Moro! Kyseessä autokuume.. Itsellä nyt audi a4 1.8tfsi ja vm 2011 aj.199tkm.. Nyt harkinnut vakavasti 2015 a4 1.8tfsi aj167tkm.. Nyt mietin ,että onko järkeä vaihdossa ,uudemmalla kuiteski ajettu noinki paljon,mitä saa tilalle ja tietysti n.8000€ välirahan menetys...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 ostamassa.
Collapse
X
-
Eikö se kannattaisi jo seuraavaan koriin mennä? Ei tuossa muuten oikein voita mitään.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...b9-harkinnassaViimeksi muokannut Killeri; 12.11.2022, 22:20.
Comment
-
En löytänyt suoraa ja selkeetä vastausta niin pakko kysyä täällä vielä: Eli onko noissa b8.5 korisissa jtn moottorin tyyppiä bensa koneisissa mitä kannattaa välttää? mietin uskaltaako tommosen a4 b8.5 1.8tfsi 125kw mallin ostaa? Auton myyjän mukaan ei syö öljyä. Ajattelin kyllä sen lisäturvan ostaa tähän mikä voimassa 12kk.
Comment
-
1.8tfsi b8.5 korissa on jo uudempaa päivitettyä ea888.3 versiota moottorista. Kestävämpi jakoketju sekä pienempi todennäköisyys että ei syö öljyä. Toki autoilla jo ikää ja ainahan ne voi alkaa syömään öljyä jos on ns nurkka ajossa sekä menty pelkällä 30tkm öljynvaihto välillä.
Meillä juurikin tuollainen b8.5 1.8tfsi q manuaali askilla käyttökulkineena nyt, 130tkm menty ja ei syö öljyä. Vesipumppu pitäisi vaihdella kun alkanut tihuttamaan pikkuisien jo. Nnnigon ( clubin yksi kuvaaja sankari ) vastaavalla ajetty jo yli 230tkm alkuperäisellä jakoketjulla eikä syö öljyä. Toki öljyjä ollaan vaihdeltu siihen 15tkm välein sekä käytetty 0w30/ 0w40 öljyjä (oem laatuisia sekä suositus myöskin)
Comment
-
Morjes.
Onko porukalla näitä b8 2.0tfsi quattroja vetokäytössä, +1500kg pakettia pitäsi vedellä kesäaikaan säännöllisesti ja nykiä venerampilta pakettia ylös.
Miten toimii tässä käytössä, kestääkö vakio kytkin yms...
Mitäs näissä on ongelmia muuta kun tuo öljynkulutus ja maaliongelmat?
jos öljynkulutusremontti autoon tehty uusiutuuko se vai korjaako remppa ongelman täysin?
mitäs muuta ongelmaa nöissä on mitä pitäisi ottaa huomioon jos tälläistä on ostamassa?
Comment
-
janne320d
En tiedä, onko kytkin kuinka lähelle sama, kuin 3.0TDI:n perässä, mutta sellainen tuntui kestävän QHad käytössä oikein hyvin. Järryn painoja en muista, mutta ramppi oli jyrkempi kuin veneenlaskupaikat perinteisesti.
Mäntäremppa ratkaisee öljynsyöntimurheen lopullisesti, jos konetta ei ole ehditty ajaa pilalle. Juurisyy oli männänrenkaissa ja niiden tukkiutuvissa poistoreijissä. Näistä saa aikaan kierteen, jonka tuloksena on pilalle kaavitut pytyt, mikäli tarpeeksi kauan jättää asian huomiotta. Meillä mäntärempattu yksilö, joka tuntuu pelaavan aok. Ajettu lie toista sataa tuhatta korjauksen jälkeen.
Vesivahinkoja on ollut jonkin verran. Kattoluukun vedenpoistot kannattaa siis pitää auki. Ongelma on täysin hoidettavissa huoltotoimenpiteillä.
Virtalukkoja on mennyt.
Pyöränlaakereita kuluu.
Nämä nyt näin nopeesti stetsonista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
Comment
Comment