Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huijari liikkeellä!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viesti
    Oonkohan mä ainoa jonka mielestä tällaista ketjua ei kannattaisi tukottaa täyteen jotain nigerialaiskirjeitä yms? Tärkeä ja aina ajankohtainen asia kuitenkin.
    Et ole.
    Ei noille jaksaa enää edes nauraa.

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja rakentamo Näytä viesti
      Torstaina on yhden huijarin oikeudenkäynti Turussa. Se on mukava toimia toimia puhelimitse todistajana toiselta puolelta maapalloa ja tietenkin itse maksaa puhelinlaskut 450€ uhkasakon uhalla. Toisaalta mielelläni maksan jos veijari vaan saa paskaa tekosistaan.
      Kyseessä oli ostoilmoitukseen tällä foorumilla vastannut pelle.
      Saat kyllä valtiolta korvauksen puhelinlaskusta. Sanot vain mitä kustantaa ja vähän päälle.

      Comment


      • Miullakin oli eka yhteydenotto nettiautossa joku lontoonkielinen viesti. En jaksanu sille ees mitään vastata. Eka kysymys oli kuitenkin että onko auto vielä myynnissä? Siis kai se nyt helvetti on myynnissä jos se on vielä uus ilmotus!

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja rakentamo Näytä viesti
          Torstaina on yhden huijarin oikeudenkäynti Turussa. Se on mukava toimia toimia puhelimitse todistajana toiselta puolelta maapalloa ja tietenkin itse maksaa puhelinlaskut 450€ uhkasakon uhalla. Toisaalta mielelläni maksan jos veijari vaan saa paskaa tekosistaan.
          Kyseessä oli ostoilmoitukseen tällä foorumilla vastannut pelle.
          S.S. nimikirjaimet? =)

          Comment


          • Tein juuri rikosilmoituksen "August Leväsestä" p.0417765145 ja 0465379791. Maksoin vetokoukusta 100 € tilille FI38 1112 3500 549321, Nordea ilmoitti, että tilin omistaja on Janina Elisabeth Suominen.
            Kaikki keskustelu käytiin tekstareilla ja ne ovat tallessa.

            Katsotaan miten kauan kestää ennen kuin poliisi ottaa yhteyttä, tein ilmoituksen netin kautta sähköisellä lomakkeella.

            Sitä koukkua, Westfalia typ 305117 (irroitettavan nupin tarvitsen), etsin vieläkin jos jollakin on! Noudan sen paikan päältä vaikka Rovaniemeltä.

            Comment


              Käyttäkää hyvät ihmiset googlea ennen rahojen siirtoa. Ei se varmaksi mitään tee, mutta pienentää edes vähän riskiä. Tuokin olisi paljastunut hyvin äkkiä Sinisaloksi ja rahat olisi jääneet häviämättä.

              http://lmgtfy.com/?q=0465379791

              Comment


              • No niin, huijari ei sitten saanut tuomiota. Syyte hylättiin eikä "myyjän" tarvitse korvata mitään tai palauttaa rahoja. Näin meillä Suomessa.

                Comment


                • Oonkohan mä ainoa jonka mielestä tällaista ketjua ei kannattaisi tukottaa täyteen jotain nigerialaiskirjeitä yms?
                  Spämmi on osunut kohdalle, kun sen joku tyhmä jakaa eteenpäin.

                  Comment


                    No niin, huijari ei sitten saanut tuomiota. Syyte hylättiin eikä "myyjän" tarvitse korvata mitään tai palauttaa rahoja. Näin meillä Suomessa.
                    Millähän periaatteella noin sitten siinä kävi? On se kumma ku yks tyyppi myy joka foorumilla "tavaraa" eikä sitä voida heittää johki pimeeseen nurkkaan vankilas ja avainta kaivoon...

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja rakentamo Näytä viesti
                      No niin, huijari ei sitten saanut tuomiota. Syyte hylättiin eikä "myyjän" tarvitse korvata mitään tai palauttaa rahoja. Näin meillä Suomessa.
                      Nyt speksii pöytään, kiitos! Jos kyse oli tästä kaikkien tietämästä S.S. alkukirjaimin olevasta henkilöstä, niin miten helvetissä siitä toiminnasta voi selvitä ilman tuomiota?!

                      Pitää vissiin itekin alkaa taskurahaa harrastamaan, jossei tuolla tavalla kerran kuseen joudu..

