Pakkasta -22°c ja APR V6:nen Defan lohkossa n.2.5h. Vedet 36°c ja startin jälkeen tipahti 21°c:en. Öljyt olivat -12°c eli lohko lämmittää jonkin verran öljyäkin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sääliksi kävi autoa tänä aamuna pakkasella
Collapse
X
-
5kW Eberi päällä 40min ennen lähtöä. Otin pois päältä vasta kun lämmöt kohdillaan, eli n. 10min ajon jälkeen -22 asteen pakkasella :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viestiOhjaustehostimen pumppu huutaa kylmänä kuin syötävä, ja vielä lämmettyäänkin kitkuttelee ikävästi. Alkaakohan olla tunnit täynnä?
Comment
-
Tänä aamuna -20.5C Espoossa.(Mode-edit: A4 B5 ´00, 1,8T) Webasto päällä n.25 min ja pärähti käyntiin kuten aina. Ei mitään ylimääräistä draamaa. Pyyhkijät tosin tosi tahmeat. Mutta huollettu koneisto odottaa asennusta.Viimeksi muokannut arto s; 19.1.2013, 08:53. Perustelu: Profiilin autot pakkaa vaihtumaan aikain saatossa.
Comment
-
Urschi tulille lämmittämättä, auton omassa mittarissa -22,5°c. Kuin palmun alta. Tuoksu kylläkin kertoo, että näillä teoin ei maailma pelastu. Akkua en ole uusinut sen kohta viiden vuoden aikana, kun olen tuon omistanut, kertonee sitten kun haluaa tulla vaihdetuksi. Ensimmäiset parisataa metriä oli kyllä jouston ja etenkin rullaamisen suhteen ylen kankia priha.
Comment
-
Hyvinhän tuo V8 heräsi (-23), jossakin bensalinjastossa lievää vuotoa, kun paineet häviää seisomisen aikana. Vaivannut jo pari viikkoa...
Mustaa savua tuli putkesta, kuin dieselistä, kun hipaisi kaasua :)
Paljon enemmän tuolta tulee raakana kamaa, kuin urssista tahkolla 2011 (-29), kuutiotilavuuttakin tietty jonnin verran enemmän.
Comment
-
Aamulla -28 astetta, eilen olin laittanut webaston ajastuksella lähtöaikana 8:20 ja 8:30 hyppäsin kärryyn. Tuo kasin ajastushan toimii niin, että kerrotaan vain lähtöaika ja auto itse päättelee paljonko lämmitetään. En tiedä onko tässä sama kuin oletuksena vanhassa, että moottoria lämmitetään toissijaisesti.
Auto pyöräytti hieman nahkeamman tuntuisesti, varmaan vaan pakkasen laskeman jännitteen vuoksi, mutta käynnistyi oikein hyvin. Mutta kyllä kuulosti 20 vuotta vanhemmalle dieselille ensimäiset 3-4 kilsaa. Auton sisällä ei varsinaisesti ollut kylmä, mutta tästä kun 10 kilsaa ajelin motaria ja sitten pari kilsaa kaupunkiajoa, niin vasta ihan lopussa tuli oikeasti yhtään lämmintä ilmaa. Takaspäin kahden tunnin päästä auto käynnistyi kuin palmun alta ja kuulostin normaalin hiljaiselle. Kyllä se iso kone näköjään pitää lämpönsä hyvin.
Autona siis tuo D4 A8 isommalla dieselillä.
E: Ja missään vaiheessa ei syttynyt 60-70 C moottorilämmön ledi. Eli alempana oli veden lämmöt.
Comment
-
-30 astetta aamulla. Lohkosta käynnistys, joten ei ongelmia, mutta puoli tuntia sai käydä pihalla, että olisi laatikko ja muutkin paikat notkistuneet koneen säteilylämmöstä.
Eilen laitoin Audin keulaan pienen pahvinpalan maskin eteen. -33 näytti auton mittari alimmillaan ja pahvinpalasta johtuen sai koneen lämpöjä seurata. Normaalit kesäkelin lämmöt, ettei sillä tavalla mitään hätää, mutta noissa pakkaslukemissa ihmeen lämpöisenä kävi. Vähän toista kuin 1.9D:n kanssa, kun oli keula laudoitettu täysin umpeen, eikä se silti tuntunut lämpiävän oikein millään normaaleihin lämpöihin, vaikka olisi ollut pakkasta puolet vähemmän.
