Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Nettivaraosassa on myynnissä yks kutiteltu Pes:n satsi, 310hp. Alle 3ke on hintaa setillä..... Hopi hopi kaupoille!

    Comment


    • #32
      Toi pes:in setti ois aika makee, mut on ärsyttävää että täällä kekkoslandiassa se menis sitten VTT tms. perseilyks jos haluis katulailliseksi.. :/

      Comment


        #33
        PES-superchargereita olisi kyllä hyvä lisätehoihin 295hv. :) +100hv

        Comment


        • #34
          Olisi hakusessa otsikon mukainen auto. Tuo eka A4 korimallia, ilmeisesti on mallia B5, olenko oikeassa?

          Jonkun verran foorumia selailutkin. Juttujen perusteella automaatti ei ole kestävä. Mutta yksilöitä kaikki. Kuitenkin otan riskin ja automaatti tulee olemaan. Bensaa tuntuu 1.8 ja 2.8 vievän saman verran yhdistettynä, ainakin juttujen perusteella, kympin nurkilla molemmat. Milloin ESP on ollut saatavilla? Kannattaako valita facelift? Jostakin on pikselit mennyt ajotietokoneesta, löytyykö korjaaja helpolla?

          Auto tulee kakkosautoksi. "Kotoo töihi" perjaatteella. Ajoa tulee joku 10tkm/vuosi. Sedan olisi ykkösenä, pakon edessa avant menee. Mahtuuko sedanin takakoppaan vaunut? Tai mahduttava :D

          - Automaatti, pakollinen, ilmeisesti tiptronic kestävämpi? Erottaa kuvista ilmeisesti siitä "lovesta" vaihdekepin vieressä.
          - Bensa, koolla ei väliä. Kaiken se kuitenkin vie. Vai onko joku ylitse muiden ja joku taas ihan susi tuon automaatin kanssa?
          - Max 230tkm ajettu.
          - Neliveto olisi mieluisa, ei kuitenkaan pakollinen.
          - Ilmastointi, automaattinen tietysti mukavampi.
          - max 8000€
          Nettiautosta jotain katellutkin. Olisko jtn tietoa esim näistä?:

          http://www.nettiauto.com/audi/a4/3987470
          http://www.nettiauto.com/audi/a4/3864019
          http://www.nettiauto.com/audi/a4/4121733
          http://www.nettiauto.com/audi/a4/4227870

          Jos joku kriteerit täyttävä vaihtoehto löytyy tai on tiedossa, tarjota saa!
          Viimeksi muokannut Killeri; 7.5.2022, 10:54. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

          Comment


            #35
            Jos automaatti on pakollinen, ota V6-koneella (2.4 tai 2.8 30v). Neloskoneet ei ole kivoja automaatin kanssa ohuen alaväännön takia, näin muutaman vuoden kokemuksen perusteella. V6-koneissakin on vikapaikkansa, mutta pitäisin luotettavampina kuin mm. 1.8T-koneita, kummallakin moottorityypillä varustetun Audin omistaneena.

            Aski vaihtui jossain vaiheessa nelilovisesta viisivaihteiseen (97-98?), viisivaihteisen myötä optioksi tuli tiptronic-toiminto. Tiptronic-toiminto ei tee askista sen kestävämpää, itse laatikko on tietääkseni sama kuin "tavallinen" 5-vaihteinen. Itselläni ei parin vuoden aikana ollut minkäänlaisia ongelmia tuon 5v tiptronicin kanssa, vaikka moottorina olikin lastutettu 1.8T. Automaatti taitaa matka-ajossa olla jopa manuaalia taloudellisempi, pitkän vitosvaihteen ansiosta. Quattron automaatti kestää enemmän vääntöä kuin etuvetoisen.

            ESP:tä taitaa löytyä vasta ihan loppupään B5:sista. Ääni faceliftille modernimman ulkokuoren takia, muuten noissa ei ole niin oleellisia eroja. Sama juttu quattron kanssa: mukavampaa talviajoa ja mahdollisesti parempi jälleenmyyntiarvo vs. vajaavetoinen. Ajotietokoneen pikselivikaan löytyy edullinen apu foorumilta. Sedanin takakontti on mielestäni tilava, kaipa sinne vaunut menee, ei tosin omakohtaista kokemusta :)
            Viimeksi muokannut alpi; 4.9.2011, 13:37.

