Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 e-tron

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Olen huomannut saman ilmiön. Pikku pakkasella bensakone voi käynnistyä mielestäni täysin ilman syytä ja kone käydä vain hetken aikaa. Ajomoodina näkyy EV. Viimeksi käynnistyminen tapahtui lähtiessäni liikkeelle parin tunnin teholatauksen jälkeen. Luulisi ajoakun olevan taatusti lämmin, kun on juuri ladattu max. latausteholla. Tällaiset turhat kylmäkäynnistykset vain likaavat ja kuluttavat bensakonetta.

ps. Andre_n vinkin perusteella löysin ison määrän Audi Q7 tekniikkaa käsitteleviä pdf-itseopiskelumanuaaleja osoitteella https://procarmanuals.com/?s=audi+q7 . Latauslinkki löytyy avatun dokumentin alalaidasta. Kiinnostuneet pääsevät lataamaan Audin huolto- ja korjauskäsikirjoja pientä korvausta vastaan Audin ERWIN-portaalista https://erwin.audi.com/erwin/showHome.do (vaatii kirjautumisen). Lisäksi Audin tekniikkaa esitellään portaalissa https://www.audi-technology-portal.de/en/ .

Viimeksi muokannut Quantum7; 6.2.2021, 12:17.

Comment

Minulla Q5 55 Tfsi e, mutta tekniikkahan noissa on sama. Itsekin ihmettelin, kun jo -12C lämpötiloissa käytti bensaa ja 20min esilämmityksen jälkeenkin käynnisti moottorin heti lähdössä. Vaikka aiempina pakkasjaksoina mentiin vielä -15C allekin suurimmaksi osaksi sähköllä. Sitten satuin huomaamaan, että takapenkin lämpötilasäätö oli lasten jäljiltä 22C ja edessä säädöt 21C. Bensa sammui saman tien kun alensi takapenkin lämpöä arvoon 19C ja kaikki 3 aluetta arvossa 19C kasvatti rangeakin muistaakseni 5km. Eli lämpötilan säädöt voi olla syynä, jos auto joskus starttailee bensaa herkemmin.

Comment

Hyvä huomio, täytyykin tsekata noi takapenkit! Kylmillä keleillä kun ajoa on sen 1-2 kilometriä niin laitan lämmityksen pois kokonaan niin ei käynnisty turhaan. Lyhyillä matkoilla kun ei ehdi lämmetä muutenkaan.

Yksi murhe on tuo kun auto kehottaa ajamaan moottorin lämpimäksi eikä anna mennä sähköllä ollenkaan. Syy huollon mukaan se että näin poistetaan öljyn sekaan kertynyt bensiini. Ongelma vaan se että moottori lämpenee todella hitaasti. Viimeksi kun tultiin mökiltä kotiin niin 35km ajon jälkeen oli lämmöt nippanappa tapissaan. Sitten kun lämmöt on käyneet siinä 90 huitteilla niin tuo varoitusvalo sammuu ja sähkö ajot jatkuu.. huollon mukaan tähän on ilmeisesti tulossa päivitys, syytä olisikin, eihän nuo lämmöt nouse koskaan tässä kylillä kun pyörii!

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Chride_ Näytä viesti
          Mulla on Q7 55 tfsi e ja viime viikolla lappiin ajaessa meni 10tkm rikki. Keskikulutus pohjoiseen ajaessa pelkällä bensalla (suksiboksi katolla ja pyöräteline vetokoukussa) oli 10,5. Pakkasta -12-20 välissä. Mun mielestä ihan kohtuullinen kulutus yhdistelmälle.
          Sähkörange on vaihdellu 35-58km. Käytännössä ajaa max 40km kaupukiajoa. Mutettiin hiljattain ja en ole saanut kodin autohallipaikalle vielä laturia, joten olen viimeiset 6vko ajanut käytännössä pelkällä bensalla mitä nyt välillä on ladannu kauppakeskuksissa yms. Kokonaiskilsoista 38% on pelkällä sähköllä kun vielä 6vko sitten 60% oli sähköllä.
          Kaupunkiajossa auto vie n.12l/100km bensalla.

Quantum7: Tiedätkö varmuudella käyttääkö ilmalämpöpumppu sähköä hybridipuolelta jos auto on laturissa kiinni? Kiinnostaa koska koira on usein autossa odottamassa kun urheilen ja olisi kiva pitää auto lämpimänä myös talvipakkasilla. Mä luulin että se käyttää pikkuakkua, mutta toivottavasti olen väärässä.
          Q7 2016 3.0 TDI kulutus ollut 7.4 l ajomatkalla 215 000 km. Eli aika paljon (35 %) enemmän tuo E-Tron sitten kuluttaa dieseliin verrattuna jos joutuu ajamaan pidempää matkaa, kuten Suomessa aika moni joutuu.

Comment

No niin, ei kai tällaista e-tronia hankita pitkään matkaan. Itse tiesin jo hankkiessa että arkiajot sujuu sähköllä, ja nyt pitkän matkan kulutus 3.7L (10000km) Jos vetelee jatkuvasti pitkää siivua niin ei tietenkään tällaista, diesel tietenkin. Kesälomalla oli kiva yllätys kun ajeltiin siirtymiä sinne tänne niin range oli 1850km tankillisella. Auto täys tavaraa, boksi ja pyörät kyydissä, erittäin kohtuullista mielestäni. Vaati kyllä aktiivisuutta latauksen suhteen:)

Comment

Working...
            X