Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohituskiihtyvyys 80-120km/h

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tunnustan mie se olin.
    Kaks garrettia ja porkkiksen softa. Eikös noilla jo alkuun pääse.

    Nooh mistäs alotetaan.
    agb lohko
    Je männät
    Rpm:n veivit
    2.4 kannet supertechin +1 venoilla ja oheiskilkkeillä
    Gtx2863r *2 ite tehdyillä pakosarjoilla
    Isonnettu plenumi imusarjassa
    2.5" imu ja ahtoputket
    ​​​​​​rs6 egt
    Erikoismoottori softa.

    Siinäpänyt ehkä oleellisimma, kysymällä lisää. Instasta löytyy kattavasti kuvia kiinnostuneille nimimerkillä ittnah. ​​​​​​ https://www.instagram.com/ittnah/?hl=fi

    Click image for larger version

Name:	IMG_20190526_191545_657.jpg
Views:	1086
Size:	242,5 Kt
ID:	1852661

    Comment


      Jep. Ihan referenssinä, onko virallisia 100-200 km/h aikoja taikka FATSeja? Millanen ahtopainekäyrä tollasessa setupissa on? Onko kaikki irti?

      Comment


        Ei virallisia ole mutta loggerista 100-200 5s. Yläpäässä on 2baria ahtoja ja keskialuetta on kuristettu rankasti. Ei oo kaikkia irti juuri lohkon kestävyyden takia. Bensalla käytiin jo 890nm ja nyt jätettiin 800hv/832nm viinalla.

        Comment


          Olipa miehekäs veto Antilta ja ISO hattu sille. Hienoa huomata, että mitään yli tonnin hv/nm mörköä ei tarvita 3:n markan rikkomiseen farkullakaan. Antaa uskoa omaankin tekemiseen tulevaisuudessa.

          Comment


            Onhan Volvon tiiliskivelläkin (240 farkku) menty yli 300 reilu 700hv tehoilla. Voiman puutetta se vaan on jos ei kulje.:)

            Comment


              Juu ja missä ne tehot saavutetaankaan suhteessa välityksiin, monella kuten itselläkin ei siellä tarvittavalla +7000 rpm (huiput heti 6000 jälkeen) ole jäljellä enää kuin 6 alkavia tehoja, kun koko isoin vaihde mennään laskevaan tehokäyrään paikat tukossa. Tämä korostuu monessa pelissä, missä huipputehot tulee jo matalilla kierroksilla, maililla kun määrää vain ison vaihteen kierrokset ja niissä tehot.

              700 hv niissä 300 nopeuksissa riittää jo helposti saavuttamaan.

              Comment


                Muistaakseni 2.5 V6 disukan vitonen taisi olla aika optimi vaihde 3:sen ylitykseen. Riittää aika pitkälle yli 3:n. Jollakin saitilla noita laatikoiden välityksiä oli vertailtu laajemmin. Täytyy tutustua aiheeseen uudestaan ajatuksella..

                Comment


                  No juu ja kyllähän S4 laatikolla riittää noin 324 vauhtiin välitykset, silloin vaan kaikki tehot pitää olla +7000 rpm.

                  Comment


                    Mulla se nyt olis tämmösillä käppyröillä otettu.

                    Comment


                      Tuommoinen ahdinsetti on mailille omiaan, jaksaa työntää loppuun tehoa. Käsittääkseni noilla hyrrillä olisi varaa vielä, joten vauhtia voisi saada lähelle välitysten maximi.

                      Auto kun vielä täysin riisuttu sisältä, joten lohko kuntoon ja kaikki ulos, uudet ennätykset pöytään ;)

                      Comment


                        Olishan siel varoja vielä. Lohkoa ajatellen vaan on säälitty. Sehän se jäi penkistä vähän harmittamaankin. Näilläkin tehoilla olisi jo varaa parantaa kun hommaisi metaruutan niin saisi imulämmöt alemmas.

                        Onhan siel 30m putkee kompensoimassa riisuttua sisustaa. Lohko asia on tässä onkin mietinnässä ollut pitkään ja kaikkia muitavaihehtoja onkin mietitty paitsi rs:n lohkoa (saatavuuden ja hinnan takia). Odotetaan ensin minkälaista Kenax:lta ilmestyy.

                        Comment


                          Disukan 5:sen välitys olikin aikalailla sama, kuin ässän 6:nen, kun disukan perä on 3.889. 5:lla 7500rpm/323km/h Vitoselta 6500rpm vaihdolla 280km/h ja silloin kutosella 5100rpm. 6:lla 6000/328km/h, 6100/333km/h, 6200rpm olisi 339km/h, Tuolla laskurilla olisi ässä 7500rpm/317km/h samalla 25" halkaisijalla.

                          Comment


                            Juu rengaskoko sanelee loput kilometrit max välityksiin.

                            Comment


                            • Aikaisemmin testattu 2018 Audi RS3 Saloon sai APR Stage1 softan. Mittalaitteena Pbox ulkoisella antennilla:

                              0-100km/h 3,4s (Rengasrajoitteinen, suti käytännössä koko mittausajan. Helposti lähtee kymppejä paremmilla renkailla)

                              100-160km/h 4,03s

                              100-200km/h 8,05s
                              Viimeksi muokannut hono; 22.6.2019, 09:28.

                              Comment

                              Working...
                              X