            Comment


            • #36
              Laatikosta, 4-vaihteinen, mistä sen tunnistaa verrattuna 5-vaihteiseen? Siis kuvista, koeajolla tietysti helposti. 5-vaihteinen on oltava, jos tuo tiptronic ei tuo kestävyyttä lisää, niin sitten sama onko tiptronic tai ei. Lähinnä tuo, että onko 4- vai 5-vaihdetta

              Faceliftistä, modernimpi juu. Mutta jos ei muuten ei tuo radikaalia parannusta johonkin niin kaipa se vanhempikin menee.

              Pikseleiden korjaajia epäilinkin olevan ja mikäli pikselivikainen auto eteen tulee, niin sitte pikselit kuntoon.

              Comment


                #37
                Viisivaihteisessa on valintana myös "4", eli käyttää ainoastaan neljää ensimmäistä vaihdetta.

                EDIT: Tuon lisäksi myös "pakkoykkönen" puuttuu, kun nelivaihteisista se löytyy.

                Comment


                • #38
                  Kiitos tiedosta! Pikkasen saattaa olla ongelmia kuvien perusteella selvittää. Eli yhteyttä pitää ottaa jos jää epäselväksi ilmoituksesta.

                  Comment


                    #39
                    Tuolta löytyy tarkemmin nuo faceliftin uudistukset. Itse antaisin painoarvoa ehkä eniten noille paremmille ajovaloille, mutta muuten ei juuri pehmeästi sulkeutuvat kattokahvat tms. vaikuttaisi ostopäätökseen. :) Enkä kyllä sitäkään tiedä, onko nuo valot käytännössä kovin paljon paremmat.

                    Automaatin kaveriksi itsekin kallistuisin ottamaan V6-koneen ja varsinkin ahtamattoman 1.8:n jättäisin kokonaan pois harkinnasta. Voisin kuvitella sen olevan melko hengetön.

                    Comment


                    • #40
                      Sellainen vielä...Käykö toi E10 kaikkiin B5:n koneisiin?

                      Comment


                        #41
                        B5 sedanin takakontti on kyllä aika suuri mutta lastausaukko on ahdas. Vaunut siis todennäköisesti mahtuu mutta ei välttämättä ilman pyörien irroitusta.

                        Comment


                        • #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja Tomp1 Näytä viesti
                          Sellainen vielä...Käykö toi E10 kaikkiin B5:n koneisiin?
                          Pitäs käydä kaikkiin. Audilla on pari poikkeusta, mutta ne on uudemmissa malleissa. Itse olen 2.6V6:een tankannut vain 98, kuluttaa vähemmän kuin 95:sta. 95E10 en ole edes viitsinyt testata, mutta jokainen tavallaan.

                          Comment


                          • #43
                            Tarkotus olis kans sitte käyttää 98:a. Ajattelin jos käy vahinko ja menee E10 tankkiin. Eihän sitä mielellään käytä jos ei kerta ruohonleikkuriinkaan E10:ntä laiteta :D

                            Comment


                              #44
                              Ainakin 2.8 30V edellyttää 98:a, jos haluaa nautiskella täysistä tehoista. Elsassa asia oli muistaakseni ilmaistu jotenkin tyyliin "95-oktaanista voidaan käyttää väliaikaisesti, mutta moottori ei tällöin tuota täyttä tehoa". 1.8T:lle (vakiolle) riittää tehtaan mukaan 95, mutta henk.koht. tankkaisin siihenkin 98:a.

                              Comment


                              • #45
                                Pitäiskö pelästyä kilometrejä? 250tkm ajettu 2.8 tiptronic quattro -99. Jakopään vaihto olisi heti edessä, mutta onko jotain muuta mitä pitäisi miettiä noilla kilsoilla?

                                Audit ja niiden kilometrien kestäminen kun on vielä tuntematonta aluetta.