                      Comment


                      • Alunperin otin yhteyttä poliisiin selvittääkseni kuka omistajaa tilin, jolle maksu osasta maksettiin. Pankki ei tätä suostunut kertomaan.
                        Yhteydenpito minun ja myyjän välillä hoidettiin teksiviestitse.
                        Maksu meni erään naishenkilön tilille, joka oli sitten oikeudessa,häntä ei siis tuomittu mistään. Tämä siis poliisin kuulustelujen ja esitutkinnan tulos: haastaa tilin omistaja tyttö käräjille lievästä petoksesta.
                        Oikeus hylkäsi kanteen - en tiedä minkä takia
                        Tytön ei tarvitse palauttaa minulle maksamiani rahoja tai mitään muutakaan.

                        Näköjään voit siis aivan vapaasti kusettaa toista joutumatta mihinkään vastuuseen. Tämän mahdollistaa Suomessa järkevästi ja tehokkaasti toimiva poliisi ja oikeuslaitos.

                        En itse ollut oikeudessa paikalla koska olen lomalla ulkomailla.

                        Comment


                        • Miksi pitää lähettää etumaksua tai koko summa? Itsellä ei ole mitään tarvetta asioida tuollaisten myyjien kanssa.

                          Comment


                          • Eikös tuo ole standardi tapa toimia nettikaupassa.
                            Viimeksi muokannut okkim; 9.11.2012, 19:55. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                            Comment


                            • Ei ainakaan yksityisten kanssa ja en ole itse maksanut ennakkoa yleensä edes yrityksille, jos firma ei ole ollut ennestään tuttu. Maksan mieluusti muutaman euron lisää postiennakosta/matkahuollosta ja maksan siellä visalla. Toki jokainen toimii tyylillään.

                              Comment


                              • Itse olen ollut esim. huutonetin asiakas kahdentoista vuoden ajan. Olen lähettänyt satoja tuotteita, en yhtään postiennakolla. Joitakin tuotteita olen lähettänyt MH:n jv:llä, mutta vain jos vastapäässä ei ole asiamiestoimipaikka ja tilanteesta riippuen vaatinut rahtimaksun etukäteen.

                                Comment


                                  Miksi pitää lähettää etumaksua tai koko summa? Itsellä ei ole mitään tarvetta asioida tuollaisten myyjien kanssa.
                                  Loppus kyllä etäkaupankäynti kokonaan jos kaikki myisivät vain etumaksulla ja ostaisivat ainoastaan posti tms -ennakolla.

                                  Kop kop, toistaiseksi ei ole jalkaan kussut omalla kohdalla vaikka ostot etukäteen maksanutkin ja lähettänyt tavaraakin ennenkuin rahat olleet tilillä. Kerran koitti tää sinisalo kusettaa mutta onneksi google pelasti.

                                  Comment


                                  • Kyllä loppui allekirjoittaneen posti/bussiennakkomyynti siihen kun muutaman kerran sai vitosen osasta maksaa 30 euroa että sen sai takaisin itselleen. Raha tilille ja paketti postiin, taikka noutaen. Mun kaupankäyntiin tämän periaatteen mukaantuominen ei tuonut kuin hyvää mieltä. Myyntiajat yms. ovat samat.

                                    Comment


                                      Täälläkin mennään tumpsin taktiikalla. Rahat tilille ja tavara postiin tai nouto. Myös itse olen maksanut aina etukäteen tavarasta jos olen jotain ostanut.

                                      Comment


                                      • Itsellä on vain käynyt sillain, että on myyjä myynyt ihan eri osaa.. Mielestäni postimaksut edestakaisin olisivat kuuluneet myyjälle.
                                        Mutta vetosi postiin, että karhua sieltä..=))

                                        Mitä mieltä porukat tästä? siis omalle kontollekko postimaksut pitää tulla kun virheellisesti osaa myydään.

                                        Comment


                                          Kyllä se myyjän piikkiin menee jos osa ei ole sitä mitä pitäisi olla. Näin siis oman järjen mukaan.

                                          Comment


                                          • C to C kaupassa voit aina viedä jutun oikeuteen jos tunnet että olet tullut kohdelluksi väärin.

                                            Comment


                                            • Iteki huutonettiä käyttäny yli 10vuotta, ja kerran kosahtanu.

                                              PS3:sen ostin hintaan 380e, siitä rikosilmotus.

                                              kahden vuoden päästä tuli pöytäkirjat tapauksesta, tuomittu korvaamaan summa tilille, tästä 2vuotta odottaneen on 0e tullu.

                                              Eli ei niitä rahoja kovinäkkiä takaisin tule koskaan saamaan.

                                              Comment


                                                Killerimersu nimellä täällä foorumilla esiintyvä voi sitten pyydellä lähettämään matkahuollon kautta ennakolla tavaroita mutta varautukaa että tulee bumerangina takaisin. Puhelimessa kyllä puhutaan ja luvataan kaikenlaista mutta. Näin tällä kertaa.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja Matts Näytä viesti
                                                  Tein juuri rikosilmoituksen "August Leväsestä" p.0417765145 ja 0465379791. Maksoin vetokoukusta 100 € tilille FI38 1112 3500 549321, Nordea ilmoitti, että tilin omistaja on Janina Elisabeth Suominen.
                                                  Kaikki keskustelu käytiin tekstareilla ja ne ovat tallessa.

