Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Noin 15 000km
    Viimeksi muokannut Killeri; 6.4.2021, 22:23. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Comment


      Tuolla hinnalla ja noilla kilometreillä pääsee kiinni niin uusiin TFSI koneisiin ettei niissä enää ole öljynsyönti ongelmaa mistä netti on kirjoituksia väärällään.

      Itse koittaisin löytää auton missä on ACC. Yleensä jos tuo löytyy on jo muutenkin suht hyvät varusteet.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja dazed Näytä viesti
        Tervehdys,




        Olen päätynyt A4 allroadiin, koska autolla ajetaan enimmäkseen kaupungissa ja ulkonäkö miellyttää silmää. Ulkomailta haku on nyt aikalailla poissa kuvioista.
        Olenkin katsellut nettiautoa sillä silmällä muutaman viikon ja lukenut netistä TFSI koneisiin liittyvästä öljynkulutuksesta. Itsellä ei ole koskaan ollut diesel autoa, eikä sellainen hirveästi kinostelisi nytkään.

        No ,niin tuli ostettua -17 vuoden A4 B9 Allroad 140kw diesel.

        Vaikuttaa hienolta peliltä, virtuaalimittareineen kaikkineen.

        Onko jossain jotain koodia tms, millä saan tietooni kaikki autossa olevat lisävarusteet?

        Comment


          https://erwin.audi.com/erwin/showHome.do

          Maksamalla muutaman euron pääset lataamaan pitkän listan jossa lukee kaikki varusteet mikä autollasi on.

          Comment


            Myös MyAudi sovellus näyttää varusteet valmistenumeron avulla.

            Comment


            • Katsomassa B8, näyttää olevan klubin kilven aluset.
              kenenkähän vanha ja onko tietoa historiasta, kunnosta?Click image for larger version

Name:	20210729_162002.jpg
Views:	927
Size:	155,7 Kt
ID:	1922589

              Comment


                Ehkä helpompi tunnistaa kun näkee koko auton: https://www.nettiauto.com/audi/a4/12273971

                Comment


                • Kyllä, ja tämä meni jo kaverille.

                  Comment


                  • Ensimmäistä A5 ostamassa ja tämä(kin) keskustelu luettu läpi. Moottori siis 1.8 TFSI ja CJEB eli mitä ilmeisimmin 3.gen EA888 jossa ei pitäisi öljynsyöntiongelmaa enää olla. Kuitenkin internetin ihmeellisestä maailmasta löytyi juttuja turboahtimesta (tai sen toimilaitteesta), jossa tulisi ongelmia 100tkm kohdilla. Katseltu auto on ajettu himpun alle sen. Onko muilla ollut ongelmia turboahtimen kanssa - eli bensamoottoreilla ja n. 100tkm ajetuilla?

                    Comment


                      160 tkm ajettu CJEB, eikä ahdinta/toimilaitetta ole vaihdettu (tarkka merkkarin historia tiedossa). Sen sijaan vaihtoon on mennyt termostaattia, huohotusmoduulia ja nokka-akselin ajoituksen magneetti.

                      Comment


                      • Olen katselemassa Audi A4 b8 2.0 tdi:tä. Osaan on näköjään vaihdettu turbo, kaksoismassa sekä kytkin. Mulla olisi yksi Audi tarjolla 2.0 tdie 100kw jolla ajettu melkein 300tkm eikä noita vaihdettu.
                        Kokemusta vanhemmasta Audista 1.9 tdi jolla ajettu yli 500tkm ja alkuperäisillä mennään edelleen. Onko näissä uudemmissa odotettavissa vikoja/remontteja? Ja onko eroja 100kw, 105kw ja 125kw kestävyyden kannalta?

                        Comment


                        • 131tkm tuli juuri mittariin omalla CJEB koneella ja ei ole ongelmia nimeksikään ollut. Termostaattikokonaisuus ja kusivemppu vaihdettiin pois heti kauppojen alkajaisiksi, jonka kyllä tiesinkin tulevan eteen ennemmin tai myöhemmin. 50tkm tällä siis ajellut itse. Pyöränlaakerijumppaa ja perus öljynvaihtoja suurimmaks osakseen. Manuaaliaskin etuperän stefa piti vaihtaa, ainut vähän isompi korjaus termarin lisäks. Poikittaiskoneisiin oon muutamia ahtimia uusinut säädinongelmien takia, mutta suurempaa mekaanista vikaa ei ole tullut itselle työmaalla vastaan, eli sanosin aika perusvarmaksi koneeksi, kun öljysyöpöttely ja ketjuongelmat on loistaneet poissaolollaan näissä gen 3 vehkeissä.

                          Comment


                          • Minulla on -13 automaatti CJEB 130tkm alla ja olen ajanut sillä (hänellä) n.25tkm. Edellinen omistaja oli vaihdattanut tuon ominaisuus termostaatin. Vaihdettu uudet jarrupalat eteen ja kuskin turvavyön lukko (luultavasti oli vain roskia välissä). Alkujaan ostin öljyä täyden kanisterin ja siitä on kulunut 3L (2,5 vuotta). Saabien jälkeen olen sopeutunut ja osittain tykästynyt. Xenonit ja sitten niiden asentoanturien säädättäminen olivat kallista lystiä.
                            Viimeksi muokannut Killeri; 10.9.2021, 20:19. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                            • Täällä A6 2.0 TDI CAHA 125 kw manuaalina ajossa ja kohta 370 tkm matkaa taitettu. Turbo, kaksoismassa ja kytkin kaikki edelleen alkuperäisiä. Matka-ajoa toki iso osa ajoista, joka edesauttanee noiden keston kanssa. Mutta ainakin tämä versio mielestäni kestävä vaihtoehto.
                              Viimeksi muokannut M4nM1W; 10.9.2021, 20:41. Perustelu: Auton malli lisätty

                              Comment

                              Working...
                              X