Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ohituskiihtyvyys 80-120 km/h ja 100-200 km/h
Collapse
X
-
Ajelit vissiin vähän konservatiivisemmilla paineilla, kun loppuja dynolukemiin nähden puuttuu pikkasen reilu parikymppiä? Siistin näköinen paketti oli pannuhuone.
-
Vikalla ilmeisesti ei tykännyt burniksestä, koska en saanut 0-100 aikaa ollenkaan. Tuo aika on ensimmäisestä vedosta, jossa sudittiin vielä 2-vaihteella...
Leave a comment:
-
Toi viimeinen ja nopein veto ei hirveen pahalta sutimiselta näyttänyt vierestä katsottuna, verrattuna aiempiin.
Leave a comment:
-
Tuli eilen käytyä lentokentällä mittailemassa kiihtyvyyksiä pitkäkattoisella. Mittalaitteena performance box + lisäantenni.
60 - 120 = 2,59s
80 - 120 = 1,78s
100 - 200 = 6,15s
0 - 100 = 3,84s rajusti sutien
Varttimaili 11.1s / 210km/h
Leave a comment:
-
Hyvinhän se panssarivaunu sysää.Alkuperäinen kirjoittaja hono Näytä viestiJoo kyllähän toi aikamoinen lulla on kovemmissa vauhdeissa mutta ei paljon niiaile kun ei ole enää juurikaan joustovaraa :)
Pitää näköjään tätä panssarivaunua harrastella kun Coupen laatikko on vielä vaiheessa joten kävin testaa tota 0-100km/h ja varttia painavemmilla renkailla/vanteilla (Pbox+ulkoinen antenni).
Leave a comment:
-
Jees, noi oli siis hetkelliset piikkinäyttämät, muuten hieman vähemmän.
Leave a comment:
-
Sulla on mennyt anturin paineet "tappiin" (2,5 barin mappi), ja VCDS ei näytä enempää ilmamassaa. Sillä varmankin logitit?
Leave a comment:
-
Joo kyllähän toi aikamoinen lulla on kovemmissa vauhdeissa mutta ei paljon niiaile kun ei ole enää juurikaan joustovaraa :)
Pitää näköjään tätä panssarivaunua harrastella kun Coupen laatikko on vielä vaiheessa joten kävin testaa tota 0-100km/h ja varttia painavemmilla renkailla/vanteilla (Pbox+ulkoinen antenni).
"Testiratahan" on toi sama mikä ennenkin, lopussa vähän alamäkeä:
Ambient: +14c
Alku imulämmöt: 29c
Loppu imulämmöt: 51c
Kierroksia tartti lähtöön reilusti yli 5000 että ei kyykännyt viivalle (eikä edes pääse kytkinrempalle). Todennäköisesti uusilla Nankangeilla oli parempi pito kuin vanhoilla mutta silti taas painavammalla combolla nopeampi aika.
EDIT: Cuulerithan on eri mitä vanhassa vedossa, vaikea sanoa mitä vaikuttaa 0-100km/h aikaan?.
Ilmaa meni parhaimmillaan 364g/s ja painetta 1,54bar.
0-100km/h 4,2s
Vartti: 12,5@184km/h

Viimeksi muokannut hono; 13.5.2017, 16:28.
Leave a comment:
-
Vakio, 402 modilla. Eli edestä laskettu 30mm ja takaalta 20mm. Aikamoinen kivireki 1 asennossa. Ei hirveästi niiaile siinä.
Leave a comment:
-
Onko Honolla vakio alusta allroadissa ? Mietin vaan että niialeeko miten kiihdytyksissä :)
Leave a comment:
-
Ne on otettu koneenkierrokset + lasketut välitykset. Sekkari videoon juoksemaan ja siitähän se tulee. Esim. 2830rpm on 100kmh ja 5500 195kmh (+kaikki muutkin nopeudet) tässä tapauksessa. Ei välttis ihan niin absoluuttinen, kuin pbox, mut hyvin tarkka kyllä. Oonki joskus sanonut jos ei välityksiä tiedä niin joku perus 105-210 mittarinopeus on kohtuullisen lähelle myöskin. Ei ole nyt kokeillut videolle asti, mut tuntuis et vetäis paremmin ja pidemmälle. Harmi ettei racechronoa saa enään uusiin puhelimiin toimimaan, se oli kyllä aika hyvä ja tarkka ton gepsin kanssa. Viimeksi vissii lappeen Rannassa 2014 ajanut moinen käytössä 13.7sekkaa, että hyvinkin muutaman kymmenen yksikön voiman lisääminen on sekunnin pari pois napsinut. Kymppihän olisi varovainen tavoite :D
Leave a comment:
-
Kun jaksaa, pitää käydä koittaa 0-100km/h onko paljon hitaampi noilla tiiliskivillä. Pääsee sitten taas vaihtamaan kytkintä..
80-120km/h oli sama n.2,4s kuin 18 tuumasilla.
Onko diffas noi ajat otettu mistä tossa videolla?
Tuli mieleen vaan tuttu joka oli videolta mitannut softatun BMW 335d:n 100-200km/h ajaksi n.9s. Särähti korvaan joten lainasin Pboxia ja tulos oli 14,2s :)
Leave a comment:
-
Kevyemmän rengaspaketin etu katoaa aika äkkiä nopeuden noustessa ja hetkellisen kiihtyvyyden pienentyessä, ei tuossa tuloksessa mitään ihmeellistä ole. Satasen jälkeen voima hukkuu pääasiassa ilmanvastuksen voittamiseen, sitä enemmän mitä kovempaa mennään.
Leave a comment:
-
Rankaan halkaisija ei Pboxiin vaikuta, mittarinopeuteen kyllä.
Jos meinasit että veto-alue olisi muuttunut paremmaksi (100-200km/h) renkaiden halkaisijan johdosta niin sekin on poissuljettu, rengasprofiili muuttui niin paljon että halkaisija lähes sama.
Todennäköisesti oon vaan veättänyt paremmin :)
Mutta silti paljon painavemmalla combolla (22kg/kpl vs 26kg/kpl) parempi tulos.
Leave a comment:
-
Powerii massojen mukaan vajaa 450. Piti mennä dynoon mut muutan vielä viinalle kuhan uus bensapumppu suvaitsee saapua. 040 alkaa olemaan jo varmaan kintaalla. Sitten aattelin dynottaa.
Kävin vetäsemässä painavilla 20" renkailla uudet vedot ja ihme ja kumma oli huomattavasti nopeampi 100-200km/h kuin kevyillä 18":lla.
100-160km/h 4,9s
100-200km/h 10,1s
Samat olosuhteet kuin viimeksi, vesiruisku välkkäreille käytössä tällä kertaa. Imulämmöt 7c alhaisemmat kuin viimeksi joka ei selitä melkein sekunnin parannusta. Ehkä osu vaihdot paremmin.

Leave a comment:
-
VCDS logissa näkyisi olevan 1,9s sekä 80-120 että 1,9s 100-150 väli (sama veto). Kaasu polkaistu pohjaan n. 70km/h kohdalla.
Leave a comment:

Leave a comment: