Tuulilasin jutusta A3:n nokalle ilmestyneestä 1.8tfsi-moottorista:
"[COLOR=#000000]Vesipumppu koteloineen ja termostaatteineen sijaitsee imusarjan alla, lähellä sylinterikantta. Näin kannen jäähdytys*olosuhteet ovat optimaaliset. Pumppu pyörii hammashihnan välityksellä toiselta tasapainotusakselilta. Hihnalle on erillinen jäähdytysropelli pumpun käyttöakselin toisessa päässä. Öljynjäähdytin on vesipumppukotelon vieressä. Samassa rungossa oleva suodatinpatruuna on sijoitettu pystyyn ja ylösalaisin.[/COLOR][COLOR=#000000]"
Kuulostaa taas siltä ettei moottorin normaaleja huoltokohteita ole hirveästi suunnittelussa huomioitu, toisaalta nokkahihnasta ollaan sentään luovuttu. :)
[/COLOR]
"[COLOR=#000000]Vesipumppu koteloineen ja termostaatteineen sijaitsee imusarjan alla, lähellä sylinterikantta. Näin kannen jäähdytys*olosuhteet ovat optimaaliset. Pumppu pyörii hammashihnan välityksellä toiselta tasapainotusakselilta. Hihnalle on erillinen jäähdytysropelli pumpun käyttöakselin toisessa päässä. Öljynjäähdytin on vesipumppukotelon vieressä. Samassa rungossa oleva suodatinpatruuna on sijoitettu pystyyn ja ylösalaisin.[/COLOR][COLOR=#000000]"
Kuulostaa taas siltä ettei moottorin normaaleja huoltokohteita ole hirveästi suunnittelussa huomioitu, toisaalta nokkahihnasta ollaan sentään luovuttu. :)
[/COLOR]