Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Noin 15 000km
    Viimeksi muokannut Killeri; 6.4.2021, 23:23. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Comment


      Tuolla hinnalla ja noilla kilometreillä pääsee kiinni niin uusiin TFSI koneisiin ettei niissä enää ole öljynsyönti ongelmaa mistä netti on kirjoituksia väärällään.

      Itse koittaisin löytää auton missä on ACC. Yleensä jos tuo löytyy on jo muutenkin suht hyvät varusteet.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja dazed Näytä viesti
        Tervehdys,




        Olen päätynyt A4 allroadiin, koska autolla ajetaan enimmäkseen kaupungissa ja ulkonäkö miellyttää silmää. Ulkomailta haku on nyt aikalailla poissa kuvioista.
        Olenkin katsellut nettiautoa sillä silmällä muutaman viikon ja lukenut netistä TFSI koneisiin liittyvästä öljynkulutuksesta. Itsellä ei ole koskaan ollut diesel autoa, eikä sellainen hirveästi kinostelisi nytkään.

        No ,niin tuli ostettua -17 vuoden A4 B9 Allroad 140kw diesel.

        Vaikuttaa hienolta peliltä, virtuaalimittareineen kaikkineen.

        Onko jossain jotain koodia tms, millä saan tietooni kaikki autossa olevat lisävarusteet?

        Comment


          https://erwin.audi.com/erwin/showHome.do

          Maksamalla muutaman euron pääset lataamaan pitkän listan jossa lukee kaikki varusteet mikä autollasi on.

          Comment


            Myös MyAudi sovellus näyttää varusteet valmistenumeron avulla.

            Comment


            • Katsomassa B8, näyttää olevan klubin kilven aluset.
              kenenkähän vanha ja onko tietoa historiasta, kunnosta?Click image for larger version

Name:	20210729_162002.jpg
Views:	3811
Size:	155,7 Kt
ID:	1922589

              Comment


                Ehkä helpompi tunnistaa kun näkee koko auton: https://www.nettiauto.com/audi/a4/12273971

                Comment


                • Kyllä, ja tämä meni jo kaverille.

                  Comment


                  • Ensimmäistä A5 ostamassa ja tämä(kin) keskustelu luettu läpi. Moottori siis 1.8 TFSI ja CJEB eli mitä ilmeisimmin 3.gen EA888 jossa ei pitäisi öljynsyöntiongelmaa enää olla. Kuitenkin internetin ihmeellisestä maailmasta löytyi juttuja turboahtimesta (tai sen toimilaitteesta), jossa tulisi ongelmia 100tkm kohdilla. Katseltu auto on ajettu himpun alle sen. Onko muilla ollut ongelmia turboahtimen kanssa - eli bensamoottoreilla ja n. 100tkm ajetuilla?

                    Comment


                      160 tkm ajettu CJEB, eikä ahdinta/toimilaitetta ole vaihdettu (tarkka merkkarin historia tiedossa). Sen sijaan vaihtoon on mennyt termostaattia, huohotusmoduulia ja nokka-akselin ajoituksen magneetti.

                      Comment


                      • Olen katselemassa Audi A4 b8 2.0 tdi:tä. Osaan on näköjään vaihdettu turbo, kaksoismassa sekä kytkin. Mulla olisi yksi Audi tarjolla 2.0 tdie 100kw jolla ajettu melkein 300tkm eikä noita vaihdettu.
                        Kokemusta vanhemmasta Audista 1.9 tdi jolla ajettu yli 500tkm ja alkuperäisillä mennään edelleen. Onko näissä uudemmissa odotettavissa vikoja/remontteja? Ja onko eroja 100kw, 105kw ja 125kw kestävyyden kannalta?

                        Comment


                        • 131tkm tuli juuri mittariin omalla CJEB koneella ja ei ole ongelmia nimeksikään ollut. Termostaattikokonaisuus ja kusivemppu vaihdettiin pois heti kauppojen alkajaisiksi, jonka kyllä tiesinkin tulevan eteen ennemmin tai myöhemmin. 50tkm tällä siis ajellut itse. Pyöränlaakerijumppaa ja perus öljynvaihtoja suurimmaks osakseen. Manuaaliaskin etuperän stefa piti vaihtaa, ainut vähän isompi korjaus termarin lisäks. Poikittaiskoneisiin oon muutamia ahtimia uusinut säädinongelmien takia, mutta suurempaa mekaanista vikaa ei ole tullut itselle työmaalla vastaan, eli sanosin aika perusvarmaksi koneeksi, kun öljysyöpöttely ja ketjuongelmat on loistaneet poissaolollaan näissä gen 3 vehkeissä.

                          Comment


                          • Minulla on -13 automaatti CJEB 130tkm alla ja olen ajanut sillä (hänellä) n.25tkm. Edellinen omistaja oli vaihdattanut tuon ominaisuus termostaatin. Vaihdettu uudet jarrupalat eteen ja kuskin turvavyön lukko (luultavasti oli vain roskia välissä). Alkujaan ostin öljyä täyden kanisterin ja siitä on kulunut 3L (2,5 vuotta). Saabien jälkeen olen sopeutunut ja osittain tykästynyt. Xenonit ja sitten niiden asentoanturien säädättäminen olivat kallista lystiä.
                            Viimeksi muokannut Killeri; 10.9.2021, 21:19. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                            • Täällä A6 2.0 TDI CAHA 125 kw manuaalina ajossa ja kohta 370 tkm matkaa taitettu. Turbo, kaksoismassa ja kytkin kaikki edelleen alkuperäisiä. Matka-ajoa toki iso osa ajoista, joka edesauttanee noiden keston kanssa. Mutta ainakin tämä versio mielestäni kestävä vaihtoehto.
                              Viimeksi muokannut M4nM1W; 10.9.2021, 21:41. Perustelu: Auton malli lisätty

                              Comment


                                Tehdäänkö tuo öljyremontti siten, että samat vastaavat palikat koneeseen ja ongelma mahdollisesti uusiutuu vai tehdäänkö niissä muutoksia verrattuna alkuperäiseen tilanteeseen?

