Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vastaus olisi löytynyt tästä samasta ketjusta, jos vaan olisi viitsinyt lukea koko ketjun läpi:
    1.8 koskee ihan sama öljysyöppöys kun 2.0 konetta. Ja on ihan sama minkä tehoversion noista valitsee, softalla tulee kaikista sama ulos.
    Eli samaa paskaa vähän pienemmässä paketissa.

    Comment


      Tosin koneet ovat yksilöitä ja vaihtelua on syöppöydessä. Toiset syö enemmän, toiset vähemmän (omassa taloudessa kaksi, kumpikaan ei onneksi syöppöile).

      Comment


        Sen enempää aiheeseen menemättä, niin se on todella kummallista. Kun saattaa olla lähes vierekkäiset alustanumerot ja toinen juo kuin puistokemisti, toinen on absolutisti ( vag mittarilla). Koska autoliikkeet on ottaneet kannan että kaikki syö jos ei ole korjattu, on ostajan syytä ottaa sama kanta.

        Comment


          Audi A4 B8 ostamassa

          Noin tekisin itsekin. Jos pre-facelift B8:ia (2.0/1.8 TFSI) olisin ostamassa nyt niin en ostais semmoista jossa mäntäremonttia ei ole tehty.

          Comment


            Itse kyllä uskaltaisin ostaa vaikkei olisi remppaa tehty. Mittaus vaan käyntiin jos epäilyttää.

            Comment


              Mäntäremontoimattomasta kannattaa käydä huoltokirja läpi ennen ostoa. Jos huollot on tehty ajallaan (max. 30 tkm), saa helpommin valmistajan piikkiin tuota remonttia. Muistan lukeneeni tapauksista, jossa yksi pitkäksi mennyt huoltoväli on nostattanut kädet pystyyn ja koko hoito on mennyt asiakkaan piikkiin.

              Comment


                Kyllä, jos yksikin huolto on venähtänyt, ei tehdas korvaa mitään.

                Comment


                  Ja omassa tapauksessa tosiaan väli ei ollut mennyt pitkäksi Long-life -huoltoväliin nähden (reilu 20tkm oli rullattu), mutta edellisen huollon suorittanut paja oli suorittanut long-life -huollon normi huoltovälin öljyillä, ja tottakai tällöin vastaantulo 0. Eli tarkkana saa olla. Koomistahan on toki se että tuossa 20tkm aikana oli öljyt vaihtunut jo neljä-viisi kertaa sillä öljynkulutuksella..

                  Comment


                    Jatketaan muista aiheista, tuota öljynkulutusta on käsitelty http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...%B6ljynkulutus

                    Comment


                    • Talouteen tuli B8 ccwa koneella oleva a4 ja koska on uusi tuttavuus, niin parit kysymykset:

                      Onko s-tronicin öljynvaihtoväli 60tkm? Mites peräöölit? EGR on tulpattu pelkästään reijällisellä laipalla, onko syytä vaikuttaa sen toimintaan myös vcds:llä jotenkin? Lokarin kaaria ilmeisesti kannattaa seurata maalinlohkeilun varalta, mitähän muita "tyyppivikoja" näissä on ollut? Onko s-tronic jotenkin epävarmempi kuin tippi? Ensimmäinen automaattilootalla oleva auto, niin hommat vähän hakusessa =) Uskaltaako sähköistä käsijarrua käyttää talvella vai tuoko jotain rajoitteita? En löytänyt äkkiseltään öljytikkua konehuoneesta, ei vissiin kuulu varusteisiin... Olikos tässä jakopää ketjulla ja miten siitä tarvitsee huolehtia?

                      Pahoittelut tyhmistä kysymyksistä, mutta jostain se on tämänkin tapauksen kanssa aloitettava =)
                      Viimeksi muokannut Olmi; 16.9.2016, 08:42.

                      Comment


                      • 1.) S-tronicin öljynvaihtoväli 60tkm, peräöljylle ei ole vaihtoväliä, mutta esim. 90tkm voisi olla sopiva
                        2.) EGR:ään ei voi vaikuttaa VCDS:llä ja sen tulppaaminen antaa vikakoodin. Pitää puukottaa pois ohjelmasta jos siitä haluaa eroon.
                        3.) Käsijarrun käyttö talvella on jopa suositeltavaa. Sähköinen käsijarru ei ole herkkä jumimaan ellei moottorin pääse vettä.
                        4.) Jakopää on ketjulla ja marmorilta pitäisi saada jälkiasennettavan öljytikun jos sellaista kaipaa. Osanumeroa ei mulla nyt ole käsillä.

                        Comment


                        • Käsijarrun käyttö on suotavaa ympäri vuoden autossa jossa on S-tronic.
                          Alkuperäinen kirjoittaja pulla
                          Se tappi joka lukitsee laatikon on mutaman millin paksu. Se kun katkeaa, niin koko laatikon saa laittaa levälleen. Tulee halvat käsijarrun säästelyt+takasatula menee jumiin.
                          Itse teen samoin kuin Lauri, ensin vapaalle, sitten käsijarru ja sitten vasta P-asento.

