu noita autokorjaamoja vaivaavan tuo huolimattomuus.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja repsa Näytä viesti
                                                            no oiskoha tässä jotain tekemistä autojen laadun kanssa, eikä huollon kanssa..
                                                            Kyllä mä veikkaan, että huollolla on aika iso merkitys noissa suharin hommissa autoa valittaessa. Veholta ainakin löytyy ihan oma taksien pikahuolto. Siellä ainakin on panostettu asiaan.

Comment

Omalla harrastetallilla on taksi-isäntä ja kyllä sillä VEHOn huolenpitosopimuksella on harvinaisen iso rooli auton valintaan. Liikkuva huoltoauto, joka tulee tarvittaessa vaikka tienposkeen korjaamaan. Kommentit itse mersusta merkkinä on, ettei se oo sen kummempi auto ku muutkaan.

Comment

Working...
                                                              X