Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • LCJEBQ1 tämmönen oli variantti kohdassa trafin tulosteessa ja CJE luki moottoritunnus kohalla. Onko tuon automallin manuaalivaihteisto ongelmaton?

    Comment


      Kyllä todella harvinaisia ovat manuaaliaskien viat.

      Comment


        Morjensta.
        Tässä tulevaisuutta spekuloin. Kalustona on nyt passatti ja s3 8p, jossa se reilu 400hv ja lisää tuntuu olevan haastava saada. Miettinyt tulevaisuudessa josko hommaisi rouvan työmatkakikottimeksi ja kaupunkipärräilyyn jonkun sähkiksen. Tästä saa hyvän keppihevosen sitten hyvän matka-auton hommaamiseen ;) Ajallisesti tässä voi kulua(ja toivottavasti kuluukin) hetki. Tällä hetkellä Japen loistavista v8 murinavideoista huolimatta potentiaalinen valinta olisi kohdistumassa vain kutoskoneiseen remmiin. Näitä on ollut tähän mennessä a6 ja s5 muodossa itsellä ja voimalinja on hyväksi sinällään todettuna. Lähinnä tuolloin on metrit ja kulutus ollut vähän ikävässä suhteessa ja aina on palattu dieseliin. Periaatteessa s5 miellyttäisi silmää eniten, mutta siinä ongelmaksi muodostuu melko harvoin tarjolla oleva viides paikka. Kyllä osittaisessa käyttiksessä tulee olla viisi penkkiä. Tästä syystä tarjolle jää joko a6, joka on hieman iso, tai s4 farkkuna. Ässässä taas on ongelmana yksi asia.

        Se pirun pre fl on omaan silmään vähän rumahko. Facelift on oikein silmään käypä, mutta sitä taas ei saa manuaalina. Pre fl s-tronic ei ollut mitenkään hirmu omistushalua lisäävä, ajoihan sillä, mutta ei se ollut hyvä "dynaamiseen" ajoon. Onko fl s-tronic miten erilainen, vai pitääkö hyväksyä se pre-fl ulkonäkö ja mennä sillä?
        Toinen asia on, että jos jompaa kumpaa on tarjolla kuopion alueella, niin mielelläni lyhyen koeajon voisin omistajan kanssa ottaa, jotta saisi mielikuvan erosta. Ja jos Porkkis ehdottaa rs3:sta, niin on sekin harkinnassa, mutta ei ole se halvin vaihtoehto :D

        Comment


          Makuasioistahan ei sovi kiistellä, mutta onhan toi fl-keula yökeässä yrmeydessään heittämällä rumempi kuin pre-fl.
          No, jokatapauksessa kyllä noita facedropattujakin löytyy manuaalina. Ovat vaan oikeasti harvinaisia ja tässäkin muutama esimerkki porrasperäisenä;
          https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...7-84fa1915208a

          https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...7-84fa1915208a

          https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...0-ffd7ba414bb8

          Manuaalivaihteisessa ei sitten ole sports diffiä, siihen sitä ei tainnut saada edes lisävarusteena. B8 ja B8.5 ässiin sen sai S-tronicin kaveriksi lisävarusteisena. Sports diffin tunnistaa joko kurkkaamalla auton perän alle tai sitten drive select-menun kautta, jossa näyttää sports diffin esiasetukset. Ton sports diffin hyötyjä voisi verrata esim. b6/b7-kopassa paksumman RS4 takavakaajan tuomaan lisäiloon.
          Viimeksi muokannut vV8m5; 27.2.2020, 20:21. Perustelu: sports diff tarkennus

          Comment


            Kyllähän siihen s-tronicciin kokolailla paljon saa lisää dynaamisuutta softalla. Oletko softatulla ajanut?

            Comment


              Faceliftin Stronic on ainakin yleisen käsityksen mukaan varmatoimisempi kuin vanhemmat, ainakin 8K korissa. Itse ajelin B8.5:lla 147-275tkm välin ilman mitään murheita, normaalit öljynvaihdot vaan ohjelman mukaan. Eikä sille askille ollu sen kummempia tehty ennen minulle tuloakaan. Muutaman lyhyen koeajon perusteella sanoisin, että faceliftissä Stronic myös mukavampi ajoltaan.

              Comment


              • Ihan mielenkiinnosta onko 2.0TFSI.n moottorin jakopäässä ollut ongelmia noin - 10vuosinallin b8 koppasessa Audissa? Jos on niin ootteko vaihtaneet etukäteen jakoketjua vai ajaneet vaan
                Viimeksi muokannut Killeri; 21.9.2020, 18:27. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                Comment


                  Siihen kannattaa ainakin varautua. Tuntuu olevan ihan herran hallussa, että minkä vuosimallin moottoreissa ketju kuluu ja missä ei. Ketjun kuluneisuuden näkee kyllä helposti VCDS:ällä. Itsellä profiilin kulkuneuvossa ketju oli jo ihan helvetin kulunut 100 000km kohdalla, joissan ketju on samassa kunnossa 170 000 km kohdalla ja joissain ketju on vain vähän kulunut 200 000km kohdalla. Vaihdoin ketjun itse.

                  Veikkaisin, että laadunvalvonta on ketjun valmistusprosessissa pettänyt pahemman kerran ja paskoja ketjuja voi löytyä melkein mistä tahansa.

                  Comment


                  • Pitänee käydä oma auto tarkastuttamassa mikä ketjun tilanne, reilu 210tkm ajettena.

                    Kun miettii miten paljon Audeissa ollut "ominaisuuksia " niin ihme miten on näinkin suosittuja autoja

                    Comment


                    • Oon katsellut kahta A4 1.8 TFSI multitronicia, toinen vm 2012 ajettu 250 tkm ja toinen 2011 ja 150 tkm. Onko noissa vuosimalleissa jotain oleellista eroa mikä kääntäisi vaakakuppia jompaankumpaan suuntaan?

                      Comment


                      • Eikös 2012 tullut se facelifti, jossa keulamaskiin tuli yhdet "kulmat" lisää ja etupään valotkin taisivat uudistua aika radikaalisti. Nämä siis noita tärkeimpiä ulkoisia tuntomerkkejä. Samoin 2012 mallivuoteen taisi tulla ainakin 2.0 TFSI koneet, joiden ei pitäisi syödä öljyä...
                        Viimeksi muokannut Killeri; 29.9.2020, 21:30. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                        Comment


                        • Vieläkö b8.5 bensakoneet syö öljyä niinkun ei fl?

                          Comment


                          • Mitä tommosesta b8.5 kannattas kattoo Jos lähtee koeajaan/ostaan? Onko jtn heikkoja lenkkejä? B8.5 2tdi manuaali...

                            Comment


                              Oma 2.0tfsi cdnc manuaali ajettu 150000km vm-13 ei syö öljyä. Mutta normi huoltojen esim. imukanavien putsauksen, ilmanputsarin, tulppien vaihdon, ym. jälkeen alkoi sit kytkin luistaa.
                              Ala vääntöä tais palata takaisin. Luistattelee n.2500-3000rpm matalilta nopeuksilta rivakammin kiihdyttäessä. Ei pitäs olla lastutettu.
                              Taitaa olla diselissä vielä paremmat ala väännöt?

                              Ja moottori taitaa olla kasattu vuoden 12 puolella.

                              Comment

                              Working...
                              X