Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 Sportback:ia ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kävin tänään veivaamassa 80 tuhatta ajettua A3 e-tronia. Yllätti positiivisesti. Hyvä ajaa ja äänimaailmakin oli kohtuullisen hiljainen. 80km ehdin polkea, keskikulutus oli 2,7l/100km. Mielestäni ei paha, vaikka akku tyhjenikin loppuvaiheessa ja mentiin polttiksella välillä rivakastikin. Pirteä ja sivistynyt verrattuna Ionic, Toyota C-HR ja kia Niroon, jotka olen käynyt koeajamassa. Sporttipenkit iha kivat.
    Muuta kokemusta ei ole vielä tästä mallista. Kiinnostaa edelleen, ehkä jopa aiempaa enemmän.

    Comment


      #62
      käy lueskelemassa Golf GTE:stä kokemuksia, sama voimalinja. Auto toki hieman tilavampi ja todennäköisesti paremmilla varusteilla
      Viimeksi muokannut samza; 26.9.2018, 10:35.

      Comment


        #63
        Jos hyvin varusteltu E-tron kiinnostaa niin ota yhteyttä privalla, luonnollisesti huollettu yli tarpeen ja muutoinkin kunnossa.

        Comment


        • #64
          Olisi kiikarissa tuollainen, vähän ajettu 4D A3 SPORTBACK QUATTRO 3.2 AUTOMATIC-8P-4X4/258

          Koetin etsiskellä keskustelua ko. mallista, mutta vähänlaisesti löytyi tai ainakin kovin hajallaan oli tieto. Osaisiko joku, joka tunnistaa jo ulkonäön perusteella, kertoa vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
          https://www.nettiauto.com/audi/a3/11877581

          Onko noi halogeenivalot?
          Mikä soitin tuossa on, onko siinä bluetoothia (hf)?
          Ilmastointi, onko toi autom vai manu?
          Mikä laatikko tuossa on (autom.)

          Yleisesti, noin vähän ajettu, mitä kannattaa ottaa huomioon?

          Comment


            #65
            Näkyis olevan xenonit, tunnistaa linssistä.
            Soitin näyttäis olevan audi consert vai mikä onkaan ei löydy bluetoothia soittimesta vaan eipä tuon ikäiseen paha oo vaihtaa.
            Ainakin ilmoituksessa lukee automaatti ilmastointi ja netin mukaan s-tronic aski

            Comment


              #66
              Ilmastointi on automaatti ja vaihteisto 6-vaihteinen märkäkytkin s-tronic/dsg. Vaihteistoa en pelkäisi, se kestää kyllä kunhan huollot on tehty ajallaan.

              Comment


              • #67
                Eikä tuossa taida olla enää nokkaketjuongelmaakaan, kun konekin on uudempi kuin BDB.

                Comment


                  #68
                  Eipä tuossa kai kummempia. Vähän ajetut ovat monesti olleet enemmän pätkäajossa. Muutenkin auton kuntoon vaikuttavat mielestäni enemmän aika ja yleinen huolenpito (tai sen puute), kuin ajetut kilometrit. Enemmän ajettuun on monesti tehty jo niitä asioita, jotka vöhemmän mentyyn on vielä tekemättä. Ehkä..

                  Bluetoothin lisääminen Convert II:n on helppo. Ebaystä löytyy muutamalla kympillä cd-vaihtajan liittimeen kytkettäviä kalikoita, joita ohjataan soittimen napeista, tai ruorista, jos monitoimiratti. Bonuksena saa myös mikrofonin, jolloin käytössä on myös handsfree.

                  Comment


                  • #69
                    Soitin itse myös tuosta autosta jo aiemmin ja sain pari kuvaakin. Peltien kanssa alkoi olemaan ongelmia pahasti. Kyllä noissa taitaa ketjut olla ihan yleisesti ongelmakohta...

                    Comment


                      #70
                      Olisiko jollain 8V sportbackin omistajalla mahdollisuus esitellä auton tiloja? Ja korvausta vastaan jos ahdistaa esim. lastenistuimien sovitus takapenkille. Penkit kasvot eteenpäin, joten ei isot istuimet kyseessä. Alueena Savo, tarkemmin Kuopio. E-tron kiikarissa,

                      Comment


                      • #71
                        Onko kokemusta tämän 1.4TFSI CAXC - koneen vikapaikoista (vm. 2007/2008). Öljynkulutushan on paljon puhuteltu aihe, ja miten hammashihna ja nokkaketju? Jakopää vissiin hihnalla ja nokka ketjulla.

                        Comment


                        • #72
                          Kyllä tossa koneessa on jakopäässä ihan pelkkää ketjua ja paljon puhuttua ketjua onkin. Kuuluu siis siihen moottoriperheeseen jonka jakopää on aivan susi. Tossa esimerkiksi lyhyt ja ytimekäs viestiketju aiheesta: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0

                          Comment


                          • #73
                            Onko kokemuksia vastaavasta mallista (A3 2.0TDI quattro, vm, 2014) ? En ole Audia ikinä omistanut saati dieseliä. Nyt on montaa merkkiä ja mallia käyty kokeileen ja tämä nyt olisi tällä hetkellä ykkös valinta.
                            Viimeksi muokannut Killeri; 28.7.2021, 06:45. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

                            Comment


                              #74
                              2014 pitäisi olla jo 8V ja se oli ainakin varsinbpätevä peli. Edellinen meillä oli 135 kW malli S-Tronicilla ja siitä jäi kyllä positiivinen kuva. Liikkuu varsinkin kylällä ripeästi ja toimi luotettavasti sen 2 vuotta ja noin 40 tkm, mitä sillä ajettua tuli (90..130 tkm).

                              Comment


                                #75
                                8V-malleja toinen nyt menossa eikä ole mitään kyllä isommin jäänyt hampaankoloon. Pari juttua löytyy muistilokeroista näihin liittyen:

                                2.0TDI:ssä jakopään kiristimen laakerit alkoivat muistaakseni joissain yksilöissä ääntämään ennen kuin niillä oli tunnit täynnä. Vuoden 2014 mallissa pitäisi kyllä olla jo jakopää kertaalleen tehtynä paremmilla osilla, mutta kannattaa varmistaa.

                                Nelivetomalleissa on haldexin vitosversio, joka ei ole ollut se kaikkein luotettavin, eli nelivedon toimivuus kannattaa tarkastaa huolella ja pitää huolto-ohjelmaa tiheämmässä huollossa. Nelivetojärjestelmä ei anna mitään näkyvää ilmoitusta, eikä usein vikakoodiakaan kun lakkaa toimimasta ja sen toimimattomuutta voi olla kesällä kuivalla hankala huomata. Korjaus maksaa aiheuttajasta riippuen jotain 300-4000€ välillä, joten kannattaa olla tarkkana, että on ja pysyy kunnossa.

                                Comment


                                  #76
                                  2.0TDI:ssä se jakopään vaihtoväli on myös vähän pitkä, 6 vuotta tai 210 000 km, itse vaihdatin omaani jo 120 000 km kohdalla oman mielenrauhan vuoksi.
                                  8V sinällään on varsin mukava auto ajaa eikä tekniikassa muutenkaan ole mitään ihmeempiä jos tuota nelivedon omituisuutta ei oteta lukuun.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X