Comment
-
Tänään olikin sitten jo nihkeempää starttia(A4 B5 ´00).Yöllä oli -30 astetta päivällä alle 20 tms. Ehdin/pystyin käyttää webastoa n. 10 min että vähän keventäisi starttia. Lyhyt matka oli tiedossa. Ei jaksanu kunnolla pyörittää tai pysyä käynnissä.
Tokalla startilla alkoi pysymään. Akku ainakin jaksoi kun lähti kuitenkin. Samalla syttyi sitten perinteinen airbagin valo...Huokasu. Toissa talvena syttyi viimeksi, ja veikkaan että herjaa jälleen ratin bagistä. Nollaus riittänee...
Comment
-
Täällä ei kyl ihan palmun alta starttailtu.. Karmee aamu ja joutu viellä kävellen kauppaan.. :D Hassua et ku virrat laitto päälle ni ajotietokone toimi "tahmeesti" ja valitti parkkivalot, ajovalot, rekkarivalot, peruutusvalot, akun jännitteen ... 8 piippausta ja startatessa vaan naksahteli... Pitää varmaan uutta akkua alkaa miettimään, ei mitään tietoa millon tähän se on vaihdettu. :o
Comment
-
Sattupa taas niin että tolpassa jotaki ongelmaa eikä auto ollut lämmenny kun aamulla pilkille lähdettiin. -30 näytti mittari ja koitin starttailla niin ekalla lähti ja todella hienosti käyntiin. Muutaman minuutin annoin käydä siinä ja lämmöt nousi ja eikun matkaan. Vähän sääliksi kävi taas..
Comment
-
Ilman lämmitystä pikkusen kankeasti starttia pyöritteli, mutta hyvin heräs kaikki 5 pyttyä tulille. Ja ei kun katsastukseen pari kilsaa jäisellä autolla.
Johan inssi kyseli, miksei toinen takaovi aukea. Nokun on jäässä, niin kuin loput autosta. Rekkarin ledit pitää tietysti kuulemma vaihtaa e-hyväksyttyihin tekeleisiin, onneksi ei sen kummempia.
Comment
-
Kyllä tuo bensavehe on vaan näillä keleillä oiva vehje.
En jaksanu ootella 45min pidempään kun tempasin auton johdon nokasta ja -28 asteessa kärry tulille.
Kauppaan siitä sitten 15km päähän, mukavasti tuo lämpiää sisältä noillakin pakkasilla.
Sääliksi käy niitä jotka ajelee tällä hetkellä mun edellisellä Passatilla :)
Comment
-
Kieltämättä RS6:sta näillä keleillä kaipaa sitä lämpenemistä. Jotenkin semmonen muistikuva, että kun esilämmitti eberillä 45minsaa, niin -20 asteen pakkasella kun pojan vei 1,3 kilsan päähän tarhaan, niin takaisin tullessa alkoi ollakin vedenlämmöt siinä 90 astetta... Tosin siinähän vasta n. kotikadun päässä taisi tipahtaa alle 40:n hetkellisen kulutuksen mittari ja alle 20litran ei näyttänyt missään vaiheessa.
Comment
-
Njoo, vaikka tuo onkin vähän vajaa kone mulla verrattuna Ronsuun, niin lämmöt nousee todella nopeasti 90:een mutta toisaalta kulutusmittari näyttää alkumatkan keskikulutukseksi 99,9 litraa :)
Toki nuo dieselit mitä mulla olleet, on ollu sen ajan vehkeitä, että eihän ne sisältä lämpeä.
Nykyään kaiken maailman sähkölämmittimet, niin on sentään hytissä lämmin.
Melkonen jääkaappi tuo portterikin on, se onkin ny pari päivää levänny. Vaimokin meni eilen mieluummin Passatilla.
Comment
-
Lauantaiaamuna starttailin mersua työyön päätteeksi, -30 näytti mittari ja kyllähän tuo hieman kivireen ajamiselta tuntui. Hyvin kyllä käynnistyi tolpan nokasta, vaihtoi hienosti ja lämmintäkin alkoi tulla ennen kotiin pääsyä (~7km). Paha sanoa kauanko oli lämmennyt, kun duunipaikalla tolpat on päällä jotenkin sykleissä.