                                Comment


                                  Yleensä merkkiliikkeessä lyödään päivitetyt osat sisään jolloin ongelmaa ei pitäisi enää tulla.

                                  Muualla tehtynä on myös koneistettu vanhat männät uusille öljyrenkaille.

                                  Siitä ei liene kovinkaan paljon dataa kumpi on parempi keino. Molempien pitäisi käytännössä toimia yhtälailla.
                                  Viimeksi muokannut mikaha; 7.1.2022, 12:08.

                                  Comment


                                    Ok, onko tietoa onko noihin B8.5 tehty jtn päivitystä rakenteeseen öljynkulutusongelmien suhteen, eli ongelmaa jo tehtaalla ehkäisty?

                                    Comment


                                    • On, EA888 Gen.3 koneissa ei vikaa pitäisi enää esiintyä. Mulla oli B8.5 CJEB 125kW 1.8tfsi ja se oli hyvä, toki auto oli mulla ollessa 24-125tkm ajettu eli uudehko.

                                      Comment


                                        Faceliftin yhteydessä päivittyi ainoastaan 1.8TFSI, 2.0TFSI päivittyi vasta mallivuodelle 2014.

                                        Merkkihuoltoa lainaten "uuden moottorityypin myötä öljynkulutusongelmat loppui kuin seinään". Toki sinisilmäisesti ei tuohonkaan kannata uskoa, mutta ainakin oma 160 tkm ajettu 1.8 TFSI (CJEB) ei kuluta "tippaakaan" öljyä.
                                        Viimeksi muokannut alpi; 11.1.2022, 13:15.

                                        Comment


                                          Alkuvuoden 2013 aikana tuli päivitys myös vanhempaan EA888 Gen1 (CDNC, 155kw) koneeseen. Itsellä oli 6/2013 rekisteröity B8.5 kyseisellä moottorilla, joka ei syönyt öljyä.

                                          Comment


                                            Vielä tarkennusta, onko B8.5 2.0tdi koneisiin tullut tuota tehtaanpäivitystä? Olen nyt katsellut sekä 130kw että 140kw- koneisia, Allroadia ja tavan A4. Harvassa vain nuo tavan A4 farkut sähköluukulla...

                                            Comment


                                              Dieseleissä ei vastaavaa öljynkulutusepidemiaa ole ollut, kuin tfsi-moottoreissa.

                                              Comment


                                                Aavistuksen houkuttaisi A4 B8.5 2.0 TFSIq. Öljynsyöntongelmia ei enää ole, mitenkäs s-trionicin kanssa? Tai muuta mitä kannattaa katsoa sillä silmällä.

                                                Eteen tullut tuo yksilö: https://www.nettiauto.com/audi/a4/12707809

                                                Comment


                                                • Olen ajatellut ostaa noin vuosimallin 2010-2014 vuosimallisen Audi A4 henkilöauton.

                                                  Mikä olisi luotettavin vaihtoehto? (Muutaman jutun kuullut epäluotettavista vaihteistoista sekä moottoreista)

                                                  Comment


                                                  • Pakko sanoa, että 1.8tfsi CJEB-koneella ja 6v manuaali lie huolettomin.

                                                    Comment


                                                    • Eli olisi tarkoitus hieroa huomenna kauppaa -14 vm audista 2.0 tfsi 165kw moottorilla. Ilmeisesti öljynsyönti ongelmaa ei pitäisi olla. Onko kyseisessä moottorissa muita ongelmia tai b8.5 kopassa ihmeellisiä ongelmia. Paluu audiin on ilmeisesti edessä reilun vuoden ajelin tähtikeulalla, mutta meni lunastukseen, kiitos korealaisella autolla ajavan henkilön. Päätti kokeilla miten mersun perse kestää ja lunari reissu tuli.

                                                      E: Kaupat tuli tehtyä audista katotaan miten palvelee.
                                                      Viimeksi muokannut Audeilia; 19.6.2022, 18:29.

                                                      Comment


                                                      • Moro,

                                                        Pikku varmistusta täältä! Onko B8 samalla Torsen - tyypillä kuin B7 (ja onhan Torsen)?

                                                        Comment


                                                        • B7 torsen taisi olla ns. 50/50% voimanjaolla ja B8 vai B8,5 taisi tulla takapainotteisempi voimanjako, oliko 40/60 vai miten se olikaan. Mutta on varmuudella Torsen myös.

                                                          Comment


                                                          • Löytyi tuolta englanninkieliseltä Audi A4 - Wikipedia sivustolta tuosta varmistusta. On niin kuin Petri R yllä tiesi.

                                                            B8 (Typ 8K; 2008)
                                                            The quattro permanent four-wheel drive system uses the latest Torsen T-3 centre differential, with a default 40:60 front to rear asymmetric torque distribution ratio (used first on the B7 RS4) as standard. (Previous A4 Quattro models split torque with a default front:rear 50:50). The additional torque bias applied to the rear wheels helps mimic the driving dynamics of rear-wheel drive cars.

                                                            Comment


                                                            • Oisko antaa viimoset vinkit mitä kattoa läpi. Aikeissa on mennä katsomaan B8 A4 Allroad vuodelta 2010. Koneena tuo 170hv 2.0TDI ja kovalla askilla ja reilu 200tkm tullut mittariin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X