                                Comment


                                • #46
                                  Kaikki nesteet ja vuodot (lähinnä jäähdytysnestevuodot), ellei niitä ole korjailtu. Ei noin muuten tule muuta mieleen, kuin mahdolliset anturit ja muut perushuollot (etutukivarret ym..). Riippuu ihan kuskista ja huoltajasta missä kunnossa tuollainen on. Voi olla vielä paljon jäljellä tai sitten on puhki kulutettu, kun laiminlyöty huollot - mutta niinhän se on kaikissa autossa.. Itse pyrin ennakoiden huoltomaan ja nykyinen auto on paremmassa kunnossa kuin ostaessa ja kilometrit lähestyy 240tkm.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tosiaan auto huolettu merkkiliikkeessä. Eli Niiden puolesta pitäs olla ok. Ja ainahan jtn kulutus osaa menee, sehän on selvää. Mutta ei siis ole mitään sellasta "alfa vikaa", jos ei jakohihnaa ole vaihdettu 50tkm välein, auto katkaisee sen itse :D

                                    Comment


                                      #48
                                      Kannattaa varmistaa onko askiin vaihdettu ikinä öljyjä (ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan). Vaihtaminen noilla kilometreillä voi olla jonkunlainen riski, jos on ensiasennuslitkut vielä sisässä.

                                      Koeajolla kannattaa tarkkailla laatikon toimintaa, kolahteleeko vaihdettaessa, luistaako vedättäessä, yms. Vaihdekaavion kaikki valot eivät saa palaa (yhtä) kirkkaasti, se on merkki vikatilasta.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Penkinlämmittimet, vakkari. Mie ostin puolitoista vuotta sitten merkkiliikkeessä huolletun a 4:sen. Oli ilmeisesti lemasimella tehty osa huolloista, esim, jarrunesteitä ei oltu vaihdettu koskaan ja joitakin letkuliitoksia oli tilkitty liimalla, ym pientä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Laatikon öljyt kyllä ajattelin vaihtaa, huuhtelemalla. Mutta viikonloppuna varmaan koeajolle jolloin pääsee paremmin selville noista huolloista. Auto liikkeessä, joka tuo pientä turvaa, mikäli joku menee heti rikki. Autoa on huollettu jossakin merkkiliikkeessä, eri kuin nykyinen myyjäliike. Pitäisi varmaan kysyä tuolta huoltopaikasta tehtyjä huoltoja.

                                          Tällä hetkellä pari mersua automaatilla, joten helppo verrata laatikon toimintaa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Nyt tuli hankittu tuollainen A4. Mutta muutama pikku vikaa löytyy autosta. Tarkennuksena vielä auto, B5 -99 facelift 2.8 V6

                                            - Ajotietokoneen näyttö osittain himmeä, pikselit kuitenkin melko hyvin näkyy. Mittariston valonsäädölläkään ei saa tarpeeksi kirkkaaksi. Olen lukenut tuosta tyyppiviasta. Eli ilmeisesti näyttö vaihtoon?

                                            - Bensamittari elää omaa elämäänsä 3/4 osaa tankillisen jälkeen. Tähän löysinkin ohjeet. Tankissa kohon maajohto menee poikki. Uuden johdon kolvaamalla pitäs korjaantua. Siihen liittyen kysymys, miksi sen maajohdon pitää mennä sieltä kohoviisarin välistä, jotta se hankautuu poikki? Tässä vielä jutusta linkki: http://www.robsaudiworld.com/fuelrepair.htm

                                            - Ulkopeilit ovat molemmat "tummennetut". Ihan kuin olisi automaattinen himmennys tai paremminkin yö -asento koko ajan päällä. Kuskin peilissä sentin korkuinen kirkas osa koko leveydeltä. Tähän en haulla löytänyt vastausta. Onko jotain mistä kannattaa aloittaa, että saa taas kirkkaat peilit? Onko "uudet" ainoa vaihtoehto?

                                            - Kertokaapas vielä mitä öljyä tuohon moottoriin kuuluu laittaa. Ohjekirjasta ei löytynyt. Ei kiitos longlife vaihtoehtoja, 10tkm vaihtovälillä tarkotus vaihdella niitä.
                                            Viimeksi muokannut Tomp1; 10.9.2011, 17:46.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Bensamittarin vika tuli korjattua juuri noilla ohjeilla. Melko helppoa oli ja taas toimii mittari, eikä räpsy kiihdytyksissä!