Emännän litranen Corsa onkin seissyt pihassa uudestavuodesta asti. Sitä taitaa olla turha yrittää herätellä ennen juhannusta... :D
Comment
-
Eiiii välttämättä. Siinä Corsassa se 40Ah akku ei ruoki kuin ajovaloja, tulppia ja starttia eikä se kovin kummoista pöräystä tarvi käynnistyäkseen. Vähän kovemmin kun vieressä huutaa niin hyppää jo pari tahtia.
Äitimuorilla on 1.2 -96 Corsa eikä sitä ole vielä koskaan tarvinnut pakkasen takia apuvirralla herätellä vaikka premiumit ympärillä armahtaa.
Comment
-
Miun kulkine on lähtenyt hyvin pyörimään, mittarit vaan vähän aikaa heiluu miten sattuu. Kokeilin 32 asteen pakkasellakin ilman lämmitystä, oli pikkasen nihkeen tuntunen, mutta eka tartista tulille. Edellinen kulkine oli Vektra bensa vm -04. Sekin lähti hyvin pyörimään, mutta mittaristosta tuli pahanhajuset savut ja osa mittarista pimeni, eikä ollut ihan halpa. Niimpä Vektra meni myyntiin. Minnuu ei niinkään säälitä nuo koneet, vaan ennemminkin omistajat.
Comment
-
A3 TDIe lähti eilen oikein hyvin käyntiin parkkihallista. :-) Matkalla Helsingistä Tampereelle moottorin vedenlämmöt ei jaksaneet nousta normaaliin 90 asteeseen ennen kun pakkanen oli kahdenkympin kieppeillä. Öljynlämmöt oli myös vajaat eli FIS näytti n. 65 asteen lukemia. Takaisin tullessa ulkolämpötila oli 10 ja 15 pakkasasteen välillä ja auton lämmöt normaalissa (vesi 90, öljyt 85). Mainittakoon vielä että Treelle mennessäkin kyllä hyttiin tuli lämmintä ja sisällä tarkeni ilman takkia.
Kylmyys vaikutti myös kulutukseen. Menomatkalla kulutus oli samalla vakkarinopeudella ajettuna puolisen litraa (n. 10 prosenttia) korkeampi kuin paluumatkalla.
Comment
-
Eilen näytti mittari -25. Lämmittämätön vitosdiesel piti kuskia jännityksessä sen sekunnin, ennenkuin startti pyörähti. Pari kolme sekuntia sahausta ja avaimen päästö, kone jäi käymään. Ei käynyt tosin ihan kaikilla heti, mutta kävi kuitenkin.
Koneen sai lämpöihinsä jotakuinkin kohtuu ajassa, mutta puhallinta ei kärsinyt pyörittää kuin vähän reilulla varttikaasulla, muuten loppui moottorista lämmön tuottokyky. Kabiinin sai lämpimäksi, kun pyysi täyttä lämpötilaa ja piti puhallinta pienellä. Pitäisi ne servot tsekata. Sisäkierron kytkentä huursi lasit samantien.
Comment
-
Lohkolämppäri hajos Audista. Perjantai aamuna ei sanonut mitään -23C pakkasella, piti apuvirralla käynnistää. Akku oli vuoden seisonnan seurauksena päässyt jäätymään aikaisemmin, ja ei enää varaa kunnolla(vaikka oli latailtu silloin tällöin). No kävin motonetistä uuden Bosch S3 70Ah akun toiveikkaana paremmasta käynnistyksestä. Eilen sitten -21 ja starttaamaan, ja ei sano taaskaan mitään!?! Naapuri antoi apuvirtaa fiestalla ja kyllä lähti ku aikansa jauho. Oliko tuo nyt sit paska akku vai tä?
Comment
-
Ei se yhteen yöseutuun normaalisti akku tyhjene. Onhan näissä jo 10 vuotta vanhoissakin "Jatkuvasti virran syöjiä". Mulla tuossa 15 vuotta vanhassa kestää noin viikon, ennen kun lopettaa tarttaamisen. Nykyvehkeissä on niin paljon sähköllä toimivia laitteita, että kohtahan ne tarvii atomivoimalan virran tekoon. Ainakin pätkä-ajossa ei kerkii ladata täyteen. Liekkö tuo Villen ostama akku ollut uutena täyteen ladattu? Tai sitten joku laite autossa purkaa liikaa. Kannattaa kokeilla ladata ensin. Onhan niillä takuu jos virta ei pysy.
Comment
Comment