                                                  Katsotaan miten kauan kestää ennen kuin poliisi ottaa yhteyttä, tein ilmoituksen netin kautta sähköisellä lomakkeella.

                                                  Sitä koukkua, Westfalia typ 305117 (irroitettavan nupin tarvitsen), etsin vieläkin jos jollakin on! Noudan sen paikan päältä vaikka Rovaniemeltä.
                                                  Tässä sitten Nordealta saatu henkilötieto, jonka toimitin poliisille:
                                                  Suominen Janina Elisabeth
                                                  Rautkalliontie 1 J 102
                                                  01360 Vantaa

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja sprawl Näytä viesti
                                                    Iteki huutonettiä käyttäny yli 10vuotta, ja kerran kosahtanu.

                                                    PS3:sen ostin hintaan 380e, siitä rikosilmotus.

                                                    kahden vuoden päästä tuli pöytäkirjat tapauksesta, tuomittu korvaamaan summa tilille, tästä 2vuotta odottaneen on 0e tullu.

                                                    Eli ei niitä rahoja kovinäkkiä takaisin tule koskaan saamaan.
                                                    Et sitten valtiokonttorilta saisi tuota summaa anottua? Itse ainakin sain suurimman osan eräästä tapauksesta. Tosin ei ollut tälläinen tavaranmyynti keissi, mutta sama kait se, mikä tapaus on kyseessä jos henkilön pitää sulle jotain maksaa? Entäs tuomioperustainen ulosotto? Ei maksa sulle mitään jos sulta löytyy paperit tuomiosta.

                                                    Comment


                                                    • Ai sitä saa pienemmilleki summille? oon ajatellu ettei sitä saa ku isommissa keisseissä.

                                                      Pitänee siis ottaa tuosta selvää. Kiitos vinkistä, ainahan tuolle rahalleki käyttöä keksii.

                                                      Paperit kyllä löytyy kaikkinensa siitä että tuomio on annettu ja velvotettu korvaamaan tillle kysenen summa, liekö siis nin että mun pitäs alunperinkn sitä periä jonkun kautta.

                                                      tuota takausta pitää kysellä jostain.
                                                      Viimeksi muokannut sprawl; 28.12.2012, 17:05.

                                                      Comment


                                                      • Juu, tosin valtionkonttori ei korvaa heidän mielestä pieniä summia, mutta esim. mulla oli joku yli 200e saatavaa, ja samalta henkilöltä toisesta asiasta joku 40e juttu + joku toinen satasen juttu ja muuta (älä kysy mitä ne olivat, on jo joku 6 vuotta aikaa :D). Valtionkonttori korvasi nämä yli 200e jutut mutta edelleenkin on ilmaisessa, passiivisessa ulosotossa mulla se loppusumma, olikohan se nyt sitten joku 140-170e, erilaisista pikkusaatavista.

                                                        Edit: Juurikin näin mitä sanoit, että olisi alunperinkin pitänyt/kannattanut hakea sitä korvausta. Itse odottelin jotain 2kk ja soittelin sitten perään että hei missä mun rahat, puhelimesta kuului että 'ootko täyttäny semmosen ja semmosen lomakkeen'... 'öööh..en?' , 'haluaisitteko että laitan postissa tulemaan tämän lomakkeen?'.. siitä sitten joku kuukausi (?) niin oli fyffet tilillä.
                                                        Viimeksi muokannut Dna Kerma; 28.12.2012, 17:26. Perustelu: vastasin myös viestin loppuosaan..

                                                        Comment


                                                        • Varoitus!

                                                          Jussi Ruohonen Raisiosta tilailee tavaraa matkahuollon kautta mutta ei nouda niitä. Turun matkahuollon mukaan tapauksia on useita.

                                                          Comment


                                                            Arvauksia henkilöllisyydestä?

                                                            Iltalehti: Nuori mies tehtaili yli 250 nettipetosta

                                                            Comment


                                                            • Veljeltä oli kovasti innokkaasti yritetty ostaa autoa PayPalia käyttäen ja neuvoin sanomaan,
                                                              että vain käteisellä, kun täälä juuri luin vastaavanlaisista tarjouksista...

                                                              Jos autoa tulisi joku "välittäjä" hakemaan niin maksakoon sille välittäjälle PayPalilla, joka
                                                              sitten hakee auton asiakkaalleen käteisellä. Hyvin yksinkertaista!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X