                                              Comment


                                                #53
                                                Päivää taas, long time no seen. Eli ois taas aikomus palata audi leiriin, bmw:n jälkeen.
                                                Hakusessa olis joko 1.9tdi tai 1.8t.

                                                Aiemmin omistama 1.8tq oli erittäin mukava peli(pois lukien jälkias. hälyn vittulua ja paria muuta pikkujuttua). Nyt mielessä käynyt taas b5 avantin hankinta.

                                                Hinta on aika ratkaseva tekijä. 5000€ max.

                                                1.8tq avantteja löytyy useita, mut 1.9tdiq on aika kiven alla...

                                                Jos quatrosta tinkis löytyis monta hyvää 1.9tdi avanttia.

                                                Keppivaihteet, ilmastointi ja lohkolämppäri pitäs löytyä. Diisselissä webasto

                                                Muitakin vaihtoehtoja voi ehdottaa...

                                                Vai kääntyykö kuitenkin takaisin baijjeri leiriin E39 520d, 525d.

                                                Tulee sen verran ajettua ettei toin jeepin 4 litrasen koneen kulutus paljon mieltä lämmitä... :D

                                                Comment


                                                • #54
                                                  A4 B5 1.9TDIq (81kW) Avant viat?

                                                  Hep

                                                  Liekö oikealla palstalla tämä mutta siirtäkööt/poistakoot jos joku tahtoopi. Saattaa myös olla niin typerä kysely, että joku haluaa senkin takia poistaa...

                                                  Ostin siis otsikon mukaisen menopelin juuri. Ajettu n. 230tkm. Yksi omistaja, täydellinen merkkihuoltokirja. Ja nyt kun minulle on taannoisen maaseudulle muuton myötä siunaantunut myös mukavasti säilytystilaa + auton rassaus-/huoltomahdollisuus, ja tuo otsikon autokin on tarkoitus pitää useamman vuoden, haluaisin tietää mitä varaosia minun kannattaisi hankkia varastooni? Toisin sanoen, mitkä osat tuosta autosta menevät melko varmasti vaihtoon seuraavien 3 vuoden aikana? Ajan pääasiassa päällystettyjä teitä n. 40tkm/v ja ajotyylini on rauhallinen. Ostaisin siis näitä osia varastoon kun sellaisen jostain kohtuuhintaan sattuisin saamaan.

                                                  Lähinnä kiinnostaa sellaiset osat, joiden rikkoutuessa autolla ei voi ajaa, eikä niitä yleensä saa suoraan hyllystä.

                                                  Vihjeistä kiittäen, KV

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Sanoisin, että ei kannata ostaa mitään osia varastoon. Kulutusosia vaihdellaan sitä mukaan, kun ne alkaa itsestään ilmoitella.
                                                    Fataalit viat on kaikki yllätyksiä enemmä tai vähemmän, mutta itse en odottaisi mitään ihmeellistä.

                                                    Jos varautuisit edes osaan mahdollisista ongelmista saisit ostaa melko läjän osia mitä ei koskaan välttämättä tarvita.
                                                    Akku voisi olla yksi varaosa, mutta ne on kovin huonoja varastoitavia. Laturi on toinen mikä vois olla varastossa, mutta rehellisesti sanottuna taitaa olla melko harvinaista, että laturi noistakaan menisi. Mulla on nyt kolmas auto jossa 400tkm alkaa mennä rikki ja kaikissa on/oli alkuperänen laturi.

                                                    Ehkä jotain vesiletkua ja alipaineletkua vois pitää varastossa varmuuden vuoksi. Samaten suodattimia varakappaleet samaten kuin polttoaineletkua ja klemmareita. Tollasia mulla on mennyt lähinnä.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Jep, mielummin säästää rahaa korjauskassaan, kun ostaa osia etukäteen. Kunhan pitää huolen jakopäästä ja vaihtelee öljyjä riittävän usein, ei matkalle pitäisi jäädä. Jos jää, vika tuskin on ennalta arvattavissa. Jos johonkin haluaa varautua, niin etupään tukivarsisatsi. Se alkaa ennemmin tai myöhemmin kolistaan, vaihtaa sit kaikki kerralla.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        B5 aanelosta ostamassa

                                                        kakkosauton vaihto mielessä.
                                                        yksi vaihto ehdoista olis farkku a4.
                                                        onkos tuossa pikku lohkossa miten vikoja vai kannattaako hommata suoraan
                                                        1.8 tai 1.8T. kutoskoneiset vähän epäilyttää polttoaine talouden ja luotettavuuden kannalta.
                                                        Quattro olis kans mukava etu näin talvikelillä.
                                                        nettiautossa näyttää olevan reilusti päälle 300tkm ajettuja, onko niissä miten vielä kilsoja takana vai alkaako korjaamo rumba lähiaikoina? Q:n nivelet?
                                                        onko kutoskoneiset ongelmallisempia juoppoja verrattuna 1.8T/1.8

                                                        kiikarissa siis ensimmäinen korimalli ja siitä facelift

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Itsellä ollut tuosta korista 1,6 ja 1,8 vaparit ja voin sanoa että älä osta kumpaakaan, ihan patalaiskoja molemmat ja silti maistuu aine melko kohtuuttomasti tehoihin nähden. Quattro ehdoton, etsit hyvinpidetyn ja huolletun 1,8TQ ni tuskin tulet pettymään!

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Omasta mielestäni vapari koneet kestävät paremmin kilometrejä kuin turbolliset. Tokikin eniten vaikuttaa miten autoa on aikaisemmin ylläpidetty ja huollettu.

                                                            Enkä oikeastaan kavahtaisi noita vapari kutosiakaan.
                                                            Viime talvena ajossa oli n. 400tkm ajettu AAH koneinen satku joka toimi vallan mainiosti. Myöskään emännän tämän hetkisessä n. 300tkm ajetussa ABC kasikympissä ei moottorin puolella tunnut nyt mitään vikaa olevan. Tokikin perushuollot ovat V6 koneeseen kalliimpia kuin rivi neloseen.
                                                            Nuo AAH ja ABC koneet ovat siis vanhat 12-venttiiliset kutoset joita molempia myös pre-facelift B5:sista löytyy. Faceliftissä kutoskoneiksi tulevat 2.4 ja 2.8 30-venttiiliset moottorit. Näillä koneilla olevia autoja olen ajanut niin vähän etten osaa noita oikein kommentoida. Ainakaan tuosta 2.4 koneesta ei foorumille paljon kirjoitella joten sen luulisi siis toimivan. Niitä kuitenkin taitaa olla melko paljon liikenteessä.

                                                            Tuosta 1.8 vaparista on myös jonkin verran kokemusta ja senkin väittäisin olevan melko kova luu. Yksi 3B passatti käväisi viime talvena taloudessa ja jokseenkin järjissään tuntui olevan myös tuon 430tkm rullattu moottori. Hivenen oli startissa pitkä vieteri mutta lähti kuitekin aina käymään. Neloskoneista janoisin taitaa olla tuo 1.6 ja pienimmällä menee 1.8T. Tuo 1.8 vapari on jostain tuosta välistä.

                                                            Q-vetoisuus tuo pari vetarin suojakumia lisää ja jonkin verran nivelia taka-akselille. Harvemmin noita kuitenkaan joutuu voimansiirron puolelta pajoittamaan enemmänkään ajettuna.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ymmärtääkseni ei se 1.8T lopulta paljoa kulutukseltaan eroa vapari 2.6/2.8 koneeseen. Tehoalue, vääntö ja saundi erilainen, mutta soppa maistuu yhtälailla molemmille. Hevosiahan niissä on aika sama määrä +-. 1.8T toki enemmän virteltävissä.

                                                              Kyllä nuo tuon ikäisten bensa kutoskoneet on luotettavia pääosin, puuttuu vain turboviat. Toki sytystulppia on enemmän vaihdettavana...

                                                              Q voimansiirto kyllä kestää, toki niveliä yhtälailla pitää vaihtaa kuin etuvetoisiin (eli harvoin) mutten nyt näkisi sitä mitenkään erityisen suurena lisäkuluna. Kytkimet ja muut on ihan samat etuvedoissa ja eri koneilla. Yleensä isommilla koneilla on vähän kestävämmät, kun on vääntöä enemmän.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X