Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Yhteys Audin "esi-isään"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • MaMa
    vastasi
    Moikka!
    Kone hyrähti käymään suht helposti :)
    Ei siis suurempia kunnostustarpeita. Jarrut pitää tehdä ja hieman fixata ja siistiä.
    Sitten katsastukseen ja ajoxi :) Talven ja ensi kevään aikana maalipinnan normi ehostusta!

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Onnittelut tästä! Siistin näköinen peli. Oliko tälle tiedossa kunnostustarpeita?

    Leave a comment:


  • MaMa
    vastasi
    Moro!

    Ville kyseli latolöytöjen perään...
    Eilen hain tämän kotiini :)
    Auto Union 2 D Variant, vm-67, museoitu -95, 6 vuotta seissyt toimettomana ladossa.
    Nyt se pääsee/ pääsi meille "kahen lakanan välliin"... .)

    terv. MaMa

    Leave a comment:


  • Audiowille
    vastasi
    Onkos tullut uusia latolöytyjä kellään?

    Leave a comment:


  • gedu
    vastasi
    Tuomaksen yhteydenottopyyntö on välitetty omistajalle, voin myös muiden kiinnostuneiden yhteystietoja välittää omistajalle.

    Leave a comment:


  • CED
    vastasi
    Näin on Audi sen selittänyt:
    "The equation 3=6 was coined for maximum advertising effect, a reference to the 3-cylinder 2-stroke engine with performance characteristics comparable to a 6-cylinder 4-stroke engine"

    lähde: http://www.audi.com/corporate/en/com...f-93-1957.html

    ja Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/DKW_3%3D6

    Eli mainoskikka kuinka saatiin verrattua kaksitahti ja nelitahtimoottoria keskenään. Kaksitahti tekee tuplasti töitä verrattuna nelitahtiin, joten 3 sylinterinen on yhtä kuin 6 sylinterinen.

    Saattoi muuten olla että "jäi käteen" DKW vm.´38 tuossa hiljattain... gedu voi silti laittaa YV:tä tuosta turkoosin värisestä.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Se liittyi jotenkin kaksitahtisuuteen ja sytytysten määrään. Olikohan niin, että kaksitahtinen kolmipyttyinen sytyttää esim. tuhannella kierroksella yhtä monta kertaa seoksen kuin nelitahtinen kuusipyttyinen?

    Leave a comment:


  • JPohja
    vastasi
    Entisöityjä tulikin tänään katseltua Ingolstadtissa urakalla. Sieltä jäi mieleen juurikin tuo 3=6 tyyppi, 3:n ymmärrän mutta mistä 6:n tulee?

    Leave a comment:


  • CED
    vastasi
    Pystyisikö gedu laittamaan Donaun omistajan yhteystietoja, vaikka YV:nä?

    Leave a comment:


  • jta
    vastasi
    Olisihan tuossa tehtävää, mutta ainakin tuulettuvaan katonaluspaikkaan tuo kannattaa pelastaa.

    Leave a comment:


  • matrikkel
    vastasi
    Kyllähän tuommoisen melkein voisi navetan vintille pelastaa (kauhea huuto siitä tulisi alkuun...).

    Leave a comment:


  • gedu
    vastasi
    Tuossapa noita kuvia.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • CED
    vastasi
    Näitä DKW AutoUnion, NSU autojahan on aika paljon suomessa, harvassa on kuitenkin Wanderer ja Horch nimeä, tai saati alkuperäiset Audi-nimeä, kantavat nelipyöräiset. Sellaisen jos joku bongaa jostain ladosta, niin infoa kehiin.

    Veljen kanssa puuhaillaan 1960 vuotisen DKW/Donau 3=6 mallin kanssa, se jopa katsastettiin viime kesänä ja nyt on koriviimeistelyt meneillään. Hauska Avant esi-isä, kolmiovinen(edessä kaappariovet) farmari, joka kuulostaa aivan moottorikelkalta, kiitos kaksitahti kolmipyttyisen. Hauska sinänsä että jo silloin oli joka sylinterille oma puola :)

    DKW:t myytiin 50-60 luvuilla juuri Donau merkkisinä, ja vain siis suomessa, koska silloisella maahantuojalla ei ollut oikeuksia nimeen aluksi. Vuonna 1960 uusi maahantuoja Veho osti DKW-nimen oikeudet ja myi DKW-autoja 1.1.1961 alkaen samalla nimellä kuin muuallakin Euroopassa.

    Leave a comment:


  • Tolkkju
    vastasi
    No jos se on suomiauto, niin se on kumminkin huonoilla varusteilla...

    Leave a comment:


  • gedu
    vastasi
    Joku Donau tuolla majailee, en tiedä tarkkaa mallia vielä.

    Suomiauto jopa :P

    Leave a comment:


  • gedu
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja JPohja Näytä viesti
    Kuinka rankasta projektista kyse? Oletko nähnyt itse?
    Olen nähnyt ja heinäkuun alussa voin käydä katsomassa tarkemmin, ja ottaa kuvia laitoksesta.

    Leave a comment:


  • JPohja
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
    Satun tietämään erään ikivanhan projektikuntoisen vermeen sijainnin ja omistajan. Itselläni ei resurssit riitä kunnostukseen, saati edes tielle saantiin, mutta jos joku on kiinnostunut voin selvitellä lisää.

    Tänään merkinkin kuulin, mutta enhän minä sitä enää muista. Länsi-Saksalaisesta tuotteesta on kuitenkin kyse.
    Kuinka rankasta projektista kyse? Oletko nähnyt itse?

    Leave a comment:


  • Lipponen
    vastasi
    Pitäisikö perustaa ketju jossa vinkata kaiken maailman kuusen alla majailevat aarteet.

    Itsellä tiedossa pari typ44 200:sta ja yksi typ43 tässä Mikkelin tienoilla.

    Leave a comment:


  • gedu
    aloitti aiheen Yhteys Audin "esi-isään"

    Yhteys Audin "esi-isään"

    Satun tietämään erään ikivanhan projektikuntoisen vermeen sijainnin ja omistajan. Itselläni ei resurssit riitä kunnostukseen, saati edes tielle saantiin, mutta jos joku on kiinnostunut voin selvitellä lisää.

    Tänään merkinkin kuulin, mutta enhän minä sitä enää muista. Länsi-Saksalaisesta tuotteesta on kuitenkin kyse.
Working...
X