                          Comment


                            Ja kaikissa muissakin automaateissa.

                            Comment


                            • Valistakaapa tyhmää, miksi vapaalla käsijarru päälle ja sitten vasta P?

                              Comment


                                Koska omassa ainakin oli sen verran voimansiirrossa välystä, että jos mäessä laittaa P:n päälle ennen käsijarrua, auto liikkuu jarrun vapauttamisen jälkeen kuitenkin vielä sen verran että ottaa parkkilukkoon kiinni.

                                Comment


                                  Kun auton sammuttaa niin meneekö käsijarru itsestään päälle? Omassa autossa ainakin kuuluu selvästi että ajelee käsijarrua johonkin suuntaan sammuttamisen jälkeen, merkkivalo ei kuitenkaan syty.

                                  Comment


                                    Juuri näin. Tällä varmistan että auto seisoo mäessä jarrun eikä vaihteiston varassa.

                                    Jos seisontajarru on päällä, palaa merkkivalo aina.

                                    Comment


                                    • Mä laitan vaihteen peelle, ja käsijarrun päälle samalla kun painan jalalla jarrua auton pysähdyttyä.kässäri aina käytössä,tasamaa tai ei.

                                      Mutta en keksi vieläkään mihin sitä N:ää tarvitaan tuossa prosessissa?

                                      Comment


                                        Niinkun Pulla sanoi, varmistetaan se että ei jää pakkilukkoa vasten esim mäessä. Vapaalla kun laittaa kässärin päälle ja päästää jarrun, auto yleensä liikahtaa vähän. Vasta tämän liikkeen jälkeen laitetaan P:lle, jolloin ei varmasti mene pakkilukkoa vasten.

                                        Comment


                                        • Niin eli kässärilläkin liikkuu? En ole huomannutkaan. ainoa mitä tulee mieleen on kiristyvä käsijarru joka antaa vähän myöten aluksi?

                                          Comment


                                          • Onko kellään kokemusta tällaisesta peruutuskamerasysteemistä jos on pelkkä vakiosoitin? Joku foorumilaisista olikin ansiokkaan ohjeistuksen tehnyt b8:n etu- ja takatutkien asennuksesta, jäis iteltä tekemättä :)

                                            Comment


                                            • Pari kysymystä tästä ccwa koneellisesta:

                                              Onko syytä huolestua kun välillä tyhjäkäynti on korkeammalla (900 rpm) ja välillä matalammalla (n.650 rpm)? Tekee tuota lämpimälläkin koneella. Tyhjäkäynti ei siis seilaa, vaan jos auton käynnistää puolilämpimänä on tyhjäkäynti matala, mutta jos kaasuun hipaisee niin jää tuonne korkeammalle kierrosnopeudelle.

                                              Kierroslukumittari heijaa hieman tasaista nopeutta ajaessa tasaisella, vain sen verran että huomaa kuitenkin silmällä. Onko s-tronicin "ominaisuus"?

                                              Huomaako jostain että dpf poltto on käynnissä ajon aikana?

                                              Comment


                                              • Omaani on edellisen omistajan aikana tehty S-tronicin mekatroniikan vaihto, vian kuvaus huollon papereissa: Kierrokset seilaa parittomilla vaihteilla. Ei seilaa enää.

                                                Comment


                                                • Kuulostaa ihanan kalliilta.

                                                  Comment


                                                  • 2012 tuo remppa maksoi Audilla noin 3000e.

                                                    Comment


                                                    • Millin parin liikettä välillä tekee tuo kiekkamittari, ihan sama onko pariton vaihde vai ei. En jaksa ressata, ihmetyttää vaan.

                                                      Comment


                                                      • B8 ominaisuus tuo että kiekkamittari hieman elää.

                                                        Comment


                                                        • Hyvä tietää, että kuuluu asiaan.
                                                          OT: jcarlson vois tehdä näyteikkunaan topikin.
                                                          edit. tai sitten ei kun onnistuu vain jäseniltä. No kuvia kuitenkin foorumille! :D

                                                          Comment


                                                          • Oli kokemusta, ja todellinen apu. N.1-2 sek. viiveellä päälle (manuaali) kun peruutusvaihde päälle, ainoa miinus siitä, että märällä kelillä kameranlinssi likaantui.
                                                            Jos sama tilanne tulee eteen autoa vaihtaessa, aion tilata saman, jos ei tutkia löydy.

                                                            Comment


                                                            • A4/A5 ostamassa - mitä moottoriversioita kannattaa välttää ?

                                                              Tervehdys.

                                                              Vaimokekin haluaa Audin ja on ajatellut 10 000 - 20 000 € A4 / A5:sta.
                                                              Kilsoja tulee vain noin 10 000 vuoteen eli bensakoneella.Tehoja ei välttämättä tarvitse olla miehisesti.

                                                              Mitkä moottorit / vaihteistot /vuodet ovat vapaita tyyppivioista ?

                                                              Tänx !

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X